چگونه یک پادکست سوگ به شما کمک می کند تا با فقدان خود کنار بیایید؟

توسط تیم تحریریه هوکات|به روز شده در 12 آوریل 2

سوگ معمولاً آسان نیست. با این حال، اغلب اجتناب‌ناپذیر است و هر کسی ممکن است در یک زمان آن را تجربه کند. چه در سوگ مرگ یک عزیز، از دست دادن یک حیوان خانگی محبوب، دریافت تشخیص بیماری لاعلاج، یا سوگواری پایان یک رابطه یا فصل مهمی در زندگی خود، غم و اندوه بخشی طبیعی از زندگی و فرآیندی ضروری برای غلبه بر فقدان است.
معمولاً هیچ استراتژی واحدی برای مقابله با از دست دادن، غلبه بر غم و اندوه و التیام هر چیزی که ممکن است شما را آزرد و غمگین کرده باشد، وجود ندارد. در حالی که ممکن است هیچ جایگزینی برای مشاوره حرفه ای سوگ وجود نداشته باشد، یک پادکست سوگ ممکن است ابزار ارزشمندی برای کمک به شما برای مقابله با سوگواریتان باشد، از یافتن راه‌های مختلف برای کنار آمدن، شنیدن داستان‌هایی که ممکن است باعث شود کمتر احساس تنهایی کنید، یا صحبت‌هایی که باعث خنده‌تان می‌شود. هرکس ممکن است به شیوه‌ای متفاوت برای از دست دادن سوگواری کند و راه‌های متفاوتی برای کنار آمدن بیابد. با این حال، وجه مشترکی که افراد ممکن است پس از فقدان تجربه کنند، مراحل غم و اندوه است.

مراحل سوگ

در حالی که هر کس ممکن است غم و اندوه را متفاوت تجربه کند، پنج مرحله از غم وجود دارد که اکثر افراد ممکن است در حین سوگواری و از دست دادن تجربه کنند. افراد ممکن است این مراحل را در زمان‌های مختلف تجربه کنند و حتی ممکن است به مرحله‌ای که قبلا تجربه کرده‌اند برگردند و برخی از مراحل ممکن است به طور همزمان تجربه شوند. برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که برای مدت طولانی تری در یک مرحله می مانند و به سرعت از مراحل دیگر عبور می کنند. با این حال، برای بهبودی کامل از فقدان، ممکن است مهم باشد که هر مرحله را به طور کامل تجربه کنید و در نهایت به پذیرش برسید و یاد بگیرید که با تغییر زندگی خود سازگار شوید. پنج مرحله غم و اندوه عبارتند از:
انکار
مرحله انکار اغلب اولین مرحله ای است که فرد در حین اندوه از آن عبور می کند. انکار یک مکانیسم متداول مقابله ای است که از شما در برابر شوک ناشی از آنچه رخ داده محافظت می کند و به شما امکان می دهد تا شروع به پردازش فقدان کنید و با احساسات خود کنار بیایید. با این حال، هنگامی که مرحله انکار را پشت سر می گذارید، ممکن است شروع به احساس طیف وسیعی از احساسات شدید کنید و با احساساتی که در ابتدا انکار کرده اید روبرو شوید.
خشم
خشم مرحله ای است که بسیاری از افراد هنگام کنار آمدن با از دست دادن تجربه می کنند. احساسات مربوط به خشم تمایل دارند سایر احساسات عمیق تر و دردی که ممکن است احساس کنید را پنهان کنند. اغلب این عصبانیت ممکن است به سمت عزیزان، افرادی که با آنها برخورد می کنید، موقعیت های روزمره یا حتی شخصی که از دست داده اید هدایت شود. در حالی که خشم می تواند یک احساس دشوار برای کنار آمدن باشد، اغلب لازم است آن را احساس کنید و بگذارید از بین برود تا به طور کامل بهبود یابد.
چانه زنی
هنگام تجربه اندوه، اغلب طبیعی است که احساس آسیب پذیری و ناتوانی باورنکردنی داشته باشید. در طول این احساسات شدید، ممکن است یافتن راه هایی برای بازگرداندن کنترل موقعیت و تعجب از این که آیا می توانستید نتیجه موقعیت را تغییر دهید، معمول باشد. اینجا اغلب جایی است که مرحله چانه زنی شروع می شود. ممکن است فکر کنید که اگر کارها را به گونه ای متفاوت انجام می دادید، شاید این اتفاق نمی افتاد. اینها راهی برای محافظت از خود در برابر احساسات عمیق تری است که ممکن است احساس کنید، اما اغلب منطقی یا واقع بینانه نیستند.
افسردگی
افسردگی اغلب مرحله فوق‌العاده سختی از غم و اندوه است که اغلب افراد ممکن است در هنگام کنار آمدن با یک فقدان از آن عبور کنند. ممکن است متوجه شوید که این فقدان واقعی است و برایتان سوال باشد که چگونه باید از آن عبور کنید. ممکن است غم و اندوه عمیقی داشته باشید و حتی خود را از نزدیکان خود جدا کرده و از زندگی کنار بکشید. با این حال، درک این نکته مهم است که مرحله افسردگی لزوماً نشانه افسردگی بالینی به عنوان یک بیماری روان نیست. پس از یک فقدان سخت، افسردگی یک مرحله کاملا طبیعی از غم و اندوه است که برای بهبودی لازم است.
پذیرش
پذیرش اغلب آخرین مرحله غم و اندوه است. با این حال، پذیرش فقدان لزوماً به این معنا نیست که شما کاملاً شفا یافته اید. پذیرش به این معنی است که ممکن است بالاخره پذیرفته باشید که این واقعیت جدید شما این است و در حال یادگیری سازگاری با این تغییر مهم در زندگی خود هستید.

چگونه ممکن است یک پادکست سوگ کمک کند؟

کنار آمدن با غم و اندوه می تواند دشوار باشد و برخی از افراد ممکن است احساس سردرگمی کنند. در حالی که هرکسی ممکن است راه های خود را برای کنار آمدن با فقدان داشته باشند، برخی ممکن است در یک پادکست کوتاه آرامش پیدا کنند. در حالی که هیچ چیز نمی تواند جایگزین درمان حرفه ای شود، اگر به دنبال راهی سالم برای مقابله با آن هستید، یک پادکست سوگ و فقدان ممکن است بتواند فواید بسیاری را ارائه دهد و شما را در مسیر بهبودی قرار دهد. در اینجا چند روش وجود دارد که یک پادکست سوگ ممکن است بتواند به شما کمک کند تا از تجربه خود با غم و اندوه استفاده کنید:

  1. ممکن است کمتر احساس تنهایی کنید.
    وقتی غم و اندوه را تجربه می کنید، ممکن است خیلی احساس تنهایی کنید، گویی هیچ کس دقیقاً نمی فهمد که در حال گذراندن چه چیزی هستید. گوش دادن به پادکست سوگ به شما امکان می دهد داستان هایی را از افرادی بشنوید که ممکن است وضعیت مشابهی را تجربه کنند و باعث می شود در تجربه غم و اندوه کمی کمتر احساس تنهایی کنید.
  2. مکانیسم های مقابله سالم را بیابید.
    هر کس ممکن است راه های مختلفی برای کنار آمدن با اندوه داشته باشد. با این حال، یافتن مکانیسم های مقابله ای سالم برای درمان و غلبه بر اندوه به شکلی درست مهم است. یک پادکست سوگ ممکن است بتواند دیدگاهی تازه به شما بدهد و ابزارها و استراتژی های مختلفی را برای کمک به شما برای مقابله با فقدان ارائه دهد.
  3. احساسات خود را بهتر درک کنید.
    هنگام سوگواری برای فقدان، طبیعی است که طیف وسیعی از احساسات را تجربه کنید، که گاهی اوقات ممکن است گیج کننده باشد. یک روز ممکن است از دنیا عصبانی شوید و روزهای دیگر ممکن است متوجه شوید که فوق العاده غمگین هستید. پادکست سوگ ممکن است به شما کمک کند تا بهتر بفهمید دقیقاً چه احساسی دارید و اینکه چنین احساسی کاملاً طبیعی و عادی است. آنها ممکن است بتوانند ابزارهایی را برای کمک به شما برای مدیریت احساسات و یافتن راه های سالم برای مدیریت آنها فراهم کنند.

پادکست هایی که می توانید امتحان کنید.

هرکسی ممکن است تجربه متفاوتی از غم و اندوه داشته باشد، و با وجود پادکست های بسیار زیاد امروز، ممکن است مطمئن نباشید که از کجا شروع کنید. برای سوگواری مرگ یکی از عزیزان تا سوگواری پایان یک رابطه، ممکن است پادکستی وجود داشته باشد که می تواند کمک کند. در اینجا برخی از پادکست‌های سوگ و فقدان با امتیاز بالا آورده شده است تا به شما در مدیریت و غلبه بر غم به شما کمک کنند.

سوگواری

Griefcast یک پادکست برنده جایزه است که توسط Cariad Lloyd میزبانی می شود که فضای امنی را برای شنوندگان فراهم می کند تا تجربه خود را در مورد از دست دادن یک عزیز و اندوه کشف کنند. Griefcast با ظرافت شوخ طبعی را با جدیت غم و اندوه متعادل می کند و قصد دارد به شنوندگانی کمک کند که با فقدانی بالقوه ویرانگر احساس شادی کنند و کمتر احساس تنهایی داشته باشند. در هر قسمت، یک مهمان تجربه خود را در مورد غم و اندوه به اشتراک می‌گذارد و پشتیبانی قابل اعتماد، صادقانه و همدلانه ارائه می‌کند.

غم کجاست؟

برای کسانی که ممکن است صحبت کردن با دوستان و خانواده در مورد تجربه خود در مورد غم و اندوه دشوار باشد، کمدین جردن فربر فضایی را برای افرادی که غم را تجربه می کنند ارائه می دهد تا حمایت پیدا کنند. فربر یک بحث صادقانه و باز را در مورد چگونگی تأثیر غم و اندوه بر افراد تقویت می‌کند و در عین حال مکانیسم‌های مقابله‌ای سالم را برای کمک به افراد برای مقابله با فقدان فراهم می‌کند.

شفا یافتن از فقدان حیوان خانگی

حیوانات خانگی محبوب اغلب بخش بزرگی از خانواده و زندگی شما می شوند. زمانی که یکی از آنها را از دست می رود برای برخی افراد بسیار دشوار است. دیگران ممکن است درد شما را پس از از دست دادن حیوان خانگی درک نکنند. پادکست Healing Pet Loss راهبردهای عملی برای مقابله با از دست دادن یک حیوان خانگی محبوب ارائه می دهد و در عین حال همدلی و حمایت را ارائه می دهد.

گروه سوگ

The Grief Gang یک پادکست است که توسط آمبر جفری میزبانی می شود و در آن او تجربه خود را از غم و اندوه و یک مهمان جدید در هر قسمت به اشتراک می گذارد. این پادکست سوگ، مکالمه پیرامون غم و اندوه را عادی می کند و منبعی از حمایت برای کسانی است که ممکن است دچار فقدان نیز شده باشند.

غم با صدای بلند

Grief Out Loud که توسط مرکز Dougy تولید شده است، پادکستی است که قصد دارد مکالمه ای باز و صادقانه در مورد غم و اندوه ایجاد کند. هر قسمت داستان های شخصی و مرتبط، نکات عملی برای افراد برای کنار آمدن با غم و اندوه و مصاحبه با مشاوران حرفه ای سوگ را ارائه می دهد.

عزاداری بخیر

مجری گری سالی داگلاس و ایموژن کارن، Good Mourning یک پادکست غم و اندوه است که تجربه واقعی و صادقانه غم را با گشاده رویی، امید و شوخ طبعی بررسی می کند. این پادکست با مهمانانی مصاحبه می‌کند که غم و اندوه را تجربه کرده‌اند، و آنها نحوه تأثیر فقدان بر زندگی‌شان را به اشتراک می‌گذارند، و منبعی از حمایت برای کسانی است که با فقدان و از دست دادن فردی یا چیزی زندگی می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد احساس کنند دیده شده و درک می‌شوند.

غم شما چیست؟

با میزبانی متخصصان سلامت روان، النور هیلی و لیتسا ویلیامز، غم و اندوه شما چیست؟ پادکستی است که به بررسی جزییات غم و اندوه و سوگواری برای از دست دادن می پردازد. آنها تجربیات مختلف غم و اندوه را مورد بحث قرار می دهند، اینکه چگونه می توانند بر زندگی شما تأثیر بگذارند، و استراتژی ها و توصیه های عملی برای کمک به افراد برای مقابله با از دست دادن و غلبه بر اندوه ارائه می دهند.

چه زمانی به یک درمانگر مراجعه کنیم؟

در حالی که پادکست سوگواری می تواند منبع ارزشمندی برای کمک به شما در کنار آمدن با غم باشد، جایگزینی برای درمان حرفه ای نیست. اگر اخیراً فقدانی را تجربه کرده‌اید و کنار آمدن با آن دشوار است، یا غم و اندوه بر زندگی یا سلامت روان شما تأثیر می‌گذارد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با کسی صحبت کنید. درمان آنلاین می تواند ابزار موثری برای کسانی باشد که غم و اندوه را تجربه می کنند، به خصوص اگر ترک خانه برایشان سخت باشد. درمان آنلاین به شما این امکان را می دهد که در آسایش خانه خود درمان و پشتیبانی دریافت کنید تا به شما در غلبه بر فقدان کمک کند. مطالعات نشان می دهد که درمان آنلاین به اندازه درمان حضوری حرفه ای برای شرایط و چالش های مختلف سلامت روان موثر است. بسیاری از افرادی که درمان آنلاین دریافت می‌کنند، گزارش کردند که این درمان پس از یک ماه سلامت روان را بهبود می‌بخشد.

اگر به درمان آنلاین فکر می کنید، هوکات می تواند پشتیبانی ارائه دهد. هوکات یک پلت فرم آنلاین درمانی است که می تواند شما را با یک درمانگر مجرب که به بهترین وجه نیازهای خاص شما را پشتیبانی می کند، مطابقت دهد. یک درمانگر حرفه ای می تواند به شما کمک کند تا بر احساسات خود غلبه کنید و ابزارها و استراتژی هایی را برای کمک به شما برای مقابله و پیروزی بر آنچه تجربه می کنید ارائه دهد. همین امروز با کسی صحبت کنید و سفر خود را به سوی بهتر شدن آغاز کنید.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن