آیا مردم می توانند تغییر کنند یا افراد در مسیر خود درجا میزنند؟

دراین زمینه از متخصصین روانشناس و روانپزشک در پلتفرم هوشمند هوکات به طریق مشاوره روانشناسی آنلاین از سراسر جهان بهره مند شوید.

آیا مردم می توانند تغییر کنند؟

این اولین چیزی است که ممکن است کسی بعد از شکستن قلبتان به شما بگوید: من می توانم تغییر کنم اگر فقط به من فرصتی دوباره بدهید. در حالی که شما واقعاً می خواهید او را باور کنید، از خود می پرسید: “آیا مردم واقعاً می توانند تغییر کنند یا به فقط دروغ می گویند؟” پاسخ ساده این است که افراد می توانند تغییر کنند، اما لزوماً به این معنی نیست که تغییر خواهند کرد. تغییر مستلزم داشتن گشودگی به تجربه و کمی سخت کوشی است.

چه چیزی بر توانایی افراد برای تغییر تأثیر می گذارد؟

ایجاد تغییرات در زندگی آسان نیست. پیروی از هر رفتاری که به طور روتین انجام می شود بسیار ساده تر است. اما این بدان معنا نیست که شما یا دیگران نمی توانید تغییر کنید. این امکان برای هر شخصی وجود دارد که تغییر کند، اگر واقعاً بر روی آن کار کند. چند چیز وجود دارد که بر توانایی و تمایل فرد برای ایجاد تغییرات در زندگی تأثیر می گذارد. آنها شامل ژنتیک، انگیزه و شخصیت هستند. در ادامه به تفصیل بیشتر به این موارد خواهیم پرداخت.

داستان‌های بی‌شماری از افرادی وجود دارد که برای یافتن زندگی بهتر بر سوء مصرف مواد غلبه کرده‌اند، در یک رابطه منحرف درگیر شده اند ولی بازگشته‌اند تا سالم‌تر از همیشه آن را بسازند یا زندگی کاملاً خودخواهانه ای داشته‌اند و سپس زندگی خود را تماماً برای دیگران وقف کرده اند. انسان ها تمایل دارند به دیگران بر اساس حس وظیفه شناسی و خوش رویی خود پاسخ دهند. این داستان ها ثابت می کنند که مردم می توانند تغییر کنند و به سمت مثبت تری حرکت کنند. در واقع، تحقیقاتی که روی 200 مطالعه انجام شد، نشان داد که با درمان مناسب، افراد حتی می‌توانند شخصیت خود را تغییر دهند. بنابراین سؤال واقعاً این نیست که آیا افراد می توانند به همان اندازه لازم تغییر کنند یا نه بلکه این است که چرا برخی تغییر می کنند اما برخی دیگر تغییر نمی کنند؟ ما این سوال را در زیر بررسی خواهیم کرد. هرکسی ظرفیت هایی دارد که می تواند در زندگی آنها را بهبود بخشد؛ البته زمانی که واقعاً وقتی می خواهند تغییر می کنند. بنابراین، چه نیاز به ایجاد تغییراتی در زندگی خود داشته باشید، چه به شخص دیگری فکر می کنید که خودش تغییراتی ایجاد کند، این امکان وجود دارد.

آیا مردم می توانند از نظر بیولوژیکی تغییر کنند؟

روانشناسی امروز بیان می کند که درصد بسیار بالایی از آنچه ما هستیم می تواند ناشی از ژنتیک باشد. اگرچه محیط به وضوح طرز تفکر ما را شکل می دهد، عوامل بیولوژیکی نیز وجود دارند که ظاهراً 70 درصد تفاوت ها را تشکیل می دهند. این بدان معناست که بسیاری از روانشناسان اکنون معتقدند که ژنتیک مهمتر از محیط است. تفکر دیگری از همین نظریه نشان می دهد که افرادی که با عوامل بیولوژیکی غالب متولد می شوند، تمایل به پیروی از الگوهای اجتماعی دارند که به شدت تحت تأثیر مواهب ژنتیکی آنهاست. ممکن است این جمله را شنیده باشید که “پلنگ نمی تواند لکه هایش را تغییر دهد.” در اصل، بحث این است که محیط نمی تواند کسی را مجبور کند که چیزی بر خلاف زیست شناسی او باشد. با این حال، مقاله در Psychology Today همچنین ادامه داد که “تأثیر بیولوژیکی” را نباید با “تعیین بیولوژیکی” اشتباه گرفت، که این را بیان می کند که جامعه باید رفتار منفی را به عنوان چیزی غیرقابل تغییر بپذیرد. ما برای تغییر رفتار به رفتار ذاتی یک فرد برنامه‌ریزی و شکل داده نشده‌ایم. اگرچه برخی از افراد ویژگی های شخصیتی خاصی را به طور ذاتی دارند، اما هنوز این امید وجود دارد که جامعه و محیط بتوانند رفتارهای منفی را از نو برنامه ریزی کنند و عادت های بد را ترک کنند و در نتیجه انگیزه تغییر ایجاد شود.

شکستن ویژگی های شخصیتی

محققان تفاوت‌های شخصیتی افراد را به پنج ویژگی اصلی تقسیم کرده‌اند که اغلب به عنوان پنج ویژگی بزرگ شخصیت شناخته می‌شوند. این پنج ویژگی عبارتند از گشودگی به تجربه تازه، برونگرایی، روان رنجوری، وظیفه شناسی و توافق پذیری. این ویژگی ها به توضیح نحوه تفکر و رفتار افراد کمک می کند. وقتی افراد در تست های شخصیتی رتبه بندی می شوند، برای هر ویژگی بالاتر یا پایین تر از اکثر افراد رتبه بندی می شوند. تست‌های شخصیتی نشان می‌دهند که بیشتر ویژگی‌ها در طول بزرگسالی نسبتاً ثابت می‌مانند. امروزه در تحقیقات جدید در روانشناسی، محققان مدل شش عاملی به نام HEXACO را معرفی کرده اند که ویژگی های شخصیتی صداقت و فروتنی را به پنج ویژگی اصلی اضافه می کند.

نقش اختلالات شخصیت

وقتی درحال آزمایش نیستیم و رفتار منفی به راحتی از مرحله آزمایشی و سنین جوانی فراتر می رود چطور؟ این احتمال وجود دارد که اگر تغییر مربوط به یک اختلال شخصیت اساسی، مانند APD (ضد اجتماعی) یا NPD (خودشیفتگی) باشد، تغییر واقعی تنها تحت نظارت حرفه ای امکان پذیر است. درمان شناختی رفتاری (CBT) شامل برنامه ریزی مجدد رفتار منفی است، اما حتی به همان اندازه که درمان و دارو می تواند قدرتمند باشد، شرایط محدود کننده ای مانند اختلال شخصیت ضد اجتماعی و خودشیفتگی هم می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. وقتی درمانگر و دارو درمانی موفق می شوند، می توانند شخصیت شما را تغییر دهند و دوستان و خانواده به طرز خوشایندی از اینکه چگونه مردم واقعاً تغییر می کنند شگفت زده می شوند. مهم این است که بپرسیم انتظار دارید چه چیزی را تغییر دهید؟ اگر شما کسی هستید که در تلاش برای تغییر هستید یا شریک کسی هستید که سعی در تغییر دارد، آیا می خواهید ماهیت آن شخص را تغییر دهید؟ جدای از اختلالات شخصیتی عمده، تحقیق در مورد چگونگی و چرایی تغییر افراد امیدوارکننده بوده است. بر اساس مطالعه ای که توسط دانشگاه ایلینویز انجام شد، افراد مورد آزمایش قرار گرفتند تا ببینند آیا می توانند شخصیت جدیدی را طی 16 هفته رشد دهند یا خیر و تا چه اندازه خواهد بود. نتایج متوسط بود. اما چیزی که مورد توجه قرار گرفت این بود که افرادی که محکم ترین تصمیم را از خود نشان دادند، افرادی بودند که می خواستند جنبه ای از خود را در “زندگی واقعی” یا شخصیت واقعی خود تغییر دهند.


آیا مشاوره با متخصص بالینی می تواند به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


اختلالات سلامت روان و تغییر شخصیت

اختلال شخصیت مرزی وضعیتی است که در آن افراد دچار تغییرات شدید شخصیتی می شوند. به گزارش روانشناسی امروز، شخصیت مرزی یک بیماری روانی مزمن با بی ثباتی شدید خلقی و عاطفی است. روانپزشکان این بیماری را در مرز روان پریشی و روان رنجوری توصیف می کنند. علائم ممکن است شامل صدمه زدن به خود با بریدن و اقدام به خودکشی باشد. به دلیل شدت تغییر شخصیت، ممکن است به نظر برسد که هیچ امیدی برای افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی وجود ندارد. این اختلال اغلب با درمان و دارو قابل درمان است.
چگونه افراد می توانند تغییر کنند؟
با درمان مناسب برای اختلال شخصیت مرزی، افراد واقعاً تغییر می کنند. اختلالات خوردن یکی دیگر از شرایطی است که باعث تغییر شخصیت می شود. اختلال خوردن به عنوان اختلال شخصیت طبقه بندی نمی شود. روانشناسی امروز اختلالات خوردن را به عنوان بیماری های روانی توصیف می کند که با عادات غذایی ناسالم، وسواسی یا اختلال در غذا مشخص می شوند. اختلالات خوردن باعث بی ثباتی عاطفی می شود زیرا چرخه گوارشی طبیعی را که تمام سیستم های بدن را مدیریت می کند، بر هم می زند. درمان اختلالات خوردن چالش برانگیز است، اما بسیاری از افراد پس از شرکت در گروه های درمانی و حمایتی موفق می شوند.
آیا تغییر بی خطر است؟
اختلال دوقطبی یک اختلال سلامت روان است که در آن شخصیت فرد می تواند ظاهراً در کسری از ثانیه تغییر کند. روانشناسی امروز گزارش می دهد که برخی افراد هنوز از اختلال دوقطبی به عنوان افسردگی شیدایی یاد می کنند. علائم اختلال دوقطبی شامل نوسانات شدید خلقی است که بین بی ثباتی شدید عاطفی و افسردگی متناوب است. در طول دوره های شیدایی، فردی که با اختلال دوقطبی زندگی می کند، یک بی ثباتی عاطفی را تجربه می کند که شامل ترکیبی از تحریک پذیری، عصبانیت، افسردگی و گاهی اوقات سرخوشی است. درمانگران با استفاده از آزمایشات اختلال دوقطبی را تشخیص می دهند. درمان و یا دارو برای افرادی که تشخیص اختلال دوقطبی دارند شناخته شده است. تشخیص اختلال دوقطبی ممکن است به عنوان دوقطبی 1 یا دو قطبی 2 طبقه بندی شود. روانشناسی امروز دو قطبی 1 را به عنوان افرادی توصیف می کند که حداقل یک دوره شیدایی داشته اند که باعث تغییر شخصیت شدید به اندازه کافی برای نیاز به مراقبت در بیمارستان می شود. دوقطبی 1 ممکن است شامل یک دوره افسردگی اساسی باشد، اما نه همیشه. افرادی که دوقطبی 2 دارند به طور معمول دوره های افسردگی اساسی را تجربه می کنند که حداقل دو هفته طول می کشد همراه با هیپومانیا. هیپومانیا نوعی شیدایی خفیف یا متوسط است که معمولاً نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد.
چقدر سریع می توانیم تغییر کنیم؟
در روانشناسی، عادات به اعمالی گفته می شود که به طور خودکار در پاسخ به نشانه های خاصی که مستقیماً با عملکرد آنها مرتبط است، انجام می شود. به عنوان مثال، اکثر افراد پس از سوار شدن به ماشین (محرک) به طور خودکار کمربند ایمنی خود را می بندند (عمل). عادت ها صرفاً از تکرار یک عمل یا اعمال در طول زمان شکل می گیرند، اغلب تا جایی که عمل بدون نیاز به دخالت شناختی و تفکر خودآگاه، خودکار می شود. بنابراین، عادات یک استراتژی تکاملی هستند که مغز ما را کارآمدتر می کند تا ما را قادر سازد تا روی کارهایی که نیاز به توجه دارند تمرکز کنیم. با وجود مزیت تکاملی که عادت‌ها برای ظرفیت ذهنی ما برای پردازش اطلاعات نشان می‌دهند، انسان‌ها می‌توانند عادت‌هایی ایجاد کنند که لزوماً به نفع آنها نیست. در یک نقطه خاص، این عادات می تواند اثرات مخربی برای سلامت روحی و جسمی ما داشته باشد، یا به سادگی در مسیر کاری که می خواهیم در زندگی به آن دست یابیم، قرار بگیرند. خوشبختانه تغییر یک عادت کاملاً امکان پذیر است. همانطور که تکرار احتمالاً باعث شکل‌گیری یا ریشه‌دوانی عادات فعلی شما شده است، تکرار رفتارهای جدید می‌تواند به شما در شکل‌گیری عادات جدید یا تغییر عادات قدیمی کمک کند. تحقیقات روی انعطاف پذیری اعصاب ثابت می‌کند که اگرچه همیشه راحت نیست، اما مطمئناً تغییر قابل دوام است.

مردم باید بخواهند تغییر کنند؟

این عبارت به این تفکر اعتبار می‌دهد که می‌گوید اگر می‌خواهید تغییر کنید، نه فقط در کلام، بلکه در سطح شخصی و واقعی، رفتار جدیدی را به گونه‌ای باید یاد بگیرید که به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کند که باید شامل ثبات عاطفی باشد. مردم وقتی که بخواهند واقعاً تغییر می کنند و در این فرآیند سرمایه گذاری می کنند. اگر رفتار یک فرد علیرغم موافقت او برای تغییر و با تلاش برای تغییرات در چندین دوره زمانی تغییر نکرده باشد، احتمال تغییر احتمالاً خوب نیست. اگر اهداف یک فرد تغییر کند، افکارش تغییر می کند، رفتارهایش تغییر می کند. اگر اهداف فرد ثابت بماند و او بخواهد همان نیازهای قبلی را برآورده کنند که سبک زندگی فعلی او طلب می کند، بعید است که هرگز تغییر کند. اینطور نیست که آنها نمی توانند تغییر کنند، دلیلش این است که آنها تمایلی به تغییر ندارند، بنابراین تغییر نمی کنند. آنها هیچ مزیتی در تغییر پیدا نمی کنند. اگر قول های دروغین افراد در آرام کردن شریک مشکوک خود مؤثر باشد، دلیلی برای تغییر فرآیندهای فکری یا رفتارهای آنها وجود ندارد. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که وعده های بیشتری بدهند و در ناخودآگاه خود احتمالاً این را می دانند. با این حال، اگر آنها نیاز به تغییر برای حفظ چیزها یا افراد ارزشمند خود را ببینند، اهداف خود را تغییر خواهند داد و مایل به تغییر سبک زندگی خود خواهند بود. آنها افکار خود را تغییر می دهند که منجر به اعمال جدید می شود و به دنبال راهی جدید برای مقابله با استرس های روزانه می گردند. آنها ممکن است در مقطعی موقعیت ها یا حتی افرادی را در زندگی پیدا کنند که آنها را به عادت مخرب خود بازگرداند، خواه اعتیاد به مواد مخدر، خلق و خوی خشونت آمیز یا تقلب باشد.

عادت ها کارهایی هستند که مردم به طور منظم و اغلب انجام می دهند، معمولاً بدون اینکه از انجام آن ها آگاه باشند. نمونه هایی از عادات ممکن است شامل نوشیدن یک لیوان بزرگ آب در اول صبح، پیمودن یک مسیر خاص به محل کار، چک کردن تلفن، یا زدن دکمه چرت زدن هنگام بیدار شدن از خواب، و چیدن کیف، کت یا کفش خود را در یک مکان مشخص وقتی به خانه می رسید باشد. آنها می توانند بر احساس و عملکرد ما در طول روز تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، اگر هر شب تا دیر وقت بیدار می‌مانید، علیرغم اینکه مجبور هستید صبح زود برای کار از خواب بیدار شوید، ممکن است دچار کمبود خواب شوید. گاهی اوقات عادت ها مانع از دستیابی افراد به اهداف بلندمدت می شوند، مانند خوش اندام شدن، تغذیه سالم یا کاهش هزینه برای صرفه جویی در پول. تحقیقات نشان داده است که افرادی که قادر به دستیابی به این نوع اهداف هستند، ضمن ایجاد عادات مثبت، راهبردهای خودکنترلی را نیز تمرین می کنند. به همین دلیل است که درک تغییر عادت می تواند بسیار ارزشمند باشد. اگر نمی‌دانید چگونه عادت‌ها را تغییر دهید، برای کشف استراتژی‌هایی که می‌توانند به شما کمک کنند عادت‌هایی را تغییر دهید که برای سلامتی شما مفید نیستند.

شش نکته برای تغییر عادت که ممکن است ندانید.

نکته 1: از آگاهی از عادت(های) خود به نفع خود استفاده کنید.
ممکن است مفهوم تمرکز حواس را نشنیده باشید. ذهن آگاهی، به زبان ساده، یک حس آگاهانه حفظ شده و هدفمند است که ریشه در لحظه کنونی دارد. برای تغییر یک عادت، ابتدا آن را شناسایی کنید. هنگامی که عادتی را که می خواهید تغییر دهید شناسایی کردید، ذهن آگاهی را به کار بگیرید، با آگاهی فعالانه از این عادت و آنچه ممکن است همراه آن باشد (مانند زمان خاصی که تمایل به انجام آن دارید). در لحظه ای که متوجه شدید در حال انجام یک عادت هستید یا وسوسه شده اید که آن را انجام دهید، ممکن است بگویید: “اوه! من متوجه شدم که دوباره درگیر این عادت هستم. در عوض چه کاری می توانم انجام دهم؟” برخی از افراد حتی ممکن است زمانی که درگیر عادات خاصی هستند، ضبط کردن صدا یا نوشتن را مفید بدانند. آنها می توانند الگوهای بالقوه را شناسایی کنند، از آنها بیشتر آگاه شوند و نحوه تغییر آنها را بهتر تشخیص دهند.
نکته 2: یک عادت قدیمی را با چیزی جدید جایگزین کنید.
شما می خواهید کافئین کمتری مصرف کنید، اما سه فنجان یا بیشتر در روز قهوه می نوشید. وقتی می‌خواهید قهوه را بدون تعویض آن با چیز دیگری قطع کنید، احتمالاً شکست خواهید خورد و ترک آن سخت تر خواهد شد. علاوه بر این، ممکن است متوجه برخی از عوارض ترک، مانند سردرد یا تحریک‌پذیری شوید. برای کمک به تغییر عادت، می توانید دومین و سومین فنجان قهوه خود را با چای بدون کافئین جایگزین کنید. شما می توانید از اولین و تنها فنجان قهوه خود لذت ببرید و به میزان قابل توجهی کافئین کمتری مصرف کنید زیرا عادت خود را با جایگزین سالم تری جایگزین کرده اید.
عادت دیگری که ممکن است بخواهید آن را تغییر دهید، کاهش زمان استفاده از موبایل یا رایانه است. عادت شما این است که به محض اینکه از سر کار به خانه برگشتید تلویزیون را روشن کنید، میتوانید آن را با پیاده روی بعد از ظهر جایگزین کنید. گاهی اوقات، ممکن است بخواهید یک عادت را به طور کامل جایگزین کنید، مثلاً در مورد ترک سیگار. به عنوان مثال، بسیاری از مردم به عنوان بخشی از فرآیند ترک سیگار، به جای سیگار آدامس می جوند.

نکته 3: اقدامی که می خواهید انجام دهید را کاملاً مشخص کنید.
مشخص بودن در مورد اقدامی که می خواهید انجام دهید همزمان با جایگزینی یک عادت قدیمی با چیزی جدید است. اگر در گذشته با تغییر عادات خود دست و پنجه نرم کرده اید، ممکن است مشخص کردن واضح در مورد اقدامی که می خواهید انجام دهید، کمک کننده باشد. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید زودتر به رختخواب بروید. شما عادت دارید تا دیروقت بیدار بمانید و قبل از خواب از لپ تاپ خود استفاده کنید. به جای اینکه بگویید «می‌خواهم زودتر بخوابم»، زمان خاصی را تعیین کنید؛ مثلاً ساعت 10 شب. اگر قاطعیت کمتری دارید، میتوانید کمی سهل گیرانه تر با خودتان برخورد کنید، مثلاً “فقط 15 دقیقه دیگر”؛ این کار می تواند یک تاکتیک مفید باشد. اگر می‌خواهید مصرف ویتامین‌ها را شروع کنید، به طور منظم‌تر به مراقبت از پوست بپردازید، بیشتر اوقات بیرون بروید یا چیز دیگری، زمان مشخصی را تعیین کنید که چه زمانی و کجا آن کارها را انجام خواهید داد. این یک راه عالی برای بهبود مراقبت از خود و تمرین مدیریت زمان است.
نکته 4: محیط خود را تنظیم کنید.
همانطور که قبلا در مورد شکل گیری عادت بحث شد، عادت ها اغلب با محرک های خاصی که آنها را آغاز می کنند جفت می شوند، یک نکته برای تغییر عادت که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید این است که روتین یا محیط خود را مختل کنید. بیایید به مثال شخصی برگردیم که به محض رسیدن به خانه تلویزیون خود را روشن می کند و دوست دارد این عادت را با پیاده روی بعد از ظهر جایگزین کند. برای تنظیم محیط در این سناریو، فرد می تواند کنترل از راه دور تلویزیون را قبل از رفتن به اتاق به اتاق دیگری منتقل کند. اگر از لحاظ تاریخی، کنترل از راه دور به‌محض ورود به اتاق به آسانی در دسترس بود، جا به جایی آن تا حدودی روال قدیمی را مختل می‌کرد. برای دریافت کنترل از راه دور و روشن کردن تلویزیون، آنها باید یک انتخاب فعالانه برای رفتن به اتاقی دیگر برای برداشتن کنترل داشته باشند. جا به جایی ممکن است این اقدام را بدون آگاهی از آن دشوارتر کند و همچنین می تواند از ایجاد عادات جدید حمایت کند. مثلاً می‌توانید کفش‌های پیاده‌روی خود را کنار در بگذارید تا راحت‌تر بلند شوید و بیرون بروید.
نکته 5: از شفقت به خود استفاده کنید.
وقتی می‌خواهیم چیزی را تغییر دهیم و در انجام آن مشکل داریم، احساس شرم یا قضاوت در مورد خود غیرمعمول نیست. با این حال، این کار ناسازگار است، زیرا شرم می تواند کنترل خود را دشوارتر کند. از سوی دیگر، شفقت به خود و مهربانی، گفتگوی درونی را تشویق می کند، که می تواند به تغییر رفتار کمک کند. تغییر عادت یک فرآیند است، و علیرغم جملات تبلیغی و بی پایه ای مانند “تغییر یک عادت فلان تعداد روز طول می کشد”، زمان لازم برای ایجاد یک عادت جدید متفاوت است. اگر عادت جدیدی فوراً شکل نگرفت یا اولین بار که سعی کردید اتفاق نیفتد، ناامید نشوید.
یک نکته محبوب برای شفقت به خود و خودگویی مثبت این است که با خودتان همان طور صحبت کنید که با یک دوست صحبت می کنید. به عنوان مثال، اگر دوستی دارید که برای تغییر یک عادت عمیقاً ریشه دار اما غیر مفید تلاش می کند، ممکن است به او بگویید: “اشکالی ندارد، همه یا هیچ درست نیست و فردا فرصت جدیدی برای تلاش دوباره وجود خواهد داشت. می توانید هر روز بهترین خود را ارائه بدهید، که می تواند روز به روز متفاوت تر به نظر برسد. به یاد داشته باشید که تغییر همیشه فوری نیست، اما اغلب گام های کوچکی برای تکمیل سفر برداشته می شود.”
نکته 6: اجازه دهید یک متخصص کمک کند.
درمان می تواند به شما در ایجاد تغییراتی در زندگی کمک کند. نه تنها حمایت از شخصی بی طرف و غیر قضاوت کننده می تواند مفید باشد، بلکه یک درمانگر همچنین می تواند به شما کمک کند تا جهت خود را در مسیری که در راه تغییر یک عادت قرار می دهید پیدا کنید. آنها ممکن است بتوانند بر اساس موقعیت شما پیشنهادها یا راهنمایی هایی به شما بدهند، به شما کمک کنند به سمت خودگویی مثبت برای حمایت از تغییر عادت حرکت کنید، ریشه الگوهای فکری و عاداتی که دارید را شناسایی کنید و غیره. همچنین می توانید درمان آنلاین را به عنوان یک گزینه در نظر بگیرید.


آیا مشاوره با متخصص بالینی می تواند به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


درمان آنلاین

درمان آنلاین می تواند دریافت کمک مورد نیاز را آسان تر کند. گزینه‌هایی مانند پلتفرم هوشمند هوکات به شما امکان می‌دهند سریع‌تر از یک درمانگر که در یک محیط رو در رو با او می توانید کار کنید، با یک حرفه‌ای هماهنگ شوید. هنگامی که برای پلتفرم هوشمند هوکات ثبت نام می کنید، پرسشنامه ای می گیرید که برای تطبیق شما با یک درمانگر استفاده می شود. درمانگران مستقلی که خدماتی را در پلتفرم هوشمند هوکات ارائه می‌کنند دارای طیف وسیعی از تخصص‌های مختلف هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا با فردی که نیازهای منحصر به فرد شما را برآورده می‌کند هماهنگ شوید. می‌توانید درمانگر را تغییر دهید یا خدمات را در هر مقطع زمانی لغو کنید. حتی بهتر از آن، درمان آنلاین توسط تحقیقات صورت گرفته به عنوان یک شکل موثر مراقبت سلامت روان شناخته می شود و به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال این مطالعه مروری منتشر شده در Cureus را در نظر بگیرید. پژوهشگران اثربخشی درمان شناختی رفتاری آنلا (ICBT) را در درمان اختلالات روانپزشکی بررسی کردند. ICBT یک درمان مجازی است که از روش‌های رفتاردرمانی شناختی برای کمک به افراد در تغییر فرآیند فکری و الگوهای رفتاری که مانع سلامت روان می‌شود، استفاده می‌کند. نویسندگان این بررسی به این نتیجه رسیدند که ICBT ابزار بسیار مؤثری است. در صورت داشتن سوال با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید. شما شایسته تغییر عاداتی هستید که می خواهید تغییر دهید.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات خود روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن