خانواده ای که خودمان می سازیم: چگونه دوست خود را دوست داشته باشیم؟

دراین زمینه از متخصصین در مشاوره خانواده درمانی در پلتفرم هوشمند هوکات به طریق مشاوره روانشناسی آنلاین بهره مند شوید.

توسط دنی پک | به روز شده در 3 اوت 2022

خانواده از نظر شما چه شکلی است؟

همه ما در ذهن خود تصاویر متفاوتی از خانواده داریم. هر چه بیشتر و بیشتر افراد از خانواده اصلی خود دور می شوند و ارتباط مدرن سعی در تعریف مجدد روابط دارد، تغییر تعریف معنای دوست داشته شدن و دوست داشتن و همچنین معنای آن رایج تر و ضروری تر می شود. برای زندگی با هم خانواده به طور کلی به عنوان گروهی از افراد که پیوندی قوی و معنادار با یکدیگر دارند، تعریف می‌شود، خانواده برای همه متفاوت است، اما قرار است در مواجهه با تفاوت‌ها یا چالش‌هایی که پیش می‌آیند، به عنوان یک عنصر ثابت عمل کند. برای بسیاری از مردم، فقط خانواده آنها تنها خانواده شان است. اما اگر رابطه خوبی با والدین یا خواهر و برادرتان نداشته باشید چه می کنید؟ اگر از نظر عاطفی سالم نباشند یا به دلیل دیگری در زندگی شما نباشند چه؟ بسیاری از مردم بر این باورند که شما می توانید خانواده خود را با دوستان خاصتان تشکیل دهید. بنابراین، چگونه یک فرد این کار را انجام می دهد؟ خانواده درمانی آنلاین را امتحان می کنید؟

چگونه می‌توانید دوستان خود را وادار به درگیری در چیزی کنید که می‌توانید آن را یک خانواده در نظر بگیرید. اگر بخواهید بگویید “این ماه خانواده خودم را خواهم ساخت” به احتمال زیاد موفق نخواهید شد، اما می توانید افراد زندگی خود را بررسی کنید، توجه داشته باشید که چه کسانی به جز دوستانتان را می توانید ببینید که نقش های دیگری را در زندگی شما ایفا می کنند. آیا کسی در محل کار وجود دارد که متوجه شده اید که با سؤالات و ترس هایی مانند یک مادر به سراغ او می روید؟ آیا دوستی دارید که احساس کند برای شما مشابه یک خواهر است؟ به این ترتیب می توانید به آرامی خانواده جدید خود را جمع آوری کنید. این انرژی «خانواده محور» که با اعتماد، وفاداری، صمیمیت و شفقت مشخص می شود، برای بسیاری از افراد از طریق گذراندن وقت با هم، برگزاری رویدادهایی مانند جشن دوستان به جای سال نو و حتی درخواست از طرف مقابل برای ایفای این نقش در زندگی شما ارضا می شود. به عنوان مثال، “شما برای من مانند یک مادر هستید. آیا می توانید وقتی سوالی در مورد نحوه تربیت فرزندم دارم به من کمک کنید؟” یا اینکه با دوستتان بگویید، “تو بیشتر خواهری برای من هستی که تا به حال نداشته ام. ممنون که بخشی از زندگی من هستی. تو برای من ارزش زیادی داری.”


آیا مشاوره خانواده می تواند به شما در ایجاد خانواده ای حمایت گر کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


چگونه دوستی ها را حفظ کنیم؟

توجه به اعمال و احساسات خود می تواند شما را برای حضور در محیط پیرامون جذاب تر کند. به عبارت دیگر دوست خوبی باشید. شما می توانید با حساسیت و حمایت از دیگران بسیار رشد کنید. این اغلب شروع یک دوستی ارزشمند است. به بیان ساده، دوستی باشید که دوست دارید داشته باشید. خیلی به خودتان سخت نگیرید و سؤالاتی مانند “چرا دوستانم مرا دوست ندارند؟” را نپرسید.
افراد می گویند که شما نمی توانید خانواده ای که در آن متولد شده اید را انتخاب کنید، اما این تفکر رو به رشد وجود دارد که خانواده شما کسانی هستند که در زندگی شما در طول مسیر به وجود می آیند. با در نظر گرفتن این موضوع، به کسانی در زندگی تان فکر کنید که انرژی خلاق شما را پرورش می دهند، به تغذیه ریشه رویاها و جاه طلبی های شما کمک می کنند، از شما حمایت می کنند، گوش می دهند، از گذراندن وقت با آنها لذت می برید، و کسانی که به شما احساس امنیت و باهم بودن می دهند و این افراد خاص احتمالاً افرادی هستند که می توانند به خانواده جدید شما تبدیل شوند. دوست خوبی برای این افراد باشید تا روابط خانوادگی عمیق تری ایجاد کنید.

برای برخی، درک اینکه خانواده خود در دسترس نیست یا سالم نیست، ممکن است یک فکر دردناک باشد و مهم است که این از فقدان را تایید کنید. اما بخش قدرت بخش این است که اگر خانواده اطرافتان سالم نیست و آنچه را که نیاز دارید به شما نمی دهد، مجبور نیستید در این وضعیت “گیر” کنید. شما می توانید انتخاب کنید که چه کسانی را خانواده خود می دانید. شما می توانید افرادی را به زندگی خود اضافه کنید که نیازهایی را که خانواده شما قادر به انجام آنها نبوده است را برآورده سازند.

درک سبک زندگی جایگزین

برای بسیاری از مردم، کلمه “خانواده” به معنای پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ، خاله، عمو و خواهر و برادر است. این ممکن است یک تصویر شاد باشد، مانند یک خانواده بزرگ که دور میز شام نشسته اند و می خندند، نزدیک و حمایت کننده و درگیر زندگی یکدیگر هستند. برای دیگران، کلمه خانواده می تواند تصاویری از اختلال عملکرد یا استرس را به همراه داشته باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که هیچ خانواده کاملی وجود ندارد، هیچ خانواده ای وجود ندارد که سطحی از اختلال در عملکرد نداشته باشد. اگر احساس می کنید خانواده شما آن خانواده ای نیست که به آن نیاز دارید، به جز اینکه نه تنها مشکلی نیست بلکه سالم است، به بیرون از خانواده خود نگاه کنید و تصویر خود را از معنای خانواده گسترش دهید. شاید از طریق دوستان باشد. شاید عمو و عمه ات بیشتر شبیه پدر و مادرت باشند تا مادر و پدرت. شاید هم اتاقی شما در دانشگاه تبدیل به کسی شود که شما آن را برادر می دانید. به خودتان جرأت دهید ایده های جدید را باز کنید و به خود اجازه دهید انعطاف پذیر باشید.

شما چه در ساختار و چه در محتوا هم می توانید و هم باید معمار خانواده ای باشید که به آن نیاز دارید و می خواهید داشته باشید. با بزرگتر شدن و داشتن تجربیات زندگی بیشتر، در مورد آنچه نیاز دارید بیشتر خواهید آموخت. از پذیرش این که به چیزهای بیشتری نیاز دارید نترسید و به دنبال آن باشید. با کسانی شروع کنید که از قبل در زندگی شما هستند و اگر کسی را ندارید که فکر می کنید می تواند نقش خانوادگی را ایفا کند، به ملاقات هایی که برای شما پیش می آیند، نگاه کنید. شما شانس خوبی در این راه برای ملاقات با افراد همفکر دارید. پیشنهاد دیگر این است که به یاد داشته باشید که این روابط زمان می برد. می‌توانید به‌عنوان دوستان معمولی شروع کنید و به مرور زمان رابطه‌تان را با چیزی که شبیه به خانواده است، عمیق‌تر کنید. این چیزی است که شما می خواهید انتخابی در مورد آن داشته باشید، اما نمی توان در آن عجله کرد.


آیا مشاوره خانواده می تواند به شما در ایجاد خانواده ای حمایت گر کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


دریافت بینش بیرونی

دوستان می توانند به عنوان خواهر و برادر، پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ، خاله، عمو یا هر شکل دیگری نقشی را برای شما ایفا کنند، زیرا آنها حمایت اخلاقی، سرگرمی، صمیمیت و نتیجه ای برای برقراری ارتباط محبت آمیز و سازنده را ارائه می دهند. درک این موضوع که شما در زندگی خود انتخاب هایی دارید و اجازه می دهید رشد شما را نشان دهد، گاهی اوقات می تواند نیاز به نظر فردی داشته باشد که از زندگی شما فاصله گرفته است.
هوکات منبعی است که می‌تواند شما را با افراد حرفه‌ای که به طور منحصربه‌فردی برای مطابقت با نیازهای شما آموزش دیده‌اند، ارتباط دهد. هوکات یک پلت فرم هوشمند آنلاین با متخصصین بهداشت روان آموزش دیده و دارای صلاحیت است. می توانید با یک مشاور هماهنگ شوید و در هر جایی که به اینترنت متصل هستید شروع کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک گوشی هوشمند، کامپیوتر یا تبلت است. شما می توانید با مشاور خود به روش های مختلفی از جمله جلسات تلفنی، جلسات ویدیویی، پیام رسانی ارتباط برقرار کنید. اگر احساس می کنید چیزی از زندگی خود را از دست داده اید، یا می دانید که خانواده اصلی شما سالم نیستند، منتظر نمانید. تماس بگیرید و شروع به دریافت درمان مشاوره روانشناسی آنلاین و ابزارها و بازخوردهایی کنید که برای ایجاد خانواده جدید خود نیاز دارید.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن