پادکست های محبوب سلامت روان برای گوش دادن در زمانی که نیاز به مشوق دارید.

توسط تیم تحریریه هوکات|به روز شده در 6 ژوئیه 2022
انجام مسئولیت های روزانه، روابط شخصی، شغل و فراز و نشیب های زندگی گاهی اوقات چالش برانگیز است و حتی گاهی اوقات می تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد. نگرانی های مربوط به سلامت روان در ایالات متحده رایج است، به طوری که در حال حاضر از هر 5 بزرگسال آمریکایی، 1 نفر با یک بیماری روانی زندگی می کند. شرایط سلامت روانی مانند اضطراب و افسردگی کاملاً قابل درمان هستند، با این حال مطالعات نشان می دهد که بیش از نیمی از بزرگسالان در ایالات متحده درمان مناسب را دریافت نمی کنند. در حالی که هیچ چیز نمی تواند جایگزین درمان حرفه ای با یک درمانگر مجرب شود، یک پادکست سلامت روان یا مراقبت از خود می تواند منبع ارزشمندی برای یادگیری استراتژی هایی برای مقابله با نگرانی های مربوط به سلامت روان، شنیدن داستان های مرتبط از افرادی باشد که مشکلات مشابهی را تجربه می کنند، و کشف نکات و ترفندهای عملی برای غلبه بر ناملایمات زندگی و تقویت روحیه و سلامت روان کلی شما.
به نظر می رسد که پادکست ها به دلیل سهولت و راحتی برای دسترسی، در حال افزایش محبوبیت در دنیای پرشتاب امروزی هستند. می‌توانید هنگام انجام کارهای روزانه مانند ورزش کردن، رانندگی در ماشین، لباس‌شویی، قدم زدن با سگ یا قبل از خواب به پادکست گوش دهید. در حالی که ژانرهای پادکست متعددی وجود دارد، سلامت و تناسب اندام پنجمین ژانر محبوب‌ دسته بندی شده‌اند و فهرستی پویا و در حال رشد از پادکست‌های سلامت روان ایجاد می‌کنند. اگر علاقه مند به امتحان پادکست سلامت روان هستید اما مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، در زیر فهرستی از برخی از پادکست های سلامت و تندرستی با رتبه بالا را تهیه کرده ایم. از توصیه‌های مفید و نکات عملی گرفته تا داستان‌های واقعی و قابل ارتباط. در اینجا برخی از محبوب‌ترین پادکست‌های سلامت روان برای گوش دادن را در صورت نیاز به تقویت و تشویق برای شما قرار داده ایم.

ساعت شاد بیماری روانی

در پادکست «ساعت شاد بیماری روانی»، میزبان پل گیل‌مارتین، فضای امنی را برای مهمانان ایجاد می‌کند تا در مورد موضوعات دشوار، آسیب‌های گذشته و چالش‌های زندگی صحبت کنند و در عین حال انگ درباره موضوعات بهداشت روان را از بین ببرد. گیل مارتین با بیش از 500 قسمت، همه چیزهای مربوط به سلامت روان را با شفقت، اصالت و کمی شوخ طبعی پوشش می‌دهد و آنچه را که بسیاری از مردم تجربه می‌کنند، عادی می‌کند، اما ممکن است احساس ترس از صحبت کردن در مورد آن داشته باشند.

بهتر شدن: داستان های سلامت روان

پادکست رسمی، Getting Better: Stories of Mental Health، توسط درمانگران میشلین معلوف و نادیا آددی میزبانی می شود که تجربه های سلامت روانِ نام های خانوادگی باورنکردنی مانند ایان سامرهالدر، کریس بوش، مگان ترینور و غیره را بررسی می کند، در حالی که آنها به این برنامه ملحق می شوند و داستان خود را به اشتراک می گذارند. داستان های خود این پادکست این درک را بوجود می آورد که چگونه سفر سلامت روان یک فرد می‌تواند سفری طولانی برای پذیرش باشد و پادکست در طول مسیر همراه شما خواهد بود.

ده درصد شادتر

با میزبانی نویسنده دان هریس، ده درصد شادتر پادکستی است که به بسیاری از موضوعات مربوط به سلامت روان، از جمله اضطراب، شادی، استرس و مدیتیشن می پردازد. این پادکست برای افرادی که ممکن است در مورد مدیتیشن یا سایر روش‌های سلامت روان شک داشته باشند، ایجاد شده است تا چشم‌اندازی تازه به افراد بدهد تا چیزهای جدیدی کشف کنند و استراتژی‌های مبتنی بر علم و توصیه‌های متخصص را برای غلبه بر نگرانی‌های سلامت روان، بهبود روابط، افزایش بهره‌وری بیاموزند، و شادتر شوند.

خاطرات سپاسگزاری

مطالعات نشان می‌دهد که تمرین شکرگذاری روزانه می‌تواند فواید متعددی بر سلامت روان شما داشته باشد، مانند کاهش میزان استرس و افسردگی، بهبود روابط شما با دیگران و خودتان، افزایش انعطاف‌پذیری در مواجهه با ناملایمات زندگی، و به شما این امکان را می‌دهد که از دیدگاه مثبت‌تری استفاده کنید. زندگی، به طور کلی شما را شادتر می کند. پادکست The Gratitude Diaries که توسط نویسنده و ویراستار جنیس کاپلان میزبانی می شود، قدردانی را با به اشتراک گذاشتن راه های عملی برای پرورش آن در زندگی روزمره بررسی می کند.

مینی مدیتیشن

تحقیقات نشان می دهد مدیتیشن فواید بسیاری برای سلامت روان دارد و تمرینی موثر برای مدیریت اضطراب، غلبه بر الگوهای افکار منفی و توجه بیشتر است. Meditation Minis یک پادکست برنده جایزه است که بر مراقبه های کوتاه و هدایت شده برای همه تمرکز دارد. این مدیتیشن‌های 10 تا 20 دقیقه‌ای که توسط چل همیلتون میزبانی می‌شود، ممکن است برای مدیتیشن‌کنندگان مبتدی و پیشرفته عالی باشد تا هر زمان که نیاز به لحظه‌ای آرامش و راحتی داشتند، به آن‌ها گوش دهند.

مکالمات سوپر سول اُپرا

Super Soul Conversations که توسط اپرا وینفری ایجاد شده است، یک پادکست الهام بخش است که متخصصان سلامت و تندرستی، روشنفکران و سایر افراد تأثیرگذار را که در مورد سؤالات مهم زندگی بحث می کنند، ارائه می دهد. این پادکست برای الهام بخشیدن، ارتباط و جستجوی رشد برای کسانی است که می‌خواهند بهترین نسخه از خود شوند و بینش‌ها و استراتژی‌های ارزشمندی برای داشتن زندگی بهتر ارائه می‌دهند.

لاتینکس تراپی

آدریانا آلخاندر که درمانگر زوجی و خانواده مجرب و بنیانگذار لاتینکس تراپی، شبکه ای از درمانگران لاتینکس ایجاد کرده است، نگرانی ها و انگ های سلامت روان را در جامعه لاتینکس بررسی می کند و به سؤالات سلامت روان شنوندگان پاسخ می دهد. هر قسمت به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی در دسترس است و در مورد تکنیک‌های عملی خودیاری، انگ در گروه‌هایی که کمتر از آنها صحبت می شود و نحوه حمایت از دیگرانی که چالش‌های سلامت روان را به طور موثر تجربه می‌کنند، بحث می‌کند.

اینجا یک چیزی خوب است.

با وجود تمام اخبار منفی روزانه و استرس های زندگی روزمره، ممکن است مفید باشد که هر روز را با یک نکته مثبت شروع کنید به جای اینکه با یک پادکست فقط بر اخبار خوب تمرکز کنید. با نکات مفید، توصیه‌های متخصص و داستان‌های الهام‌بخش، Here’s Something Good پادکستی است که برای الهام بخشیدن، ایجاد انگیزه و تقویت، هر زمان که به آن نیاز دارید، طراحی شده است. تحقیقات نشان می دهد که شروع هر روز با یک برنامه صبحگاهی سالم می تواند سلامت روان شما را بهبود بخشد و حال و هوای کل روز را تنظیم کند. ممکن است شروع هر روز با گوش دادن به این پادکست مثبت با قسمت های کوتاه و روزانه مفید باشد.

از نظر ذهنی مال شماست.

به میزبانی الن اسکات و ایوت کستر، که هر دو بیماری روانی را تجربه می‌کنند، پادکست Mentally Yours مهمانانی را به نمایش می‌گذارد که با بیماری روانی زندگی می‌کنند. این پادکست با هدف آموزش، مبارزه با انگ، و ایجاد فضایی امن برای امید، همدلی و شفقت، ارائه نکات و ابزارهای کاربردی برای غلبه بر علائم بیماری روانی است.

آزمایشگاه شادی

The Happiness Lab پادکستی است که توسط پروفسور دکتر لوری سانتوس میزبانی می شود که بر اساس علم شادی و دوره روانشناسی محبوب او در دانشگاه ییل ساخته شده است. دکتر سانتوس در تحقیقات خود دریافت که بسیاری از افراد تمایل دارند برخلاف آنچه آنها را خوشحال می کند، عمل کنند. در این پادکست، دلیل این امر را کشف خواهید کرد، ابزارهای مفید و داستان های الهام بخش را کشف خواهید کرد و به طور بالقوه طرز فکر خود را در مورد شادی در زندگی تغییر خواهید داد.

نگرش ها

نگرش ها یک پادکست طنز و سیاسی است که توسط ارین گیبسون و برایان سافی میزبانی می شود، که LGBTQIA+ و مسائل جنسیتی در دنیای امروز را بررسی می کند، به عادی سازی بحث های سلامت روان در جامعه LGBTQIA+ کمک می کند و حمایت واقعی با یک پیچش کمدی برای کسانی که ممکن است به آن نیاز بیشتر داشته باشند ارائه می کند.

احساس خوب

میزبانی شده توسط David D. Burns، M.D، و نویسنده، Feeling Good پادکستی است که تکنیک های ارزشمندی را بررسی می کند که ممکن است به شما کمک کند بر اضطراب، افسردگی و سایر نگرانی های مربوط به سلامت روان غلبه کنید، اعتماد به نفس و شادی را افزایش دهید، و خلق و خوی کلی خود را برای داشتن احساس خوب تقویت کنید.

مراقبت از خود IRL

این پادکست که توسط تای الکساندر میزبانی شده است بر مراقبت از خود مرتبط با سلامت جسمی، عاطفی و روانی شما تمرکز دارد. خودمراقبتی اغلب یک عمل دست کم گرفته شده است که دارای مزایای اثبات شده سلامت روان است. در حالی که خودمراقبتی می تواند برای افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشد، احتمالاً در Self Care IRL یک روش مراقبت از خود را پیدا خواهید کرد که برای شما مفید باشد. در هر قسمت، الکساندر در مورد نکات و راهکارهای عملی مختلف برای تمرین مراقبت از خود در زندگی روزمره صحبت می کند.

پایین آوردن

Bottoming یک پادکست سلامت روان است که برای جامعه LGBTQIA+ ایجاد شده است. این پادکست که توسط برندان و متیو میزبانی می‌شود، مکالمات دشوار را بررسی می‌کند، انگ‌ها را آشکار می‌کند و سلامت روان و چگونگی تأثیر آن بر افراد LGBTQIA+ را بررسی می‌کند.

خوشحال تر با گرچن روبین

گرچن روبین، نویسنده و مجری پادکست پرفروش، شادی را در این پادکست بررسی می کند و نکات و ترفندهای تخصصی و کاربردی در مورد اینکه چگونه می توانید در زندگی خود شادتر شوید، ارائه می دهد. از مدیریت تنهایی گرفته تا ایجاد عادات سالم‌تر تا ترفندهای زندگی، روبین طیف گسترده‌ای از موضوعات را پوشش می‌دهد تا زندگی شما را آسان‌تر و شادتر کند.

خوب بودن

در این برنامه دکترها میزبان آن هستند. ریک هنسون و فارست هانسون، این پادکست با رتبه بالا علم سلامت و تندرستی را بررسی می کند و در عین حال نکات کاربردی و توصیه های روشنگرانه ای را در مورد چگونگی بهبود سلامت روان و رفاه کلی خود، کنار آمدن با ناملایمات و داشتن یک زندگی شادتر و رضایت بخش تر ارائه می دهد.

غم و اندوه

پادکست Griefcast که توسط Cariad Lloyd میزبانی می‌شود، فضای امن و منبع حمایتی برای کسانی است که عزیزی را از دست داده‌اند و غم و اندوه را تجربه می‌کنند. این پادکست برنده جوایز، تجربه فردی مرگ و غم را با تعادل کمدی بررسی می‌کند و قصد دارد کسانی را که با غم و اندوه زندگی می‌کنند، برای لحظه‌ای کمتر احساس تنهایی و کمی شادتر کنند. هر قسمت مرتبط، صادقانه و همدلانه است و تجربیات خود را در مورد از دست دادن یک عزیز و گذراندن غم و اندوه به اشتراک می گذارد.

چه زمانی به یک درمانگر مراجعه کنیم؟

در حالی که پادکست سلامت روان می‌تواند ابزاری موثر برای مدیریت نگرانی‌های سلامت روان، دریافت توصیه‌های مفید و تقویت خلق و خوی کلی شما باشد، اما ممکن است جایگزین درمان یک درمانگر مجرب نباشد. یک درمانگر یا مشاور حرفه ای می تواند ابزارها، استراتژی ها و سایر درمان های مخصوص به نیازهای منحصر به فرد سلامت روان شما را ارائه دهد. اگر راحتی گوش دادن به پادکست ها را ترجیح می دهید، ممکن است درمان آنلاین را شکل مفیدی از درمان بیابید.
هوکات یک پلت فرم آنلاین درمانی مقرون به صرفه است که می تواند شما را با یک درمانگر حرفه ای که می تواند به بهترین شکل نیازهای شما را پشتیبانی کند، مطابقت دهد. آنها می توانند به شما کمک کنند تا یاد بگیرید که چگونه روابط خود را بهبود بخشید، مکانیسم های مقابله ای سالم، راهنمایی برای دستیابی به اهداف شخصی، و تکنیک های عملی برای کمک به شما برای غلبه بر هر گونه نگرانی در مورد سلامت روانی که ممکن است داشته باشید، از راحتی در خانه خود یا هر کجا که دسترسی به اتصال اینترنت دارید، ارائه دهد. با یک درمانگر در هوکات می‌توان از طریق ویدیو، تماس صوتی، یا پیام‌رسانی درون‌برنامه واتس اپ ارتباط برقرار کرد.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن