افسردگی در دانشجویان

دراین زمینه از متخصصین روانشناس و روانپزشک در پلتفرم هوشمند هوکات به طریق مشاوره روانشناسی آنلاین از سراسر جهان بهره مند شوید.

بررسی پزشکی توسط پیج هنری، به روز شده در 15 آگوست 2023، توسط تیم تحریریه هوکات
در حالی که دانشگاه می تواند یک زمان هیجان انگیز پر از تجربیات جدید باشد، همچنین می تواند شامل چالش های بزرگی برای بسیاری از دانشجویان باشد، به ویژه دانشجویان جدیدی که برای اولین بار به این مسیر گام بر می دارند. استرس، اضطراب و افسردگی چالش های رایج برای دانشجویان هستند. در اینجا، در مورد اینکه چگونه افسردگی بر دانشجویان دانشگاه در سراسر طول زمان دانشگاه تأثیر می گذارد و چه منابعی برای کمک در دسترس است، خواهید آموخت.

افسردگی دانشجویان چگونه به نظر می رسد؟

دور شدن از والدین خود (مخصوصا برای اولین بار)، نیاز به یافتن دوستان جدید و ارتباطات احتمالی برای فرصت های شغلی و البته حجم کاری و فشارهای جدید می تواند سازگاری با یک محیط جدید مانند دانشگاه را دشوار کند. برای دانشجویان کاملاً طبیعی است که گاهی اوقات احساس غمگینی، اضطراب یا استرس داشته باشند، به خصوص زمانی که پروژه مهمی در پیش است. به طور معمول، این احساسات پس از پایان یک رویداد یا در عرض چند روز از بین می روند. اگر مداوم باشد، می تواند نشان دهنده یک موضوع عمیق تر باشد. اگر دانشجویان نتوانند با بار روانی و عاطفی این تغییر کنار بیایند، همه این مسئولیت ها می توانند شرایط مناسبی را برای اضطراب و افسردگی ایجاد کنند. به همین دلیل، دانشگاه اغلب زمانی است که مردم اولین چالش های روان خود را تجربه می کنند. آنها ممکن است چندین نشانه افسردگی را تجربه کنند، مانند:
احساساتی مانند غم و اندوه، تحریک پذیری، احساس گناه، بی ارزشی و ناامیدی؛
مشکلات خواب، که می تواند شامل خواب زیاد یا کم باشد؛
انرژی کم، بی قراری و زود خسته شدن؛
تغییرات اشتها، که می تواند منجر به کاهش یا افزایش وزن شود؛
عدم علاقه به فعالیت هایی که قبلاً از آنها لذت می بردند؛
مشکل در تمرکز در کلاس و خارج از آن؛
دردهای فیزیکی مانند سردرد و دردهای عضلانی؛
استفاده و سوء مصرف مواد؛
رفتار پرخطر (مانند رانندگی بی احتیاط یا فعالیت جنسی ناایمن)؛
افکار خودکشی، از جمله تلاش و آسیب رساندن به خود.
همه این علائم افسردگی می تواند خود را با مشکلات بسیار خاص مربوط به دانشجویان نشان دهد. در اینجا چند نمونه آورده شده است:
ارسلان بیشتر اوقات از کلاس را از دست می دهد، زیرا در آن می‌خوابد. او شب ها برای به خواب رفتن تلاش زیادی می کند زیرا افکارش او را بیدار نگه می دارند.
مریم معمولاً دانش آموزی بسیار اجتماعی و فعال است. اما این اواخر از دوستانش فاصله گرفته و به دلیل نداشتن انرژی برای درس خواندن، نمراتش پایین می آید.
سامان درگیر ورزش های دانشگاهی است، اما افکارش اشتهای او را ضعیف کرده است و او قدرتی برای عملکرد بالقوه خود در طول تمرین و بازی ها ندارد.
آرزو نسبت به خانواده و دوستانش بدخلق می شود و فکر کردن به تکالیفی که برای همه کلاس هایش دارد برایش سخت است.
بهنام احساس می‌کند که دانشگاه راه درستی برای او نیست، اما می‌خواهد والدینش را خوشحال کند. او در حال حاضر در کلاس های خود حاضر نمی شود، نسبت به وضعیت خود احساس ناامیدی می کند و از اینکه مادر و پدرش را ناامید کرده است احساس گناه می کند.
همانطور که از این مثال ها می بینید، افسردگی در دانشگاه ها می تواند منجر به اختلال تحصیلی شود و توانایی فرد برای مطالعه و انجام تکالیف خود را مختل کند و همچنین بر زندگی اجتماعی آنها تأثیر بگذارد. علاوه بر سلامت روانی، بر سلامت جسمی آنها نیز می تواند تأثیر منفی بگذارد، به خصوص اگر عادات غذایی دانشجو تغییر کند و آنها به طور کلی از مراقبت از خود دست بردارند. بسیاری به این فکر می کنند که دانشگاه را به طور کامل ترک کنند زیرا علائم افسردگی برای آنها غیر قابل تحمل است. در میان این احتمالات، افسردگی در دانشجویان با خطر خودکشی نیز همراه است، همانطور که برای افراد غیردانشجوی مبتلا به این بیماری نیز وجود دارد. در ایالات متحده، خودکشی دومین عامل مرگ و میر برای افراد 10 تا 44 ساله است، اما این موضوع در بین دانشجویانی که معمولاً در سنین 18 تا 30 سال هستند، رو به افزایش است.

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان افکار خودکشی یا تلاش برای آسیب رساندن به خود را تجربه می‌کنید، لطفاً با خط ملی اورژانس اجتماعی با شماره 123 یا بهزیستی محل زندگی خود تماس بگیرید. آنها در 24 ساعت شبانه روز در 7 روز هفته در دسترس هستند.

منابع سلامت روان برای دانشجویان دانشگاه

یکی از مزایای دانشگاه در سراسر کشور این است که معمولاً منابعی در دسترس دانشجویان وجود دارد که به طور خاص برای درمان مشکلات سلامت روانی که دانشجویان با آن مواجه هستند طراحی شده اند. دانشگاه شما ممکن است دارای یک مرکز مشاوره و پزشک یا روانپزشک در داخل دانشگاه باشد که می توانید ملاقات با آنها را برنامه ریزی کنید، و این منبع معمولاً در شهریه و هزینه هایی که همه دانشجویان هر سه ماهه یا ترم پرداخت می کنند پوشش داده می شود. اگر به طور تصادفی، دانشگاه شما این خدمات را ارائه نمی دهد، می توانید از متخصصان سلامت روان خارج از دانشگاه نیز کمک بگیرید که می توانند درمان هایی مانند روان درمانی مانند درمان شناختی-رفتاری (CBT) را ارائه دهند. برخلاف درمانگران، روانپزشکان می توانند در صورت نیاز و تشخیص روانشناس نسخه هایی برای داروهای ضد افسردگی ارائه دهند که می تواند در کاهش علائم افسردگی نیز مفید باشد. همچنین می‌توانید درمان آنلاین را از خدماتی مانند پلتفرم هوشمند هوکات امتحان کنید. پلتفرم هوشمند هوکات یک شبکه گسترده از متخصصان بهداشت روان دارای صلاحیت و با تجربه در شرایط و موقعیت های مختلف است. می‌توانید پرسش‌نامه کوتاهی را برای تطبیق با درمانگری که برای شما مناسب است، پر کنید و در یک برنامه زمانی انعطاف‌پذیر از خانه با او ملاقات کنید. تحقیقات نشان می دهد که درمان آنلاین به همان اندازه درمان حضوری برای موارد افسردگی و اضطراب موثر است، به ویژه در مورد دانشجویان در محیط های آموزش عالی. این روش نه تنها به همان اندازه موثر است، بلکه ممکن است برای کسانی که بیمه درمانی ندارند نیز مقرون به صرفه باشد.

سخن پایانی

مسائل مربوط به سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی به این زودی ها از بین نمی روند، اما کارهای زیادی وجود دارد که می توانیم برای بهبود اوضاع انجام دهیم. علاوه بر تعهد دانشگاه برای حمایت از منابع سلامت روان، دانشجویان می توانند شروع به شناسایی علائم این مشکلات و کمک به همسالان خود که نیازمند هستند، کنند. همه چیز با آموزش و ایجاد آگاهی آغاز می شود.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات خود روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن