مزایای مشاوره آنلاین ازدواج

نویسنده: استفانی کربی
به روز شده در 15 دسامبر 2021
بررسی پزشکی توسط: لورا آنجرز
آیا شما و شریک زندگیتان به دنبال راه حل هایی برای رفع مشکلات جدی در رابطه خود به صورت آنلاین هستید؟ باید بگوییم شما تنها نیستید. امروزه بسیاری از افراد به خصوص زوج ها در جست و جوی آن هستند که بتوانند مشکلات خود را با مشاورین ازدواج و درمانگران دارای مجوز آنلاین در جریان گذاشته و از آنها برای حل مسائل عمده در روابط خود مشاوره و کمک بگیرند. مهم ترین چیز برای افرادی که به دنبال روابط و خانواده درمانی آنلاین هستند این است که هیچ رابطه ای (یا خانواده ای) از تعارض مصون نیست. همه با مشکل مواجه می شوند، فقط شما تنها نیستید که دچار چنین مشکلاتی هستید! اگر به دنبال حل مشکلات رابطه هستید، مشاوره ازدواج آنلاین یا درمان آنلاین میتواند به شما کمک کند. مشاوره آنلاین برای حل مشکلات رابطه می تواند، همه چیز
را برای شما تغییر بدهد. آیا شما برای شروع آماده اید؟

چگونه یک مشاوره آنلاین می تواند به روابط زوجین کمک کند؟

وقتی در یک رابطه به مشکل برخورد می کنید، احتمالا اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند، کمک از یک درمانگر یا مشاور است. تصوری که بیشتر افراد از جلسات درمانی دارند، جلسات حضوری در یک کیلنیک درمانی سنتی است به همین دلیل هنگامی که جلسات درمانی در مطب تنها گزینه است، برخی افراد ترجیح می دهند به دنبال درمان نباشند. اما امروزه با توجه به رشد تکنولوژی، گزینه های دیگری مانند مشاوره ازدواج آنلاین برای افراد نیز وجود دارد.

درمان آنلاین این امکان را برای همه ی افراد در یک رابطه فراهم می کند تا از هر کجای دنیا که با مشکل روبرو می شوند در جلسات درمانی شرکت و با درمانگر خود صحبت کنند. همه ی زوجین در سرتاسر دنیا (ایران، کانادا، آمریکا و…) می توانند با استفاده از پلتفرم هوکات در جلسات آنلاین شرکت کنند. وقتی مردم درمان آنلاین را انتخاب می کنند، میتوانند به طور ایمن و خصوصی در محیط امن و آرام منزل خود درمانگرشان صحبت کنند و از او کمک بخواهند.

جستجوی یک درمانگر به صورت مجازی برای ارائه درمان از طریق یک پلتفرم آنلاین، اغلب استرس کمتری به همراه دارد، زیرا تماس مستقیم چندانی وجود ندارد و همه ی افراد می توانند به راحتی درمانگر خود را پیدا و در جلسات مشاوره کاملاً خصوصی با آنها صحبت کنند. شرکت در جلسات مجازی درمانی به طور منظم می تواند در زندگی زوجین تاثیر بسیار مثبت و طولانی مدتی داشته باشد. (به خاطر داشته باشید که درمان آنلاین و مجازی به همان اندازهی درمان حضوری در زندگی افراد موثر هستند).
– بهبود ارتباطات و تکنیکهای جدید برای مدیریت سازنده تعارض.
– درگیر شدن مجدد در رابطه و یادآوری آنچه که در وهله اول شما را به سمت یکدیگر جذب کرده است. به شما و شریک زندگیتان کمک می کند تا پایه جدیدی برای برقراری رابطه خود ایجاد کنید.
– صحبت آشکار و صادقانه در مورد مسائل مربوط به ازدواج خود که منجر به راه حل های واقعی و کمک کننده می شود.
فراموش نکنید که هیچ انسانی کامل و بی عیب نقص نیست، اما این بدان معنا نیست که شما به ازدواجی رضایت دهید که از همان ابتدا مشکلات فراوانی در آن دیده می شود. کمک از یک درمانگر مجاز به صورت مجازی می تواند به شما در این مسیر کمک کند.

نکات مهم رابطه درمانی آنلاین

موافقت و همدلی = توافق:
وقتی زوج ها تصمیم می گیرند به زوج درمانی مجازی بروند، ممکن است درمانگری را انتخاب کنند که ناخودآگاه بنابر هر دلیلی یکی از زوجین نسبت به درمانگر احساس خوبی نداشته باشد. هر چند که درمانگر شخصیتی عالی و فوق العاده داشته باشد. به عبارتی ممکن است شخصیت یک درمانگر با یک زوج نزدیکتر و هماهنگ تر باشد و با دیگری نه. نکته جالب و شگفت انگیز در مورد مشاوره ازدواج آنلاین مجازی این است که شما و طرف مقابلتان می توانید در صورت نیاز به راحتی به یک درمانگر جدید مراجعه کنید و درمانگر خود را عوض کنید تا هر دو احساس رضایت بیشتری داشته باشید.
برقراری ارتباط سالم را بیاموزید:
ارتباط سالم سنگ بنای یک رابطه خوب است. یک درمانگر مجازی می تواند ارتباطات سالم را به زوجین آموزش دهد و همچنین شما را در درک نحوه برقراری ارتباط در شروع درمان راهنمایی کند و به شما آموزش دهد. یک درمانگر پس از آموزش شما را به ادامه استفاده از این ابزارهای درمان تشویق می کند.
ترکیب مشاوره فردی و مشاوره ازدواج آنلاین:
بسیاری از زوجین نیاز دارند که علاوه بر یک مشاور ازدواج آنلاین، به صورت فردی یک درمانگر فردی نیز داشته باشند. ممکن است در یک جلسه درمانی گاهی شما دو نفر مسائلی را مطرح کنید که یکی از شما باید به طور خصوصی با آنها برخورد کند. این در حالی است که زوج درمانگر رابطه باید بی طرف بماند. در اینجا شما به یک درمانگر فردی نیاز دارید که فقط شما را به تنهایی، فرد شما بفهمد، درک کند و راهنمایی نماید. “فراموش نکنید، مشاوره آنلاین زوجی می تواند در یک رابطه تفاوت ایجاد کند.”

حفظ حریم خصوصی زوجین:
مراجعه به یک درمانگر مجازی برای حل مشکلات زناشویی یک گام بسیار بزرگ است. هنگامی که شما در زندگی زناشویی خود دچار مشکل می شوید، اگر دیگران بدانند که در رابطه خود مشکل دارید ممکن است باعث شوند احساس آسیب پذیری بیشتری کنید. با زوج درمانی مجازی، هیچکس نیازی نیست بداند که شما و پارتنر خود به دنبال کمک هستید. شما می توانید این کار را در خلوت خانه خود یا حتی در تعطیلات انجام دهید و مشکلات زندگی خود را با کمک یک درمانگر مجازی حل نمایید.

با یک مشاور ازدواج آنلاین مجرب کار کنید:
قبل از سرمایه گذاری در درمان مجازی، درمانگران را در پلتفرمی که از آن استفاده میکنید بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها شرایط لازم برای کمک به شما را دارند. با رجوع به بخش تبادل نظر و رزومه مشاوره از اعتبار و ارتباط با مشاور آگاه شوید.

شروع زوج درمانی آنلاین با هوکات

ثبت نام ایمیل زوجین:
شما و شریک زندگیتان با یک ایمیل می توانید ثبت نام آنلاین خود را برای داشتن یک حساب درمانی در هوکات آغاز کنید. ایمیل شما جهت برقراری ارتباط با درمانگران در جلسات مجازی است. هنگام ثبت نام، این به شما بستگی دارد که آیا می خواهید از نام واقعی خود استفاده کنید یا به صورت ناشناس ثبت نام کنید.
پرسشنامه آنلاین انفرادی:
پس از تکمیل ثبت نام، مرحله بعدی تکمیل پرسشنامه پذیرش است. این پرسشنامه یکی از ابزارهایی است که متخصصان آنلاین درمان از آن برای کمک به زوج ها برای استفاده حداکثری از خدمات درمانی خود استفاده کرده اند.
پرسشنامه زوجین:
درمانگر شما می تواند بر اساس پاسخهای شما به پرسشنامه زوجین، ارزیابی خود را انجام دهد که برای رابطه شما منحصر به فرد است. ارزیابی زوج ها می تواند به عنوان پایه ای برای شروع جلسات درمان مجازی باشد.
ارزیابی زوجین:
درمانگر شما یک ارزیابی فردی و مشترک از وضعیت شما بر اساس نتایج پرسشنامه زوجینی که توسط خودتان تکمیل شده، انجام می دهد. پس از آن درمانگرتان یک طرح درمانی برای شما در نظر می گیرد که با استفاده از آن بتواند در جلسات درمانی به شما مشاوره دهد و شما را راهنمایی نماید.
شروع طرح درمانی آنلاین:
هنگامی که خدمات درمانی را به صورت آنلاین با همسر خود شروع می کنید، جلسات شما بر اساس ارزیابی های اولیه و برنامه های درمانی ایجاد شده توسط شما، همسرتان و درمانگر مجازیتان آغاز خواهد شد. درمانگر متناسب با طرح درمانی منحصر به فردی که برای رابطه شما در نظر گرفته، درمان را شروع می کند.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات رابطه خود روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات میتوانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن