پنج نکته در مورد سکس درمانی زوجین

توسط گابریل سوناگال |به روز شده در 5 ژوئیه 2022
بررسی پزشکی توسط Lauren Guilbeault، LMHC
موقعیت‌های زیادی وجود دارد که در آن‌ها رابطه جنسی زوجین می‌تواند مزایایی را به همراه داشته باشد. با این حال، علیرغم مزایای بالقوه، هنوز دیدگاهی منفی و مقدار زیادی از ناراحتی وجود دارد که بسیاری از افراد در رابطه با گرفتن کمک برای درمان جنسی زوجین دارند.
در جامعه و رسانه ها، سکس به عنوان یک عمل به تصویر کشیده می شود که قرار است سرگرم کننده و طبیعی باشد. برای زوج هایی که در زندگی خود با رابطه جنسی دست و پنجه نرم می کنند، این تصاویر می تواند باعث ایجاد احساس بدی نسبت به موقعیت فعلی شان شود. زوج هایی که زندگی جنسی آنها چندان خوب پیش نمی رود ممکن است از مطرح کردن این امر با کسی که نمی شناسند و به اشتراک گذاشتن چنین جزئیات صمیمی در مورد زندگی جنسی خود احساس نگرانی کنند. برخی دیگر به سادگی ممکن است بر این باور باشند که بهتر است بدون کمک و راهنمایی یک متخصص، مسائل را به تنهایی کشف کنند.
در پایان، هر یک از زوجین این حق را برای خود محفوظ می‌دارند که تعیین کنند آیا رفتن به مشاوره جنسی زوجین بهترین انتخاب برای آنهاست یا خیر. گاهی اوقات زوج ها می توانند بدون مراجعه به یک درمانگر جنسی بر موانع موجود در اتاق خواب غلبه کنند. به همین ترتیب، زوج‌های دیگر پس از جستجوی «درمانگر جنسی در محل زندگی خود»، بهبودی های چشمگیری را در زندگی جنسی خود تجربه کردند.
در رابطه جنسی زوجین چیزهای زیادی دخیل است و جزئیات زیادی وجود دارد که مردم باید از آنها آگاه باشند. با این حال، قبل از فاش کردن چیزهای مهمی که باید در مورد رابطه جنسی زوجین بدانید، داشتن یک درک اولیه از رابطه جنسی زوجین و آنچه در مورد آن است، مطمئناً تفاوت ایجاد خواهد کرد. این همچنین به از بین بردن انگ مرتبط با این شکل از درمان کمک می کند.

مروری کوتاه بر سکس تراپی

به طور خلاصه، هدف از رابطه جنسی زوجین کمک به زوج ها برای غلبه بر مشکلاتی است که آنها را از لذت بردن از زندگی جنسی سالم و لذت بخش باز می دارد. باور کنید یا نه، یک سری مسائل وجود دارد که می تواند به این شکل ظاهر شود که زوج ها نمی توانند از رابطه جنسی آنطور که دوست دارند لذت ببرند. وظیفه درمانگر جنسی که با زوج هایی که با این مشکل مواجه هستند کار می کند این است که به انتهای مسائل جنسی برسند و به جلو بروند.
علاوه بر این، یک سری فواید همراه با رابطه جنسی زوجین وجود دارد. اول و مهمتر از همه فرصتی است که زوجین با یکدیگر صحبت کنند و صحبت های یکدیگر را بشنوند. این ممکن است بسیار بدیهی به نظر برسد، اما مشکلی است که بسیاری از زوج ها با آن روبرو هستند. گرفتار شدن در وقایع روزمره زندگی می‌تواند حواس‌پرت‌کننده باشد و تمرکز واقعی زوج‌ها بر روی یکدیگر و اختصاص دادن زمان برای بحث و شنیدن را دشوار کند. حضور در رابطه جنسی زوجین این فرصت را فراهم می کند.
در پایان روز، زوج درمانی جنسی می تواند یک ابزار شگفت انگیز باشد. با این حال، مشاوره جنسی فقط در صورتی کار می کند که هر دو طرف سرمایه گذاری کرده و مایل به مشارکت باشند. اگر تنها یک نفر از یک زوج مایل به شرکت در سکس تراپی باشد یا به صحبت های متخصص جنسی گوش دهد، در این صورت فرآیند بازتوانی جنسی اگر نه کاملاً غیرممکن، بسیار دشوار خواهد بود.

نکات مهمی که باید در مورد رابطه جنسی زوجین بدانید.

داشتن یک مرور کلی از درمان جنسی زوجین و هدف آن اولین قدم بزرگ است. با این حال، درک کامل جزئیات خاص زیر به افراد کمک می کند تا دریابند که آیا سکس درمانی زوجین چیزی است که آنها مایلند با شریک زندگی خود در آن شرکت کنند یا خیر.

درمان جنسی به بسیاری از مسائل در اتاق خواب می پردازد.

زوج ها می توانند در زندگی جنسی خود با انواع موانع جنسی روبرو شوند. با این حال، این هرگز نباید مانعی باشد تا آنها را از جستجوی خدمات یک درمانگر جنسی زوجی باز دارد. باور کنید یا نه، این متخصصان روابط جنسی به یک سری مسائل جنسی می پردازند که شایع تر از آن چیزی است که برخی افراد تصور می کنند. مشکلات ارگاسم، اعتیاد به پورن، اعتیاد جنسی، فتیش و برانگیختگی، تنها نوک کوه یخ مسائلی است که می توان در رابطه جنسی زوجین به آنها پرداخت.
زمانی که زوج ها با مسائلی از این قبیل مواجه می شوند، صحبت کردن در مورد آن می تواند چالش برانگیز باشد. گاهی اوقات، افرادی وجود دارند که مشتاق صحبت در مورد مشکلاتی از این نوع نیستند. یکی از مهم ترین چیزهایی که باید به خاطر بسپارید این است که هیچ قضاوتی از سمت درمانگر جنسی وجود ندارد. در پایان روز، هر متخصصی که با او کار می‌کنید وظیفه دارد تا به شما و شریک زندگی‌تان خدمت کند و به شما کمک کند تا بهبود صمیمیت را تجربه کنید.

زمان برای درمان می تواند متفاوت باشد.

یکی از رایج ترین سوالات در مورد رابطه جنسی زوجین این است که “چقدر طول می کشد؟” در واقع، هیچ پاسخ واحدی برای این سوال وجود ندارد. تعداد جلساتی که برای پرداختن به یک موضوع مورد نیاز است به ماهیت موضوع بستگی دارد. برای مثال، زوج‌هایی که با ارگاسم دست و پنجه نرم می‌کنند ممکن است به جلسات جنسی درمانی کمتری نسبت به زوج‌هایی که مسائل جنسی آنها ریشه در آسیب‌های گذشته دارد، نیاز داشته باشند. هر موقعیتی متفاوت است و همیشه عوامل متعددی دخیل هستند.
توجه به این نکته مهم است که درمان، به خودی خود، باید اولویت اصلی باشد و نه مدت زمانی که نیاز دارد. به یاد داشته باشید، هیچ دو زوجی شبیه هم نیستند. فقط به این دلیل که یک زوج به جلسات جنسی درمانی بیشتری نسبت به دیگری نیاز دارد، به این معنی نیست که هر یک از زوجین بهتر یا بدتر از دیگری هستند. قضاوت در مورد کیفیت رابطه جنسی زوجین همیشه باید به کیفیت درمان و بهبود صمیمیت مربوط باشد که زوجین پس از تکمیل فرآیند درمانی تجربه می کنند.

درمانگر همیشه بی طرف است.

در طول درمان که شامل چندین بیمار می شود، مواقعی وجود دارد که یکی از بیماران ممکن است احساس کند که درمانگر طرف یک نفر را بر دیگری می گیرد. این ادراک می تواند به طور جدی به عنوان یک مانع برای روند درمان عمل کند، به ویژه هنگامی که مسائل ظریفی مانند رابطه جنسی و صمیمیت در میان باشد. علیرغم این تصور غلط، برای زوج ها مهم است که درک کنند که درمانگرهای جنسی همیشه بی طرف هستند.
با توجه به حرفه انتخابی خود، سکس تراپیست ها مسئول ارائه بهترین درمان ممکن برای همه بیماران هستند. اگر یک نفر احساس کند که شریک زندگی او مورد توجه بیشتری قرار گرفته است، نمی توان این کار را انجام داد. در واقع، درمانگر جنسی قرار است با زوج ها کار کند، به آنها کمک کند تا ریشه مسائل جنسی را پیدا کنند و راه حل های قابل اجرا بیابند. این هرگز مستلزم آن نیست که یک مشاور طرف یکی از شریک های دیگر را بگیرد. در حال حاضر، یک زوج درمانگر جنسی ممکن است به یک یا هر دو طرف توصیه کند که در زمینه های مختلف تغییرات خاصی را انجام دهند، اما این کار صرفاً انجام وظیفه است، نه جانبداری.

همه افراد پوشیده خواهند بود.

درک این نکته برای همه مهم است که درمان جنسی زوجین هرگز شامل درآوردن لباس یا تماس جنسی در طول درمان توسط طرفین نمی شود. روند درمان سکس درمانی زوج‌ها شامل پرسیدن سؤال، پاسخ دادن به سؤالات، صحبت کردن، و فهمیدن این موضوع است که زوج‌ها را از داشتن یک زندگی جنسی شاد و سالم باز می‌دارد. اعمال جنسی هرگز تحت هیچ شرایطی در جلسات جنسی زوجین رخ نمی دهد.

اقدام زودتر می تواند تفاوت ایجاد کند.

اگر زوج‌ها متوجه مشکلی در رابطه با صمیمیت شوند که احساس می‌کنند آنها را در اتاق خواب دور از هم نگه می‌دارد، زودتر رفتن به درمان جنسی زوج‌ها می‌تواند تفاوتی ایجاد کند. این بدان معنا نیست که برای شرکت در درمان خیلی دیر شده است، با این حال، رسیدگی به مسائل به محض توجه به آنها می‌تواند از کهنه یا بدتر شدن آنها در مراحل بعدی جلوگیری کند.
همچنین مهم است که توجه داشته باشید که هر چه مدت طولانی‌تر یک موضوع ادامه یابد، نادیده گرفتن آن یا حتی سازگاری با آن آسان‌تر خواهد بود. این به یک عادت تبدیل می شود و قبل از اینکه متوجه شوید، چیزی که زمانی یک مسئله خفیف بود، اکنون به چیزی عمیق تر و جدی تر تبدیل شده است. مشکلات حل نشده در اتاق خواب همچنین می تواند منجر به عصبانیت و سایر مسائل در کل رابطه شود. صرف نظر از وضعیتی که ممکن است با همسرتان داشته باشید، اگر احساس می کنید که صمیمیت شما می تواند از درمان جنسی زوجین سود ببرد، از قدم برداشتن برای آن نترسید.

استفاده از سکس درمانی آنلاین زوجین

مطالعات نشان می‌دهد که مشاوره آنلاین رابطه جنسی می‌تواند به زوج‌هایی که در ارتباط جنسی مشکل دارند کمک کند. در یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی جنسی، محققان اثربخشی درمان آنلاین را در کمک به زنان مبتلا به اختلال علاقه/برانگیختگی جنسی ارزیابی کردند. آنها خاطرنشان می کنند که درمان جنسی آنلاین می تواند خصوصی تر، در دسترس تر و مقرون به صرفه تر از مشاوره سنتی و حضوری باشد. پس از درمان، شرکت کنندگان افزایش احساس برانگیختگی جنسی، رضایت و میل را گزارش کردند. آنها همچنین گزارش دادند که در نتیجه سکس درمانی آنلاین احساس آگاهی، اعتبار و امیدواری بیشتری داشتند. از آنجایی که شرکت‌کنندگان می‌توانند از راه دور به منابع مهم جنسی دسترسی پیدا کنند، درمان آنلاین اغلب به افراد اجازه می‌دهد تا مفاهیم و تکنیک‌های مهم جنسی را به طور کامل‌تر درک کنند.
مشاوره آنلاین از طریق هوکات یک نوع درمان محتاطانه و ایمن است. با شرکت در درمان از آسایش خانه، دیگر لازم نیست نگران دیدن بالقوه فردی که می‌شناسید باشید یا درباره درمان خود با کسی به جز درمانگرتان صحبت کنید. همچنین، می‌توانید به‌طور کاملاً ناشناس در درمان آنلاین شرکت کنید، به سادگی یک «نام مستعار» را هنگام ثبت‌نام انتخاب کنید و در صورت تمایل، اطلاعات تماس شما کاملا خصوصی باقی می‌ماند. یک مشاور مجرب می تواند به شما و شریک زندگیتان در زمینه مسائل صمیمیت ناراحت کننده، کمک کند.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات رابطه خود روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن