آیا احساس می کنید از زندگی دست کشیده اید؟ این می تواند نشانه ای برای جستجوی کمک باشد.

دراین زمینه از متخصصین روانشناس و روانپزشک در پلتفرم هوشمند هوکات به طریق مشاوره روانشناسی آنلاین از سراسر جهان بهره مند شوید.

بررسی تخصصی توسط ملیسا گوارناچیا، به روز شده در 29 دسامبر 2023، توسط تیم تحریریه هوکات

هشدار محتوا: لطفاً توجه داشته باشید، مقاله زیر ممکن است به موضوعات مربوط به تروما اشاره کند که شامل خودکشی می شود که می تواند باعث تحریک خواننده شود. اگر شما یا کسی که دوستش دارید افکار خودکشی دارید، با خط اورژانس اجتماعی با شماره 123 و یا بهزیستی شهر سکونت خود تماس بگیرید. پشتیبانی 7 روز هفته و 24 ساعته در دسترس است.

زندگی ممکن است گاهی اوقات موقعیت هایی را ارائه دهد که کنار آمدن با آنها چالش برانگیز است. ممکن است فکر کنید که وقتی این چالش‌ها پیش می‌آیند، برای ادامه دادن آمادگی ندارید. با این حال، علی‌رغم آنچه که در حال گذراندن آن هستید، ممکن است دانستن اینکه در این احساسات تنها نیستید، حیاتی باشد؛ بسیاری از مردم با تمایل به تسلیم شدن دست و پنجه نرم کرده‌اند. با ابزار و تلاش مناسب، افراد ممکن است انعطاف‌پذیری، رضایت و احساس آمادگی برای حرکت رو به جلو را با وجود موانع تجربه کنند. اگر حالا زمانی است که می‌خواهید تسلیم شوید، ولی برای مقابله با آن تلاش می کنید، می توانید از راهنمایی‌های حرفه‌ای نیز بهره‌مند شوید.

آیا می خواهید تسلیم شوید؟

ممکن است این تصور غلط وجود داشته باشد که دست کشیدن از زندگی به این معنی است که فرد دیگر نمی خواهد زندگی کند. با این حال، افراد مبتلا به این افکار می توانند از حمایت، هدایت یا سایر مداخلات متناسب با شرایط منحصر به فرد خود بهره مند شوند. تصدیق افکارتان می تواند راهی برای درک آنچه در درون ذهن شما می گذرد فراهم کند. ممکن است افکاری مانند این داشته باشید:
“من چیزی برای زندگی ندارم.”
“من از زندگی خستم.”
“من به هیچ چیز اهمیت نمی دهم.”
“چه فایده ای دارد؟”
چرا می خواهم تسلیم شوم؟
اگر می خواهید تسلیم شوید، ممکن است بی دلیل نباشد. در زیر تعدادی از رایج ترین عوامل در این الگوی فکری آورده شده است.

درگیری های مالی
کسانی که ناامنی مالی را تجربه می کنند ممکن است با این فکر مواجه شوند که می خواهند تسلیم شوند، زیرا ممکن است راهی برای خروج از وضعیت فعلی خود نبینند. چالش های مالی می تواند بر سلامت روان فرد تأثیر بگذارد. امور مالی در صدر فهرست موضوعاتی است که زوج ها درباره آن با هم دعوا می کنند و می توانند باعث استرس یا بدتر شدن علائم بیماری روانی شوند. هنگامی که چالش های مالی به دلیل یک مانع سیستمی یا ظالمانه باشد، ممکن است افکار را تشدید کند، زیرا ظلم سیستمیک به برخی افراد با مشکل در حفظ یک سبک زندگی سالم مرتبط است.
تعارض در رابطه
جدایی ها و طلاق های سخت می تواند افراد را غمگین و تنها کند. در حالی که برخی به الگوهای مضر مانند افزایش مصرف مواد و رفتارهای تکانشی متوسل می‌شوند، جدایی‌ها ممکن است علائم افسردگی را ایجاد کرده یا بدتر کنند.

اگر با مصرف مواد دست و پنجه نرم می کنید، برای دریافت پشتیبانی و کمک با مراکز ترک اعتیاد شهر سکونت خود تماس بگیرید.

مرگ یکی از عزیزان
برخی از افراد ممکن است تلاش کنند تا خودشان باشند و پس از مرگ یکی از عزیزان به روال عادی زندگی بازگردند. کنار آمدن با غم و اندوه می تواند دردناک باشد و ممکن است پردازش آن به زمان زیادی نیاز داشته باشد، به خصوص بدون حمایت حرفه ای. اگر کسی نمی‌خواهد باخت را بپذیرد، ممکن است باور کند که بهتر است تسلیم شود تا اینکه بدون کسی که دوستش داشت ادامه دهد.
تنهایی
در حالی که برخی افراد از تنهایی لذت می برند، انزوا و تنهایی مفاهیم متفاوتی هستند. یکی می تواند منزوی ولی شاد باشد، در حالی که دیگری ممکن است حتی در جمع دوستان تنها باشد. از آنجایی که انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند، تنهایی می تواند بر سلامت روانی تأثیر منفی بگذارد و با علائم افسردگی و اضطراب در ارتباط است.

شرایط سلامت روان
افکار ناامیدی نشانه بسیاری از اختلالات افسردگی و اختلال های روان است. سایر علائم اختلال افسردگی اساسی (MDD) شامل موارد زیر است اما به آنها محدود نمی شود:
غم و اندوه مداوم
بی تفاوتی یا احساس پوچی
کاهش سطح انرژی
از دست دادن علاقه به فعالیت هایی که قبلاً از آنها لذت می بردید
مشکل در تمرکز
تغییر در الگوی خوردن یا خوابیدن
افکار خودکشی
افکار تحریف شده در مورد خود، دیگران و جهان
مشکل در دیدن خارج از یک چشم انداز محدود
اگر فکر می کنید که ممکن است علائم افسردگی را تجربه کنید، از یک متخصص حمایت دریافت کنید. درمان هایی در دسترس هستند که می توانند خلق و خو و کیفیت زندگی را بهبود بخشند.

اگر شما یا کسی که دوستش دارید افکار خودکشی دارید، با خط اورژانس اجتماعی با شماره 123 و یا بهزیستی شهر سکونت خود تماس بگیرید. پشتیبانی 7 روز هفته و 24 ساعته در دسترس است.

تلاش برای جا افتادن
با برخی از افراد به عنوان افراد خارجی رفتار شده است و ممکن است بر این باور باشند که با دیگران تناسب ندارند یا شباهتی ندارند. این باور که کسی را ندارید که با او ارتباط برقرار کنید، ممکن است بر عزت نفس و اعتماد به نفس شما تأثیر بگذارد. این می تواند باعث شود که باور کنید از دنیا دور شده اید و به طور بالقوه یک جهان بینی بدبینانه را تقویت می کند.
حوادث تروماتیک گذشته
منبع ناراحتی یک فرد می تواند به دوران کودکی یا تجربه آسیب زائی که تجربه کرده است بازگردد. یک اختلال افسردگی، شرایط ناشناخته زندگی، اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) یا سایر عوامل می توانند باعث ایجاد افکار ناامیدی شوند.


آیا مشاوره با متخصص بالینی و مشاوره فردی می تواند به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


چگونه وقتی می خواهید تسلیم شوید با آن مقابله کنید؟

وقتی فکر می‌کنید که گرفتار زندگی شده‌اید، ممکن است دستان خود را به نشانه شکست بالا بیاورید. ممکن است مانند گذشته برای دیدن نکات مثبت زندگی خود تلاش نکنید. با این حال، تمایل به تسلیم شدن لزوماً نباید دائمی باشد. در زیر چند نکته وجود دارد که می توانند به شما زمانی که می خواهید تسلیم شوید کمک کنند:
از تأثیرات منفی دوری کنید و اطراف خود را با افراد مثبت احاطه کنید.
ممکن است اثرات منفی در زندگی شما وجود داشته باشد. با این حال، می توانید انتخاب کنید که آیا ادامه این روابط سالم تر است یا خیر. سعی کنید زمان بیشتری را با افرادی بگذرانید که حمایت بی پایان خود را به شما ارائه می دهند و عشق بی قید و شرط را ارائه می دهند. اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که احساسات مثبت را در شما تحریک می کنند.
دوستان جدیدی پیدا کنید یا به یک گروه پشتیبانی بپیوندید.
گروه‌های پشتیبانی به شما این امکان را می‌دهند که با بخش‌های پیچیده زندگی‌تان کنار بیایید و در عین حال با افرادی که با چالش‌های مشابه مواجه هستند ارتباط برقرار کنید. افرادی که با شرایط شما آشنایی دارند و آن را درک می کنند، می توانند توصیه و تشویق کنند. آنها همچنین ممکن است در مورد روش هایی صحبت کنند که به آنها کمک کرده است تا از افکار تسلیم شدن بپرهیزند و به جلو حرکت کنند.

مجموعه ای از مهارت های خود را بسازید.
اگر چالش های مالی یا شغلی شکست خورده را تجربه می کنید، کار به سمت آینده ای با ثبات تر می تواند سلامت روان شما را بهبود بخشد. به اولین قدم هایی که می توانید برای رشد مجموعه مهارت های خود بردارید فکر کنید، مانند بازگشت به مدرسه یا یادگیری یک مهارت جدید آنلاین. شما همچنین می توانید یک کار پاره وقت یا کار آزاد انجام دهید. کار پاره وقت ممکن است هزینه های زندگی شما را تامین کند و شما را در حالی که به دنبال شغلی هستید، روی پای خود بازگرداند. اگرچه چالش های مالی می توانند همیشگی به نظر برسند، اما اغلب موقتی هستند.
با دیگران ارتباط برقرار کنید.
ملاقات با افراد جدید می تواند باعث تشویق شما شود. می‌توانید با افراد همسایه‌تان ارتباط برقرار کنید، برای گردش با دوستان قدیمی برنامه‌ریزی کنید، سرگرمی جدیدی داشته باشید، داوطلب شوید، به باشگاه بپیوندید یا یک باشگاه جدید را امتحان کنید. پیوندهای سالم ممکن است شما را تحت الشعاع قرار دهد و به شما فعالیت هایی یاد بدهد که منتظر آن بودید.

روی روابط خود کار کنید.
اگر در روابط زناشویی یا سایر روابط خود دچار تعارضاتی هستید، با آنها مقابله کنید. یک زوج درمانگر می تواند به شما در رفع نگرانی های رابطه کمک کند و به شما کمک کند تا در مورد گام های بعدی که برمی دارید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. آنها همچنین می توانند به شما یاد دهند که چگونه با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید و صمیمیت را بهبود بخشید.
با شبکه پشتیبانی خود تماس بگیرید.
تماس با عزیزانی مانند اعضای خانواده و دوستان نزدیک و گفتن احساس خود ممکن است تفاوتی ایجاد کند. نشان دادن آسیب پذیری اغلب گامی شجاعانه به سوی بهبودی است. از کوچک شروع کنید و سعی کنید با فردی که به او اعتماد دارید با صراحت صحبت کنید. اگر در جستجوی کمک حرفه ای به پشتیبانی نیاز دارید، به آنها اطلاع دهید.

با یک حرفه ای صحبت کنید.
علاوه بر تماس با شبکه پشتیبانی خود، به دنبال راهنمایی یک متخصص بهداشت روان دارای صلاحیت باشید. غم و اندوه گاه به گاه را می توان در زندگی انتظار داشت، اما این باور که می خواهید تسلیم شوید، می تواند نشانه یک چالش اساسی جدی تری مانند افسردگی باشد. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا علل اصلی این احساسات را شناسایی کرده و بر روی آنها کار کنید و شما را با مهارت های مقابله ای برای حرکت به جلو مجهز کند.
اگر یافتن انرژی و انگیزه برای شرکت در درمان برای شما دشوار است، یک پلتفرم آنلاین مانند پلتفرم هوشمند هوکات ممکن است یک جایگزین موثر باشد. درمان آنلاین به شما این امکان را می دهد که با درمانگر خود در خانه ملاقات کنید و جلسات را بر اساس زمان آزاد خود انجام دهید. انعطاف‌پذیری و راحتی درمان آنلاین ممکن است به آن اجازه دهد که با برنامه شما هماهنگ‌تر شود. تحقیقات نشان داده است که درمان آنلاین در مدیریت و درمان شرایط سلامت روان موثر است. در یک مطالعه، محققان بالینی از دانشگاه زوریخ، اثربخشی روان‌درمانی آنلاین و درمان چهره به چهره معمولی را با مطالعه 62 شرکت‌کننده که با افسردگی متوسط زندگی می‌کردند، مقایسه کردند. شرکت کنندگان به دو گروه مساوی تقسیم شدند و به گروه کنترل یا آنلاین تقسیم شدند. پس از این مطالعه، 53 درصد از شرکت کنندگان در گروه آنلاین و 50 درصد در گروه چهره به چهره دیگر افسردگی را احساس نمی کردند. در یک پیگیری سه ماهه، 57 درصد از شرکت کنندگان در گروه آنلاین و 42 درصد در گروه حضوری دیگر معیارهای افسردگی را نداشتند. محققان به این نتیجه رسیدند که روان درمانی آنلاین می تواند موثرتر از مداخلات چهره به چهره برای درمان افسردگی متوسط بزرگسالان باشد.


آیا مشاوره با متخصص بالینی و مشاوره فردی می تواند به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


سخن پایانی

اگر به تسلیم شدن فکر کرده اید، تنها نیستید. با پشتیبانی و مهارت آموزی، می‌توانید دلایل اصلی این افکار را کشف کنید و راه‌های جدیدی را برای غلبه بر موانعی که با آن روبرو هستید بیاموزید. یک درمانگر می تواند به شما یاد دهد که چگونه زندگی خود را گام به گام بهبود بخشید و شما را در این راه تشویق کند. با اختصاص بخشی از انرژی خود به سلامت روان خود، می توانید بینشی در مورد نیازهای خود به دست آورید و بیاموزید که چگونه زندگی سالم تر و رضایت بخشی داشته باشید. برای شروع این فرآیند، برای دریافت راهنمایی بیشتر، با یک درمانگر تماس بگیرید. درمانگران پلتفرم هوشمند هوکات از هرکجای دنیا که هستید آماده کمک رسانی و حمایت از شما هستند. برای هماهنگی جلسات کافیست اینجا کلیک کنید.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات خود روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن