نحوه درمان افسردگی در نوجوانان

توسط استفانی کربی|به روز شده در 11 آوریل 2022
بررسی پزشکی توسط Lauren Guilbeault، LMHC
آمار در مورد افسردگی نوجوانان ترسناک است. مطالعه ای که توسط دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ انجام شد نشان داد که افسردگی بالینی در نوجوانان از سال 2005 تا 2014 تقریباً 40 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، مؤسسه ملی سلامت روان تخمین زده است که تعداد کودکان بین سنین 12 و 17 که در سال گذشته یک اپیزود افسردگی داشته اند به 3 میلیون رسیده است. مشکلی در آمریکا با افسردگی در نوجوانان وجود دارد که باید برطرف شود.

افسردگی چیست؟

انجمن روانپزشکی آمریکا با بیان اینکه افسردگی (اختلال افسردگی اساسی) یک بیماری شایع و جدی پزشکی است که بر احساس شما، طرز فکر و نحوه عمل شما تأثیر منفی می گذارد، افسردگی را با این جمله توصیف می کند. خوشبختانه، این بیماری نیز قابل درمان است. افسردگی باعث احساس غم و اندوه و از دست دادن علاقه به فعالیت هایی می شود که زمانی از آنها لذت می بردید. این می تواند منجر به انواع مشکلات عاطفی و جسمی شود و می تواند توانایی فرد را برای عملکرد در محل کار و خانه کاهش دهد.
افسردگی یک اختلال سلامت روان است که انجام فعالیت های روزمره را دشوار می کند. نوجوانان مبتلا به افسردگی ممکن است برای رفتن به مدرسه، رفتن به اجتماعات یا شرکت در هر فعالیتی دچار مشکل شوند.
افسردگی آنطور که برخی فکر می کنند غم و اندوه نیست. در حالی که افسردگی ممکن است برخی افراد را غمگین کند، اما بسیار بیشتر از این است. این بر نحوه تفکر، احساس و رفتار یک فرد در یک دوره طولانی تأثیر می گذارد.

علائم افسردگی در نوجوانان

علائم افسردگی در نوجوانان بسیار شبیه به علائمی است که در بزرگسالان مبتلا به افسردگی به دنبال آن هستید. مهمترین چیزهایی که می توانید به دنبال آنها باشید تغییرات رفتاری، تغییرات خلقی و تغییرات در علائم فیزیکی آنها است.
نوجوانان افسرده ممکن است بیش از حد معمول تحریک پذیر و گوشه گیر شوند. این می تواند به خودی خود یک علامت دشوار برای تشخیص در نوجوانان باشد، زیرا آنها معمولاً به داشتن خلق و خوی عبوس و گوشه گیری از خانواده معروف هستند. با این حال، علائم دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید همراه با تغییر بیشتر در خلق و خوی آن‌ها مراقب باشید.
فقدان انگیزه، خستگی و انرژی کم همگی از نشانه های افسردگی هستند که باید مراقب آنها بود. در حالی که برای نوجوانان طبیعی است که بخواهند بیشتر بخوابند، اما به دنبال علائم بی حالی و عدم تمایل به بلند شدن از رختخواب در طول روز باشید. یا ممکن است حتی زمانی سعی کنند که نخوابند. هر گونه تغییر در عادات خواب می تواند نشانه افسردگی باشد.
تلاش برای تصمیم گیری یکی دیگر از نشانه های افسردگی است. اگر نوجوان شما به نظر می رسد که بیش از حد معمول با تصمیم گیری یا فرآیند فکری خود درگیر است، این می تواند نشانه افسردگی باشد.
تغییر در عادات غذایی مانند کاهش اشتها نیز نشانه افسردگی است.

درست مانند بزرگسالان، نوجوانانی که افسردگی را تجربه می کنند ممکن است احساس ناکافی بودن، بی ارزشی، میزان بیش از حد احساس گناه، شرم، تنهایی یا پوچی کنند.
مراقب تغییرات رفتاری و تغییرات فیزیکی در نوجوان مبتلا به افسردگی نیز باشید. این می تواند شامل تغییر در عملکرد آنها در مدرسه، دو و میدانی یا شغلی که بعد از مدرسه دارند باشد. این می تواند شامل رفتارهای بی پروا مانند نحوه رانندگی یا سوء مصرف مواد یا الکل باشد. آنها می توانند در اعمال خود تحریک پذیرتر و عصبانی تر شوند. آنها ممکن است مانند گذشته تلاش زیادی برای ظاهر خود انجام ندهند.

آنها همچنین ممکن است از علائم فیزیکی مانند مشکلات گوارشی، سردرد، گرفتگی عضلات یا سایر دردهای فیزیکی شکایت داشته باشند. گاهی اوقات افسردگی و اضطراب در افراد مختلف در قسمت های مختلف بدن ظاهر می شود.
اگر فکر می کنید که نوجوان شما افسرده است، مهم است که مراقب هرگونه تغییر در رفتار عادی او باشید.

چه چیزی باعث افسردگی در نوجوانان می شود؟

علل افسردگی در نوجوانان مانند افسردگی در بزرگسالان است. اعتقاد بر این است که افسردگی ارتباط ژنتیکی دارد، به این معنی که اگر یک سابقه خانوادگی افسردگی وجود داشته باشد، یک نوجوان نیز احتمالاً این مبارزه را تجربه خواهد کرد. با این حال، صرف داشتن سابقه خانوادگی به این معنا نیست که یک نوجوان لزوما مبتلا به افسردگی می شود.
اگر نوجوانی قبلاً نوعی مستعد افسردگی باشد و حوادث آسیب زا را تجربه کند، می تواند باعث افزایش علائم افسردگی شود. این می تواند شامل مواردی مانند زورگویی، آزار و اذیت شدن، از دست دادن یکی از عزیزان، قرار گرفتن در یک رابطه بد یا پایان دادن به یک رابطه باشد.

در حالی که این علل مانند بزرگسالان است، چند چالش وجود دارد که به نظر می رسد نوجوانان را در سطح متفاوتی تحت تاثیر قرار می دهد. استفاده از رسانه های اجتماعی در سال های اخیر بازی محبوبیت را برای نوجوانان آسان تر کرده است. قلدری دیگر فقط شامل تخریب در اموال مدرسه یا آزار در اتوبوس برای رفت و آمد به مدرسه نیست. اکنون آزار و اذیت سایبری وجود دارد که می تواند در هر زمان و هر مکان اتفاق بیفتد. این شانس نوجوان را برای دور شدن از آن و استراحت کردن از بین می برد. همچنین انتشار شایعات در کل جمعیت مدرسه را بسیار آسان تر می کند.
رسانه های اجتماعی همچنین بازی های مقایسه ای آسان بین بچه ها را ایجاد می کنند. رسانه‌های اجتماعی پست کردن و اشتراک‌گذاری تصاویری را که تغییر داده شده، فیلتر شده‌اند و باعث می‌شوند چیزها بهتر از آنچه هستند به نظر برسند، آسان می‌کند. این می‌تواند باعث شود که برخی از نوجوانان به بازی مقایسه‌ای دائمی بپردازند تا ببینند چگونه در مقابل سایر بچه‌ها قرار می‌گیرند. این می تواند منجر به احساس بی کفایتی، بی ارزشی و مشکلات زیادی شود.
برخی از مردم بر این باورند که نسل‌های جوان بیشتر با اضطراب و افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند، زیرا به آنها آموزش داده نمی‌شود که شکست خوردن اشکالی ندارد. از آنجا که به آنها جوایز و اجازه هایی برای مشارکت کردن داده می شود، خواه در دوران کودکی عملکرد خوبی داشته باشند یا نه، آنها یاد نمی گیرند که چگونه به درستی با شکست کنار بیایند. بنابراین، با سخت‌تر شدن زندگی وقتی که بزرگ‌تر می‌شوند، مهارت‌های مقابله‌ای مناسب را ندارند تا بدانند چگونه با زمانی که همه چیز طبق خواسته‌شان پیش نمی‌رود، رفتار کنند. این می تواند باعث شود که آنها احساس کنند که مشکلی در آنها وجود دارد که در این شرایط درحال درگیری هستند.
وقتی نوجوانان بزرگتر وارد دانشگاه می شوند، با موقعیت های جدیدی مواجه می شوند و اغلب از نزدیک ترین گروه حمایتی خود حذف می شوند. این می تواند زمان طاقت فرسایی برای بسیاری از دانش آموزان باشد که می تواند منجر به اضطراب و افسردگی شود.

چرا ما باید نگران باشیم؟

ما باید نگران افسردگی نوجوانان باشیم زیرا نرخ خودکشی در حال افزایش است. ما بچه های زیادی را برای خودکشی از دست می دهیم. برای تغییر این امر، ما باید به دانش‌آموزان کمک کنیم تا تشخیص دهند که چه زمانی با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند و چگونه تشخیص دهند که همسالانشان در حال مبارزه هستند.
ما همچنین باید به معلمان، والدین و نوجوانان آموزش دهیم که چه اقداماتی باید انجام دهند و چه درمانی برای نوجوانانی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند در دسترس است. آنها باید بدانند که در مبارزه خود تنها نیستند، کاملا طبیعی هستند و کمکی برای آنها وجود دارد.

نحوه درمان افسردگی در نوجوانان

هر مدرسه به یک درمانگر مدرسه یا یک درمانگر دسترسی دارد. می توانند دانش آموزان را ارجاع دهند. بسیاری از کالج ها مشاوره رایگان برای دانشجویان خود ارائه می دهند یا قیمت های بسیار با تخفیف را ارائه می دهند. کمک به نوجوانان در مقابل مشاورانی که در کار با افراد هم سن و سال خود آموزش دیده اند بسیار مهم است.
انواع مختلفی از درمان وجود دارد، از جمله درمان شناختی رفتاری، همچنین به عنوان CBT شناخته می شود، که در درمان نوجوانان مبتلا به افسردگی موثر است. درمان با آموزش مهارت‌های مقابله‌ای مهم به افراد عمل می‌کند که می‌توانند هنگام تجربه علائم افسردگی یاد بگیرند. این شامل یادگیری چیزهایی مانند ذهن آگاهی و مراقبه برای کنترل افکار و جایگزینی افکار منفی با افکار مثبت است.

هر مدرسه به یک درمانگر مدرسه یا یک درمانگر دسترسی دارد که می توانند دانش آموزان را ارجاع دهند. بسیاری از دانشگاه ها مشاوره رایگان برای دانشجویان خود ارائه می دهند یا قیمت های بسیار با تخفیف را ارائه می دهند. کمک به نوجوانان با مشاورانی که در کار با افراد هم سن و سال خود آموزش دیده اند بسیار مهم است.
انواع مختلفی از درمان وجود دارد، از جمله درمان شناختی رفتاری که همچنین به عنوان CBT شناخته می شود، که در درمان نوجوانان مبتلا به افسردگی موثر است. درمان با آموزش مهارت‌های مقابله‌ای مهم به افراد است که می‌توانند هنگام تجربه علائم افسردگی آنها را یاد بگیرند. این شامل یادگیری مواردی مانند ذهن آگاهی و مراقبه برای کنترل افکار و جایگزینی افکار منفی با افکار مثبت است.
همچنین مهم است که به نوجوانان تعدیل شیوه زندگی را که ممکن است نیاز به انجام آنها داشته باشند، مانند بهبود مراقبت از خود، آموزش دهیم. این شامل آنچه می خورند، بقیه چیزهایی که به دست می آورند و ورزش می شود. همچنین شامل آموزش آنها می شود که چگونه از ابزارهایی مانند مجلات و تمریناتی مانند تنفس عمیق برای کنترل افسردگی خود بهره ببرند.
و در آخر، داروهای ضد افسردگی وجود دارد که نوجوانان می توانند از آنها برای کنترل افسردگی خود استفاده کنند. در حالی که برخی از افراد ایده مصرف دارو را دوست ندارند، اما می‌تواند یک درمان بسیار موثر برای استفاده در عین حال که در جلسات با یک درمانگر برای یادگیری مکانیسم‌های مقابله‌ای دیگر نیز کار می‌کند، باشد. نیازی به دارو نیست و برای اکثر افراد نباید راه حلی دائمی برای افسردگی باشد. اما، می تواند یک شکل موثر از درمان برای تحت کنترل گرفتن همه چیز از همان ابتدا باشد.

اگر نوجوان شما با افسردگی دست و پنجه نرم می کند، یک درمانگر محلی پیدا کنید تا با او صحبت کند. اگر هنگام تلاش برای کمک به نوجوان خود با چالش های سلامت روان خود دست و پنجه نرم می کنید، یا اگر نوجوان شما 18 سال یا بیشتر است، می توانید به گزینه درمان آنلاین نگاه کنید. این یک گزینه مناسب است که به شما امکان می دهد از راحتی در خانه خود کمکی را که از یک درمانگر نیاز دارید دریافت کنید.
اما، هر کاری که باید انجام دهید، مهم است که با علائم افسردگی در نوجوانان آشنا شوید تا بتوانیم تعداد نوجوانانی را که با افسردگی و اضطراب دست و پنجه نرم می‌کنند و آنهایی که در اثر خودکشی از دست می‌دهیم، کم کنیم.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات فرزندپروری خود روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن