احساس اضطراب می کنید؟ چرا باید پادکست اضطراب گوش کنید؟

توسط تیم تحریریه هوکات|به روز شده در 12 آوریل 2022
در حالی که احساس گاه به گاه اضطراب ممکن است بخشی عادی از زندگی روزمره باشد، کسانی که احساس اضطراب طولانی مدتی را تجربه می کنند که به نظر نمی رسد از بین برود، ممکن است با یک اختلال اضطرابی زندگی کنند. با توجه به اینکه اضطراب سالانه بیش از 40 میلیون بزرگسال آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد، به شایع ترین وضعیت سلامت روان تبدیل شده است. در حالی که اضطراب بسیار درمان پذیر است، مطالعات نشان می دهد که تنها 36.8 درصد از کسانی که با اضطراب زندگی می کنند به دنبال درمان هستند. هنگامی که درمان نشود، علائم اضطراب ممکن است در طول زمان بدتر شود و در مسئولیت‌ها و عملکرد روزانه اختلال ایجاد کند. به همین دلیل است که شناخت علائم و یافتن مکانیسم های مقابله ای سالم برای مدیریت آنها بسیار مهم است.

اضطراب چیست؟

اضطراب، در ظاهر، احساس ناراحتی، نگرانی یا ترس است که پاسخ طبیعی بدن شما به فشار است و می تواند خفیف یا شدید باشد. برخی از افراد ممکن است گهگاه در موقعیت های خاصی مانند مصاحبه شغلی، روز اول مدرسه یا قبل از تصمیم گیری مهم زندگی دچار اضطراب شوند. برخی دیگر ممکن است اضطراب شدید و مداوم را در مورد موقعیت‌های روزمره تجربه کنند که به دلیل یک اختلال اضطرابی در زندگی روزمره اختلال ایجاد می‌کند. در حالی که انواع مختلفی از اختلالات اضطرابی وجود دارد، اختلال اضطراب فراگیر (GAD) یکی از شایع ترین آنها است و علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• بی قراری هستند.
• به راحتی خسته می شوند.
• ضربان قلب سریع یا نامنظم دارند.
• مشکل در تمرکز.
• تحریک پذیری یا احساس بودن در “لبه تیغ”.
• تنش عضلانی.
• مشکل در کنترل احساس نگرانی.
• احساس ترس.
• اختلال در خواب، مانند مشکل در به خواب رفتن یا ماندن در خواب.
سایر اختلالات اضطرابی که ممکن است فرد تجربه کند شامل اختلال هراس و انواع اختلالات مرتبط با فوبیا، مانند فوبیاهای خاص، اضطراب اجتماعی، اضطراب جدایی یا آگورافوبیا است.

چگونه یک پادکست اضطراب می تواند کمک کند؟

تجربه هرکسی با اضطراب ممکن است متفاوت باشد، و برخی ممکن است تکنیک‌ها و مکانیسم‌های مقابله‌ای خاصی را پیدا کنند که به مدیریت علائم آن‌ها کمک می‌کند، در حالی که برخی راهکارهای دیگر برای دیگران بهتر عمل می‌کنند. در حالی که یک پادکست هرگز نباید جایگزینی برای درمان حرفه ای باشد، و پادکست اضطراب ممکن است به افراد کمک کند تسکین، حمایت و کنار آمدن با علائم اضطراب یا سایر نگرانی های سلامت روانی خود را داشته باشند، برخی از پادکست های اضطراب ممکن است به شما در درک احساساتتان کمک کنند. برخی ممکن است نکات و توصیه هایی را برای مدیریت شرایط خاص ارائه دهند. وقتی شروع به تجربه افکار مضطرب یا سایر علائم اضطراب می کنید، دیگران ممکن است به بهبود خلق و خوی شما کمک کنند.
چه گه گاهی اضطراب را تجربه می‌کنید، چه با یک اختلال اضطرابی زندگی می‌کنید و یا یکی از عزیزانتان دچار اضطراب است، ممکن است پادکستی وجود داشته باشد که می‌تواند به شما کمک کند. با توجه به اینکه سلامت و تناسب اندام پنجمین ژانر محبوب پادکست ها هستند، بسیاری از پادکست ها بر سلامت روان تمرکز دارند و گزینه های زیادی را برای انتخاب فراهم می کنند. اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، در اینجا چند پادکست اضطراب با رتبه برتر وجود دارد.

مرد مضطرب

پادکست The Anxiety Guy با میزبانی تنیس‌باز سابق دنیس سیمسک، که قبلاً با اضطراب و اختلال هراس زندگی می‌کرد، توصیه‌های واقعی را ارائه می‌دهد و آنچه را که سیمسک از تجربیات شخصی خود در مورد اضطراب آموخته را با کسانی که در حال حاضر با اضطراب زندگی می‌کنند به اشتراک می‌گذارد. او همچنین استراتژی‌ها و نکات مختلفی را بررسی می‌کند که ممکن است به شما در غلبه بر اضطراب کمک کند، خواه این یک احساس گاه به گاه برای شما باشد یا یک اختلال پایدارتر.

توِ آرامتر

هیپنوتیراپیست، مربی، و نویسنده کتاب راه حل اضطراب، کلویی برادریج، توصیه و الهام می‌دهد تا نسخه‌ای آرام‌تر، شادتر و مطمئن‌تر از خود شوید. در این پادکست، او ابزارها و استراتژی‌های خاصی را به اشتراک می‌گذارد که می‌توانید از آنها برای مدیریت اضطراب خود استفاده کنید و تشویق و حمایت زیادی برای افرادی که با اضطراب زندگی می‌کنند، به اشتراک می‌گذارد.

مدیتیشن های کوچک

با میزبانی چل همیلتون، Meditation Minis یک پادکست برنده جایزه است که بر مراقبه های کوتاه و هدایت شده تمرکز دارد. مدیتیشن فواید متعددی برای سلامت روانی و جسمی دارد و ابزاری موثر برای مدیریت اضطراب و غلبه بر الگوهای فکری منفی است. با این حال، بسیاری از افراد ممکن است ندانند وقتی نوبت به مدیتیشن می رسد از کجا شروع کنند. این پادکست مدیتیشن های هدایت شده 10 تا 20 دقیقه ای را ارائه می دهد که می توانید در هر کجا و هر زمان که نیاز دارید به آن گوش دهید تا به آرام کردن ذهن و کاهش علائم اضطراب شما کمک کند.

جعبه ابزار اضطراب شما

در پادکست Your Anxiety Toolkit، کیمبرلی کوینلان، یک درمانگر ازدواج و خانواده درمانگر مجرب، توصیه ها و ابزارهایی را در زندگی واقعی به اشتراک می گذارد که ممکن است به مدیریت اضطراب و غلبه بر استرس کمک کند. او راهبردها و نکات مبتنی بر علم را بررسی می کند تا با لحنی دلسوزانه به افراد کمک کند تا نگرانی های سلامت روانی مختلف روزانه را مدیریت کنند.

خواب آلود شوید.

کسانی که در به خواب رفتن مشکل دارند ممکن است از پادکست Get Sleepy بهره ببرند که به عنوان پادکست خواب شماره یک رتبه بندی شده است. این داستان‌های خواب برای آرام کردن ذهن و آرامش بدن طراحی شده‌اند، که ممکن است برای کسانی که افکار مضطرب یا مزاحم را تجربه می‌کنند که استراحت شبانه خوب را دشوار می‌کند، مفید باشد.

قاتل اضطراب

قاتل اضطراب، که توسط شان واندر لیک و آنانگا سیویر میزبانی می شود، ممکن است منبع موثری برای کسانی باشد که با اضطراب، سطوح بالای استرس، PTSD یا حملات پانیک زندگی می کنند. این پادکست مجموعه‌ای از مکالمات تشویق‌کننده، مصاحبه‌های تخصصی و تمرین‌های واقعی از جمله مدیتیشن، تمرین‌های تنفسی و تکنیک‌های مختلف تمدد اعصاب را ارائه می‌کند تا به شما کمک کند احساس آرامش و راحتی کنید.

نمایش اضطراب بعدی وجود ندارد.

با میزبانی کلی واکر، یک مربی معتبر سلامت و تندرستی و پرستاری که قبلاً با آگورافوبیا زندگی می‌کرده است، «نمایش اضطراب دیگری وجود ندارد» منبع ارزشمندی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استرس، اضطراب و حملات پانیک است. واکر با متخصصان صحبت می کند، در مورد اینکه اضطراب چیست و توصیه های عملی و استراتژی هایی ارائه می دهد که ممکن است به شما در غلبه بر اضطراب کمک کند.

مربیان اضطراب

میزبانی شده توسط جینا رایان، مربی اضطراب و متخصص تغذیه که سال ها با اختلالات اضطرابی زندگی می کرد، The Anxiety Coaches پادکستی است که در آن شرکت کنندگان به طور معمول تجربیات شخصی خود را در مورد اضطراب، استرس و اختلالات هراس به اشتراک می گذارند و توصیه های عملی را در مورد چگونگی غلبه بر آنها و همچنین حفظ یک سبک زندگی سالم برای شما به اشتراک می گذارند.

یک لحظه تمرکز

با میزبانی Teresa McKee، مربی تحول، تسهیل کننده مدیتیشن، ذهن آگاهی و یک پزشک A Mindful Moment ، EFT بر روی همه چیزهای مربوط به ذهن آگاهی تمرکز می کند. مطالعات نشان می دهد که تمرین تمرکز حواس می تواند علائم اضطراب و استرس را کاهش دهد و فواید بسیار دیگری داشته باشد. در این پادکست، مک کی تکنیک‌های مختلف تمرکز حواس را به اشتراک می‌گذارد تا به شما کمک کند دیدگاهی تازه داشته باشید، بر اضطراب غلبه کنید و بسیاری از جنبه‌های زندگی خود را بهبود بخشید.

بهتر شدن: داستان های سلامت روان

این پادکست که توسط BetterHelp ایجاد شده است توسط درمانگران دارای مجوز میشلین معلوف و نادیا آددی میزبانی می شود. مهمانان باورنکردنی مانند ایان سامرهالدر، کریس بوش، مگان ترینور و غیره به این دو نفر ملحق می‌شوند تا تقاطع بین سلامت روانی خود و انگ‌ها پیرامون گفتگوهای باز با دیگران را بررسی کنند. این پادکست به بررسی موضوع اضطراب و همچنین سایر چالش های سلامت روانی می پردازد که همه ما با آن روبرو هستیم.

مضطرب در آستین

با میزبانی روانشناسان مستقر در آستین، دکتر ماریان استوت و دکتر توماس اسمیتیمن، اضطراب در آستین، گزینه های درمانی موثری را که برای کسانی که با اضطراب و OCD زندگی می کنند، مورد بحث قرار می دهد. آنها همچنین اطلاعات مفید و علمی را ارائه می دهند که ممکن است به کسانی که دچار اختلال اضطراب هستند کمک کند تا آن را بهتر درک کنند و توصیه های عملی برای کمک به شنوندگان برای غلبه بر اضطراب و اختلالات اضطرابی ارائه می دهند.

آن چیزی که تغذیه اش می کنید.

پادکست The One You Feed که توسط اریک زیمر و کریس فوربس ایجاد شده است دارای کاتالوگ عظیمی از بیش از 200 قسمت پادکست الهام بخش است که در مورد موضوعات مختلف سلامت روان مانند اضطراب، افسردگی، سوء مصرف مواد، عادات، تمرکز حواس و مراقبه بحث می کند. با چنین موجودی عظیمی، احتمالاً پادکستی است که اطلاعات مفیدی را برای کسانی که با اضطراب و سایر نگرانی‌های مربوط به سلامت روان زندگی می‌کنند ارائه می‌کند.

راه حل های اضطراب اجتماعی

این پادکست توسط سباستین ون در شریر، مربی اعتماد به نفس اجتماعی که قبلاً با اضطراب اجتماعی زندگی می کرد، میزبانی می شود. راه‌حل‌های اضطراب اجتماعی ممکن است منبع ارزشمندی برای کسانی باشد که با اضطراب اجتماعی زندگی می‌کنند تا راهبردها و نکات مؤثری برای غلبه بر اضطراب خود در موقعیت‌های اجتماعی و کسب اعتماد به نفس پیدا کنند.

پانیک پاد

جاشوا فلچر، روان درمانگر مجرب و نویسنده چندین کتاب پرفروش اضطراب که قبلاً با اضطراب زندگی می کرد، میزبان The Panic Pod است. در این پادکست، فلچر توصیه های تخصصی و ابزارهای عملی را به کسانی که با اضطراب ناشی از استرس، اختلالات هراس و اضطراب اجتماعی زندگی می کنند ارائه می دهد. او با متخصصان دیگری در مورد روانشناسی پشت اضطراب صحبت می کند، که ممکن است به شنوندگان اجازه دهد آن را بهتر درک کنند و به طور مؤثرتری با آن کنار بیایند.

ده درصد شادتر

دن هریس، روزنامه نگار، میزبان و نویسنده ای بود که در برنامه زنده تلویزیون دچار حمله وحشت زدگی شد. ده درصد شادتر بر طیف وسیعی از موضوعات سلامت روان از روشنگری و مدیتیشن گرفته تا سایر تکنیک های مبتنی بر علم برای غلبه بر مشکلات مربوط به بهره وری و روابط اضطراب تمرکز دارد. هریس معتقد است شادی را می توان با کمی تلاش آموخت و در این پادکست توصیه های تخصصی و گفتگوهای خنده دار را با دیگر کارشناسان و افراد آگاه به اشتراک می گذارد.

چه زمانی به یک درمانگر مراجعه کنیم؟

در حالی که پادکست ممکن است منبع موثری برای حمایت و تسکین برای کسانی باشد که با اضطراب زندگی می کنند، جایگزینی برای درمان نیست. هنگامی که اضطراب درمان نشود، می‌تواند بدتر شود و در روابط شخصی، مسئولیت‌های روزانه و شغل اختلال ایجاد کند و حتی منجر به نگرانی‌های جدی‌تری در مورد سلامت روان شود. اگر فکر می کنید که ممکن است با یک اختلال اضطرابی زندگی کنید، مهم است که برای دریافت درمان مناسب، از یک متخصص مجرب برای تشخیص بیماری استفاده کنید.
برای یادگیری روش های موثر برای مدیریت علائم و غلبه بر اضطراب، یک درمانگر باتجربه ممکن است بتواند کمک کند. هوکات یک پلت فرم آنلاین درمانی مقرون به صرفه است که می تواند شما را با یک درمانگر حرفه ای که به بهترین وجه با نیازهای شما آشنایی دارد ارتباط دهد. آنها می توانند ابزارها و راهنمایی هایی را ارائه دهند که ممکن است به شما کمک کند بر علائم اضطراب خود غلبه کنید و زندگی شادتر و رضایت بخشی داشته باشید. همه اینها از راحتی در خانه خود یا هر کجا که به اینترنت متصل هستید امکان پذیر است. همین امروز با کسی صحبت کنید و سفر خود را به سوی بهتر شدن آغاز کنید.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن