نحوه شروع آشنایی تازه پس از طلاق: 7 نکته که باید در ذهن داشته باشید.

دراین زمینه از متخصصین روانشناس و روانپزشک در پلتفرم هوشمند هوکات به طریق مشاوره روانشناسی آنلاین از سراسر جهان بهره مند شوید.

نوشته سارا جونز، توسط تیم تحریریه هوکات
طلاق اغلب به عنوان یکی از استرس زاترین رویدادهایی است که یک فرد می تواند در طول زندگی خود با آن روبرو شود و دلیل خوبی هم دارد. وقتی برنامه ریزی کرده اید که بقیه عمر خود را با کسی بگذرانید، تغییر در این برنامه ها می تواند ویرانگر و زندگی را تغییر دهد. خبر خوب این است که همیشه امیدی برای یافتن دوباره عشق واقعی وجود دارد. در حالی که آشنایی پس از طلاق می تواند در ابتدا ترسناک به نظر برسد، حرکت رو به جلو شدنی است و بازگشت به موقعیت قبلی لزومی ندارد.

چگونه بعد از طلاق قرار ملاقات را شروع کنیم؟

اگر می‌خواهید بعد از طلاق دوباره آشنایی را شروع کنید، در اینجا هفت نکته را به خاطر بسپارید.

1.به خود فرصتی برای سوگواری بدهید.
طلاق بسیار شبیه غم و اندوه مرگ است و از بسیاری جهات اینطور است. به خود فرصت دهید تا برای از دست دادن رابطه تان، از دست دادن آن شخص در زندگی تان، و شاید حتی برای از دست دادن کسی که زمانی بودید، سوگواری کنید. با گذشت زمان و با گذشت سوگواری، پردازش و رویاپردازی در مورد آینده، قلب و زندگی شما بهبود می یابد. هر کس غم و اندوه را به طور متفاوتی مدیریت می کند، و هیچ دو جدول زمانی یکسان برای همه افراد وجود ندارد. در حالی که ممکن است وسوسه شوید که خود را با افراد دیگری که طلاق گرفته اند و نحوه گذران زندگی مجردی آنها را با خود مقایسه کنید، سعی کنید از انجام این کار خودداری کنید. افراد دیگر ممکن است در ظاهر خوب به نظر برسند، در حالی که در واقعیت، ممکن است در درون دچار مشکل باشند. به همان اندازه که نیاز دارید وقت بگذارید تا مطمئن شوید که آماده رفتن به این موقعیت هستید.

2. خیلی سریع به جریان آشنایی وارد نشوید.
پس از اینکه زمان لازم برای پردازش افکار و احساسات خود را صرف کردید، می توانید با شروع به فکر کردن در مورد گام های احتمالی بعدی در زندگی خود را آماده کنید. هر چقدر هم که امیدوارانه برخورد کنید، مهم است که وقت خود را برای بازگشت به شرایط جدید اختصاص دهید. این زمان و مکان جدید به شما این امکان را می دهد که قبل از شروع دوباره قرار ملاقات، بدانید که به دنبال چه هستید. اگر تا به حال در حالی که گرسنه هستید بدون فهرست خرید کرده باشید، احتمالاً می توانید با این موضوع ارتباط برقرار کنید که چرا بهتر است با یک برنامه خوب به دنیای آشنایی تازه بروید. اگر قبل از اینکه واقعاً آماده باشید، قرار ملاقات را شروع کنید، ممکن است به زودی متوجه شوید که احساساتی دارید که به خودتان فرصت کافی برای پردازش کردن آنها نداده‌اید. از طرف دیگر، ممکن است با شخصی ملاقات کنید که واقعاً با او ارتباط برقرار کنید، اما ارتباطتان به پایان می‌رسد، زیرا هنوز نیاز دارید که فرصت زیادی را به سوگواری و بهبودی اختصاص دهید. اگر واقعاً برای شروع یک رابطه جدی دیگر آماده نباشید، نسبت به شخص دیگری که ممکن است واقعاً شما را دوست داشته باشد، ناعادلانه برخورد کنید. واقعا برای شما (و شریک آینده تان) ارزش دارد که این قسمت از سفرتان را به آرامی طی کنید.

3. درمان را در نظر بگیرید.
همانطور که برای غصه خوردن وقت می گذارید، به دنبال یافتن یک درمانگر دارای صلاحیت باشید که در زمینه طلاق تخصص دارد. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا بر روی احساسات خود کار کنید و مکانیسم های مقابله ای را برای مقابله با آنچه احساس می کنید در اختیار شما قرار دهد. درمانگران همچنین می توانند به شما کمک کنند تا سایر بخش های زندگی خود را که ممکن است تحت تأثیر طلاق قرار گیرند، مدیریت کنید، مانند سایر روابط خانوادگی، احساس عزت نفس و اعتماد به نفس، و موقعیت های مالی که در نوسان هستند. همه این ها حوزه های زندگی و اثرات بعدی یک رویداد تغییر دهنده زندگی مانند طلاق است. در حالی که تکیه کردن به دوستان و خانواده خود در طول یک رویداد مهم زندگی دارای اهمیت است، مفید است که با یک شخص ثالث حرفه ای و بی طرف صحبت کنید که می تواند به طور مؤثر شما را در این فصل از زندگی راهنمایی کند. یک درمانگر خوب به شما کمک می کند تا روابط گذشته خود را ارزیابی کنید، تفکر خود را اصلاح کنید و دیدگاه خود را تغییر دهید. هنگامی که دوباره قرار ملاقات را شروع می کنید، یک درمانگر می تواند به شما کمک کند افراد مناسب بالقوه را به عنوان شخص مورد نظر خود ببینید و همه را از دریچه ارتباط قبلی خود نبینید. با کمی زمان و تأمل در خود، می‌توانید با انتظاری امیدوارانه و شفافیت ذهن و قلب به سفر پیش رو نگاه کنید.

4. ارزیابی کنید که کجای رابطه شما اشتباه بوده است.
در حالی که شروع به ورق زدن صفحه ای از فصل جدیدی در زندگی خود می کنید، در نظر داشته باشید که رابطه قبلی شما ممکن است در کجا اشتباه پیش رفته باشد. به گفته مشاور روابط مارگارت پل، “همه روابط دارای سیستمی هستند که هر کدام 100٪ بخشی از آن هستیم و همان رفتار را در آینده تکرار خواهید کرد مگر اینکه متوجه شوید چه کاری انجام داده اید که منجر به شکست رابطه شده است”. درک اینکه چرا ازدواج شما به پایان رسیده است به شما در روابط آینده کمک خواهد کرد. شاید با اعتماد کردن در ازدواج خود مشکل داشته باشید، یا شاید کمی کنترل کننده باشید. از این فرصت استفاده کنید و بر روی بخش هایی از خود را که دوست دارید تغییر دهید کار کنید تا زمانی که فرد مناسب در سر راه شما آمد، بتوانید بهترین خودتان باشید. کار بر روی مهارت های ارتباطی خود با یک درمانگر راهی مفید برای بازگشت به بهترین احساس است.


آیا مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانی می تواند به شما در حل اختلاف زوجین کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


5. خواسته های خود را غیر قابل مذاکره تعیین کنید.
همانطور که احساس می کنید برای بازگشت به صحنه دوستیابی آماده هستید، به این فکر کنید که چیزهای غیرقابل مذاکره شما چیست؛ بدین معنی که کسی باید دارای این ویژگی ها باشد تا برای شما مناسب باشد. هنگامی که سعی می کنید تعیین کنید که چه چیزهایی برای شما غیرقابل مذاکره هستند، به آنچه احساس می کردید در ازدواج خود از دست داده اید فکر کنید. شاید شریک سابق شما خیلی رمانتیک نبود و یک شریک پرشور برای شما واجب باشد. شاید شریک قبلی شما فاقد بلوغ عاطفی باشد و این چیزی است که در هر رابطه جدید می خواهید که داشته باشید. به خود اجازه ندهید که در مورد ویژگی هایی که تصمیم گرفتید برای شما واجب است، مصالحه کنید. شما لیاقت این را دارید که به کمتر از چیزی که به دنبالش هستید راضی نشوید! در حالی که یک ضرب المثل رایج در مورد ازدواج این است که عشق فقط فداکاری است، آنقدر فداکاری نکنید که در این راه خود را از دست بدهید. زمان بهبود شما فرصتی عالی برای یافتن کسی است که مناسب زندگی شما باشد و سعی نکنید کسی را با چیزی که به دنبالش هستید به زور تطبیق دهید. به دنبال افرادی باشید که تمام خواسته های واقع بینانه شما را برآورده می کنند. حتی اگر پیدا کردن یک فرد مناسب زمان ببرد، عشق سازگار مادام العمر ارزش انتظار را دارد!

6. اگر فرزند دارید، احساسات آنها را نیز در نظر بگیرید.
اگر از همسر سابق خود بچه دارید، طلاق می تواند کمی پیچیده تر باشد. همه کودکان در هر سنی از نوزادی تا بزرگسالی می توانند تحت تاثیر طلاق قرار بگیرند. بنابراین، اگر فرزندان شما بزرگتر هستند، مهم است که تصور نکنید که طلاق بر آنها تأثیری نخواهد داشت. به صحبت های فرزندان خود گوش دهید و به آنها اجازه دهید در مورد ازدواج شما، وضعیت زندگی آنها در صورت امکان باید چگونه باشد و چگونه جدایی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد، سؤال کنند. اگر تحت درمان هستید، با متخصص خود در مورد گزینه هایی برای فرزندان خود صحبت کنید. شاید آنها ممکن است یک همکار داشته باشند که در کار با فرزندان طلاق تخصص دارد. هنگامی که تصمیم گرفتید دوباره برای قرار ملاقات آماده باشید، احساسات فرزندانتان را در نظر بگیرید. با آنها در مورد تصمیم خود صحبت کنید و آنها را تشویق کنید تا با هر احساس یا سؤالی که ممکن است در مورد آنچه اتفاق بیافتد داشته باشند، به سراغ شما بیایند. یکی از نکات بسیار توصیه شده توسط متخصصان این است که تا زمانی که رابطه جدی نشده است، فرزندان خود را به شریک جدید خود معرفی نکنید. یک قانون کلی خوب برای رابطه این است که معمولاً بعد از حدود سه تا شش ماه دیدن یکدیگر یک رابطه جدی خواهد بود.

7. از سفر بهبود و ترمیم خود لذت ببرید.
وقتی تصمیم گرفتید که بعد از طلاق دوباره قرار ملاقات بگذارید، این کار را انجام داده و از آن لذت ببرید! اگر مدت زیادی بوده که ازدواج کرده اید و به تازگی مجرد شده اید، دنیای دوستیابی ممکن است بسیار متفاوت از اولین باری باشد که در دیدارهای احتمالی گذشته داشته اید، بنابراین اگر فوراً با کسی ارتباط برقرار نکردید، تصور نکنید که مشکلی دارید؛ روش خود را تغییر دهید! دوستیابی آنلاین را امتحان کنید و همچنین از دوستان و خانواده خود که شما را بهتر می شناسند بخواهید که شما را با شخصی آشنا کنند. به افرادی که در گذشته ممکن بود به سراغشان نروید «بله» بگویید، زیرا ممکن است از اینکه از همراهی آنها لذت می برید متعجب شوید! شروط رابطه خود را به خاطر بسپارید و با خودتان ملایم باشید. یک هفته ممکن است دوست داشته باشید چند قرار ملاقات داشته باشید، در حالی که هفته بعد ممکن است تمایلی به انجام هیچ برنامه ای برای قرار نداشته باشید. در هر صورت اصلاً مشکلی نیست! به خودتان اجازه دهید تا احساساتتان را در در نظر داشته باشید و در ذهن خود تصمیم بگیرید، و فراموش نکنید که در حین حرکت در محیط و شرایطی جدید، فرصت بیشتری به خود بدهید.

سخن پایانی

هنگامی که پس از مدتی، دوباره وارد فضای آشنایی می‌شوید، به خاطر داشته باشید که ممکن است طیف وسیعی از احساسات را تجربه کنید، از تردید گرفته تا هیجان. چه فرزند دارید و چه احساس می کنید که حتی تا حدودی مسئول طلاق هستید، به خودتان لطف کنید و به این بیاندیشید که دوست دارید فصل بعدی زندگی تان چگونه باشد. قانون طلایی آشنایی پس از طلاق این است که صبور باشید. سعی کنید در طول مسیر استراحت کنید و از آن لذت ببرید! از تجربه مکان های جدید، ملاقات با افراد جدید و کشف سرگرمی های جدید لذت ببرید. به خودتان اجازه دهید از سفر لذت ببرید، با اعتماد به این که به بهترین شکلی که می توانید زندگی خواهید کرد؛ همیشه یاد می گیرید و رشد می کنید و فرد مناسب را در زمان مناسب پیدا خواهید کرد. اگر در طول سفر خود نیازمند راهنمایی از یک متخصص برای شناختن بیشتر خود، گذراندن دوران بعد از طلاق یا شناخت بهتر شریک عاطفی جدیدتان هستید متخصصان کلینیک هوشمند آنلاین هوکات در زمینه زوج درمانی و پیش از ازدواج یا مشاوره فردی برای کمک به شما حاضر هستند؛ کافیست اینجا کلیک کنید.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن