راهبردهای مقابله ای برای کودکان با والدین الکلی

دراین زمینه از متخصصین روانشناس و روانپزشک در پلتفرم هوشمند هوکات به طریق مشاوره روانشناسی آنلاین از سراسر جهان بهره مند شوید.

بررسی پزشکی توسط الیزابت اربان، به روز شده در 12 اکتبر 2023، توسط تیم تحریریه هوکات

هشدار محتوا: لطفاً توجه داشته باشید، مقاله زیر ممکن است به موضوعات مرتبط با تروما اشاره کند که شامل سوء استفاده می‌شود که می‌تواند باعث تحریک خواننده شود. اگر شما یا کسی که دوستش دارید مورد سوء استفاده قرار می گیرید، با خط تلفن اورژانس اجتماعی 123 و یا بهزیستی محل زندگی خود تماس بگیرید. پشتیبانی 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز در دسترس است.

از هر چهار کودک و نوجوان در ایالات متحده یک نفر در خانواده ای زندگی می کند که در آن سوء مصرف مواد، وابستگی به مواد یا اعتیاد رخ می دهد. برای یک نوجوان یا جوان، زندگی با والدینی که وابستگی به الکل را تجربه می کنند، می تواند ناراحت کننده، گیج کننده و ترسناک باشد. علائم یا پیامدهای وابستگی والدین یا مصرف مواد می تواند نه تنها بر زندگی خانوادگی بلکه بر زندگی شخصی شما، از جمله مدرسه، خواب، غذا، تکالیف، ایمنی و سلامت روان تأثیر بگذارد. ممکن است در مورد چگونگی ادامه دادن، پیدا کردن کمک عاطفی یا گزینه‌های درمانی برای شما، والدینتان و خانواده‌تان سردرگم شوید. پشتیبانی و کمک برای نوجوانان و بزرگسالان تحت تأثیر والدین الکلی و والدینی که با اعتیاد به الکل مبارزه می کنند در دسترس است. این کمک ها ممکن است شامل جلسات درمانی فردی یا خانوادگی، مشاوره مدرسه، گروه های حمایتی، دوستان یا حمایت های ترک اعتیاد باشد.

وابستگی به الکل چیست؟

وابستگی به الکل که اغلب اعتیاد، اعتیاد به الکل (الکلیسم) یا اختلال مصرف الکل نامیده می شود، به عنوان یک ولع جسمی یا روانی برای الکل تعریف می شود که ممکن است باعث شود افراد مبتلا به الکل مکرر الکل مصرف کنند، علائم ترک را در زمان عدم مصرف الکل تجربه کنند و اغلب باعث تداوم درگیری در روابط با خانواده، دوستان و با خودشان شود. کسانی که از نظر جسمی یا ذهنی به یک ماده (الکل یا سایر مواد مخدر) وابسته شده اند ممکن است شرایط یا علائم سلامت روانی مانند افسردگی، اضطراب، پارانویا یا بی خوابی را نیز تجربه کنند. دیدن این علائم می تواند ناراحت کننده باشد.
بدانید اعتیاد والدینتان تقصیر شما نیست.
اعتیاد و مصرف مواد مخدر تقصیر شما نیست. سعی کنید نوشیدن الکل توسط والدینتان را درونی و شخصی نکنید. اگرچه ممکن است احساس ناراحتی، ترس یا نگرانی برای وابستگی والدینتان طبیعی باشد، اما هیچ مشکلی برای شما به عنوان یک فرد مستقل وجود ندارد. اگر با این افکار دست و پنجه نرم می کنید، صحبت با یک مشاور می تواند مکان مفیدی برای بحث بیشتر درباره این احساسات باشد.

یک مکان امن پیدا کنید.
اطمینان حاصل کنید که در خانه احساس امنیت می کنید. اگر مورد سوء استفاده قرار می گیرید یا احساس می‌کنید در معرض آسیب هستید، با فردی که به او اعتماد دارید تماس بگیرید یا با خط تلفن اورژانس اجتماعی 123 تماس بگیرید. اگر احساس امنیت می‌کنید اما باید به‌طور موقت خانه را ترک کنید، ببینید آیا آشنا یا فامیلی وجود دارد که بتوانید در خانه آنها بمانید. ممکن است نیاز به دریافت اجازه والدین داشته باشید، اما اگر با والدین خود صحبت کنید، این امکان وجود دارد که وضعیت برای هر دوی شما خوب باشد. اگر در حین زندگی با والدین خود احساس کردید به فضا نیاز دارید، برخی از راه‌های بیرون رفتن و استراحت کردن می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
پیاده روی با حیوان خانگی
گذراندن زمان در طبیعت
شرکت در فعالیت های بعد از مدرسه
پیوستن به یک باشگاه
ثبت نام در دانشگاه (در صورت درخواست و پذیرش) و اقامت در خوابگاه
رفتن به خانه دوست
مطالعه در کتابخانه
رفتن به گروه های درمانی
رفتن به درمان فردی

خودمراقبتی را تمرین کنید.
هر زمان که ممکن است در خانه، مدرسه و در طول روز خودمراقبتی را تمرین کنید. یکی از روش‌های سودمند خودمراقبتی و کنترل هیجانی، تمرکز حواس است، که تمرین یادگیری حضور در هر لحظه و کنترل سیستم عصبی است. راه های دیگری که می توانید از خود مراقبت کنید عبارتند از:
تمرین یک ساز موسیقی یا آواز خواندن
خلق یک اثر هنری
مراجعه به پزشک در هنگام احساس بیماری
خوردن وعده های غذایی سالم و متعادل
رعایت بهداشت خواب
گریه کردن در زمانی که نیاز دارید
گذراندن وقت با دوستان
دوش گرفتن یا حمام کردن روزانه
تمیز کردن اتاق خواب و دوری از بهم ریختگی و هرج و مرج
تمرین تنفس عمیق


آیا مشاوره با متخصص کودک و نوجوان می تواند به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


از خودتان دفاع کنید.
بدانید چه زمانی از خودتان دفاع کنید. اگر والدینتان از یک مرز و خط قرمزی عبور می کنند یا باعث می شوند شما احساس طرد شدگی یا ناراحتی کنید، به آنها اطلاع دهید. نحوه تأثیر اقدامات آنها بر خودتان را با آنها در میان بگذارید و در مورد آنچه نیاز دارید صادق باشید. اگر می خواهید با یک مشاور ملاقات کنید یا با خانواده دیگری زندگی کنید، به والدین خود بگویید. صادق بودن می‌تواند شما را برای مهارت‌های ارتباطی بعدی در زندگی آماده کند و والدینتان ممکن است قدردان این باشند که شما با آنها احساس راحتی می‌کنید که در مورد احساسات خود صحبت کنید.

با یک مشاور تماس بگیرید.
بسیاری از نوجوانان و بزرگسالان جوان برای مقابله با تأثیرات وابستگی به مواد یا مصرف والدین خود از مشاوره استفاده می کنند. یک مشاور می تواند حمایتی همدلانه باشد. مشاوران اغلب در مورد اعتیاد و تأثیر آن بر خانواده ها و جوانان می دانند. آنها ممکن است تکنیک ها، برگه های تمرینی یا تکالیف خانگی را ارائه دهند تا به شما در مقابله با احساسات خود در این زمان کمک کنند. برای کسانی که نمی توانند به مشاوره رفت و آمد کنند یا در خانه احساس امنیت می کنند، درمان آنلاین یک گزینه مناسب است. مشاوره آنلاین اغلب مقرون به صرفه تر از درمان حضوری سنتی است و به نوجوانان و بزرگسالان راهی برای ارتباط با یک متخصص از هر مکانی با اتصال به اینترنت ارائه می دهد. مطالعات نشان می دهد که مشاوره آنلاین به ویژه برای نوجوانانی که علائم افسردگی یا اضطراب را تجربه می کنند، موثر است.
برای افراد زیر 18 سال، یک پلتفرم آنلاین مانند پلتفرم هوشمند هوکات با اجازه والدین قابل دسترسی است. برای بزرگسالان جوان یا نوجوانان بالای 18 سال نیز، پلتفرم هوشمند هوکات خدمات مشابهی را از طریق تماس تلفنی یا تصویری ارائه می دهد که افراد را با مشاوران دارای صلاحیت برای تخصص های مختلف ارتباط می دهد.

نتیجه گیری

تجربه وابستگی والدین به الکل می تواند برای نوجوانان و جوانان چالش برانگیز باشد. ممکن است کمک از طریق انجمن های ترک اعتیاد یا حلقه اجتماعی برای حمایت از شما در دسترس باشد. اگر به دنبال حمایت و راهنمایی حرفه ای هستید، برای شروع با یک مشاور تماس بگیرید. گاهی اوقات، داشتن والدین معتاد به الکل باعث می شود احساس درماندگی کنید، بنابراین دانستن اینکه چگونه می توانید به روش های سازنده و ماهرانه به مراقب از خود کمک کنید مفید است. رعایت برخی از این نکات ممکن است به مسیر بهبودی کمک کند. از آنجا که با وجود اینکه قهرمان بودن احساس بسیار خوبی دارد، قهرمان نیز به اندازه بقیه ما سزاوار مراقبت از خود است. الکلیسم و اعتیاد بر هر جنبه ای از زندگی افراد تأثیر می گذارد. بیاموزید که چگونه شما و خانواده‌تان می‌توانید با این دوران سخت کنار بیایید و کمک بگیرید.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات خود روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن