سوالات ضروری برای آماده شدن برای قرار ملاقات اگر به دنبال شروع یک رابطه هستید.

دراین زمینه از متخصصین روانشناس و روانپزشک در پلتفرم هوشمند هوکات به طریق مشاوره روانشناسی آنلاین از سراسر جهان بهره مند شوید.

به روز شده در 10 آوریل 2023، توسط تیم تحریریه هوکات
قرار ملاقات ممکن است برای برخی افراد دشوار باشد و اگر متوجه شوید که فردی که با او وقت گذرانده اید مناسب شما نیست، ممکن است دشوارتر شود. با این حال، با طرز فکر صحیح و برخی توصیه‌های مفید برای دوستیابی، می‌توانید شانس خود را برای یافتن یک شریک سازگار افزایش دهید. خوشبختانه، می‌توانید با دانستن سؤال‌های درست هنگام شروع دیدن شخصی، زمان تلف شده برای این نوع روابط را از بین ببرید. این سوالات چیست؟ بیایید با برخی از اصلی ترین ها شروع کنیم!

برای امرار معاش چه کار می کنید؟

ممکن است کمی سطحی باشد، اما مهم است که قبل از شروع یک رابطه جدی، بدانید که کسی برای امرار معاش چه می کند. شما نمی خواهید با کسی که مشکلات مالی جدی دارد یا شغلی دارد که بر خلاف باورها یا ارزش های خاص شماست، ارتباط برقرار کنید. مردم در مورد کاری که برای امرار معاش انجام می دهند بسیار صریح و راحت خواهند بود، اما گاهی اوقات غیرقابل قبول تلقی می شود که از کسی بپرسید که چقدر از شغلش درآمد دارد. اگر واقعاً می خواهید بدانید، این سؤال را برای زمانی که بیشتر با کسی آشنا و صمیمی می شوید نگاه دارید.

آیا اعتقادات مذهبی یا معنوی دارید؟

دین و معنویت می توانند یک رابطه را ایجاد کنند یا آن را از بین ببرند. برخی افراد ممکن است فردی را بخواهند که هیچ ارتباط معنوی یا مذهبی نداشته باشد، و برخی دیگر ممکن است کسی را بخواهند که عمیقاً درگیر مذهب یا معنویت باشد. مهم نیست که چه فردی هستید، از شریک بالقوه خود بپرسید که در این باورها کجا ایستاده است. اگر آنها با چیزی که شما به آن اعتقاد دارید موافق نیستند، یا اگر احساس می کنید که به زودی در مورد آن درگیری خواهند داشت، رابطه تان را با او ادامه ندهید و کسی را پیدا کنید که با اعتقادات شما موافق باشد.

جهت گیری سیاسی شما چیست؟

سیاست، مانند مذهب، موضوع بسیار داغی است که می‌تواند به سرعت یک رابطه را زشت کند. مستقیماً وابستگی سیاسی کسی را نپرسید و این کار را در اولین قرار انجام ندهید. در عوض، با موضوعات کمی سیاسی از چندین نقطه به آنها نزدیک شوید و ببینید که چگونه واکنش نشان می دهند. آیا آنها نسبت به یک جهت گیری سیاسی خاص دشمنی می کنند، یا به نظر می رسد که به هیچ وجه اهمیتی نمی دهند؟ هنگامی که آنها در مورد سیاست صحبت می کنند دقت کنید تا ببینید آیا باهم تشابه دارید یا خیر. کسانی که در مورد یک طرف بسیار پرحرارت و حساس هستند بلافاصله به شما خواهند گفت که آیا با شما جور خواهند شد یا نه.

خانواده شما چگونه هستند؟

روشی که کسی در مورد خانواده خود صحبت می کند و اینکه چقدر سعی می کند آنها را ببیند، چیزهای زیادی در مورد یک شخص می گوید. از شریک خود در مورد خانواده آنها بپرسید و به نحوه پاسخ آنها گوش دهید. آیا آنها توضیحات مبهمی می دهند و از افراد بسیار کمی نام می برند یا شروع به گفتن داستان های شخصی هیجان انگیز و دلگرم می کنند؟ اگر آنها بیشتر با خانواده خود در تماس باشند، و اگر با آنها درگیر باشند، به احتمال زیاد از آن دسته افرادی هستند که می خواهید با آنها رابطه طولانی مدت داشته باشید.

برخی از چیزهای مورد علاقه شما چیست؟ (فیلم، کتاب و غیره)

اگرچه نباید انتظار داشته باشید که شریک شما عاشق همه چیزهایی باشد که شما دوست دارید، اما باید از آنها انتظار داشته باشید که برخی از علایق مشترک بین شما وجود داشته باشند. همچنین باید از آنها انتظار داشته باشید که چیزهایی را که شما دوست دارید بپذیرند حتی اگر آن را دوست نداشته باشند. از آنها در مورد علایق و چیزهای مورد علاقه آنها بپرسید، سپس برخی از موارد مورد علاقه خود را بازگو کنید. اگر آنها به شدت یا انتقادی پاسخ دهند، به احتمال زیاد آنقدر نابالغ هستند که نمی توانند رابطه با شما را ادامه دهند.

برخی از افتخارآمیزترین دستاوردهای شما چیست؟

به عنوان یکی از سخت‌ترین سوالات در این فهرست، نمی‌توانید از فردی انتظار داشته باشید که تمام دستاوردهای اصلی زندگی خود را طوری فهرست کند که گویی یک نسخه از رزومه خود را ارائه می‌کند. با این حال، با پرسیدن این سوال از آنها، ایده بهتری خواهید داشت که چه بخش هایی از زندگی آنها برای آنها مهم است و آنها چه دستاوردهایی را مهم میدانند. به عنوان مثال، فردی با چندین دستاورد در زمینه های مختلف ممکن است فردی باشد که بیشتر به او علاقه مند هستید تا کسی که فقط دستاوردهایی را لیست می کند که در زندگی کاری خود به دست آورده اند.

برخی از بزرگترین اهداف زندگی شما چیست؟

درباره کسی که با او قرار ملاقات می گذارید مهم است، چه در قرار سنتی و چه در رابطه اینترنتی، اهداف و حس جهت گیری در زندگی خود داشته باشد، زیرا می تواند نشان دهنده سطحی از انگیزه و شور و شوق باشد که می تواند در یک شریک جذاب باشد. این بدان معنی است که آنها حوزه های دیگری از زندگی خود را دارند که برایشان مهم است، که همیشه در تلاش هستند تا خود و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند، و روی چیزهای مهم دیگر به جز داشتن روابط عاشقانه تمرکز می کنند، مگر اینکه این چیزی باشد که شما می خواهید. اگر این سوال را از آنها بپرسید و آنها پاسخی خالی یا پاسخی بیاورند که تصور خوبی برای شما ایجاد نکند، ممکن است نخواهید رابطه با آن شخص را دنبال کنید.

بزرگترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که بتوانید تشخیص دهید که آیا کسی برای شما مناسب است یا خیر. اگرچه این سؤالات به شما کمک می کند تا برخی از چیزهای مهم تری را که در زندگی شخصی که با او قرار می گذارید پیدا کنید، احساستان هرگز دروغ نمی گوید و با این وجود ممکن است عاشق آنها شوید. از عقل سلیم استفاده کنید و زمانی که به یک رابطه نزدیک می شوید کاری را انجام دهید که احساس می کنید درست است. مرزها می توانند بخش مهمی از ایجاد روابط عاشقانه سالم و شاد باشند. قرار ملاقات می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد، و مرزهای کاملاً مشخص و سالم می‌تواند به شکوفایی یک رابطه کمک کند و از تبدیل آن به چیزی تاریک و مخرب جلوگیری کند. برای تعیین مرزهای سالم، ابتدا درک این نکته مفید است که مرزها چیست، چرا اهمیت دارند و چگونه می توان آنها را تعیین کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.


آیا مشاوره با متخصص بالینی می تواند به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


مرزهای سالم چیست؟

مرزها محدودیت‌هایی هستند که می‌توانیم برای جلوگیری از تجاوز به دیگران یا تعامل با ما به گونه‌ای که ما با آن راحت نیستیم، تعیین کنیم. تعیین و احترام به مرزها می تواند برای موفقیت در کار، در روابط دوستانه و به ویژه در روابط بسیار مهم باشد. اینکه برخی از افراد یاد بگیرند که چگونه با خانواده مرزبندی کنند نیز مفید است. در حالی که برخی ممکن است تعیین مرزها را تحمیل ناعادلانه به دیگران بدانند، مرزهای سالم به هر فرد اجازه می دهد تا نیازها، فضا و سلامت خود را حفظ و نگه داری کند که در نهایت به روابط موفق تر منجر می شود انواع مختلفی از مرزها وجود دارد، از شخصی گرفته تا احساسی و روانی. مشخص کردن روزهای خاصی از هفته برای گذراندن وقت با طرف مقابلتان نمونه ای از تعیین حد و مرز است. به همین ترتیب، خاموش کردن تلفن و سایر وسایل الکترونیکی به خاطر داشتن وقت شخصی، راه دیگری برای مراقبت از خود است. مرزها همچنین می تواند شامل موضوعات گفتگو، سطح راحتی فیزیکی، انواع ارتباطات و موارد دیگر باشد. مرزهای سالم می تواند بسته به فرد و رابطه متفاوت باشد و ممکن است برای افراد مختلف متفاوت به نظر برسد. در اصل، تعیین مرزهای سالم به افراد این امکان را می دهد که از خود مراقبت کنند و نیازهای خود را واضح تر شناسایی کنند و در عین حال به دیگران نیز احترام بگذارند.

نکاتی برای تعیین مرزهای سالم

اگر در تلاش برای شروع روابط هستید و سعی می کنید مرزهای سالمی را تعیین کنید، در زیر چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
بدانید چه زمانی باید “نه” بگویید.
وقتی با هم قرار می گذارید، تسلط بر توانایی مهم گفتن «نه» به دیگران در صورت نیاز می تواند مهم باشد. بسیاری از مردم برای انجام این کار دچار سختی می شوند، زیرا میل به راضی کردن شریک زندگی خود می تواند آنقدر قوی باشد که ممکن است به طور منظم از سطح راحتی و آرامش خود فراتر بروید. با این حال، روابط مستلزم احترام و توجه متقابل است، و شما مجاز هستید زمانی که چیزی برای شما مناسب نیست، «نه» بگویید. در حالی که ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که امکان کمی عقب نشینی از مواضعتان وجود دارد یا مواقعی وجود دارد که چیزی فراتر از حدی است که شما با آن راحت هستید، ایستادن و “نه” گفتن حیاتی و مهم است. کسی که واقعاً شما را دوست دارد و به شما اهمیت می دهد باید کلمه “نه” را درک کند و به آن احترام بگذارد.
ارتباط موثر برقرار کنید.
بخش مهمی از تعیین مرزهای سالم در روابط این است که به طور مؤثر آن مرزها را به شریک زندگی خود منتقل کنید و سپس در صورت وجود شرایطی که از آنها عبور کرد، آن مرزها را یادآوری کنید. از جملات “من” استفاده کنید تا به شریک زندگی خود بفهمانید که چه چیزی برای شما خوب است و چه چیزی خوب نیست. یکی از راه‌های برقراری ارتباط مؤثر این است که فرد مقابل را به شیوه‌ای سالم، سازنده و محترمانه از نادیده گرفتن مرزهای خود آگاه کنید. به عنوان مثال، اگر در هنگام اختلاف نظرها و بی ادبی ها شما، می‌توانید بگویید: “وقتی به من دشنام می‌دهی احساس راحتی نمی‌کنم” یا “دوست ندارم در هنگام مشاجره به من فحش بدهی.” هر دوی این جملات مستقیم و محترمانه هستند، در حالی که به طرف مقابل اجازه می‌دهند تا مرزی که شما تعیین می‌کنید را درک کند. اگر فردی خود را در رابطه با فردی بیابد که به طور مکرر و به طور معمول از مرزها عبور می کند، حتی پس از بحث در مورد این نادیده گرفتن ها، ممکن است زمان آن رسیده باشد که در این رابطه تجدید نظر کرده و در مورد اینکه آیا این بهترین رابطه برای آنها است یا خیر، فکر کند.
مراقب خودتان باشید.
زمانی که مرزهای شما شکسته می شود، می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. این موقعیت‌ها می‌توانند احساساتی مانند خشم، ناامیدی و رنجش را تقویت کنند. بسته به موقعیت و مرزهای عبور شده، ممکن است در نظر داشته باشید که گاهی اوقات، قبل از برقراری ارتباط با شریک زندگی خود، ابتدا کمی وقت صرف کردن ممکن است مفید باشد. در برخی موارد، ممکن است مفید باشد که قبل از رویارویی با شریک زندگی خود، کمی زمانی را به تنهایی برای آرام شدن، پردازش احساسات و جمع آوری افکار خود صرف کنید. به عنوان مثال، ممکن است قبل از شروع به یک مکالمه، قدم زدن، مدیتیشن کوتاه یا گذراندن مدتی به یادداشت برداری مفید باشد. هنگامی که هر دو طرف آرام باشند و کمتر احتمال دارد کاری را انجام دهند که بعداً پشیمان می شوند، ارتباط مؤثر بسیار آسان تر است.
بدانید چه کسی هستید.
هر کس می تواند مرزها و محدودیت های خود را تعیین کند و مرزها می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. بنابراین، برای تعیین حد و مرزهایی که برای شما مفید است، می‌تواند حیاتی باشد که بدانید چه کسی هستید، از چه چیزی دفاع می‌کنید و با چه چیزی راحت هستید. در اینجا درجه خاصی از خودآگاهی مهم است. این چیزی است که شما می توانید از طریق خود بازاندیشی و با توجه به اینکه چگونه کلمات، اعمال و رفتار دیگران بر احساسات و افکار شما تأثیر می گذارد، روی آن کار کنید. هنگامی که احساس عصبانیت، ناامیدی یا ناراحتی می کنید، این احساسات می توانند به عنوان شاخص های قوی برای عبور از مرزها عمل کنند. اگر این اتفاق افتاد، می‌توانید آن را تشخیص دهید و سپس صحبت کنید و بیان کنید که از مرز شما عبور کرده‌اند.

چرا مرزها می توانند چالش برانگیز باشند؟

در حالی که مرزها مهم هستند، تعیین و اجرای مرزها در روابط عاشقانه می تواند تا حدودی چالش برانگیز باشد. بسیاری از مردم برای فرد خاصی انعطاف بیشتری دارند. گاهی اوقات، آنها ممکن است که به راحتی با آنها رفتار کنند یا اشتباهاتی را که از جانب دیگران تحمل نمی کنند، تحمل کنند. در حالی که این می تواند قابل درک باشد، اما به خاطر داشته باشید که مرزها مانع از ایجاد روابط سالم نمی شوند، بلکه می توانند به شکوفایی و رشد عاشقانه کمک کنند. یک شریک سالم و دوست داشتنی کسی است که به محدودیت ها و مرزهای شما احترام می گذارد.


آیا مشاوره با متخصص بالینی می تواند به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


چگونه درمان می تواند کمک کند؟

تعیین و حفظ مرزها در روابط گاهی اوقات می تواند دشوار باشد، و اگر احساس می کنید در این زمینه به حمایت نیاز دارید، درمان می تواند به شما کمک کند. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا خود را بشناسید، محدودیت های خود را درک کنید، و یاد بگیرید که به طور موثر مرزهای خود را تعیین و اجرا کنید. علاوه بر این، آنها ممکن است به شما کمک کنند تا مرزهای شریک زندگی خود را درک کرده و در نظر بگیرید، بنابراین رابطه شما می تواند شکوفا شود. توانایی تعیین و اجرای مرزها با دیگران اغلب مستلزم میزان کافی از خودآگاهی و اعتماد به نفس برای درک محدودیت های خود و سپس انتقال آنها به دیگران است. تحقیقات نشان می‌دهد که درمان آنلاین می‌تواند یک گزینه مؤثر برای طیف وسیعی از نگرانی‌ها، از جمله برای عزت نفس و توانمندسازی باشد. بحث در مورد مرزها و قرار ملاقات اغلب می تواند بسیار شخصی به نظر برسد، بنابراین برخی از افراد ممکن است درک کنند که درمان آنلاین می تواند در هر کجا که اینترنت دارید انجام شود. از طریق پلتفرم هوشمند هوکات، می توانید با یک درمانگر دارای صلاحیت از آسایش خانه خود ارتباط برقرار کنید.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات خود روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن