زوج ها: سوالاتی برای نزدیک کردن شما به هم

توسط مایکل آرانگوا|به روز شده در 11 ژوئیه 2022
بررسی پزشکی توسط Ann-Marie Duncan، LCMHC
در این مقاله، اهمیت گفتگوهای معنادار در یک رابطه را مورد بحث قرار می‌دهیم و سؤالاتی را ارائه می‌کنیم که میتوانید از طرف مقابلتان بپرسید تا صمیمیت شما عمیق‌تر شود. گاهی اوقات احساس می‌کنیم که واقعاً طرف مقابل خود را نمی‌شناسیم، یا آن‌طور که هر دو ترجیح می‌دهیم احساس نزدیکی نمی‌کنیم. خوشبختانه، گام های مختلفی برای افزایش حس ارتباط، احساس نزدیکی و پیشرفت آشنایی وجود دارد.

اهمیت پرسیدن سوال های معنادار در یک رابطه

به گفته متخصصان روابط و روانشناسان جان و جولی گاتمن، سوالات بسیار مهم هستند. نکته کلیدی برای رابطه موفق، ادامه یادگیری در مورد ویژگی های شریکمان و چیزهایی است که برای او مهم است. در بسیاری از روابط، متوقف کردن پرس و جو در طول زمان، به ویژه پس از مرحله آشنایی اولیه، معمول است. با این حال، مهم است که بدانیم همانطور که ما دائما در حال تغییر و رشد هستیم، شرکای ما نیز همینطور هستند. دیدگاه ها و اولویت های آنها ممکن است در حال تغییر باشد، به همین دلیل است که وقتی در مورد دنیای درونی آنها پرس و جو می کنید، قاطع بودن شما برای ایجاد نزدیکی با شریکتان بسیار مهم است. گاتمن خاطرنشان می کند که برقراری مکالمه معنادار بین شما و شریک زندگی خود به طور منظم برای عشق پایدار ضروری است.
بیایید نگاهی به ده سوال معنادار بیندازیم که ممکن است برای افزایش صمیمیت در رابطه با شریک زندگی خود مطرح کنید.
یک خاطره مثبت و یک خاطره منفی از دوران کودکی شما چیست؟
یادگیری در مورد دوران کودکی شریک زندگی‌تان ممکن است به شما در مورد برخی از باورها و رفتارهای اصلی او کمک کند و به شما کمک کند به هم نزدیک‌تر شوید. شما همچنین می توانید تجربیات خود را به اشتراک بگذارید. داشتن بینش در مورد اینکه گذشته آنها چگونه آنها را شکل داده است می تواند به شما کمک کند تا شریکی دلسوزتر و مهربان تری باشید. علاوه بر این، از آنجایی که این می‌تواند یک سوال مهم و دشوار برای بحث باشد، پتانسیل زیادی دارد که واقعاً دری را برای افزایش حس ارتباط برای هر دو شریک باز کند. ترکیبی از آسیب‌پذیری، گشودگی و تمایل به درک مؤلفه‌های مثبت و منفی تربیت همسرتان می‌تواند یک تسهیل کننده منحصربه‌فرد برای درک و رشد با یکدیگر را فراهم کند.
اگر همسرتان تصمیم به پاسخ به این سوال را داشته باشد، گوش دادن بدون قضاوت یا ایجاد نکردن وقفه بسیار مهم است، زیرا پاسخ دادن به آن ممکن است دشوار باشد.

سوالاتی برای شروع
اگر می توانستید هر کاری را انجام دهید، چه کاری انجام می دادید؟

دانستن شغل ایده آل آنها به شما دریچه ای به درونی ترین خواسته های آنها برای رسیدن به موفقیت می دهد. این سوال می تواند به شما کمک کند تا بفهمید آنها چگونه می خواهند بر دنیای خود تأثیر بگذارند. وقتی می دانید که آنها می خواهند با زندگی خود چه کنند، می توانید به این فکر کنید که آیا اهداف شما با اهداف آنها مطابقت دارد یا خیر و شروع به در نظر گرفتن استراتژی هایی برای کمک به یکدیگر در دستیابی به اهداف مربوطه خود کنید.
آیا کاری هست که آرزوی انجامش را داشته باشید اما هنوز انجام ندیده اید؟ چرا انجام ندادید؟
پرسیدن از همسرتان در مورد رویاهایش می تواند به شما کمک کند تا بهتر بفهمید چه چیزی برای او مهم است و چه چیزی ممکن است مانعی برای دستیابی او به اهدافش باشد. این همچنین می تواند به ایجاد بحث در مورد اینکه چگونه می توانید بهتر از آنها حمایت کنید و آنها را به سمت رویاهای خود تشویق کنید، کمک کند.

آیا چیزی شما را در شب بیدار نگه می دارد که هنوز آن را با کسی مطرح نکرده اید؟

اگر او تصمیم بگیرد درباره هر گونه ترس یا نگرانی‌ای که اخیراً او را آزار می‌دهد صحبت کند، این سوال می‌تواند به شما کمک کند تا به دنیای درونی غنی شریکتان نزدیک‌تر شوید. دانستن عوامل استرس زای شریک زندگی تان می تواند به شما کمک کند تا در کنار او باشید و از او در چالش هایی که با آن روبرو هستند حمایت کنید.

در دوستی به چه چیزی بیشتر اهمیت می دهید؟

شناسایی ویژگی‌هایی که شریک زندگی‌تان در یک دوستی بیشتر تحسین می‌کند، ممکن است به چیزی که در یک رابطه عاشقانه بیشتر قدردانش است، منتقل شود. به هر حال، طبق روش گاتمن، اساس یک رابطه پایدار، دوستی عمیق است.

روش مورد علاقه شما برای گذراندن بعدازظهر جمعه چیست؟

بعدازظهرهای جمعه به طور سنتی زمانی برای استراحت و آرامش است. با دانستن پاسخ این که آنها دوست دارند این زمان را چگونه بگذرانند، بهتر می توانید ببینید چه چیزی آنها را آرام می کند و به آنها کمک می کند تا برای هفته پیش رو آماده شوند. با این دانش، می‌توانید به آن‌ها کمک کنید تا آرام شوند و به روشی که برایشان مناسب است، انرژی خود را افزایش دهند. این می‌تواند تبدیل به یک مهمانی یا قرار گاه به گاه برای شریک زندگی‌تان شود تا با یادآوری پاسخی که به این سوال داده به او کمک کنید احساس دیده شدن و شنیده شدن، دوست‌داشتنی‌تر بودن کند و احساس آرام‌تری را داشته باشد.

برای چه چیزی در زندگیتان بیش از همه قدردان یا شکرگذار هستید؟
ابراز قدردانی می تواند مزایای فوق العاده ای به شما بدهد. دانستن اینکه شما و شریک زندگیتان برای چه چیزهایی در زندگی روزمره سپاسگزار هستید، می تواند بینشی را در مورد چیزهای کوچکی که به آنها شادی می بخشد و آنچه که آنها بیش از همه برایشان ارزش قائل هستند، به شما ارائه دهد. سپس می توانید آنها را بیشتر وارد زندگی آنها کنید و می توانید احساس راحتی و قدردانی بیشتری برای آنها به ارمغان بیاورید. اگر آنها روزهای آفتابی را بسیار دوست میدارند، در صورتی که هر دوی شما ممکن است از آن لذت ببرید، می‌توانید در یک روز آفتابی آنها را به پیاده‌روی یا پیک نیک ببرید. اگر صبح هنگام نوشیدن یک فنجان قهوه احساس قدردانی کردند، می توانید یک روز صبح آنها را با نوع قهوه مورد علاقه شان غافلگیر کنید. اینها راه های ساده ای هستند که می توانید نشان دهید که به طور دقیق به آنها گوش می دهید.

برخی از بزرگترین نیازهای شما چیست و برای اطمینان از برآورده شدن آنها چه کاری می توانم انجام دهم؟
این سوال می تواند شما را به صحبت بیشتر در مورد آنچه که شریک زندگی شما از یک رابطه بیشتر می خواهد و اقدامات مشخصی که می توانید برای برآوردن نیازهای او انجام دهید، هدایت کند. همچنین مهم است که در مورد نیازهای خود نیز صحبت کنید، و هر دوی شما این فرصت را دارید که در مورد آنچه به شما کمک می کند بیشترین احساس ارتباط با شریک خود را داشته باشید، به گفتگو بپردازید.
چه چیزی را در مورد ورزش مورد علاقه خود بیشتر دوست دارید؟
افرادی که ورزش میکنند، ممکن است علاقه زیادی به ورزش مورد علاقه خود داشته باشند. دانستن اینکه چه چیزی شریک زندگی شما را در مورد ورزش مورد علاقه اش هیجان زده می کند، می تواند به شما کمک کند تا او را به روشی کاملا جدید درک کنید، حتی اگر طرفدار آن نباشید. مراقب باشید که تصور نکنید انتخاب آنها منعکس کننده چیز خاصی در مورد خودشان است، مگر اینکه آنها این را به شما بگویند. به عنوان مثال، آنها ممکن است عاشق فوتبال باشند، اما از جنبه رقابتی و استراتژیک ورزش لذت می برند تا از احتمال خشونت ناشی از آسیب. یا آنها ممکن است بیسبال را دوست داشته باشند، زیرا در هنگام بزرگ شدن آن را بازی می کردند و از احساس حضور در یک تیم لذت می بردند، بنابراین تماشا یا بازی کردن این ورزش اکنون احساسات مثبت زیادی برای آنها دارد.

خانه رویایی شما چگونه خواهد بود؟
انتخاب یک خانه ایده آل توسط دیگران ممکن است به شما نشان دهد که با چه چیزی راحت تر هستند. ممکن است به شما نشان دهد که آنها آرزوهای بزرگی دارند یا زندگی ساده تری می خواهند. به عنوان یک امتیاز، اگر بدانید که آنها دوست دارند در چه نوع خانه ای زندگی کنند، می تواند به شما کمک کند تا برای آینده برنامه ریزی کنید.
اگر پول بادآورده ای به دست آورید، آن را برای چه چیزی خرج می کنید؟
مدیریت امور مالی می تواند یکی از سخت ترین بخش های یک رابطه باشد. دانستن اینکه شما و شریک زندگی‌تان با سرمایه‌های غیرمنتظره چه خواهید کرد، ممکن است به شما کمک کند که ببینید آنها چه نوع مدیر مالی هستند، علایقشان کجاست، یا برخی از اهدافشان چیست. آیا با پرداخت بدهی ها شروع می کنید؟ اگر چنین است، می‌تواند به این معنا باشد که شما در قبال پول مسئول هستید، یا تلاش می‌کنید. اگر آنها آن را در یک تعطیلات کلی صرف کنند، ممکن است کمی ماجراجو باشند. آیا آنها تمام یا بخشی از آن را اهدا می کنند؟ سازمان انتخابی آنها می تواند دریچه ای به چیزی باشد که آنها به آن علاقه دارند. این می تواند به ویژه در ابتدای رابطه برای درک ارزش ها و اولویت های یکدیگر مفید باشد. با این حال، بسیاری از ما از صحبت کردن خیلی زود در مورد مسائل مالی در یک رابطه ناراحت نیستیم، زیرا این می تواند یک موضوع نسبتاً داغ باشد.

بسیاری از سؤالات این فهرست برای کسانی که به اندازه کافی با هم بوده اند و احساس تعهد نسبت به یکدیگر کرده اند، مناسب تر است تا کسانی که تازه شروع به شناختن یکدیگر کرده اند.

روش دیگری برای پرسیدن سؤال از طرف مقابلتان، به شکل بحث هایی است که می توانید داشته باشید. شما می توانید در مورد موضوعاتی که به طور بحث کنید. موضوعاتی مانند سیاست، مذهب، و جنسیت می توانند کانونی از احساسات را ایجاد کنند. با این حال، برای شما مهم است که در موردفرهنگی در جمع صحبت نمی شود بحث کنید. در این موضوعات گفتگوی باز داشته باشید، به خصوص وقتی صحبت از انتظارات برای ازدواج یا خانواده در آینده می شود. باز هم، بهتر است در مورد این موضوعات خیلی زود صحبت نکنید، بلکه حداقل تا زمانی که کمی با یکدیگر آشنا نشدید، صحبت نکنید.
قبل از پرداختن به این موضوعات جدی تر، ممکن است برای شما مفید باشد که مکالماتی را تمرین کنید که در آن ممکن است مخالف صحبت شریکتان باشید، اما راه های مناسبی برای موافقت با مخالفت ایجاد کنید. فضایی که در آن این بحث ها را انجام می دهید و از شریک زندگی خود پرس و جو می کنید مهم است. اینکه عقیده خود را در باب موضوعی بیان کنید، در مقابل شناختن یک فرد از طریق درخواست از او برای به اشتراک گذاشتن عقایدش با شما یک چیز دیگر است. بودن در موقعیت کنجکاوری در مورد آنها به جای تلاش برای دفاع از موقعیت و نظر خود، پتانسیل بیشتری برای باز کردن گفتگو و رابطه به سمت ایده ها و احتمالات جدید دارد.

پیدا کردن سوال های بیشتر برای یک شریک
اگر شما و طرف مقابلتان در مورد سوالاتی که باید از هم بپرسید سردرگم هستید، به گزینه های موجود آنلاین و در کتابفروشی محلی خود مراجعه کنید. در زمان نگارش این مقاله، یک جستجوی اینترنتی در مورد «سوالاتی برای پرسیدن از دیگران برای نزدیک‌تر شدن به آنها»، میلیون‌ها نتیجه را به همراه داشت! تمرینات مختلفی برای شما وجود دارد که می تواند به تسهیل صمیمیت در رابطه شما کمک کند.
هنگام مرور آنلاین، چندین سؤال مورد علاقه خود را انتخاب کنید و آنها را به صورت جداگانه روی کاغذهای کوچک یادداشت کنید. این سرآغاز سوالات شما خواهد بود که هر زمان که به کمک کمی نیاز داشتید به راهنمایی شما می آیند. آنها را در یک شیشه بگذارید و در شب قرار بعدی خود یکی را بیرون بکشید.

روابط بر اساس اعتماد شکوفا می شود. یکی از راه های ایجاد اعتماد، آشنایی با یکدیگر و ارج نهادن به این اکتشافات است. دانستن اینکه فرد شما چگونه ممکن است به چیزی واکنش نشان دهد، احساس راحتی می کند، به شما امکان می دهد مراقبت و بینشی را به آنها ارائه دهید که می دانید آنها قدردانی خواهند کرد و شناختی در مورد چیزهایی که ممکن است آنها را ناراحت کنند ارائه می دهد.
یکی از بزرگترین سوالاتی که می توانید از شریک زندگی خود بپرسید این است که “چه چیزی باعث می شود احساس کنید شخص را دوست دارید؟” این پاسخ شما را متوجه می کند زیرا زبان عاشقانه ای را که شما و دیگر فرد مهمتان بیشتر به آن شکل پاسخ می دهید را کشف می کنید.

به دنبال پشتیبانی بیشتر

اگر احساس می کنیم که طرف مقابل خود را آنطور که دوست دارید نمی شناسید، اگر هر دو تصمیم به صحبت بیشتر بگیرید، ممکن است برای رابطه مفید باشد. پیدا کردن چیزهای جدید برای صحبت کردن می تواند مشکل باشد. یک مشاور می‌تواند به انتخاب چیزهای مناسب برای پرسش و به تدوین بهترین راه برای پرسیدن آنها کمک کند.

به یکدیگر نزدیکتر شوید.

اگر در رابطه خود با چالش هایی روبرو هستید، کار با یک درمانگر نیز می تواند مفید باشد. آنها می توانند به شما کمک کنند تا راه های سالمی برای برقراری ارتباط و افزایش صمیمیت بین خود و شریک زندگی خود ایجاد کنید. از طریق هوکات، می توانید با یک مشاور آنلاین در کنار برنامه زمانی خود از حریم خصوصی خانه خود ارتباط برقرار کنید.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن