سوالاتی که باید هنگام شناختن کسی بپرسید؟

دراین زمینه از متخصصین روانشناس و روانپزشک در پلتفرم هوشمند هوکات به طریق مشاوره روانشناسی آنلاین از سراسر جهان بهره مند شوید.

بررسی پزشکی توسط پیج هنری، LMSW، J.D. به روز شده در 13 مارس 2023، توسط تیم تحریریه هوکات
برخی از افراد مهارت های ارتباطی طبیعی دارند و می توانند بدون تلاش زیاد با دیگران آشنا شوند. دیگران ممکن است به کمک بیشتری نیاز داشته باشند تا احساس کنند که درک خوبی از کسی دارند. این می تواند مفید باشد که هنگام آشنا شدن با شخصی، سؤالاتی را برای پرسیدن طرح ریزی کنید تا بدانید که چه چیزی بپرسید و چگونه در جریان یادگیری در مورد یکدیگر گفتگو را پیش ببرید. احتمالاً شخصی را می شناسید که آشنایی با افراد جدید را بی دردسر و آسان می داند. تعامل اجتماعی می تواند برای بسیاری از افراد چالش برانگیز باشد، اما ارتباط موثر مهارتی است که می توانید با تمرین یاد بگیرید. برخی می‌دانند که تمایل دارند راه‌های بهتری برای برقراری ارتباط با دیگران بیاموزند، اما برای شناختن شخصی به کمی راهنمایی از طریق سؤالات نیاز دارند. صحبت کردن با یک درمانگر، چه به صورت آنلاین و چه حضوری می تواند راهی عالی برای یادگیری مهارت های ارتباطی باشد که با آن راحت باشید و می توانید از آنها برای شناخت افراد جدید در زندگی خود استفاده کنید. پرسیدن سوال روشی موثر برای ادامه مکالمه زمانی است که با کسی آشنا می شوید، اما چه چیزی باید بپرسید؟ در زیر چند سوال خوب برای آشنایی با کسی وجود دارد.

فراتر از صحبت های کوچک بروید.

یک مطالعه اخیر نشان می دهد که مردم از گفتگوهای عمیق با غریبه ها لذت می برند. دفعه بعد که در یک رویداد اجتماعی هستید، سعی کنید پس از انجام مقدمات، سؤالاتی بپرسید که الهام بخش گفتگوی عمیق باشد. برخی از ایده‌ها ممکن است در مورد آشنایی با یک شخص یا سؤالات یخ شکن باشد. نه تنها به احتمال زیاد با یک فرد جدید گفتگوی هیجان‌انگیزی دارید، بلکه ممکن است کمتر احساس ناشیانه بودن داشته باشید و به طور بالقوه ارتباط جدیدی ایجاد کنید. سعی کنید از حریم امن خود در مورد تماس اجتماعی عبور کنید و برای ایجاد ارتباط معنادار با شخص دیگری با پرسیدن سؤالات و اجازه دادن به پاسخ های آنها به شما بینشی در مورد شخصیت آنها پیدا کنید. این مطالعه نشان داد که سؤالات سطحی در مورد آب و هوا و تلویزیون بی‌اثر هستند، در حالی که سؤالات عمیقی مانند: “اگر بتوانید حقیقت را در مورد یک چیز از خود بدانید، چه چیزی را می خواهید بدانید؟” الهام بخش افشای اطلاعات شخصی و صمیمی تر است.

«اگر فقط می‌توانستید یک چیز از داشته هایتان را از یک بلای طبیعی نجات دهید، چه بود و چرا؟»
مختصر و کوچک کردن عمدی همه چیزهایی که در اختیار دارید به یک دارایی باارزش یک تصمیم دشوار خواهد بود. توجه کنید که چقدر طول می کشد تا در مورد پاسخ تصمیم بگیرند و دلایلی که ارائه می دهند. شما می توانید در مورد آنچه برای آنها مهم است یاد بگیرید، که ممکن است بینشی در مورد ارزش های آنها به شما ارائه دهد. با پاسخ خودتان به همین سوال آماده باشید و موارد و استدلال هایتان را با هم مقایسه کنید.
«اگر در قرعه کشی برنده شوید، اولین چیزی که می‌خرید چیست؟»
پول اغلب مانعی برای دستیابی به اهداف است، اما کمی خیال پردازی ضرری ندارد. پرسیدن اینکه اگر کسی ابزاری برای به دست آوردن هر چیزی که می‌خواهد داشته باشد، چه چیزی می‌خرد، راهی عالی برای یادگیری در مورد جاه‌طلبی‌های بالقوه و اهداف آینده است.
موارد تکمیلی مکالمه:
اگر پول مسئله ای نبود از خانه رویایی خود به من بگویید.
اگر می توانستید شغلی داشته باشید، چه کار می کردید؟
اگر بتوانید از هر مکان، گذشته یا حال دیدن کنید، کجا می روید؟
“اولین کاری که بعد از برگشتن از سر کار به خانه انجام می دهید چیست؟”
برخی از افراد زمانی که از سر کار به خانه برمی گردند روتینی دارند، اما بیشتر آنها به دنبال راهی برای آرامش هستند. یادگیری موارد انتخابی یک فرد برای استراحت پس از یک روز کاری طولانی ممکن است یافتن زمینه های مشترک را آسان تر کند. شما می توانید روتین بعد از کار خود را بگویید و اجازه دهید مکالمه به آنچه که آنها برای وقت گذراتی انجام می دهند جریان یابد.

“چیزی است که به خاطر آن به خود افتخار می کنید؟”
در حالی که با کسی آشنا می شوید، سعی کنید به او فرصتی برای گفتن یک دستاوردش بدهید. دانستن آنچه باعث افتخار آنها می شود به شما امکان می دهد بدانید که آنها برای چه چیزهایی ارزش قائل هستند و جاه طلبی را چگونه می بینند. برخی از پاسخ ها می توانند شما را شگفت زده کنند و به مکالمه جالب تری منجر شوند. برای گفتن پاسخ خود نیز آماده باشید.
“اگر خود ده ساله شما، امروز شما را ببیند چه احساسی خواهد داشت؟”
بسیاری از مردم آنطور که در ده سالگی برنامه ریزی کرده بودند زندگی نمی کنند. دانستن اینکه، فردی فکر می‌کند که خود جوان‌ترش ببیند که زندگی‌اش چگونه پیش رفته است، به خود می‌بالد یا از خود ناامید می‌شود، می‌تواند جالب باشد. شاید آنها می خواستند در ده سالگی ستاره های راک شوند و در عوض یک بانکدار شدند. اهداف کودکی یک نفر همیشه چیزهای زیادی در مورد آنها به شما نمی گوید، اما می توانند شروع کننده گفتگوی هیجان انگیزی باشند.
“قهرمان تو کیست؟”
از مارتین لوتر کینگ جونیور تا مرد عنکبوتی، قهرمان آنها می تواند هر کسی باشد. یادگیری اینکه یک شخص چه کسی را ستایش می‌کند، می‌تواند به شما درباره ارزش‌های آنها و آنچه که قهرمانانه می‌داند، بگوید. می‌توانید گفتگو را ادامه دهید تا آنچه را که قهرمانی یا صفت مرتبط دیگری را شامل می شود، بیان کنند. نویسندگان مقاله ای در مورد تأثیر قهرمانان می گویند: «قهرمانی موضوع قابل دسترسی است که به نظر می رسد افراد و گروه ها را به شیوه های خارق العاده ای تحت تأثیر قرار می دهد».

“خاطره مورد علاقه شما از دوران کودکی چیست؟”
باید توجه داشته باشید که فقط برخی دوران کودکی دلپذیری داشته اند و این سوال ممکن است با استقبال منفی روبرو شود. با این حال، اگر شخصی که با او آشنا می‌شوید پاسخ دهد، ممکن است درباره نحوه تربیت او و احتمالاً ارتباط‌های او با خانواده‌اش اطلاعاتی کسب کنید.


آیا مشاوره با متخصص بالینی می تواند به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


از اینکه آنها را بخندانید نترسید.

اگر چند سوال عمیق را پشت سر گذاشته‌اید و احساس می‌کنید که مکالمه باید کمی سبک شود، سعی کنید سؤال‌های ساده‌تری بپرسید، مانند «آیا از رشته تحصیلی خود راضی هستید یا آنطور که تصور می کردید است؟»

استراتژی هایی برای شناخت یک نفر

در حالی که انواع مکالمه هایی که خواهید داشت تا حد زیادی به زمان و مکان بستگی دارد، داشتن برنامه هایی برای نحوه شکستن یخ و برقراری ارتباط موثر می تواند مفید باشد. به یاد داشته باشید که ارتباط یک مهارت است و احتمالاً با تمرین بهتر می شود.

مهارت های برقراری ارتباط موثر
به رویدادهای جاری که توجه شما را جلب کرده اند فکر کنید تا در صورت آرام شدن گفتگو، مطالبی را در اختیار داشته باشید.
خوب گوش کنید و نشان دهید که به آنچه آنها می گویند توجه دارید.
لبخند بزنید و تماس چشمی برقرار کنید. زبان بدن شما می تواند چیزهای زیادی در مورد خلق و خوی شما بگوید.
اگر از موضوعی احساس ناخوشایندی دارید، لبخند بزنید و به آنها بگویید: “من هنوز دارم روی این موضوع گفتگویمان کار می کنم.” بسیاری از مردم از صداقت شما قدردانی خواهند کرد.

چرا ملاقات با افراد جدید بسیار سخت است؟

طبق پادکستی که توسط انجمن روانشناسی آمریکا (APA) منتشر شده است، پیدا کردن دوستان جدید و حفظ روابط دوستانه در بزرگسالی نسبت به دوران کودکی چالش برانگیزتر است. زندگی برای بزرگسالان، با کار، روابط، فرزندان و مسئولیت‌ها بسیار پیچیده‌تر است. تعهدات اجتماعی و اوقات فراغت اغلب در اولویت قرار می گیرند. در طول پادکست، دکتر ماریسا فرانکو، روانشناس و کارشناس روابط، گفت که یک مطالعه اخیر نشان می دهد که بزرگسالان به طور متوسط در طول چند دهه گذشته شبکه های دوستی کوچکتری ایجاد کرده اند. فرانکو گفت: «تحقیقات اخیر نشان داده است، و این در زمان همه‌گیری کرونا انجام شده است، بنابراین این یک اخطار است، که در مقایسه با دهه‌های قبل، مردم چهار تا پنج برابر بیشتر احتمال دارد که هیچ دوستی نداشته باشند. و در بین مردان در مقایسه با چند دهه پیش، به نظر من، بدتر است، مانند اوایل دهه نود میلادی تعداد مردانی که هیچ دوستی ندارند پنج برابر و برای زنان چهار برابر شده است.

آیا رسانه های اجتماعی نحوه شناخت ما از مردم را تغییر می دهند؟

به لطف رسانه های اجتماعی، انسان ها توانایی برقراری ارتباط تقریباً در هر نقطه از جهان را به دست آورده اند. با توجه به این همه تمرکز بر صحبت کردن با دیگران از طریق صفحه گوشی همراه، آیا رسانه های اجتماعی نحوه ایجاد روابط جدید و ارتباط با مردم را تغییر می دهند؟ در حالی که رسانه‌های اجتماعی امکان بررسی گذشته افراد را برای آشنایان فراهم می‌کنند، مکالمه رو در رو نشانه‌های اجتماعی را از طریق زبان بدن، لحن و حالات بدنی ارائه می‌دهد. سعی کنید یک تعادل سالم برای توسعه موثرترین روش ارتباطی پیدا کنید.


آیا مشاوره با متخصص بالینی می تواند به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


چگونه درمان می تواند به شما در برقراری ارتباط موثرتر کمک کند؟

اگر برای ملاقات با افراد جدید تلاش می کنید، صحبت با یک درمانگر می تواند به شما در توسعه مهارت های ارتباطی کمک کند، بنابراین می دانید در هنگام شناختن شخصی چه چیزی بپرسید. یک درمانگر دارای صلاحیت می‌تواند به شما کمک کند تا علت ایجاد مشکل در تعامل با افراد جدید را شناسایی کنید و به شما در یافتن راه‌هایی برای هموارسازی این روند کمک کند. پیشرفت‌های تکنولوژیکی اخیر این امکان را فراهم کرده است که اگر برای شما مناسب‌تر است، درمان آنلاین را دریافت کنید. ارائه دهندگانی مانند پلتفرم هوشمند هوکات قرار ملاقات را از طریق تماس ویدیویی، تلفن یا چت آنلاین ارائه می دهند و به شما امکان می دهند بهترین قالب را برای زندگی و برنامه خود انتخاب کنید. بسیاری از درمانگران با موفقیت از درمان شناختی رفتاری (CBT) برای درمان انواع شرایط سلامت روان استفاده می کنند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که CBT آنلاین اغلب مقرون به صرفه تر و در دسترس است و می تواند به اندازه درمان های حضوری موثر باشد. سوال پرسیدن می تواند راهی عالی برای شناختن یک نفر باشد و دانستن اینکه چه چیزی بپرسید اغلب این کار را آسان تر می کند. صحبت کردن با یک درمانگر واجد شرایط می تواند به شما کمک کند تا مهارت های ارتباطی و اعتماد به نفس خود را تقویت کنید تا شناخت افراد جدید آسان تر شود.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات خود روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن