مروری بر خشم و مدیریت آن

دراین زمینه از متخصصین روانشناس و روانپزشک در پلتفرم هوشمند هوکات به طریق مشاوره روانشناسی آنلاین از سراسر جهان بهره مند شوید.

به روز شده در 12 ژانویه 2023 توسط تیم تحریریه هوکات

خشم به عنوان «عصبانیت خشن و کنترل نشده» تعریف می شود. همانطور که تعریف می گوید، خشم عصبانیت در شدیدترین شکل آن است. زمانی که افراد احساس می‌کنند فریب خورده‌اند، از آنها کلاهبرداری شده‌ است یا قربانی بی‌عدالتی شده‌اند، ممکن است خشم را تجربه کنند. خشم می تواند بسیار خطرناک باشد، به خصوص زمانی که فردی که تحت این احساس قرار می گیرد نتواند آن را مهار کند. در ابتدایی ترین سطح خود، خشم به عنوان پاسخی در برابر تهدید در نظر گرفته می شود. اگر تهدید کاملاً قدرتمند یا مهیب نباشد، شخصی که با عصبانیت رفتار می کند یا حملات خشم دارد، ممکن است آسیب قابل توجهی بر منبع خشم خود وارد کند. خشم یک احساس رایج و قدرتمند است که می تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد که می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود؛ از یک چیز کوچک یا گذرا، مانند قرار دادن اشتباه کنترل از راه دور تلویزیون، تا چیزی مهم تر، مانند فراموش کردن یک ضرب الاجل مهم یا پی بردن به آسیب به اموال شما. با چنین تنوع زیادی در استرس‌ها و تجربیات روزمره، چگونه می توانید بگویید که آیا به مشاوره مدیریت خشم نیاز دارید؟ این مقاله را بخوانید تا متوجه شوید.

نگاهی دقیق تر به خشم

از هر ده بار، نه بار، خشم زمانی اتفاق می‌افتد که عصبانیت کنترل نشده باشد یا اجازه داده شود که ریشه دار و کهنه شود. اگر وضعیت به اندازه کافی شدید باشد، خشم می تواند به تدریج یا حتی بلافاصله اتفاق بیفتد. اگرچه عصبانیت به خودی خود یک احساس است که باید مدیریت شود، اما علائم و نشانه‌های مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است فرد به احساس خشم نزدیک شود. به گزارش گروه پریوری، برخی از نشانه های خشم قریب الوقوع یا فعلی عبارتند از ضربه زدن یا مشت زدن به اشیا/افراد، واکنش های خشونت آمیز به بیماری های جزئی، نسبت دادن اتهامات نادرست به دوستان، اقوام یا همکاران، تخریب اشیا/اموال، داشتن اختلافات مشابه تکراری و احساس پشیمانی بعد از موقعیت ها یا رویدادهای خاص.
افرادی که به طور مداوم خشم را تجربه می کنند، احتمالاً از سایر احساسات منفی نیز رنج می برند. برخی از شایع ترین آنها بی خوابی، افسردگی، تحریک پذیری، اضطراب، پارانویا و بیگانگی اجتماعی هستند. در حالی که این ممکن است برای برخی افراد شوکه کننده باشد، عصبانیت شدید و کنترل نشده تأثیرات بسیار منفی بر بدن، ذهن و کل وجود دارد. بنابراین،خشم همیشگی می‌تواند افراد را مستعد ناامیدی در مورد اتفاقات جزئی کند. این نسخه شدید عصبانیت می‌تواند روابط را از بین ببرد، فرصت‌ها را پایان دهد و حتی اگر فرد مراقب نباشد، سرمایه‌گذاری‌های حرفه‌ای و شغلی را از بین می‌برد.

بلوغ

بسیاری از متخصصان و ذهن های بزرگ خشم را مطالعه کرده اند. با توجه به روانشناسی امروز، افرادی فوران‌های خشم بدون محدودیت دارند، ممکن است بلوغ هم نداشته باشند. این بدان معنا نیست که خشم یا حتی عصبانیت شدید نشان دهنده عدم بلوغ است. با این حال، انفجار خشم عواقبی دارد و در بسیاری از موارد، این عواقب می تواند زندگی را تغییر دهد یا ویرانگر باشد. واقعیت این عواقب بیشتر مردم را وادار می کند تا در مورد سخنان، اعمال و نتایجی که ممکن است در پی داشته باشد، فکر کنند. کسانی که تصمیم می‌گیرند از قبل فکر نکنند و صرفاً در لحظه عمل کنند، ممکن است مشکلات دیگری داشته باشند و ایجاد کنند. با این حال، علی‌رغم ناپختگی مرتبط با خشم کنترل نشده، شیوه‌ای که فرد با این شکل شدید عصبانیت برخورد می‌کند، یک انتخاب است. این ایده تا حدودی بحث برانگیز است، به ویژه برای افرادی که اغلب خشم را “خارج از کنترل” می دانند. در اصل، این ایده که احساسات آنها کاملاً بر افراد مسلط هستند، نادرست است. مسلماً، همیشه افراد، رویدادها یا موقعیت های خاصی وجود دارند که احساسات مثبت یا منفی را تحریک می کنند، اما نحوه مدیریت این احساسات چیزی است که تفاوت بین افراد را ایجاد می کند. یک فرد نابالغ تحت کنترل احساسات خود قرار می گیرد، در حالی که همتایان بالغ تر احساسات خود را کنترل می کنند. همه چیز به انتخاب ها برمی گردد.
همچنین درک این نکته مهم است که خشم و ترس در یک مکان مشابه در مغز به نام سیستم لیمبیک و به طور خاص تر، آمیگدال رخ می دهد. در داخل سیستم لیمبیک ساختار کوچکی به نام آمیگدال وجود دارد که انباری برای خاطرات عاطفی است. همچنین ناحیه ای از مغز است که مسئول واکنش های «جنگ یا گریز» ما، یعنی غرایز طبیعی بقای ما است. این بخش ابتدایی مغز ما است و خشم در آنجا اتفاق می‌افتد… در نهایت خشم قشر هوشمند مغز را فرا می‌گیرد. به معنای واقعی کلمه، خشم و عصبانیت انتخاب های هوشمندانه ما را در سطح بیولوژیکی محدود می کند.

کنترل خشم

از آنجایی که خشم یکی از شدیدترین اشکال عصبانیت است، کسی که اغلب این احساس را تجربه می کند بهتر است دلیل آن را ارزیابی کند. باور کنید یا نه، خشم مداوم این قدرت را دارد که به طرق مختلف بر سلامت فرد تأثیر منفی بگذارد. Everyday Health توضیح می دهد که احتمال حمله قلبی در یک فرد در عرض دو ساعت پس از یک طغیان خشمگین و ناشی از عصبانیت دو برابر می شود. با توجه به پیامدهای نامطلوب مرتبط با خشم، بسیاری از افراد بر این باورند که صرفاً سرکوب احساسات منفی، مشکلات آنها را حل می کند. با این حال، این شیوه فکری نادرست است. در حالی که طغیان‌های خشونت‌آمیز احتمال حمله قلبی را افزایش می‌دهد، سرکوب خشم یا ناتوانی در رسیدگی سالم به آن، احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونر و بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. سکته‌های مغزی، اضطراب، افسردگی، ضربه‌های ریوی، ضعف سیستم ایمنی و حتی کوتاه‌تر شدن طول عمر پیامدهای دیگری هستند که اغلب به دنبال خشم و عصبانیت مداوم می‌آیند.

نحوه برخورد با خشم

در حالی که عواقب ویرانگر خشم به خوبی دسته بندی شده است، تکنیک های مدیریت نیز چنین هستند. یکی از کارآمدترین روش‌های کنترل خشم این است که به سادگی از موقعیت دور شوید. گفتن این کار آسان تر از انجام دادن است، به خصوص برای افرادی که مستعد تجربه خشم در میان خانواده یا همکاران هستند. با این حال، صرف یک دقیقه برای خودتان می تواند فوق العاده مفید باشد. این کار تقریباً همیشه بهتر از گفتن یا انجام کاری است که بعداً پشیمان می شوید.
اگر یک فرد، مکان یا محیط خاص اغلب باعث خشم شما می شود، ممکن است زمان آن رسیده باشد که بپرسید آیا واقعاً ارزش زندگی شما این است؟ پیدا کردن دوستان جدید، پایان دادن به یک رابطه یا جستجوی شغل جدید ممکن است در ابتدا دشوار یا نیازمند تلاش زیادی باشد، اما در دراز مدت، ارزشش را دارد. هیچ کس لیاقت این را ندارد که در کنار افراد یا موقعیت هایی باشد که دائماً او را ناراحت می کند. این از نظر احساسی، جسمی و روانی ناسالم است. گاهی اوقات، موثرترین راه برای مقابله با خشم، حذف خود از منبعی است که باعث آن می شود.

وقتی خشم به سمت خودت هدایت می شود.

هنگامی که بیشتر افراد به خشم فکر می کنند، عموماً آن را احساسی می دانند که به سمت افراد دیگر یا شرایط بیرونی هدایت می شود. در حالی که این رایج ترین تظاهرات خشم است، استثناهایی نیز وجود دارد. موارد خاصی وجود دارد که افراد چیزی را تجربه می کنند که متخصصان روان از آن به عنوان خشم خودساخته یاد می کنند. همانطور که از نام آن پیداست، خشم خودساخته نوعی عصبانیت است که زمانی رخ می دهد که شخصی از خود ناراضی باشد. معمولاً سطحی از احساس گناه نیز با این نوع خشم همراه است. متأسفانه، خشم یا عصبانیت خودساخته از همه سمی‌تر است. این چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن دور شد. هر کسی که خود را تحت تأثیر خشم خودآزاری می بیند باید چندین چیز را درک کند. اول از همه این واقعیت است که گذشته را نمی توان تغییر داد. این بدان معنی است که هیچ مقدار نارضایتی، خشم، عصبانیت یا گناه اشتباهات گذشته را اصلاح نمی کند. بسته به منبع خشم فرد، خشم خودآزاری ممکن است حتی قابل توجیه نباشد. به هر حال، این هنوز چیزی است که باید مورد توجه قرار گیرد. کسی که در مورد رفتار یا برخورد با موقعیت خاصی احساس عصبانیت یا گناه می کند باید سعی کند با افراد درگیر در آن موقعیت صحبت کند. اگر یک گفتگوی صلخ آمیز امکان پذیر نیست، آنگاه آنچه گذشته، گذشته است و بخشیدن خود مهم ترین چیز است. همه چیز را نمی توان تغییر داد یا اصلاح کرد. بسته شدن پرونده موضوعات گذشته همیشه اتفاق نمی افتد. با این وجود، تصمیم برای عصبانی ماندن یا خشمگین ماندن با خود همیشه یک تصمیم است، هرچند بد.

چه کسانی به مشاوره مدیریت خشم نیاز دارند؟

به خاطر داشته باشید که خشم یک احساس معمولی انسانی است. انجمن روان‌شناسی آمریکا (APA) خشم را این‌گونه تعریف می‌کند: «احساساتی که مشخصه آن تضاد با کسی یا چیزی است که احساس می‌کنید عمداً شما را مورد آسیب قرار داده است» و خاطرنشان می‌کند که خشم می‌تواند اثرات مثبتی داشته باشد، مانند بیان عاطفی سالم و حل مسئله. با این حال، خشم زمانی می تواند مشکل ساز شود که آنقدر شدید یا ماندگار شود که در زندگی روزمره، سلامت جسمی یا عاطفی یا روابط شما اختلال ایجاد کند. اگر یکی از موارد زیر در مورد شما صدق می کند، ممکن است بخواهید مشاوره مدیریت خشم را در نظر بگیرید:
شما خیلی راحت عصبانی می شوید و/یا به دلایلی که بعداً متوجه می شوید بی اهمیت بوده اند.
خشم شما بر روابط شما با خانواده، دوستان، همسایگان یا همکاران تأثیر منفی می گذارد.
اطرافیان شما در مورد فراوانی یا میزان ابراز خشم شما نگرانی هایی را مطرح کرده اند.
سعی کرده اید خشم را با الکل یا مواد مخدر مدیریت کنید.
شما علائم فیزیکی عصبانیت کنترل نشده مانند سردرد، فشار خون بالا، کاهش پاسخ ایمنی یا سفتی در قفسه سینه را تجربه می کنید.
شما علائم عاطفی خشم کنترل نشده، مانند تحریک پذیری، استرس، یا احساس گناه، افسردگی یا اضطراب را تجربه می کنید.
خود را در حال فکر کردن به راه‌هایی می‌دانید که بر اساس یک کینه قدیمی رفتار کنید یا به کسی که فکر می‌کنید با شما اشتباه رفتار کرده است بازگردید.
شما خشم کنترل نشده ای را تجربه کرده اید تا جایی که نسبت به شخص دیگری پرخاشگر یا خشن شده اید.

مروری بر خشم و مدیریت آن

آیا مشاوره با متخصص بالینی می تواند به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


نگاهی به جلسه های مدیریت خشم

به ندرت مردم ایده رفتن به جلسه های مدیریت خشم را دوست دارند. با این حال، کسی که اغلب خشم را تجربه می‌کند، بهتر است یک یا دو جلسه را در نظر بگیرد. به گزارش یو اس نیوز، نشانه های آشکار نیاز به مدیریت خشم به شرح زیر است: افزایش میزان خشم، ناتوانی در کنترل خشم، وضعیت خشم که تأثیر نامطلوب بر زندگی شخصی، روابط حرفه ای و غیره دارد. جلسه های مدیریت خشم دارای فایده ها و مزایای مختلفی است. آنها نه تنها به مردم می آموزند که چگونه خشم را کنترل و مدیریت کنند، بلکه به افراد آسیب دیده کمک می کنند تا دلایل اصلی خشم خود را تعیین کنند. کسی که واقعاً خشم را به صورت روزانه یا مداوم تجربه می کند، مسائل عمیق تری دارد که باید به آنها رسیدگی شود. تمایل به مقابله با این مسائل قبل از اینکه باعث خرابی یا ویرانی شود، چیز خوبی است. علیرغم انگ خفیفی که به دنبال کمک حرفه ای مانند کنترل خشم است، درخواست راهنمایی از بیرون در مواقع ضروری هیچ اشکالی ندارد.

مشاوره مدیریت خشم چیست؟

مشاوره مدیریت خشم نوعی روان درمانی یا گفتار درمانی است که برای تجهیز شما به مهارت های مقابله با خشم طراحی شده است. صحبت با یک روانشناس آموزش دیده می تواند به شما کمک کند تا مشخص شود که آیا واقعاً یک اختلال مدیریت خشم دارید یا خیر. یک متخصص سلامت روان می تواند به شما کمک کند تا با خیال راحت رویدادهایی را که باعث احساس خشم شما می شود کشف کنید، یاد بگیرید که چگونه آنها را مدیریت کنید و در نهایت خشم خود را کنترل کنید. امکانات بستری و همچنین برنامه های سرپایی برای ارائه مشاوره مدیریت خشم به کسانی که به دنبال حمایت و بهبودی هستند، طراحی شده اند. درمان مدیریت خشم می تواند به صورت جلسات انفرادی بین شما و درمانگر یا در یک محیط گروهی انجام شود که در آن شما می توانید از افراد دیگری که با مسائل مشابه سروکار دارند بشنوید و با آنها به اشتراک بگذارید. همچنین، در برخی موارد، مشاوره مدیریت خشم از طریق خانواده درمانی به منظور کمک به بهبود ارتباط و کاهش تنش بین اعضای خانواده انجام می شود.

با امتحان کردن تکنیک‌های مدیریت خشم می‌توانید به چه چیزی امیدوار باشید؟

همانطور که عصبانیت کنترل نشده می تواند بر تمام زمینه های زندگی شما تأثیر بگذارد، تکنیک هایی که در مشاوره مدیریت خشم می آموزید نیز می تواند این تأثیرها را بگذارد. این تکنیک های کنترل خشم می تواند چندین اثر مثبت داشته باشد:
به شما کمک می کند تا از آنچه باعث بروز حملات خشم شما می شود و نحوه واکنش شما به آن رویدادها آگاه شوید.
شما را به راهبردهای مقابله ای مجهز می کند تا هر زمان که با مشکلی مواجه می شوید که معمولاً شما را عصبانی می کند، از آنها استفاده کنید.
خودکنترلی خود را توسعه دهید تا بتوانید خشم خود را به تعویق بیندازید در حالی که مکانیسم های مقابله ای را که آموخته اید به کار می گیرید.
بهبود سلامت کلی جسمی و عاطفی شما.
کمک به بازسازی روابط فعلی و ایجاد روابط سالم در آینده.

چه تکنیک هایی در جلسات مدیریت خشم وجود دارد؟

در مشاوره مدیریت خشم، یاد خواهید گرفت که چگونه در موقعیت های آزمایشی خود را آرام کنید. برخی از تکنیک‌ها شامل تمرین‌های تنفسی و تصویرسازی (تصور کردن خود در محیطی که در آن آرام هستید یا راضی هستید) است. هنگامی که عصبانیت شدید بر شما غلبه می کند، ممکن است ذهن شما نیز با افکار شدید تیره شود که می تواند باعث عصبانیت شما شود. مشاوره مدیریت خشم می تواند شما را به سمت کانال های فکری واقع بینانه تر و مثبت تر هدایت کند. همچنین ممکن است متوجه شوید که موقعیت‌هایی که باعث عصبانیت شما می‌شوند ممکن است تقصیر کسی نباشد و نیازی نیست که به کسی پرخاش کنید. ارتباط همچنین یک عنصر کلیدی در درمان مدیریت خشم است. بسیاری از افراد مبتلا به مشکلات مدیریت خشم متوجه می‌شوند که وقتی نمی‌توانند در مورد چیزی که آنها را آزار می‌دهد صحبت کنند یا ارتباط برقرار کنند، به ابزارهای دیگر آسیب‌رسان‌تر برای ابراز وجود روی می‌آورند. به همین دلیل، جلسات درمانی اغلب شامل تمرین ارتباط باز در مورد احساسات و علل خشم است.
در اینجا چند رویکرد دیگر وجود دارد که ممکن است از طریق مشاوره مدیریت خشم بیاموزید:
ورزش کنید: انرژی منفی را با دویدن، رقصیدن، پیاده روی یا ورزش مصرف کنید.
تنش را از بین ببرید: چه از طریق گریه کردن، جیغ زدن در بالش، یا کوبیدن یا پرتاب یک شی نرم و بی ضرر، می توانید احساسات خشم یا پرخاشگری را به روش هایی که باعث آسیب یا صدمه نشوند از بین ببرید.
خود را بیان کنید: ممکن است سعی کنید خشم خود را به سمت خلق یک اثر هنری هدایت کنید. یک خروجی هنری برای احساسات شما می تواند آرامش بخش و رضایت بخش باشد.
گوش شنوا پیدا کنید: کسی که مایل به گوش دادن به شیوه‌ای بدون قضاوت است، خواه یکی از عزیزان مورد اعتماد یا یک درمانگر دارای صلاحیت، می‌تواند به شما کمک کند تا از طریق احساسات خود صحبت کنید.
به سیستم پشتیبانی خود تکیه کنید: تشخیص اینکه برای مدیریت خشم خود به کمک نیاز دارید گام بزرگی است و این احتمال وجود دارد که عزیزانتان از انتخاب شما قدردانی کرده و از آن حمایت کنند. با آنها در مورد تلاش های خود برای تغییر و چالش هایی که با آن روبرو هستید، صریح و صادق باشید. به آنها بگویید چگونه می توانند کمک کنند.

آن را یادداشت کنید: اگر هنوز راحت نیستید که مستقیماً با کسی صحبت کنید، نگه داشتن یک دفتر خاطرات می تواند کمک کننده باشد. شما می توانید هرگونه تحریک خشم و همچنین واکنش ها و احساسات خود را ثبت کنید. اگر بعداً به دنبال مشاوره باشید و تصمیم بگیرید آنچه را که نوشته اید به اشتراک بگذارید، دفترچه شما نیز ممکن است مفید باشد.

به سخنان خود توجه کنید: به این فکر کنید که چگونه موقعیت ها و افراد را برای خود و دیگران توصیف می کنید. اگر مرتباً چیزها را به صورت مطلق بیان می‌کنید، مثلاً «او همیشه مهلت‌های پروژه ما را فراموش می‌کند!» یا “او هرگز به موقع برای جلسات حاضر نیست!” به توصیف آنها با عبارات خاص تر و خنثی فکر کنید: «این دومین بار در یک ماه است که او یک ضرب الاجل را فراموش می کند. وقتی اعضای تیمم ضرب الاجل ها را فراموش می کنند، احساس ناامیدی می کنم.” دقیق تر بودن با کلمات می تواند به مدیریت خشم کمک کند و مسیر رسیدن به یک راه حل سازنده را روشن تر کند.

مدیتیشن: درگیر شدن در مدیتیشن یا تمرین‌های تمرکز حواس، مانند تنفس عمیق، می‌تواند به شما این امکان را بدهد که از عصبانیت خود دور شوید و در عین حال نحوه واکنش خود را ارزیابی کنید. حتی چند لحظه آرام می تواند افکار شما را پاک کند و به شما کمک کند رویکردی متفاوت و سازنده تر برای مقابله با علت خشمتان داشته باشید.

رها کردن را بیاموزید: این غیرمعمول نیست که خشم مدت ها پس از وقوع حادثه تحریک کننده ادامه یابد. گاهی اوقات، ممکن است روی موضوعی که باعث عصبانیت شما شده است، فکر کنید و چندین بار آن را در ذهن خود تکرار کنید. رها کردن آن می تواند شما را از خشم رها کند و بتوانید روی جنبه های مثبت زندگی خود تمرکز کنید.

اجتناب کردن: گاهی اوقات باید با موقعیت هایی روبرو شوید که خشم شما را برمی انگیزد. با این حال، در صورت امکان، ممکن است اجتناب از موقعیت‌ها و افرادی که معمولاً باعث ایجاد احساس خشم می‌شوند، مفید باشد.

همچنین مواقعی وجود خواهد داشت که از دست خود یا از چیزهایی که خارج از کنترل شما هستند، مانند آب و هوا عصبانی هستید. هنگامی که این لحظات به وجود می آیند، استفاده از تکنیک های بالا می تواند به شما کمک کند نه تنها با خشم کنار بیایید، بلکه به درک این نکته نیز کمک کنید که حملات خشم ممکن است شما را به جایی که نیاز دارید یا می خواهید نرساند.

مروری بر خشم و مدیریت آن

آیا مشاوره با متخصص بالینی می تواند به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


کلام پایانی

خشم و عصبانیت هرگز احساسات خوشایندی نیستند. در حالت ایده آل، عصبانیت باید قبل از تبدیل شدن به خشم مورد توجه، مدیریت و مقابله قرار گیرد. از افراد، مکان‌ها یا محیط‌هایی که به طور مداوم خشم را تحریک می‌کنند باید تا حد امکان اجتناب شود. انبوهی از خطرات و آسیب های سلامتی که می تواند در نتیجه خشم ایجاد شود ارزش آن را ندارد. سلامت عاطفی، ذهنی و روانی شما چیزی است که در پایان واقعاً اهمیت دارد. چه در حال تجربه حملات مکرر خشم، خشم قلیان دار نسبت به وقایع گذشته که از بین نمی روند، یا هر دو هستید، بدانید که تنها نیستید. خشم یک احساس طبیعی و رایج است. احساس عصبانیت به این معنی نیست که شما کار اشتباهی انجام می دهید. با این حال، اگر عصبانیت شما آنقدر شدید است که به پرخاشگری فیزیکی یا سایر رفتارهایی متوسل می شوید که بر سلامت یا روابط شما تأثیر می گذارد، ممکن است از درمان آنلاین مدیریت خشم، مانند برنامه های انعطاف پذیر ارائه شده توسط پلتفرم هوشمند هوکات، بهره مند شوید. برنامه‌های مشاوره مدیریت خشم به‌طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، و طبق انجمن روان‌شناسی آمریکا (APA)، این مطالعات نشان می‌دهد که به طور کلی، تقریباً 75 درصد از افرادی که درمان مدیریت خشم را دریافت می‌کنند، مدیریت علائم خشم را بهبود بخشیده‌اند.
در اینجا در پلتفرم هوشمند هوکات، ما به ارائه مشاوره و راهنمایی در سطح جهانی برای کسانی که با ما ارتباط برقرار می کنند، افتخار می کنیم. ما درک می کنیم که زندگی برای هر کسی متفاوت است. هر فردی فراز و نشیب های منحصر به فرد خود را دارد. هر فردی شادی و درد، شادی و غم را تجربه خواهد کرد. با این حال، نحوه برخورد مردم با پستی و بلندی های زندگی چیزی است که واقعاً مهم است و تفاوت آنها با هم را ایجاد می کند. کنترل خشم و عصبانیت به شیوه‌های سازنده همیشه توصیه می‌شود، برخلاف آسیب زدن، چه به صورت فیزیکی یا کلامی. برای هر فردی بسیار مهم است که بداند کمک گرفتن مشکلی ندارد. متأسفانه برخی از مردم به این باور رسیده اند که درخواست کمک نشانه ضعف است. این باور نمی تواند درست باشد. هیچ اشکالی ندارد که برای بهبود سلامت روان و کیفیت زندگی خود قدم بردارید. هیچ اشکالی ندارد که در جلسه های مدیریت خشم شرکت کنید یا با یک مشاور یا درمانگر صحبت کنید. هرگز اجازه ندهید کسی شما را در غیر این صورت متقاعد کند. مهم نیست که چه کسی هستید یا در چه شرایطی قرار دارید، پلتفرم هوشمند هوکات همیشه با یک تماس با شما فاصله خواهد داشت. در هر زمان می توانید با ما تماس بگیرید. متخصصان سلامت روان در پلتفرم هوشمند هوکات در درمان مسائل مدیریت خشم با تجربه هستند. یک درمانگر آنلاین می‌تواند از طریق تماس ویدیویی، تماس‌های تلفنی یا پیام‌رسانی با شما کار کند، همه بر اساس ترجیح شما بدون درگیری با ترافیک یا انتظار برای دریافت نوبت، می‌توانید یک جلسه را با آرامش و طبق برنامه خود شروع کنید. می‌توانید درمان محرمانه و شخصی‌شده‌ای دریافت کنید که می‌تواند به شما در ایجاد مهارت‌های لازم برای مدیریت خشم و داشتن یک زندگی شادتر و آرام‌تر کمک کند.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات خود روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن