چگونه می توان از دوست داشتن یک پسر در صورتی که امیدی به یک رابطه وجود نداشت، دست برداریم؟

دراین زمینه از متخصصین روانشناس و روانپزشک در پلتفرم هوشمند هوکات به طریق مشاوره روانشناسی آنلاین از سراسر جهان بهره مند شوید.

توسط جسیکا ساکسنا|به روز شده در 6 اکتبر 2022
شاید علاقه ای است که نمیتوانید از آن بگذرید. شاید به کسی که درحال حاضر در یک رابطه متعهدانه است، علاقه مند شده اید. شاید آنها از آشنایان یا از افراد محل کار شما باشند. شاید شما تقریبا هر روز آنها را می بینید و نمی توانید افکار خود را از آنها دور نگه دارید. شاید قبلاً چند بار یک رابطه را با آنها امتحان کرده باشید، و می دانید که هرگز کار نمی کند. آنها شریک رویاهای شما هستند، اما، به هر دلیلی، احساس می کنید هیچ امیدی به بودن با آنها ندارید. کنار آمدن با این احساسات می تواند دشوار باشد، اما شما می توانید بر آنها غلبه کنید، مهم نیست که چقدر غیرممکن است. در این مقاله در مورد اینکه چگونه دیگران را دوست نداشته باشید بیشتر بیاموزید.

برای همه ما اتفاق می افتد.

عشق نافرجام بخشی از تجربه انسان است. هر کسی حداقل یک بار آن را تجربه کرده است. ما آن را در کتاب های داستانی بی شماری می بینیم. داستان دیو و دلبر را در نظر بگیرید. گاستون به بل علاقه دارد و خدمتکارها به گاستون علاقه دارند، اما هیچ آینده واقعی برای هیچ یک از این دو رابطه طولانی وجود ندارد. در حالی که این فقط یک داستان کودکانه است، در زندگی واقعی هر روز همین اتفاق می افتد. جذب شدن و ایجاد احساسات نسبت به فرد دیگری طبیعی است. با این حال، اگر آن‌ها این احساس را نسبت به شما نداشته باشند، این احساسات می‌توانند به سرعت در حالی که شما تلاش می‌کنید و تصمیم می‌گیرید که آیا ارزش این را دارد که این شخص را مدنظر قرار دهید یا تلاش کنید که نظر او را جلب کنید، عذاب آور شوند. اگر می خواهید تلاش کنید و ادامه دهید، می تواند یک چالش باشد.

شاید شما سعی می کنید از کسی که همین احساس را به شما ندارد بگذرید. شاید این یک شریک سابق است که به نظر نمی رسد فراموشش کنید. اذعان به اینکه زمان آن فرا رسیده است که ادامه دهید زیرا هیچ امیدی به رابطه آینده نمی بینید اولین قدم برای باز کردن فرصت های جدید است. ما نکاتی را به اشتراک می گذاریم که چگونه می توانید از پس این مشکل بربیایید. احتمالاً شامل برخی از کارهای شخصی و شاید برخی تغییرات رفتاری خواهد بود. ممکن است مجبور شوید کمی خود اندیشی کنید و روی رشد خود کار کنید. حتی ممکن است به کمک یک متخصص نیاز داشته باشید، اما در نهایت، می توانید به خودتان اعتماد کنید که می توانید ادامه دهید و با فردی فوق العاده آشنا شوید.

از کجا شروع کنیم؟

یکی از بهترین راه ها برای شروع حرکت این است که سعی کنید حضور او در زندگی خود یا حضور شما در زندگی او را محدود کنید. این ممکن است به این معنی باشد که شما خود را درگیر فعالیت‌ها یا گروه‌های اجتماعی می‌کنید که او را شامل نمی‌شود. هر چه کمتر او را ببینید، به معنای واقعی کلمه فضای کمتری را در زندگی شما اشغال می کند. انتخاب یک سرگرمی جدید یا دعوت از دوستان برای تماشای فیلم می تواند حواس پرتی خوبی باشد. تقویت روابط دیگر می تواند به شما یادآوری کند که به جای چیزهایی که احساس می کنید کمبود دارید، روی چیزهای مثبتی که در زندگی خود دارید تمرکز کنید.

چه چیزی را در مورد او دوست داشتید؟

اگر آنقدر او را دوست دارید که نیاز به گذشتن از او داشته باشید، احتمالاً می دانید که چرا اینقدر جذب او شده اید. اگر او ویژگی های مثبت زیادی داشته باشد، نگه داشتن او به عنوان یک دوست می تواند وسوسه انگیز باشد. یا شاید او قبلاً یک دوست واقعاً خوب بوده است، بنابراین نمی دانید اگر از این نظر به او اعتماد کنید، چگونه از احساس خود فاصله بگیرید. ممکن است در ابتدا پیدا کردن راه درست دشوار باشد، اما اگر بتوانید ایده داشتن یک رابطه پرشور را کنار بگذارید، ممکن است دریابید که دوستی شما می تواند دوباره برای هر دوی شما مفید باشد. اگر متوجه شدید که در واقع ویژگی های زیادی در مورد او وجود ندارد که واقعاً دوست داشته باشید، ممکن است غلبه بر او آسان تر شود.

هیچ مشکلی در خصوص شما وجود ندارد.

فقط به این دلیل که مردی را دوست دارید که نمی‌خواهد با شما رابطه داشته باشد، به این معنی نیست که مشکلی در شما وجود دارد. این بخشی از انسان بودن است که چیزهایی را در زندگیمان بخواهیم، ​​و اگر آن چیز بخواهد ما را پس بزند، در کنترل ما نیست. گاهی اوقات ممکن است علاقه شما با این واقعیت افزایش یابد که نمی توانید کسی را داشته باشید. می تواند وسوسه انگیز باشد که در مورد چیزهایی که در دسترس نیست، رویاهایی عاشقانه بسازید. مراقب باشید در این فکر فرو نروید که نقصی در شما وجود دارد، فقط به این دلیل که رابطه درستی ایجاد نمی شود. در حالی که همیشه جا برای رشد وجود دارد، شما به اندازه کافی در همان جایی هستید که باید باشید. هر کس چیزهای مختلفی دارد که جذب آنها می شود. این در ظاهر، اندازه، قد، شخصیت و علایق بسیار متفاوت است. او ممکن است در حال حاضر جذب شما نشود، اما شخص دیگری جذب شما خواهد شد.


آیا مشاوره با متخصص بالینی می تواند به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


چگونه رو به جلو حرکت کنیم؟

ممکن است غیرممکن به نظر برسد که بر این احساسات شدیدی که نسبت به کسی دارید غلبه کنید اگر او متقابلاً این احساسات را نداشته باشد. پیگیری رابطه با شریکی که در دسترس است و آماده است تا با شما باشد، بسیار رضایت بخش تر خواهد بود. در اینجا چند مرحله عملی وجود دارد که می توانید برای کمک به ادامه کار بردارید:

آن را بنویسید.

نوشتن می تواند به شما کمک کند افکار خود را مرتب کنید و احساسات واقعی خود را رمزگشایی کنید. این به شما این امکان را می دهد که کاملاً با خودتان صادق باشید و دقیقاً مشخص کنید که چه ویژگی هایی شما را جذب می کند تا بتوانید آنها را در شرکای آینده جستجو کنید. قرار دادن افکار خود در یک صفحه همچنین می تواند باعث شود که احساس کنید در حال رهایی از آنها هستید. ممکن است متوجه شوید که آنها کنترل کمتری بر شما دارند زیرا دیگر داخل بطری نیستند.

طرز فکر خود را در مورد او تغییر دهید.

تحقیقات در واقع نشان داده است که تنها راه قابل توجه برای کاهش احساس عشق نسبت به کسی که با او نیستید، تغییر طرز فکر شما در مورد آنها است: یعنی تفکر منفی در مورد آنها. با بازگویی برخی از ویژگی‌های منفی آنها یا بخش‌های منفی تجربه‌تان با آنها، می‌توانید خود را در طول دوره جدایی دلخراش آرامش دهید.

تماس فیزیکی را قطع کنید.

در صورتی که مجبور باشید با هم کار کنید یا دوستان صمیمی باشید، سعی کنید از تلاقی لحظه ای در مسیرها اجتناب کنید. با حفظ فضای شخصی‌تان، می‌توانید بخشی از آرامش لازم برای دعوت از او برای برگشتن در رابطه را انجام دهید، اگر بعداً بخواهید. می‌توانید فهرستی ذهنی از مکان‌هایی که رفت و آمد می‌کنید تهیه کنید و در نظر بگیرید که چقدر احتمال دارد او را در آنجا ببینید.

او را در شبکه های اجتماعی دنبال نکنید.

بسیار آسان است که درگیر تعقیب مجازی کسی شوید که عمیقاً به او اهمیت می دهید، اما برای سلامت عقل خود، فشردن لغو فالو (یا حتی دکمه مسدود کردن) را در رسانه های اجتماعی در نظر بگیرید. این می تواند یک راه حل موقت باشد، یا ممکن است متوجه شوید که برای مدت طولانی به شما کمک می کند. سلب دسترسی شما به فعالیت‌های آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند که در زندگی آن‌ها غرق نشوید و زمان و فضای لازم برای ادامه کار را در اختیار شما قرار می‌دهد.

روی خودت تمرکز کن.

حرکت کردن به سمت جلو اغلب مستلزم تمرکز روی خود است. تمرکز روی خود به این معنی نیست که به تنهایی بنشینید و غمگین باشید. می توانید بیرون رفتن و انجام یک کار سرگرم کننده را فقط برای خودتان یا با یک دوست عزیز امتحان کنید. می‌توانید چیزی را امتحان کنید که مدتی است می‌خواستید آن را انجام دهید، مانند آرایش صورت، مدل موی جدید، شرکت در کلاس تناسب اندام جدید یا بازدید از موزه.

با افراد جدید آشنا شوید.

از این فرصت برای بیرون رفتن و ملاقات با افراد جدید بدون هیچ انتظاری برای ایجاد یک رابطه عاشقانه استفاده کنید. صرف تلاش برای خارج شدن از منطقه امن خود و صحبت با افراد جدیدی که قبلاً نداشته اید، می تواند افق دید شما را گسترش دهد. ممکن است احساس نشاط بیشتری کنید و کمتر احساس تنهایی کنید.

با خودت مهربان باش.

مهم است که با احساسات خود کنار بیایید، اما نیازی نیست که خود را به خاطر آنها مورد سرزنش و شماتت قرار دهید. اگر به همان سرعتی که فکر می کنید در حال بهبودی نیستید، لازم نیست خودتان را قضاوت کنید. غلبه بر چنین احساسات شدیدی می تواند دشوار و زمان بر باشد. با خود مهربان باش و به خودت لطف کن.


آیا مشاوره با متخصص بالینی می تواند به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


پلتفرم هوشمند هوکات اینجاست تا کمک کند.

کار با یک مشاور می تواند به شما کمک کند تا این وضعیت را درک کرده و از آن عبور کنید. می توانید بررسی کنید که چرا این احساسات را در خود ایجاد کرده اید، به چه چیزی علاقه دارید و باید در شریک بعدی خود به دنبال چه باشید. مشاور شما یک شخص ثالث بی طرف است که قرار نیست شما را قضاوت کند. هر چیزی که شما بگویید خصوصی خواهد بود. شروع کار با یک درمانگر آنلاین می تواند گامی عالی و راحت در مسیر به جلو باشد. مطالعات نشان می دهد که هنگام مقایسه مداخلات حضوری در مقابل غیرحضوری، به نظر می رسد تفاوت واقعی در اثربخشی وجود ندارد. به عنوان مثال، یک متاآنالیز (با نگاهی به مطالعات شامل 9764 نفر) نشان داد که درمان آنلاین به اندازه درمان چهره به چهره برای انواع چالش های مختلف موثر است.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات خود روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن