چگونه درمان آنلاین زوج درمانی می تواند روابط را بهبود بخشد؟

دراین زمینه از متخصصین مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانی در پلتفرم هوشمند هوکات به طریق مشاوره روانشناسی آنلاین از سراسر جهان بهره مند شوید.

توسط جسیکا ساکسنا|به روز شده در 30 ژوئن 2022
بررسی پزشکی توسط لورا آنجرز، NCC، LPC
وقتی برای اولین بار عاشق می شوید، اینطور به نظر می رسد که با همدیگر روی ماه هستید. به نظر می رسد که می توانید دنیا را تسخیر کنید، اما با گذشت زمان، این احساسات می توانند محو شوند. روابط پیوندهای ظریف و ارزشمندی بین افراد است که باید به دقت مورد مراقبت و پرورش قرار گیرند. به عبارت دیگر، در یک رابطه بودن یک کار مستمر است. زوج‌درمانی می‌تواند به شما در مسیر بهبود روابطتان کمک کند، و ابزارهای لازم برای برقراری ارتباط و غلبه بر چالش‌هایی را که به عنوان یک زوج با آن‌ها روبرو خواهید شد، در اختیارتان قرار می‌دهد.
یکی از بزرگترین تصورات غلط در مورد زوج درمانی این است که باید منتظر بمانید تا رابطه شما در وضعیت وخیمی قرار گیرد. در واقع، زوج درمانی برای هر زوجی در هر مرحله از رابطه می تواند انجام شود. حتی اگر رابطه به خوبی شکوفا شود، زوج درمانی می‌تواند به شما کمک کند تا تکنیک‌ها و ابزارهای ارتباطی ضروری را بیاموزید تا به شما در غلبه بر چالش‌هایی که به عنوان یک زوج با هم روبرو خواهید شد، کمک کند. بسیاری از زوج ها از خود می پرسند که آیا درمان گزینه مناسبی برای آنهاست یا حتی به آن نیاز دارند؟ در حالی که نگرانی یا حتی تردید قابل درک است، شواهد نشان می دهد که بیش از 97 درصد از زوج هایی که به دنبال درمان بودند، کمکی را که می خواستند دریافت کردند و پس از درمان وضعیت بهتری داشتند.

چالش هایی که می توانید با زوج درمانی آنلاین بر آنها غلبه کنید.

در اینجا برخی از رایج ترین چالش هایی که زوج درمانی می تواند به آنها کمک کند آورده شده است.
چالش های ارتباطی
برقراری ارتباط در یک رابطه می تواند چالش برانگیز باشد. یک یا هر دو شریک ممکن است برای بیان منظورشان دچار مشکل شوند. این می تواند منجر به دعوا در مورد چیزهایی شود که واقعاً مهم نیستند در حالی که مسائل واقعی مورد بحث قرار نمی گیرند. جلسات با یک درمانگر دارای صلاحیت می تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه مهارت های ارتباطی خود را پیشرفت دهید، تا بتوانید رابطه خود را بهبود بخشید.
رسیدن به ریشه مسائل شما
وقتی زوج‌ها زیاد دعوا می‌کنند، معمولاً به این دلیل است که آنها واقعاً به موضوع واقعی رسیدگی نمی‌کنند. بنابراین، در عوض، آنها در مورد همه این دعواهای کوچک که بر سر چیزهایی هستند که واقعاً مهم نیستند، مانند نحوه قرار دادن دستمال توالت روی رول، بحث می کنند.
یک درمانگر سؤالات درستی را می داند که باید از شما بپرسد تا به شما کمک کند تا مسائل واقعی را مشخص کنید. هنگامی که علت اصلی را شناختید، می توانید به آن رسیدگی کنید و یاد بگیرید که چگونه به جلو حرکت کنید. وقتی به مشکل اساسی رسیدگی کردید، به نظر می رسد بسیاری از مشکلات کوچکتر فوراً از بین می روند.
خیانت
شکستن اعتماد از امور ویرانگر برای یک رابطه است. بسیاری از روابط قادر به غلبه بر اعتماد شکسته نیستند. کسانی که از آن عبور می کنند و بهبود می یابند معمولا فقط با همکاری با یک درمانگر می توانند این کار را انجام دهند. درمانگر می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید که چه چیزی منجر به مشکلات شده است و تمرینات و فعالیت هایی را به شما ارائه می دهد که می تواند به شما کمک کند تا در بازسازی اعتماد در رابطه خود کار کنید.
بن بست
اگر به جایی رسیدید که نمی توانید در مورد چیزی که باید تصمیم گیری شود، تصمیم بگیرید زیرا به نظر نمی رسد با یکدیگر موافق باشید، صحبت با یک درمانگر می تواند مفید باشد. یک درمانگر به عنوان شخص سوم می تواند وضعیت شما را از بیرون ببیند و به شما کمک کند تا حقایق مسئله را بدون جانبداری درک کنید.

مشکلات گذشته
گاهی اوقات مشکلات رابطه، ارتباطی به رابطه اصلی شما ندارند. ممکن است از چیزهایی باشد که در گذشته اتفاق افتاده است. به عنوان مثال، اگر زنی در کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفته باشد، می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر روشی که او می‌تواند روابط فیزیکی آینده را مدیریت کند، داشته باشد. برای اینکه زوجین بتوانند روابط خود را بهبود بخشند، نیاز است که فرد برای التیام دردهای گذشته کمک مورد نیاز خود را دریافت کند. این زمانی است که شرکت در جلسات درمانی فردی و مشترک برای زوج ها می تواند مفید باشد.
عدم ارتباط
احتمالاً در مورد زوج هایی شنیده اید که می گویند “از عشق یکدیگر دست کشیده اند”. یا ممکن است جملاتی مانند “دوستت دارم، اما عاشقت نیستم” بگویند. بسیاری از زوج ها نمی دانند که روابط به طور طبیعی در مراحل مختلفی از عشق پیشرفت می کنند. یک رابطه نمی تواند برای همیشه در مرحله عشق جوان و خام بماند. اما، از آنجایی که اول احساسات اولیه از بین می‌روند و شما وارد رابطه شده اید، به نظر می‌رسد که رابطه شما مانند گذشته هیجان و اشتیاق ندارد. این زمانی است که بسیاری از زوج ها تصمیم می گیرند آن رابطه را ترک کنند. با این حال، لازم نیست اینگونه باشد. ملاقات با یک درمانگر دارای صلاحیت می تواند به شما کمک کند تا به یاد بیاورید که چرا در ابتدا عاشق یکدیگر شدید و چگونه می توانید برخی از این احساسات را بازگردانید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که چگونه به جلو حرکت کنید و از مرحله جدیدی از عشق که در آن هستید لذت ببرید.


آیا مشاوره پیش از ازدواج و زوج درمانی می تواند در ایجاد رابطه ای باثبات به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


راه های دیگر برای بهبود رابطه شما

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای بهبود رابطه خود انجام دهید این است که روی نحوه برقراری ارتباط با شریک زندگی خود کار کنید. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید ارتباطات خود را بهبود بخشید و برای پیشرفت روابط خود با شریک زندگی خود تلاش کنید.

مسئولیت بپذیرید.
درک اینکه یک رابطه یک شراکت است و هر دوی شما در موفقیت آن نقش دارید، یک جزء حیاتی برای بهبود رابطه است. پذیرفتن مسئولیت نقش خود اولین گام در بهبود ارتباطات از طرف شما برای بهبود روابط شماست.

در یک دفترچه بنویسید.
نوشتن در یک دفترچه یادداشت راه بسیار خوبی برای انعکاس وضعیت روانی، مسائلی که شما را آزار می دهد، و شناسایی زمینه هایی است که نیاز به بهبود دارند. با استفاده از یک دفترچه برای مرتب کردن افکار و احساسات خود، می توانید تعیین کنید که شخصاً باید در چه زمینه هایی برای بهبود رابطه خود کار کنید.

قدردانی را تمرین کنید.
تلاش برای یافتن چیزی که هر روز به خاطر آن قدردان و شاد هستید، به شما می آموزد که به دنبال چیزهایی باشید که برای آنها شکرگزار باشید و قدر چیزهای کوچک را بدانید. قدردانی از چیزهای کوچک به شما کمک می کند تا شما را شادتر کرده و از رابطه خود راضی تر شوید.

تفاوت ها را بپذیرید.
یک رابطه متشکل از دو فرد متفاوت است که منحصر به فرد هستند. یادگیری پذیرش تفاوت‌های بین خود و شریک زندگی‌تان می‌تواند به شما کمک کند که بیشتر آنها را بپذیرید و به شما امکان می‌دهد بر جنبه‌های مهم‌تر رابطه‌تان تمرکز کنید.

با یکدیگر صحبت کنید.
اغلب اوقات، مشکلات در یک رابطه با نقص در ارتباط مرتبط است. سعی کنید آشکارا با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید و هنگامی که با شما صحبت می کند فعالانه به او گوش دهید.

به قرار با یکدیگر بروید.
هنگامی که برای مدتی در یک رابطه هستید، همه چیز ممکن است پیش پا افتاده و خسته کننده شود و باعث شود که احساس کنید از رابطه خود به طور کامل خوشحال نمی شوید. برای تفریح ​​و ارتباط مجدد با یکدیگر، به طور منظم (هفتگی یا ماهانه، هر آنچه برای برنامه شما مناسب است) بیرون بروید.

جستجوی کمک
در بسیاری از روابط، چالش‌هایی برای هماهنگی برنامه‌ها وجود دارد. هر یک از زوجین برنامه زمانی متفاوت و مسئولیت های متفاوتی دارند، بنابراین گاهی اوقات یافتن زمانی که برای هر دو طرف مناسب باشد دشوار است. چنین چالش هایی که برنامه ریزی قرار ملاقات را پیچیده می کند، برنامه کاری، مسئولیت های خانوادگی و حتی روابط از راه دور است. درمان آنلاین به این مسائل محدود کننده کمک می کند زیرا هر دو عضو رابطه را قادر می سازد تا در برنامه های روزانه خود زمانی را برای ملاقات با مشاور خود بدون نگرانی در مورد محدودیت ها پیدا کنند. درمان آنلاین به مراجعان این امکان را می‌دهد تا با مشاوران خود از هر کجا و در هر زمان، بدون وقفه در روز ملاقات کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی هر دو طرف برای درمان رضایت دارند و همکاری می‌کنند، درمان آنلاین می‌تواند به رفع هر گونه نگرانی در رابطه و ایجاد رضایت طولانی‌مدت از رابطه کمک کند.

زوج درمانی آنلاین می تواند مسائل شما را کاملاً محرمانه نگه دارد زیرا می توانید به راحتی از خانه خود برای درمان کمک بگیرید. همچنین، زمانی که برای هر دوی شما راحت‌تر است، می‌توانید جلسات درمانی را دریافت کنید. زوجینی که با یکدیگر در راه دور هستند نیز می‌توانند از درمان آنلاین از طریق پلتفرم هوشمند هوکات کمک بگیرند زیرا ارتباط را می‌توان از مکان‌های متعددی انجام داد.

سوالات متداول

زوج ها چگونه درمان از راه دور را انجام می دهند؟
زمانی که زوج هستید انجام درمان از راه دور دشوار است. با این حال، راه هایی برای آسان تر کردن آن وجود دارد. با ویدئو درمانی (ویدیو کال) می توانید در مکان های مختلف باشید و با درمانگر خود گفتگوی سه طرفه داشته باشید. درمان از راه دور می تواند برای روابطی عالی باشد که در آن یک نفر در یک مکان خاص و دیگری در یک منطقه کاملا متفاوت است. روابط از راه دور می تواند چالش برانگیز باشد، اما مشاوره زوجین می تواند کمک کننده باشد. حتی اگر شما یک زوج متاهل هستید و یکی از شما برای امور کاری سفر می کند، می توانید مشاوره ازدواج از راه دور را به عنوان بخشی از مشاوره آنلاین انجام دهید. مشاوره زوج درمانی به تقویت پیوند بین دو نفر کمک می کند. می‌توانید یک درمانگر آنلاین پیدا کنید که به شما و همسرتان کمک می‌کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنید و روی مسائل صمیمیت رابطه تان کار کنید.

میزان موفقیت روابط از راه دور چقدر است؟
به گفته نیویورک پست، روابط از راه دور 58 درصد موفقیت دارند. یکی از مواردی که زوج ها گزارش می دهند که به موفقیت روابط از راه دور کمک می کند، ارتباط داشتن است. برقراری ارتباط در روابط از راه دور بسیار مهم است، زیرا در این صورت، می‌دانید که برای طرف مقابل چه اتفاقاتی می افتد. اگر بتوانید هر روز صحبت کنید، ایده آل است. می توانید با تلفن صحبت کنید، و این عالی است، اما دیدن طرف مقابل به صورت چت تصویری ممکن است حتی بهتر باشد. اگر در حال درمان با یکدیگر هستید، می‌توانید شخص مقابل را با استفاده از آن روش ببینید. اگر در حال انجام مشاوره زناشویی یا حتی مشاوره قبل از ازدواج هستید، مشاوره از راه دور می تواند به موفقیت یک رابطه کمک کند.

یکی دیگر از مواردی که مشاوره از راه دور می تواند کمک کند، زمانی است که به مشاوره طلاق نیاز دارید. درمان آنلاین می‌تواند ابزاری عالی برای دو نفر باشد که طلاق می‌گیرند، زیرا افراد درگیر احتمالاً در مناطق مختلفی هستند، چه خانه‌ای متفاوت باشد یا شهر دیگری. شما می توانید با مشاوره آنلاین در یک جلسه درمانی از راه دور، روی رابطه والدگری مشترک خود کار کنید. به همین ترتیب، بسیاری از افراد دارای فرزند تصمیم می گیرند که مشاوره خانواده را دنبال کنند. اگر این مسیری است که می خواهید طی کنید، به دنبال یک درمانگر ازدواج و خانواده باشید.


آیا مشاوره پیش از ازدواج و زوج درمانی می تواند در ایجاد رابطه ای باثبات به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


در یک رابطه از راه دور چقدر باید صحبت کرد؟
برای زوج های مسافت دور، مهم است که هر وقت می توانید یکدیگر را ببینید. سعی کنید سفر کنید و در صورت امکان با شریک زندگی خود به صورت حضوری وقت بگذرانید. شرایطی وجود دارد که یکی از شما ممکن است در خارج از شهر یا استان کار کند یا زیاد سفر کند، اما هر چه بیشتر بتوانید یکدیگر را ببینید، بهتر است. اگر می توانید هر روز با هم صحبت کنید، حتی اگر قرار باشد ببینید روز طرف مقابل چگونه گذشت یا یک «دوستت دارم» ساده بفرستید.

چگونه در یک رابطه از راه دور برای مدت طولانی باقی بمانید؟
ارتباط کلیدی است. درمان آنلاین می تواند به شکوفایی رابطه از راه دور شما کمک کند و به شما در مقابله با موانعی که ممکن است در این راه پیش بیاید کمک کند. زوج های راه دور با چالش های منحصر به فردی روبرو هستند، اما بسیاری از افراد می توانند با وجود مسافت، ارتباط سالمی داشته باشند. مشاوره روابط از راه دور پیوندی را که زوجین برای حفظ یک رابطه از راه دور به آن نیاز دارند، تقویت می کند.

هزینه مشاوره مجدد چقدر است؟
هزینه مشاوره زوج درمانی به شکل آنلاین نسبت به درمان حضوری به صرفه تر است. با وجود تفاوت در هزینه، درمان آنلاین یک خدمات با کیفیت است. دریافت مشاوره آنلاین چیزی است که به بسیاری از افراد، چه زوج ها و چه افراد، کمک می کند. نیازی نیست که مشاوره زناشویی و زوج درمانی با یک زوج هزینه زیادی داشته باشد. وقتی شما و شریک زندگیتان برای دیدن یکدیگر سفر می کنید یا ساعت ها را صرف ارتباط مجازی می کنید، این هزینه ها افزایش می یابد. شما نمی خواهید که مشاوره زوج درمانی بر استرس مالی ارتباط شما بیفزاید. به همین دلیل است که مشاوره آنلاین زوج درمانی و یا مشاوره پیش از ازدواج از راه دور می تواند مفید و مقرون به صرفه باشد. شما و همسرتان می توانید یک درمانگر پیدا کنید.

آیا برای زوج درمانی باید هزینه پرداخت کنید؟
بله، شما باید برای زوج درمانی هزینه کنید. این یک عرف است، اما ارزشش را دارد، زیرا اگر در یک رابطه از راه دور هستید، می‌خواهید ارتباط را حفظ کنید و مطمئن شوید که با آن شخص ارتباط محبت آمیزی دارید. شما در حال سرمایه گذاری روی آینده خود با شریک زندگی خود هستید و مشاوره از راه دور می تواند برای آن مفید باشد. پرداخت هزینه خدماتی که دریافت می کنید، چه مشاوره آنلاین یا درمان با فردی در منطقه شما ضروری است. اگر پرداخت‌های خود را به موقع انجام ندهید، احتمالاً درمانگر شما تا زمانی که صورت‌حساب‌های قبلی پرداخت نشود، نمی‌تواند به ملاقات شما ادامه دهد. توجه به این نکته ضروری است که مشاوره زوج درمانی نیازی به هزینه زیادی ندارد. چه با کسی که قرار ملاقات دارید و چه با مشاوره آنلاین زوج درمانی یا پیش از ازدواج، می توانید درمان های مقرون به صرفه برای خود و شریک زندگی خود پیدا کنید. مشاوره زوج درمانی و یا پیش از ازدواج از راه دور می تواند نه تنها به بقای رابطه شما کمک کند، بلکه باعث پیشرفت رابطه شده و ارزش سرمایه گذاری مالی را دارد، اما می تواند در حد بودجه شما باشد.

تفاوت مشاوره پیش ازدواج با زوج درمانی چیست؟

مشاوره زناشویی در مورد حفظ یک ازدواج و یا رابطه است، در حالی که در زوج درمانی، نیازی به ازدواج نیست. شما ممکن است در یک رابطه طولانی مدت باشید. زوج‌درمانی می‌تواند هر نوع مشاوره‌ای برای رابطه باشد، چه یک رابطه طولانی‌مدت یا دو همسر. مشاوره زوج درمانی از راه دور می تواند دشوار باشد، اما زمانی کار می کند که هر دو شریک به این روند پایبند داشته باشند. ممکن است یک نفر برای کار سفر کند و ملاقات در مطب درمانگر به شیوه سنتی و حضوری ممکن است گزینه مناسبی نباشد. اینجاست که مشاوره زوج درمانی از راه دور می تواند مفید باشد. شما می توانید با هم به یک درمانگر مراجعه کنید، حتی اگر در فضای فیزیکی یکسانی نباشید.

چگونه متوجه شوید که به مشاوره ازدواج نیاز دارید؟
اگر ازدواج شما در معرض چالش هایی مانند خیانت، مشکلات ارتباطی، مشکلات صمیمیت یا هر چیز دیگری است، بهتر است به دنبال مشاوره زناشویی باشید. موارد مختلفی وجود دارد که می توانید در مشاوره زناشویی روی آنها کار کنید. یک درمانگر همه چیز را قبلاً دیده است، بنابراین هیچ چیز خط قرمز و محدودیتی برای بیان مشکلات شما وجود ندارد. مشاوره زوج درمانی می تواند به حفظ رابطه شما کمک کند. ممکن است احساس کنید که ازدواج شما در حال شکست است، اما با یک درمانگر ماهر، می توانید راه هایی برای حفظ ارتباط خود با شریک زندگی خود بیابید.

آیا مشاوره زناشویی بعد از خیانت کارساز است؟
بستگی به تعهد همسران به ازدواج دارد. مشاوره زوج درمانی از هر نوعی که باشد از هر دو عضو رابطه تعهد می گیرد. اگر همسرتان خیانت کرده است یا برعکس، هر دوی شما باید بخواهید درمورد آن کار کنید و آماده رویارویی با آنچه ممکن است در این راه رخ دهد، باشید. به طور خلاصه، این بستگی به تعهد شما به یکدیگر و رابطه خصوصی شما دارد.

در زوج درمانی چه باید بپرسیم؟
شما می توانید تقریباً هر چیزی را از درمانگر خود بپرسید. می توانید در مورد هر نگرانی که دارید بپرسید و در مورد اهداف خود صحبت کنید. زوج‌درمانی همچنین می‌تواند مکانی راحت برای پرسیدن سوالاتی از همسرتان فراهم کند که در غیر این صورت ممکن است نپرسید.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن