آیا باید به دنبال مدیریت خشم برای کودکم باشم؟

دراین زمینه از متخصصین روانشناس و روانپزشک در پلتفرم هوشمند هوکات به طریق مشاوره روانشناسی آنلاین از سراسر جهان بهره مند شوید.

به روز شده در 11 ژوئیه 2022 توسط تیم تحریریه هوکات
آیا به نظر می رسد فرزند شما با عصبانیت مشکل دارد؟ همه افراد مواقعی دارند که احساس عصبانیت یا ناراحتی می کنند و در مورد کودکان، این می تواند حتی بیشتر مشکل ساز باشد، زیرا آنها کاملاً یاد نگرفته اند که چگونه احساسات خود را تنظیم کنند. این بدان معنی است که آنها می توانند صریح تر، آسیب زننده تر و حتی پرخاشگرتر باشند زیرا هنوز در حال یادگیری هستند. اما آیا به نظر می رسد فرزند شما به سرعت عصبانی می شود؟ یا شاید به نظر می رسد که آنها نسبت به سایر کودکان هم سن و سال پرخاشگرتر یا تندتر هستند. اگر اینطور است، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به دنبال کمک حرفه ای یا حداقل مشاوره حرفه ای باشید.

آیا به مدیریت خشم برای کودکان نیاز دارم؟

یک کودک معمولی کج خلقی و غم و اندوه تمام عیار را تجربه می کند. این اتفاق خواهد افتاد و طبیعی است. حتی اگر کودک شما در بیشتر مواقع یا حتی در همه مواقع آرام به نظر می رسد، طبیعی است که گهگاهی دچار برون ریزی خشم شود. با این حال، بیشتر کودکان تا زمانی که به سن 7 یا 8 سالگی برسند، از این نوع رفتار گذر خواهند کرد. در این زمان، آنها شروع به درونی کردن رفتارهای خودتنظیمی می کنند که به آنها در مورد نحوه مدیریت خشم خود آموزش می دهد. آنها ممکن است هنوز گهگاهی طغیان داشته باشند (همه ما گاهی اوقات بیش از حد احساساتی می شویم) اما عصبانیت معمول آنها کمتر می شود.
اگر کودک شما بیش از 7 یا 8 سال سن دارد و همچنان کج خلقی ها و طغیان های غیرقابل کنترل را تجربه می کند، این می تواند نشانه آن باشد که چیز دیگری در حال وقوع است. رفتارهای دیگری که می‌تواند نشانه‌ای از یک اختلال جدی باشد، می‌تواند موارد زیر باشد:
رفتاری که می تواند به کودک یا شخص دیگری آسیب برساند.
رفتاری که باعث ایجاد مشکل در مدرسه می شود.
رفتاری که در توانایی دوست یابی و حفظ آنها اختلال ایجاد می کند.
رفتاری که در زندگی خانوادگی اختلال ایجاد می کند.
احساس اینکه عصبانیت غیر قابل کنترل است.
به دلیل عصبانیت غیر قابل کنترل خود احساس بدی دارند.
هنگام عصبانیت اشیا را پرتاب می کند یا می شکند.
برایش خیلی سخت است که آرام شود.
هیچ نوع تغییری را دوست ندارد.
وقتی احساس می کنند نادیده گرفته شده اند یا با آنها ناعادلانه رفتار می شود، صحبت های بدی به زبان می آورد.
این علائم ممکن است به این معنی باشد که باید به دنبال کمک حرفه ای باشید. کودک شما ممکن است در کنترل خشم خود مشکل داشته باشد و این می تواند در طول زندگی او مشکلاتی ایجاد کند.

چرا کودک من مشکل عصبانیت دارد؟

چندین دلیل بالقوه برای مشکلات خشم در کودکان وجود دارد که می تواند از ADHD، اضطراب و ضربه روانی یا غفلت تا مشکلات یادگیری و مشکل در پردازش اطلاعات حسی متغیر باشد. این به این معنی است که ممکن است دلایلی وجود داشته باشد که فرزند شما در حال واکنش نشان دادن در برابر این مشکلات است که هیچ ربطی به بچه بدجنس بودن او ندارد. بلکه مربوط به این است که آنها مشکلی دارند که نمی توانند آن را درک کنند و متعاقباً به روشی که می دانند واکنش نشان می دهند. درک نکردن آنچه برای آنها اتفاق می افتد یا نداشتن واژگان برای بیان آن ممکن است آنها را عصبانی و ناراحت کند و در نتیجه نسبت به اطرافیان خود عصبانی شوند. با کشف آنچه در خشم فرزندتان پنهان شده است، می توانید به او کمک کنید تا زندگی خود را بهبود بخشد. با این حال، بهتر است این کار به متخصص واگذار شود تا کودکتان را به خوبی درک کند که چه اتفاقی برای او می افتد تا مشکل را تشخیص دهد. آنها می توانند با فرزند شما در مورد آنچه که تجربه می کنند صحبت کنند. این فرآیند به کار زیادی نیاز دارد، اما همچنین زندگی آنها را به طور چشمگیری بهبود می بخشد.


آیا مشاوره با متخصص کودک و نوجوان می تواند به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


چگونه مشکلات خشم می تواند بر آینده فرزند من تأثیر بگذارد؟

مشکلات خشم در صورت درمان نشدن می تواند منجر به ایجاد مشکل در دوست یابی و حفظ آنها شود. این می تواند باعث شود که کودک شما وارد دعوا شود، صدمه ببیند یا به دیگران صدمه بزند. می تواند منجر به مشکلاتی در خانواده شود و باعث درگیری یا حتی آسیب شود. همانطور که کودک شما بزرگتر می شود، ممکن است آسیب بیشتری به او وارد کند. یافتن شریک زندگی و دوستان و حتی یافتن یک شغل خوب می تواند برای یک کودک و بعداً بزرگسالی که با عصبانیت مشکل دارد بسیار دشوار باشد. کمک گرفتن به موقع مهم است.

من چه می توانم بکنم؟

ثبات در نظم و انضباط مهم است. یافتن سبکی از نظم و انضباط که برای شما و فرزندتان مناسب باشد می تواند دشوار و زمان بر باشد، اما زمانی که راهی را پیدا کردید باید به آن پایبند باشید. این همچنین به معنای پایبندی به قوانین است. اگر فرزندتان با قوانین مناسبی که برای او گذاشته اید مخالف است، پس بسیار مهم است که هر بار که فرزندتان پاسخ نادرست می دهد، همان روند انضباطی را دنبال کنید. با این حال، این فقط در مورد تنبیه یا انضباط نیست. این در مورد فرزندپروری مثبت نیز هست. شما می خواهید مطمئن شوید که فرزندتان را تشویق می کنید و تعاملات مثبت را تقویت می کنید. همچنین ارائه یک الگوی مثبت برای کودک، از جمله آرام بودن و سازگاری با آنهاست. با این حال، چیزهای بیشتری برای درک وجود دارد و بسیار بیشتر از آن چیزی است که شما می توانید انجام دهید.

تسلیم عصبانیت های او نشوید.
آرام بمانید.
کارهای مثبتی را که فرزندتان انجام می دهد تحسین کنید.
موارد جزئی رفتار منفی را نادیده بگیرید.
در هر کاری که انجام می دهید باثبات باشید.
سعی نکنید با کودکی که در وسط بروز خشم است صحبت کنید.
روی ایجاد راهی برای کمک به آرامش فرزندتان کار کنید.
کمک حرفه ای که کودک شما نیاز دارد را پیدا کنید.

دریافت کمک حرفه ای برای فرزندتان مهم است. البته، پیدا کردن یک متخصص می تواند دشوار باشد، مهم نیست در کجا زندگی می کنید. اگر در یک شهر کوچک زندگی می کنید، پیدا کردن کسی ممکن است دشوار باشد. فرزند شما باید با متخصص احساس راحتی کند و شما هم همینطور. اما اگر نتوانید فردی را در فاصله معقولی از خانه خود پیدا کنید چه کار می کنید؟ حقیقت این است، حتی اگر متخصصی در نزدیکی زندگی شما کار می کند، خود را محدود نکنید، شما می توانید با گروه کاملاً متفاوتی از متخصصان تماس بگیرید. این امتیازی است که جلسات کاملاً آنلاین به شما می دهند. جلسات آنلاین مانند جلسات حضوری است. تفاوت این است که برای انجام جلسه نیازی به رفتن به مکان فیزیکی ندارید. درعوض، می‌توانید فرزندتان را در مقابل رایانه یا سایر دستگاه‌های متصل به اینترنت قرار دهید و می‌توانید با درمانگر او ارتباط برقرار کنید. نکته ای که در مورد این جلسات عالی است این است که شما می توانید با یک حرفه ای از هر کجا صحبت کنید، یعنی در تعطیلات، در خانه یا هر جای دیگری. زمانی که بتوانند در جایی باشند که احساس راحتی می‌کنند، تمایل بیشتری برای صحبت کردن دارند. پلتفرم هوشمند هوکات مکانی است که می توانید به فرزندتان کمک کنید با یک متخصص بهداشت روان دارای صلاحیت ارتباط برقرار کند. درمانگرانی که در طیف وسیعی از شرایط سلامت روان تخصص دارند و در سراسر کشور مستقر هستند.


آیا مشاوره با متخصص کودک و نوجوان می تواند به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


نتیجه گیری

هنگامی که یک متخصص را برای کار با کودک خود پیدا می کنید، مهم است که با آنچه درمانگر به شما می گوید هماهنگ باشید. آنها احتمالاً برنامه‌هایی را به شما ارائه می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا بهتر بفهمید فرزندتان برای کمک به روند درمانش به چه چیزی از شما نیاز دارد. اطمینان از اینکه کودک شما درک می کند که درمان برای کمک به احساس بهتر او طراحی شده است و او را کودک متفاوت یا بدی نمی کند نیز مهم است. کودکی که فکر می‌کند مشکلی در او وجود دارد یا کودک بدی است، کمتر موفق می‌شود و این مسئله باعث می شود شما با درمانگر کار کنید تا نحوه صحبت کردن با آنها را در مورد آنچه که از سر می‌گذرانند بیابید. درمانگر در این راه به شما کمک می کند و قبل از اینکه متوجه شوید، فرزندتان در مسیر زندگی شادتر و سالم تری قرار می گیرد که او را برای آینده آماده می کند.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات خود روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن