بررسی تأثیر پنهان کردن احساسات بر سلامت روان مردان

دراین زمینه از متخصصین روانشناس و روانپزشک در پلتفرم هوشمند هوکات به طریق مشاوره روانشناسی آنلاین از سراسر جهان بهره مند شوید.

توسط تیم تحریریه هوکات|به روز شده در 4 اکتبر 2022

تأسف بارترین حقیقتی که مردان معتقدند وجود دارد این ایده است که “مردان قوی مشکلات عاطفی ندارند.” ایده مردانگی سنتی از سنین پایین القا شده است؛ شیوه های قابل قبول اجتماعی که یک پسر عمل می کند، فکر می کند و رفتار می کند. مشکل این است که مردانگی سنتی می تواند ذاتاً برای سلامت روان مردان مخرب باشد. پسرها از سنین جوانی ماسکی درست می کنند که در طول زندگی با آنها می ماند. اکثر مردان احساسات خود را پنهان می کنند تا با نقش سنتی مردانه هماهنگ شوند.
این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازد که چرا مردان ممکن است احساسات خود را پنهان کنند، چرا می‌تواند برای سلامت روان آنها مضر باشد، و چگونه می‌توانیم از مردان در جستجوی کمک حمایت کنیم. به عنوان یک جامعه، می‌توانیم در ایجاد محیطی مشارکت کنیم که در آن مردان احساس راحتی کنند و در مورد احساسات خود صحبت کنند و از منابع مختلف کمک بخواهند.

تعریف مردانگی سنتی

مردانگی به انتظارات اجتماعی، هنجارها و فشارهای مرد بودن در جامعه ما اشاره دارد. ایدئولوژی پشت آن به باورهایی در مورد اهمیت پیروی مردان با استانداردهای فرهنگی ساخته شده برای رفتار مردان اشاره دارد. مطالعه‌ای که تأثیر هنجارهای مردانه را بررسی می‌کند، نشان می‌دهد که مردان معمولاً به هنجارهای مخربی که مردانگی سنتی در جامعه تداوم بخشیده است، پایبند هستند. فشار برای پیروی از این هنجارها تقریباً بر همه مردان و پسران در مقطعی از زندگی تأثیر می گذارد.

جنبه‌های مضر ایدئولوژی سنتی مردانگی، همانطور که در دستورالعمل‌های APA بیان شده است، شامل موارد زیر است:

محدود کردن رشد روانی مردان
محدود کردن رفتار مردان
تنش و تعارض نقش جنسیتی
ناامنی های دلبستگی
خشونت نسبت به جنسیت و افراد دارای تنوع جنسی
صمیمیت متشنج در روابط
رفتارهای جنسی پرخطر
عدم صمیمیت
سرکوب احساسات
با مردان اغلب ایده “مردانگی” مطرح می شود. بسته به اینکه چگونه بزرگ شده اید، این می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت به نظر برسد. مردانگی سنتی می تواند محدود کننده و مضر باشد و فضای کمی برای بیان احساس و عواطف باقی بگذارد. این ایده که یک مرد در هر صورت نمی تواند “به اندازه کافی” مردانه باشد، بسیاری از مردان را آزار می دهد و آنها را به پیروی از استانداردهای کلیشه ای سوق می دهد زیرا از طرد شدن یا انزوا می ترسند. مردان تمایل دارند خود را درگیر رفتارهایی کنند که جامعه مردانه می‌داند تا در آن جا بیفتند.

تعریف مردانگی سمی

اگرچه مردانگی سمی بسیار شبیه به مردانگی سنتی است، اما مردانگی سمی اصطلاحی است که اخیراً ابداع شده است و به رفتارهای اغراق آمیز، پرخاشگرانه و سمی تری اشاره دارد که از مردانگی سنتی ناشی می شود. مردانگی سمی ایده برخی افراد را در مورد “مردانگی” آشکار می کند و مواردی مانند سلطه، سوء استفاده از قدرت، همجنس گرا هراسی و پرخاشگری را بیان می کند. مردانگی سمی در جامعه ما بسیار وجود دارد و شما باید از آن آگاه باشید. به عنوان یک مرد، یادگیری این که مردانگی فقط با این ویژگی ها تعریف نمی شود، می تواند احساس قدرت را به شما دهد. تشخیص و رهاسازی الگوهای سمی که به دلیل فشارهای اجتماعی مرد بودن اتخاذ کرده اید، می تواند احساس روشنگری را ایجاد کند.

بررسی تأثیر عبارات سمی

آیا تا به حال شنیده اید که پدری به پسرش بگوید “مرد شو؟” یا آیا تا به حال شخصاً در یک موقعیت عاطفی و استرس زا قرار گرفته اید که در آن یک دوست، پدر یا یک الگو به شما گفته است که “مرد باشید” در حالی که تنها چیزی که می خواهید انجام دهید این بود که احساسات خود را از بین ببرید؟ جامعه به این مفهوم کمک کرده است که مردان نباید هیچ گونه احساسی را نشان دهند و نباید در مورد آن احساسات با دیگران صحبت کنند زیرا به آنها گفته می شود “فقط بر آنها غلبه کنید” یا آن را فراموش کنند زیرا “مردان واقعی گریه نمی کنند.” چند نمونه از مردانگی سمی عبارتند از:

“از آن عبور کن.” یک روز پس از اینکه لوکاس از مدرسه به خانه آمد زیرا مورد آزار و اذیت قرار می گرفت، پدرش او را روی کاناپه نشاند و به او گفت که باید یک گفتگوی “مرد با مرد” داشته باشند. لوکاس توضیح می‌دهد که او در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفت، اما پدرش به سرعت صحبت او را قطع کرد و به او گفت که “از آن عبور کند” و “مرد باشد” و سپس گفتگو را پایان داد. بعداً، پدرش او را به بیرون برد و به او گفت که باید یاد بگیرد که چگونه یک مشت مناسب و ضربات مشت زدن را بیاموزد تا اگر دوباره در چنین موقعیتی قرار گرفت از آن استفاده کند. القای این ایده که خشونت پاسخ هر مشکلی از سنین پایین است، مضر است. خشونت و پرخاشگری را تداوم می بخشد و محیطی خصمانه و سمی برای رشد کودک ایجاد می کند.
“یک مرد واقعی باش.” پدر نیک از او می خواست که در تمام عمرش ورزش کند. نیک فوتبال را از سنین پایین شروع کرد اما هرگز آن را به طور کامل دوست نداشت. او هرگز این را به پدرش ابراز نکرد، زیرا می دانست که چقدر او را ناراحت می کند و نمی خواست او را عصبانی کند. هنگامی که او به دبیرستان رسید، پدرش به او گفت که او “ستاره تیم فوتبال” خواهد بود و حتی فکر نمی کرد نیک نمی خواهد بازی کند. در طول آزمایشات، نیک خیلی خوب بازی نکرد زیرا نمی خواست در تیم باشد. او علایق دیگری داشت، مانند حضور در تئاتر، اما هرگز به پدرش نگفت زیرا آنها «به اندازه کافی مردانه» نبودند. چند روز بعد، نیک از تیم کنار گذاشته شد و او به اندازه کافی برای پدرش احساس مردانگی نشان نمی دهد زیرا انتظارات پدرش را برآورده نکرده است و احساس می کند که بازی فوتبال ثابت کرده است که او یک “مرد واقعی” است. در این شرایط، القای این ایده که مردان باید در فعالیت‌ها و ورزش‌های مردانه شرکت کنند، محیطی مسموم ایجاد می‌کند و فضای کمی برای اجازه دادن به جوانان برای ادامه مسیر آنها باقی می‌گذارد. اگر پسرها به ورزش یا سایر فعالیت‌های رایج مردانه نپردازند، احساس بی‌کفایتی و حقارت را در پسرها ایجاد می‌کند، و این باعث می‌شود که در دوران نوجوانی فقط آنها را دنبال کنند.

عباراتی از این دست که معمولاً به زبان می‌آیند، به‌طور باورنکردنی برای سلامت روان مردان و به‌ویژه سلامت روان پسران جوان مضر است. شنیدن این عبارات در طول زندگی می تواند باعث شود که آنها را باور کنید. این اغلب منجر به عزت نفس پایین در مردان و این باور می شود که آنها کافی نیستند یا “مرد واقعی” نیستند. نشان دادن و بروز احساسات بیش از حد طبیعی است. اگر احساسات خود را ابراز نکنید، ممکن است با گذشت زمان، آنها از بین بروند و بدتر شوند.


آیا مشاوره با متخصص بالینی می تواند به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


نقش مردانگی سمی در دلیل پوشاندن احساسات مردان

مردانگی سمی در مردان و پوشاندن احساسات آنها نقش بسزایی داشته است. مردانگی سمی باعث می‌شود مردان احساس کنند که همیشه باید بزرگ‌تر، قوی‌تر و سریع‌تر باشند و در همه جنبه‌ها تسلط داشته باشند، زیرا جامعه به مردان نگاه می‌کند. نشان دادن ضعف می تواند باعث شود دیگران باور کنند که آنها “مرد واقعی” نیستند، بسیاری از مردان از این طرد شدن می ترسند. از آنجایی که نشان دادن احساساتی مانند غم و اندوه و ترس به دلیل معیارهای مردانه از نظر اجتماعی قابل قبول نیست، بسیاری از مردان سعی می کنند این احساسات را از خود و دیگران پنهان کنند. مردان ممکن است فکر کنند که باید بتوانند به طور مستقل با این مشکلات کنار بیایند زیرا این کاری است که «مردان واقعی» انجام می دهند، اما اینطور نیست. مردان همچنین از طرد شدن و انزوا به دلیل اینکه به اندازه کافی مردانه نباشند می ترسند و پیوسته در تلاش هستند تا خود را به شیوه سنتی مردانه نشان دهند.

از سنین جوانی به پسرها گفته می شود که باور کنند ابراز عواطف و احساسات آنها با شخصیت مردانه همخوانی ندارد. به آنها گفته می شود که نشان دادن احساسات شما را ضعیف تر یا “کمتر مرد” می کند. پسرها با بزرگ شدن نمی توانند احساسات منفی ناشی از دوران کودکی و نوجوانی را بیان کنند، زیرا به آنها گفته می شود هر احساسی را که می تواند تصویر قوی و “مردانه” بودن آنها را مخدوش کند، خاموش کنند. برخلاف آنچه جامعه ما را به این باور رسانده است، یک مرد واقعی این احساسات را می پذیرد و از آنها قدرت می یابد، به جای پنهان شدن از آنها، با آنها مقابله می کند، او جرأت می کند که در آن جنگ ها بجنگد. این ایده که یک مرد واقعی نباید هیچ احساسی را آشکار کند اشتباه است زیرا بروز احساسات رفتاری سالم است.

تأثیر پنهان کردن احساسات بر سلامت روان

پوشاندن احساسات می تواند به سلامت روان ما آسیب برساند. احساسات به دلایل مختلف بسیار مهم هستند، مانند درک بهتر دیگران، درک بهتر خود، تصمیم گیری و اجتناب از فرسودگی. آنها به ما اجازه می دهند تا با دیگران تعامل و ارتباط برقرار کنیم. اگر در مقابل احساسات مقاومت کنیم، ممکن است ارتباطمان را با آنها از دست بدهیم. وقتی احساسات خود را مورد توجه قرار ندهیم، ممکن است سرکوب و مخدوش شوند. پوشاندن احساسات معمولاً به شکست ختم می شود. ابراز احساسات یک پاسخ سالم هستند. رهاسازی احساسات منفی به روشی سالم به شما این امکان را می دهد که خود را از آنها رها کنید. اگر از برخی احساسات اجتناب کنیم، آنها فقط در آینده بدتر می شوند.

مطالعه‌ای در مورد واکنش مردان به استرس نشان می‌دهد که مغز آن‌ها از کار می‌افتد زیرا مکانیسم مقابله‌ای مناسب برای مقابله با آن را نیاموخته‌اند. به مردان مدام گفته می شود که احساسات خود را پنهان کنند یا احساسی نداشته باشند، بنابراین هنگام مواجهه با آنها، اغلب نمی دانند چگونه آنها را تحمل کنند یا با آنها کنار بیایند. به جای مقابله با آنها، منطقه ای در مغز آنها کمتر فعال می شود و در پاسخ های آتی خاموش می شود. وقتی از آن احساسات اجتناب می کنیم، می تواند منجر به عواقب متعددی از جمله اختلالات سلامت روان شود. سرکوب احساسات می تواند منجر به افسردگی و اضطراب شود، اما به ویژه برای مردان، می تواند خطر خودکشی را نیز افزایش دهد.

اگر شما یا یکی از عزیزانتان افکار خودکشی را تجربه می‌کنید، فوراً به دنبال کمک باشید و با بهزیستی و متخصصان حرفه ای تماس بگیرید.

چگونه مردان مشکلات مربوط به سلامت روان را متفاوت بیان می کنند؟

مردها می‌خواهند به اندازه زنان احساس کنند که درک می‌شوند. با این حال، موانع شخصی و اجتماعی زیادی وجود دارد که به خود اجازه ابراز آسیب‌پذیری را نمی‌دهند. مردان به جای ابراز احساسات، نگرانی های مربوط به سلامت روان را به گونه ای متفاوت نشان می دهند. مسائل مربوط به مردان اغلب از انتظارات اجتماعی و نقش های جنسیتی سنتی ناشی می شود، که ممکن است مردان را به این فکر سوق دهد که باید از برقراری ارتباط و یا ابراز احساسات اجتناب کنند.

برخی از رایج‌ترین راه‌هایی که مردان مشکلات مربوط به سلامت روان را بیان می‌کنند عبارتند از:

پرخاشگری و خشونت
فعالیت های پرخطر
سوء مصرف مواد
مشکلات جسمانی، مانند سردرد مزمن یا معده درد
احساس بی قراری و مشکل در تمرکز
اشتها و وزن تغییر می کند
تفکر وسواسی
اگر شما یا یکی از عزیزانتان بسیاری از علائم ذکر شده در بالا را نشان می‌دهید یا تجربه می‌کنید، کمک گرفتن از یک درمانگر حرفه ای می‌تواند به شما کمک کند تا این علائم را به حداقل برسانید و یک برنامه درمانی مناسب برای خود بیابید.

چگونه کلیشه های مردانه می توانند آنها را از جستجوی حمایت باز دارند؟

مردان و پسران ممکن است احساس کنند تمایلی به بحث در مورد مشکلات ندارند، بر این باورند که درخواست کمک برخلاف هنجارهای اجتماعی است، یا احساس کنند که اگر در مورد نگرانی های مربوط به سلامت روان صحبت کنند، بار سنگینی بر دوششان خواهند بود. مشارکت دادن مردان و پسران در ارتباط در مورد سلامت روان و توانمندسازی آنها برای کمک گرفتن می تواند نتایج را بهبود بخشد. جامعه مراقبت های بهداشتی در درک و درمان نگرانی های سلامت روان پیشرفت زیادی کرده است. با این پیشرفت ها، زمان آن فرا رسیده است که انگ مسائل مربوط به سلامت روان را در گذشته رها کنیم. مردان ممکن است فشاری کلیشه ای برای رفع مشکلات خود احساس کنند، اما در واقع کمک خواستن نشانه قدرت است. مردان ممکن است از درخواست کمک در سطوح فیزیکی، ذهنی و عاطفی بی میل یا احساس ناراحتی کنند. برخی از دلایل ممکن است عبارتند از:

احساس بار مسئولیت. یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که مردان تمایلی به درخواست کمک ندارند این است که نمی‌خواهند به عنوان فردی نیازمند ظاهر شوند یا برای دوستان و خانواده‌شان باری سنگین به نظر برسند. از آنجایی که مردان می خواهند قوی به نظر برسند، به ندرت به دلیل نقش کلیشه ای جنسیتی خود، مسائل خود را به عهده شخص دیگری قرار می دهند. با این حال، مهم است که بدانید مردم بیشتر از آنچه شما تصور می کنید مایل به کمک هستند و زمانی که در پایین ترین سطح روانی خود قرار دارید در کنار شما خواهند بود.

ترس از رویارویی. مردان اغلب با احساسات یا درگیری های خود روبرو نمی‌شوند، زیرا زمانی که این کار را انجام دهند، آن احساسات واقعی می‌شوند. جامعه آنها را طوری ساخته است که مردها احساس غم و اندوه یا ترس نداشته باشند. آنها باید انعطاف پذیر و قوی باشند. اگر نیستند، ناکافی هستند. با این حال، فکر می کنند اجازه دادن به این احساسات، فقط آنها را ضعیف تر می کند.

ترس از آسیب پذیری. مردان اغلب به دنبال کمک نمی روند زیرا می ترسند در مقابل دیگران آسیب پذیر باشند. آن‌ها از صریح و بی پرده بودن می‌ترسند و در برابر هر احساسی مقاومت می‌کنند. از نظر تاریخی، به مردان گفته می‌شود که «احساستان را از بین ببرید» و «بر آن غلبه کنید»، که اغلب منجر به ناتوانی مردان در برچسب زدن به احساسات خود می‌شود. بسیاری مشکلات عاطفی خود را ناچیز می دانند و مشکلاتی را که می توانند بدون کمک حل کنند، نادیده می گیرند. متأسفانه، این امر باعث می شود که بسیاری از مردان در سکوت و بدون دریافت درمان مورد نیاز، از مشکلات روانی رنج ببرند.

ضعیف به نظر برسند. یکی دیگر از دلایلی که ممکن است مردان برای درخواست کمک مشکل داشته باشند، این است که ممکن است از ضعیف به نظر رسیدن هراس داشته باشند. مردان اغلب از ضعف می ترسند زیرا نمی خواهند دیگران فکر کنند آنها ضعیف هستند یا “کمتر مرد” هستند. به دلیل آنچه که جامعه در مورد مردانگی به مردان می گوید، آنها ممکن است بر این باور باشند که باید بدانند چگونه موقعیت را مدیریت کنند و قدرت ثابتی از خود نشان دهند. بسیاری از مردان نمی خواهند اعتراف کنند که نمی دانند چه کار کنند.

از این غافل اند که به کمک نیاز دارند. اگرچه این امر بدیهی به نظر می رسد، اما شایان ذکر است که گاهی اوقات مردان متوجه نمی شوند که به کمک نیاز دارند. آنها ممکن است آگاه نباشند که هر چیزی که در زندگی آنها اتفاق می افتد می تواند بر سلامت روان آنها تأثیر منفی بگذارد. آنها حتی ممکن است نخواهند با آن مسائل روبرو شوند زیرا آنها برایشان نمایان می شوند. تلاش برای متقاعد کردن مردی که نمی‌خواهد به دنبال کمک باشد تا با یک درمانگر صحبت کند، ممکن است نبرد سختی باشد، اما در درازمدت به نفع آنها خواهد بود.

چگونه می توانیم به مردان کمک کنیم در ابراز احساسات احساس امنیت کنند؟

به عنوان یک جامعه، ما باید از مردان حمایت کنیم و به آنها کمک کنیم منابعی برای مراقبت از سلامت روان خود پیدا کنند و به آنها بفهمانیم که ابراز احساسات چیزی درست است. گفت‌وگوها و نگرش‌هایی درباره اهمیت سلامت روان که از دوران کودکی شروع می‌شود، می‌تواند نگرانی‌ها و درمان‌های مربوط به سلامت روان را عادی کند. پسران و مردان می توانند هم حمایت کنند و هم به دنبال حمایت باشند. در نظر داشتن مردان در زندگی خود و نشان دادن اینکه بدون قید و شرط در کنار آنها هستید می تواند به مردان کمک کند آسیب پذیری خود را آشکار کنند. به دوستان مردت، پدرت، برادرت و… بگو که این که خوب نباشی اشکالی ندارد. مردها اغلب نمی خواهند در زندگی خود احساس کنند که سرباری بر دوش افراد است، اما اگر با صحبت کردن در مورد احساسات خود احساس راحتی کنند، می بینند که درخواست کمک اشکالی ندارد و این نشانه قدرت است.


آیا مشاوره با متخصص بالینی می تواند به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


درخواست کمک به عنوان یک مرد

به دلیل ننگ در مورد شرایط سلامت روان برای مردان و جستجوی یک درمانگر، مردان کمتر به دنبال کمک هستند. متأسفانه، پسرها معمولاً عباراتی مانند “اشکالی ندارد که احساس ناراحتی کنیم” یا “بیا در مورد آن صحبت کنیم” را نمی شنوند. جامعه احساس راحتی در جستجوی کمک را برای مردان دشوار کرده است. از دریچه مردانگی سنتی، کمک خواستن یک ضعف است. با این حال، کمک گرفتن نشان دهنده اعتماد به نفس و قدرت شما به عنوان یک مرد است. مردان باید بدانند که مسائل جسمی، روانی و عاطفی را نباید به تنهایی حل کرد. در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند شما را در درخواست کمک برای سلامت روان به عنوان یک مرد حمایت کند:

بدانید که شما تنها نیستید. بسیاری از مردان از اعتراف مشکلات خود یا درخواست کمک امتناع می ورزند زیرا معتقدند این مشکل غیر معمول است. حقیقت این است که حدود 38 درصد از مردان با سلامت روانی دست و پنجه نرم می کنند. تنها دلیلی که مردان فکر می کنند این غیرمعمول است این است که هیچ کس آن را نشان نمی دهد.
در برابر انگ زدن به خود مقاومت کنید. سعی کنید درگیر این مسئله نشوید که مردان واقعی با سلامت روانی دست و پنجه نرم نمی کنند. داشتن یک وضعیت سلامت روانی شما را از “مرد بودن” کم نمی کند، بلکه شما را انسان می کند.
گفتن اینکه شما خوب نیستید را تمرین کنید. مردان به ندرت کلمات “من خوب نیستم” را با صدای بلند بیان می کنند. گفتن این عبارت می تواند ترسناک به نظر برسد اما پذیرفتن داشتن این احساسات اولین قدم است. زمانی که احساس راحتی کردید، کمک بخواهید. درخواست کمک برای اولین بار، به خصوص به عنوان یک مرد، می تواند ترسناک باشد. زمانی که احساس راحتی کردید با دوستان و خانواده تماس بگیرید و به یاد داشته باشید که می توانید این کار را در زمان مناسب خود انجام دهید. وقتی به این مرحله رسیدید که در جستجوی کمک احساس راحتی کردید، درمان می تواند موثرتر باشد.

از تشخیص نترسید. بیشتر مردان ترجیح می دهند از شنیدن یک تشخیص اجتناب کنند تا از انگ و سنگینی روی شانه ها و هویت خود جلوگیری کنند. اما با یا بدون تشخیص، وضعیت سلامت روان بر زندگی شما تأثیر منفی می‌گذارد و گزینه‌های درمانی موفقی در دسترس هستند. با تشخیص، می توانید بهترین برنامه درمانی را برای خود پیدا کنید.

پلتفرم هوشمند هوکات به عنوان مکانی امن برای مردان

از آنجایی که قدم گذاشتن در مطب درمانگر می تواند دلهره آور به نظر برسد، پلتفرم هوشمند هوکات اینجاست تا شما را به راحتی با یک درمانگر به صورت آنلاین از خانه خود در ارتباط باشید. یکی از دلایل اصلی عدم تمایل مردان به درخواست کمک این است که آنها در انجام این کار احساس راحتی نمی کنند. آنها نمی خواهند دیگران آنها را ضعیف ببینند. پلتفرم هوشمند هوکات به شما امکان می دهد تا یک برنامه درمانی را به صورت خصوصی و از راه دور انجام دهید. به یاد داشته باشید، پیشرفت یک شبه اتفاق نمی افتد. آرام باشید و از این روند لذت ببرید. برای برداشتن اولین قدم باید به خود افتخار کنید. برخی از این موارد ممکن است خارج از منطقه راحتی شما باشد. این چیز خوبی است. اجازه ندهید که ننگ شما را از کمک خواستن باز دارد. بیرون رفتن از منطقه راحتی به معنای هل دادن و رشد خود است. این منجر به بهتر شدن شما می شود. از طریق پلتفرم هوشمند هوکات، می توانید با یک درمانگر که مناسب شما خواهد بود ارتباط برقرار کنید.

درمانگران در پلتفرم هوشمند هوکات تجربه کار با افراد با جنسیت‌های مختلف، اقلیت‌های نژادی و قومی، فرهنگ‌ها، گرایش‌های جنسی و موقعیت‌های جغرافیایی را دارند. با پیروی از دستورالعمل های متفکرانه APA، درمانگران می توانند خدمات فراگیر ارائه دهند و به فردیت شما احترام بگذارند. یک درمانگر می‌تواند به بررسی هنجارهای سنتی کمک کند و برای ایجاد رفتارها و احساسات سالم برای ترویج ویژگی‌های مثبت و مهار نتایج منفی، شما را حمایت کند. سلامت روان و زندگی مردان و پسران را می توان از طریق درمان تقویت کرد.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات خود روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن