دوست شما یک خانواده درمانگر نیست.

توسط تیم تحریریه هوکات|به روز شده در 4 اوت 2022
بررسی پزشکی توسط Lauren Guilbeault، LMHC

خانواده درمانی چیست؟

خانواده درمانی نوعی روان درمانی است که بر واحد خانواده و چگونگی ارتباط اعضای آن واحد با یکدیگر و مشارکت آنها با هم تمرکز می کند که شامل بیش از یک مراجع در جلسات درمانی است. یک خانواده درمانگر آموزش دیده است تا با خانواده ها کار کند و به آنها کمک کند تا پویایی سالمی داشته باشند تا بتوانند به خوبی فعالیت کنند. ممکن است بخواهید با دوست خود در مورد خانواده خود صحبت کنید، و ممکن است باور داشته باشید که از آنجایی که آنها فردی همدل هستند، می توانند به شما کمک کنند تا پویایی پیچیده خانواده خود را درک کنید، اما همانطور که دوست شما مراقب و محافظت کننده است، اما یک خانواده درمانگر نیست. یک خانواده درمانگر می داند که چگونه مشکلات بین اعضای خانواده را میانجیگری کند و به آنها در حل تعارض کمک کند.

یک خانواده درمانگر برای انجام چه کاری آموزش دیده است؟

یک خانواده درمانگر برای درک پیچیدگی هایی که خانواده ها از آن رنج می برند آموزش دیده است و به آنها کمک می کند تا درگیری ها را میانجیگری کنند. آنها می دانند که چگونه روابط مختلف در خانواده در طول زمان می تواند دشوار شود و چگونه برخی از اعضای خانواده ممکن است دچار اختلاف شوند، اما با کمک یک درمانگر خانواده می توانند به طور بالقوه تعارض را حل کنند و روابط آسیب دیده را در طول زمان برطرف کنند. یک خانواده درمانگر می داند که چگونه به مسائل زناشویی برای هر مراجع رسیدگی کند. اگر با دوست خود در مورد مسائل مربوط به ازدواج خود صحبت می کنید، آنها متوجه می شوند و سعی می کنند همدل باشند، اما متوجه نمی شوند که مشکلات در ازدواج شما چقدر پیچیده و بغرنج است یا چگونه به شما در حل آنها کمک کنند. زیرا آنها در زمینه مشاوره ازدواج و خانواده آموزش ندیده اند. یک خانواده درمانگر ممکن است یک درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز یا یک LMFT باشد که می داند چگونه بین زوج ها میانجیگری کند، و منطقی نیست که از دوست خود انتظار داشته باشید که مشاور زوجی شما باشد زیرا مناسب نیست و آنها برای انجام این کار آموزش ندیده اند.

هدف خانواده درمانی چیست؟

هدف خانواده درمانی تقویت پیوند بین اعضای یک واحد خانواده است و هدف آن کمک به خانواده ها برای غلبه بر تعارض و بهبود ارتباطات است. خانواده درمانی گفتگویی را آغاز می کند که خانواده درمانگر شروع می کند و اعضای خانواده به عنوان یک مراجع ادامه می دهند. این مکانی امن برای اعضای یک خانواده است تا نگرانی های خود را بیان کنند تا احساس کنند شنیده می شوند. خانواده‌درمانگر می‌تواند به هر یک از اعضای واحد خانواده کمک کند تا شخصیت‌های متفاوتی را که درون آن وجود دارد را درک کند و تعارضی را که ممکن است بین آنها وجود داشته باشد، حل کند.

مزایای خانواده درمانی چیست؟

بر خلاف درمان فردی، خانواده درمانی بر تک تک اعضای یک خانواده که در آن حضور دارند متمرکز است. یک خانواده درمانگر باید بی طرف باشد و در تعارض بین همه کسانی که در طول جلسه حضور دارند، میانجیگری کند. این مفید است زیرا شما در مورد مسائلی که با خانواده خود دارید در فضایی خالی صحبت نمی کنید. در عوض، می‌توانید در طول چند جلسه به آن رسیدگی کنید. یک خانواده درمانگر می تواند دیدگاه اعضای خانواده را برای شما توضیح دهد و بالعکس. در درمان فردی، می‌توانید در مورد یک موضوع در خانواده‌تان صحبت کنید، اما ممکن است پس از ترک جلسه، تمام آنچه را که درمانگر به شما می‌گوید، به خاطر نیاورید. دوستان شما قادر به میانجیگری درگیری بین کل خانواده شما نیستند، زیرا این چیزی نیست که آنها آنجا انجام دهند و به این روش آموزش ندیده اند.

آنچه در خانواده درمانی باید انتظار داشت.

انتظار داشته باشید که همه اعضای خانواده صدای شما را بشنوند. خانواده درمانگر شما می‌خواهد محیطی بی‌طرفانه ایجاد کند که در آن همه بتوانند آنچه را که فکر می‌کنند و احساس می‌کنند بیان کنند. این درباره شما یا هیچ فرد دیگری در خانواده شما نیست. این در مورد رسیدن به یک مصالحه است و خانواده ها باید با هم کار کنند تا کارآمد شوند. این عامل برای رفاه روابط خانوادگی شما ضروری است. اگر این کار را نکنند، به یک پویایی ناکارآمد تبدیل می شود. اگر خانواده‌تان به خوبی کار نمی‌کند، یک خانواده‌درمانگر می‌تواند به شما کمک کند مشکلاتی را که به وجود می‌آیند را درک کنید و برای حل آنها تلاش کنید. هر فرد در خانواده مراجع است و هر مراجع زمانی برای صحبت در مورد افکار و احساسات و اهداف خود در رابطه با روابط خانوادگی کلی خواهد داشت.

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین مکانی عالی برای دریافت خانواده درمانی است. شما و اعضای خانواده تان می توانید صادقانه با یک درمانگر آنلاین صحبت کنید و در مورد اینکه چه چیزی موثر است و چه چیزی نیست صحبت کنید و می توانید تصمیم بگیرید که چه کاری انجام دهید. هراس نداشته باشید اگر با یکی از اعضای خانواده درگیری دارید یا اگر هم می ترسید، درک کنید که یک خانواده درمانگر می خواهد به شما کمک کند. به جای صحبت با دوستان خود در مورد مسائل پیچیده خانوادگی خود، با یک LMFT صحبت کنید. شبکه درمانگران آنلاین را در هوکات جستجو کنید و درمانگر مناسب برای خود پیدا کنید که می تواند به شما در حل این تعارضات کمک کند.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن