والدین صلح طلب، بچه های شاد

دراین زمینه از متخصصین در مشاوره کوک و نوجوان در پلتفرم هوشمند هوکات به طریق مشاوره روانشناسی آنلاین از سراسر جهان بهره مند شوید.

توسط سامانتا دیویت|به روز شده در 11 آوریل 202

در دنیای امروز کودکانی با سازگاری بالا تربیت کنید.

همه والدین دوست دارند فرزندانشان شاد باشند، اما این گاهی اوقات ممکن است بسیار دشوارتر از تصور شما به نظر برسد. از این گذشته، وقتی قصد دارید بچه دار شوید، به این فکر می کنید که زندگی آنها چقدر عالی خواهد بود. شما برنامه ریزی می کنید که چگونه کارها برای آنها آسان باشد و چگونه کاملاً عالی پیش بروند. و پس از آن شما فرزندی دارید که در بین یک زندگی نه چندان عالی رها شده است. پس چه کار میکنی؟ همه چیز به این بستگی دارد که والدینی آرام و بچه هایی شاد باشید.

چرا صلح شما مهم است؟

بسیاری از زوج ها یا والدین مجرد، فقط برای خوشحال کردن فرزندانشان شروع به انجام کاری می کنند. آنها در روابطی می مانند که برایشان خوشایند نیست زیرا فکر می کنند این برای فرزندانشان بهترین است. آنها در شغلی باقی می مانند که آنها را ناامید می کند زیرا فکر می کنند برای فرزندانشان بهترین است. در واقع، ما چندین کار را انجام می دهیم زیرا فکر می کنیم به نفع فرزندانمان است، اما همیشه اینطور نیست. اولین کاری که می توانید برای فرزندان خود انجام دهید این است که خودتان شاد باشید.

حقیقت این است که بچه ها آنقدر که ما فکر می کنیم ساده لوح نیستند. آنها خیلی سریع تر از آنچه ما انتظار داریم کارها را انجام می دهند و آن چیزها بیشتر روی آنها تأثیر می گذارند. اگر فکر میکنید فرزندتان متوجه دعوای شما و همسرتان نمی شود، ممکن است در اشتباه باشید، زیرا گاهی اوقات آنها قطعاً آن را می بینند. وقتی فکر می کنید آنها نمیدانند که هر روز چقدر ناامید به خانه می روید، کاملاً میدانند و برای فرزندتان سخت است که وقتی همه این ها را می بیند خوشحال باشد و پربارترین زندگی خود را داشته باشد.
وقتی خوشحال هستید در نحوه تربیت فرزندتان نشان داده می شود، سپس این در واکنش آنها در سراسر زندگی خود را نشان می دهد. آنها چیزهایی را که در شما می بینند درونی می کنند، و آن چیزها در نحوه تعامل آنها با افراد دیگر نشان داده می شود. اگر کودک شما گوشه گیر یا بداخلاق یا مستعد طغیان به نظر می رسد، یکی از دلایل احتمالی آن چیزی است که در خانواده شما یا با شما اتفاق می افتد. اگر آرام و شاد نباشید، برای فرزندی که می خواهید بزرگ کنید، مشکلاتی به همراه خواهد داشت.


آیا مشاوره کودک و نوجوان می تواند به شما در ایجاد خانواده ای حمایت گر کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


تربیت فرزندان شاد

بنابراین، اگر اولین قدم برای تربیت فرزندان شاد این است که خودتان آرام و شاد باشید، چه چیز دیگری وجود دارد؟ در واقع تعدادی از نکات مختلف وجود دارد که باعث می شود فرزند شما شاد باشد و همچنین در جهان بهتر سازگار شود. برخی از این موارد شامل ایجاد اعتماد به نفس و استقلال، ثبات و روابط قوی در میان دیگران است. با کمک به فرزندتان در هر یک از این زمینه ها و موارد دیگر، به احتمال زیاد او را برای موفقیت بیشتر در طول زندگی اش آماده می کنید و آنها میتوانند بدون توجه به اینکه در حال حاضر کجا هستید کمک کنند.

اعتماد به نفس و استقلال

این بسیار مهم است که فرزندان شما احساس کنند که می توانند برای خودشان تصمیم بگیرند. سطح تصمیم گیری که شما به آنها اجازه می دهید بر اساس سن کودک متفاوت است، اما برای شما بسیار مهم است که به آنها اجازه دهید کارها را به تنهایی انجام دهند. بگذارید فرزندتان اشتباه کند و یاد بگیرد که چگونه آن اشتباهات را خودش حل کند. بگذارید صبح ها خودشان لباس هایشان را انتخاب کنند و دوستان خودشان را پیدا کنند. این چیزها به فرزند شما اجازه میدهد تا در تصمیم گیری های خود اعتماد به نفس پیدا کند و احساس کند که هر زمان که لازم باشد کارهای درست را انجام می دهد.

ثبات

اگر با فرزندتان سازگار نباشید، به او آسیب خواهید رساند. چه تنبیه باشد و چه جایزه، فرزند شما باید بداند که چه چیزی می تواند انتظار داشته باشد و زمانی که نمی داند چه چیزی باید انتظارش را داشته باشد باعث سردرگمی، ناامیدی و احتمالا برون ریزی هیجانی او می شود. این بدان معناست که اگر فرار از مدرسه به این معنی است که آنها باید تنبیه شوند، باید مطمئن شوید که این کار را انجام دهید. شاید عجیب به نظر برسد، اما تنبیه نشدن هر بار به یک شکل، برای کودک به همان اندازه بد است که هر بار به همان شیوه پاداش نگیرد. اگر ندانند چه انتظاری داشته باشند، خارج از انتظار عمل خواهند کرد.


آیا مشاوره کودک و نوجوان می تواند به شما در ایجاد خانواده ای حمایت گر کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


ارتباط قوی

فرزندتان را تشویق کنید که دوستی برقرار کند و با افراد هم سن و سال خود آشنا شوند. دوستی ها به آنها امکان می دهد چیزهای جدید را کشف کنند و افق های خود را گسترش دهند. آنها را تشویق کنید تا نه تنها چندین دوست، بلکه حداقل چند دوستی بسیار قوی و عمیق ایجاد کنند. شما می خواهید فرزندتان جایی داشته باشد که بتواند خودش باشد جایی خارج از خانه.
این قرار است با یک دوست نزدیک که خارج از خانواده است محقق شود، بنابراین تا آنجا که ممکن است این دوستی ها را تشویق کنید.

تشویق به تلاش

ممکن است فرزند شما کامل نباشد. مهم نیست که چقدر در کارها عالی هستند، هرگز در همه چیز 100 % بی عیب و نقص نخواهند بود و نباید از آنها این انتظار را داشته باشید. مهم تر از آن، آنها نباید احساس کنند که شما از آنها انتظار دارید. اگر هر بار که فرزندتان اشتباهی مرتکب می شود ابراز نارضایتی میکنید، ممکن است آن را درونی کند و هر بار که متناسب با آن عمل نمیکند احساس کمتری در او ایجاد می کند. هر بار که در رسیدن به کمال شکست می خورند، احساس می کنند که شما آنها را دوست ندارید یا آنها در دید شما شکست خورده اند و زمانی که ندانند چگونه شکست خواهند خورد، مشکلات بیشتری در آینده آنها ایجاد می شود.

اجازه دهید بازی کنند

زمان بازی برای کودکان بسیار مهم است، به خصوص در سنین پایین. بازی به آنها اجازه می دهد تا خود را بیان کنند، چیزهای جدید را کشف کنند و هر کاری را که می خواهند انجام دهند. خلاقیت و یادگیری را تشویق می کند. این به آنها اجازه می دهد تا روی مهارت های حرکتی ظریف و درشت و خیلی چیزهای دیگر کار کنند. آنها را به بازی و بازی مکرر تشویق کنید. آنها را تشویق کنید تا با انواع مختلف اسباب بازی ها بازی کنند و هر بار که می توانند چیزهای جدیدی را امتحان کنند. همه این موارد باعث می شود که آنها برای آینده خود آماده تر شوند.

آنها را مثبت نگه دارید

در همین راستا عدم توقع کمال، این است که به فرزندان خود بیاموزید که انتظار کمال نداشته باشند. اجازه ندهید که به خاطر از دست دادن بازی بیسبال یا گرفتن نمره پایین تر در آزمون، بیش از حد خود را تحت فشار قرار دهند. بله، اشکالی ندارد که با آنها در مورد اینکه چگونه می توانند بهتر عمل کنند کار کنید، اما مهم است که به آنها اطلاع دهید که شکست اتفاق می افتد و گاهی اوقات شما کارهایتان را آنطور که دوست دارید انجام نمیدهید. زمان آن نیست که خودتان را تخریب کنید. اکنون زمان آن است که فقط بفهمید چه کاری را بهتر میتوانید انجام دهید و دفعه بعد آن را انجام دهید.

آموزش مهارت های مقابله ای

هنگامی که کودک شما احساس ناراحتی یا افسردگی کرد، به او بگویید که طبیعی است و شما گاهی اوقات این چیزها را احساس می کنید و هیچ ایرادی در آن وجود ندارد. اما همچنین به آنها نشان دهید که برای غلبه بر این احساسات باید چه نوع مهارت های مقابله ای داشته باشند. به آنها اجازه دهید کارهای مختلفی را انجام دهند که به آنها احساس بهتری می دهد یا به آنها کمک می کند دوباره کارهایشان را ادامه دهند. شما می توانید چندین گزینه مختلف معرفی کنید، اما اجازه دهید آنها تصمیم بگیرند که چگونه آنها را در زندگی خود پیاده کنند.

نزدیک باش

آیا می دانستید که تنها بودن در کنار فرزندتان و در دسترس بودن در زمانی که به شما نیاز دارد یکی از راه هایی است که می توانید به او کمک کنید؟ وقتی زمانی را با هم صرف انجام هر کاری می کنید، چه بازی، چه خوردن شام یا هر چیز دیگری، در حال ایجاد یک رابطه قوی با فرزندتان هستید و این در واقع می تواند به الگوسازی رفتارهای خوب و روابط خوب برای او کمک کند. این به آنها کمک میکند تا احساس امنیت بیشتری نیز کنند، زیرا میدانند که والدینشان در زمانی که به آنها نیاز دارند، آنجا هستند. به طور کلی، این مطمئناً به چندین روش مختلف به آنها کمک خواهد کرد.


آیا مشاوره کودک و نوجوان می تواند به شما در ایجاد خانواده ای حمایت گر کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


کمک گرفتن

وقتی نوبت به آن می رسد، کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا به فرزندتان کمک کنید تا بهتر سازگار شود و برای زندگی آینده اش آماده شود. چه فرزند شما جوان باشد و چه در حال حاضر نوجوان است، مطمئناً می توانید با کمک به الگوبرداری او از شادی خود، او را در مسیر درست قرار دهید. اما اگر در حال تلاش برای کمک به یک فرزند بزرگتر هستید که تجربیات مثبت کمتری را در سالهای جوانی خود تجربه کرده است، بیش از این زمان نیاز دارد. ممکن است بخواهید به دنبال کمک حرفه ای باشید.
یک متخصص کودک و نوجوان، مانند آنهایی که از طریق پلتفرم هوشمند آنلاین هوکات در دسترس هستند، می توانند با کودک شما کار کنند تا بهتر بفهمند به چه چیزی نیاز دارند و چگونه برای آینده ای بهتر کار میکنند. فرزندان شما قادر به حل مشکلات خود خواهند بود و حتی می توانید با آنها در مورد چگونگی ایجاد رابطه و ایجاد یک پایه قوی برای آنها کار کنید. چه احساس الگو بودن برای فرزندتان را داشته باشید یا نه، قطعاً هنوز هم می توانید روی ایجاد روابطی که دارید کار کنید و از آن نوع الگوهایی باشید که همیشه می خواستید فرزندتان داشته باشد. این درست است به خصوص اگر برای مدت طولانی روی شادی خود تمرکز نکرده باشید.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات فرزندپروری خود روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات میتوانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن