چگونه در شرایط سخت آرام بمانیم؟

دراین زمینه از متخصصین روانشناس و روانپزشک در پلتفرم هوشمند هوکات به طریق مشاوره روانشناسی آنلاین از سراسر جهان بهره مند شوید.

به روز شده در 5 دسامبر 2022، توسط تیم تحریریه هوکات
احساسات می‌توانند در تصمیم‌گیری نقش مفیدی داشته باشند، اما زمانی که به آنها اجازه دهید کاملاً بدون توانایی‌های استدلالی شما بر شما تسلط پیدا کنند، ممکن است تصمیمات ضعیفی بگیرید. از سوی دیگر، حفظ آرامش می تواند به شما در مدیریت مشکلات پیچیده با دیدگاهی منطقی تر کمک کند. با این حال، گاهی اوقات، ممکن است سخت باشد که تحت تأثیر احساسات قرار نگیرید. آنها می توانند به طور طبیعی رشد کنند. اما شما می توانید به جای اینکه اجازه دهید احساسات شدید به طور کامل تسلط پیدا کنند، خود را آموزش دهید که آرام بمانید.

استراتژی هایی که می تواند کمک کند.

احساسات کلیدی نیستند که بتوانید آن را خاموش کنید، اما می توانید ذهن خود را برای مدیریت احساسات خود در طول زمان آموزش دهید. آرام ماندن در هنگام استرس یک عادت است و مانند هر عادت جدید، ممکن است مجبور شوید آن را بارها و بارها تمرین کنید تا ثابت بماند. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید یاد بگیرید حتی در مواقع سخت خونسردی خود را حفظ کنید:
پذیرش را تمرین کنید.
تصویر بزرگ را در ذهن داشته باشید.
روی دیگران تمرکز کنید.
به دنبال مشاوره باشید.
خود را از موقعیت دور کنید.
فکرتان را عوض کنید.
در ادامه این مقاله در مورد هر یک از این موارد با جزئیات بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مقابله با زمان های سخت

احتمالاً نمی‌توانید بدون تجربه موقعیت‌های سخت در یک مقطع زمانی، زندگی را پشت سر بگذارید. افراد ممکن است مشکلات روابط، مشکلات مالی، مشکلات سلامتی یا از دست دادن یکی از عزیزان خود را تجربه کنند. همه این موقعیت ها می توانند احساسات زیادی را ایجاد کنند. در حالی که احساسات به خودی خود بد نیستند، اما اگر به آنها اجازه دهید تا بر شما و نحوه برخورد شما با موقعیت ها کنترل داشته باشند، می تواند اوضاع را بدتر کند. با این حال، اگر برای یادگیری نحوه غلبه بر واکنش های عاطفی وقت بگذارید، می توانید یاد بگیرید که چگونه در مواقع سخت آرام بمانید و شفاف فکر کنید.

عمل کردن با احساسات مناسب

در زیر، راه هایی برای یادگیری نحوه ابراز احساسات سالم، حتی در مواقع سخت، پیدا خواهید کرد.
بپذیرید که نمی توانید همه چیز را کنترل کنید.
اغلب، احساسات ما می‌توانند در موقعیت‌های سخت بهترین را از ما بگیرند، زیرا اگر همه چیز آنطور که می‌خواستیم یا برنامه‌ریزی کردیم پیش نرود، ممکن است ناامید شویم. در این مواقع باید به خود یادآوری کنید که کنترلی بر بسیاری از جنبه های زندگی خود ندارید. زندگی غیرقابل پیش بینی است، مانند افراد دیگر. در واقع، با این فکر که می توانید همه چیز را کنترل کنید، می توانید خود را بدبخت کنید. وقتی عواملی را که نمی توانید کنترل کنید بپذیرید، ممکن است احساسات شدید قابل کنترل تر شوند. هنگامی که چیزهایی را که نمی توانید کنترل کنید را پذیرفتید، اغلب تمرکز بر چیزهایی که می توانید کنترل کنید آسان تر می شود. در نتیجه، این دیدگاه نه تنها می تواند به شما کمک کند آرام بمانید، بلکه انرژی خود را به روش های کارآمدتری هدایت کنید.

تصویر بزرگتر را در نظر بگیرید.
یک مهارت مرتبط این است که بدانیم، در اکثر موارد، اقداماتی که می‌توانند برای ما بزرگ به نظر برسند، احتمالاً بخشی از سیستم‌های بسیار بزرگ‌تر هستند. اینگونه فکر کردن می تواند به ما کمک کند تا اهمیت انتخاب هایی را که در موقعیت های سخت انجام می دهیم درک کنیم، خواه این انتخاب ها مهم باشند یا نه. از خود بپرسید که آیا شرایطی که شما را تحت فشار قرار می دهد تا پنج سال آینده همچنان اهمیت خواهد داشت؟ اگر این چیزی نیست که بتوان آن را حل کرد، و این چیزی نیست که تأثیرات قابل توجه و طولانی مدت داشته باشد، پس انرژی خود را به جای دیگری هدایت کنید.

به دیگران فکر کنید.
وقتی فقط به نیازهای خود فکر می کنیم ممکن است احساساتی تر شویم. وقتی تمرکز خود را بر روی کارهایی که می توانید برای دیگران انجام دهید تغییر می دهید، ممکن است متوجه شوید که بخشی از جامعه ای هستید که از یکدیگر حمایت می کنند. این می تواند مقابله با شرایط سخت را آسان تر کند. مشغول نگه داشتن خود با مسئولیت های دیگر نیز می تواند توجه شما را به دور از استرس در مورد مشکلات خود هدایت کند. علاوه بر این، دانستن اینکه دیگران به شما وابسته هستند، می‌تواند انگیزه شما را فراهم کند تا صرفاً روی خواسته‌هایتان تمرکز نکنید.

از دیگران راهنمایی و مشورت بگیرید.
اگر دو مهارت قبلی – فکر کردن به تصویر بزرگ و فکر کردن به افراد دیگر – را با هم ترکیب کنید، می‌تواند به شما و موقعیتتان در شرایط مناسب کمک کند. همچنین ممکن است شما را به سمت افراد دیگری هدایت کند که ممکن است به شما در تصمیم گیری بهتر کمک کنند. وقتی در شرایط سختی قرار می گیریم، ممکن است فکر کنیم که باید خودمان با آن کنار بیاییم. اما، اگر از افراد اطرافتان راهنمایی و شفافیت بخواهید، می تواند به شما کمک کند تصمیماتی بگیرید که برای همه بهتر است. ممکن است به نظر برسد که شما بخشی از قدرت تصمیم گیری را از دست می دهید، اما در نظر گرفتن برخی دیگر به عنوان بخشی از یک سیستم یک مهارت مهم مدیریت شرایط است.


آیا مشاوره با متخصص بالینی می تواند به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


وانمود کنید که شخص دیگری تصمیم می گیرد.
یکی از راه‌های خوب برای بی‌احساس شدن در موقعیت‌های سخت این است که وانمود کنید که شخص دیگری تصمیم می‌گیرد یا این مشکل را تجربه می‌کند. شما می توانید این شخص را به عنوان یک همکار خیالی یا حتی یک برنامه کامپیوتری در نظر بگیرید. این نهاد چه نوع چیزهایی را ممکن است در نظر بگیرد؟ چه چیزی باید بدانند؟ گزینه مشابه این است که از شخصی خارج از موقعیت بپرسید که چه فکر می کند. این می تواند یک دوست، یک شریک یا واقعاً هر کسی باشد. حذف موقت خود از موقعیت می تواند راه خوبی برای نگاه کردن به مسائل با تفکری تازه باشد. همچنین ممکن است به شما کمک کند گزینه هایی را پیدا کنید که ممکن است به تنهایی به آنها فکر نکرده باشید.

از فکر کردن خود به عنوان فردی احساسی دست بردارید.
تا حد زیادی، شما همانی هستید که فکر می کنید هستید. اگر خود را بیش از حد احساساتی می‌دانید و احساس بدی دارید زیرا اغلب بیش از حد واکنش نشان می‌دهید، احتمالاً در نهایت رفتاری بیش از حد احساسی دارید. در عوض، تصویر ذهنی جدیدی از خود ایجاد کنید. همچنین وانمود کردن اینکه دیگر آنقدر احساسی نیستید تا زمانی که کاملاً بر شخصیت شما بنشیند می تواند کمک کننده باشد. حتی ممکن است قبل از اینکه خودتان را متقاعد کنید، دیگران را متقاعد کنید که فردی منطقی تر و عقلانی تر هستید. وقتی فکر می کنید که دیگران از شما چنین رفتاری را انتظار دارند، ممکن است این روش برای شما آسان تر شود.

اما از تجربه احساسات خود دست نکشید.
آرام به نظر رسیدن و تحت کنترل نگه داشتن احساسات می تواند به شما کمک کند از زندگی و تعاملات خود با دیگران رضایت بیشتری داشته باشید. اگرچه همچنان مهم است که با خودتان صادق باشید. شما می توانید قبل از اینکه احساسات خود را رها کنید آنها را بپذیرید. گاهی اوقات طغیان‌های عاطفی زمانی اتفاق می‌افتد که شما احساسات خود را در خود جمع کرده‌اید. صحبت ما در مورد مدیریت احساسات است، نه اجتناب از آنها. شما می توانید یاد بگیرید که احساسات خود را به درستی احساس کرده و ابراز کنید بدون اینکه اجازه دهید آنها کنترل را به دست گیرند.

درمان ها و استراتژی ها

یادگیری استراتژی های مناسب می تواند به شما در گذر از شرایط سخت کمک کند. در اینجا موارد دیگری وجود دارد که می توانید امتحان کنید.
ورزش. ثابت شده است که ورزش علائم اضطراب را کاهش می دهد که می تواند در زمان های چالش برانگیز ایجاد شود. هنگامی که در شرایط سختی قرار می گیریم، ورزش ممکن است یکی از اولین چیزهایی باشد که افراد آن را حذف می کنند. اما صرف انرژی بدنی از طریق ورزش می تواند به شما کمک کند واضح تر فکر کنید و استرس را از بین ببرید.
نوشتن. وقت گذاشتن برای نوشتن در یک دفترچه می تواند به شما در پردازش موقعیت های دشوار نیز کمک کند. گاهی اوقات وقتی آنچه را که اتفاق می افتد می نویسید، می توانید درک واضح تری از موقعیت به دست آورید. نوشتن در یک دفترچه همچنین می تواند به شما کمک کند تا احساسات را به روشی ایمن پردازش کنید و ممکن است شما را از عجله در تصمیم گیری باز دارد.
دارو. مواقعی وجود دارد که اگر دوران سختی را پشت سر می گذارید و به دلیل آن دچار اضطراب، افسردگی یا بی خوابی می شوید، دارو می تواند کمک کند. اگر فکر می کنید ممکن است مصرف دارو کمک کننده باشد، با روانپزشک خود در مورد گزینه های موجود صحبت کنید. به یاد داشته باشید که فقط با مشاوره و نظارت یک متخصص پزشکی واجد شرایط می توانید قطع دارو را شروع کنید.
صحبت با یک درمانگر صحبت با یک مشاور دارای صلاحیت می تواند به شما در رهاسازی احساسات منفی کمک کند. یک مشاور حضوری یا آنلاین خوب همچنین می‌تواند به شما در درک احساساتتان کمک کند و شما را راهنمایی کند تا در هنگام بروز احساسات، آن‌ها را به طور مؤثرتری تفسیر و استفاده کنید.

چگونه پلتفرم هوشمند هوکات می تواند از شما پشتیبانی کند؟

اگر صحبت کردن با یک مشاور چیزی است که در نظر دارید اما زمان آن را ندارید، می توانید همین امروز با پلتفرم هوشمند هوکات تماس بگیرید. می‌توانید در هر جایی که احساس راحتی می‌کنید، چه در خانه‌تان باشد، چه در ماشینتان یا هر جای دیگری، و در زمانی که برای شما مناسب است، با مشاوران به شکل آنلاین ملاقات کنید. مطالعات بالینی ثابت کرده است که درمان آنلاین در درمان علائم اضطراب و افسردگی موثر است. در واقع، درمان آنلاین به همان اندازه مؤثر و در برخی موارد حتی مؤثرتر از درمان حضوری است.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات خود روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن