اشتراک گذاری:

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در email به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

پنج موردی که باید پیش از انتخاب همسر بررسی کنید

از کجا بدانم که این فرد، برای من مناسب است؟”، “چگونه می توانم بفهمم که آیا او همسر مناسبی خواهد شد؟”، “مهم ترین چیزی که می توانم از او بپرسم، چیست؟ “چگونه باید انتخاب همسر مناسب داشته باشم؟” پاسخ هیچ یک از این سوالات، ساده نیست. هنگامی که تحت تاثیر طلسم عشق قرار داریم، بیشتر ما هر کاری را انجام خواهیم داد، هر چیزی خواهیم گفت، و به هر کسی تبدیل خواهیم شد. هرکس که برنامه اپرا را نگاه کرده باشد، می تواند پاسخ های صحیح بدهد. کلید شناخت واقعی ما، نحوه زندگی کردن ماست. احساس ما در هنگام عاشق شدن، لزوماً به این معنا نیست که ما با فرد مناسبی هستیم. به همین دلیل است که ما آن را عاشق “شدن” می نامیم (در انگلیسی، “افتادن” در عشق گفته می شود). این بدان معنا نیست که ما با هم سازگار هستیم، فقط به این معناست که ما انسان هستیم و شیمی بدنی خاص خود را داریم.

 

بهتر است به جای این که بخواهیم احساسی تصمیم گیری نماییم، با کمک بخش منطقی مغزمان، به دنبال استفاده از روش های علمی انتخاب همسر مناسب باشیم. به دنبال سرنخ هایی باشیم تا بتوانیم تعیین کنیم که آیا آن فرد در بلندمدت، شرایط مناسب برای تبدیل شدن به یک همسر مناسب را دارد. البته، احساسات ما مهم است، و ممکن است کسی پیدا شود که دارای تمام کیفیت های مهمی که ما در جستجوی آن هستیم، باشد، اما اگر بدن ما نسبت به او واکنش نشان ندهد (یعنی نه جذب شدن، نه وجود شیمی مناسب، و نه شیفتگی)، این هم عامل مهمی است و ناچاریم در تصمیم گیری لحاظ نماییم. ما برای تصمیم گیری، هم به قلب و هم به مغز، نیاز داریم.

 دکتر آل یاسین

 

در زیر پنج سرنخ ارائه شده است که در انتخاب همسر به شما کمک خواهند کرد تا بفهمید که آیا یک فرد مشخص، دارای ویژگی‌های لازم برای طی این مسیر هست، یا خیر:

 

 

۱- سابقه خانوادگی

 

در اینجا، ما به این نکته توجه داریم که شخص مورد نظر، تا چه حد با اعضای خانواده خود در ارتباط است، و کیفیت این روابط چگونه است. هنگامی که من با یک مراجعه کننده در مورد سابقه خانوادگی اش صحبت می کنم، به دنبال دو علامت خطر می گردم: یکی موقعی که فرد اشاره می‌کند که همه چیز وحشتناک است، (یا وحشتناک بود)، و دیگری، موقعی است که می گوید همه چیز عالی است (یا عالی بود). سعی کنید مشخص نمایید که فرد تا چه حد، قادر به پذیرش، بخشش و برخورداری از پشتیبانی اعضای خانواده خود می باشد.

 

به این توجه کنید که او تا چه حد، دیگران را سرزنش کرده، یا برای آنها دردسر ایجاد می کند. برای مثال، یک نشانه خوب تعادل، شنیدن توصیف زیر در مورد یکی از اعضای خانواده است: “خب، پدر من آدم جالبی است. او بسیار مهربان و بخشنده است، و به سختی، با افسردگی دست و پنجه نرم کرده است. او از آن افرادی است که نیمه خالی لیوان را می بیند، اما به سختی تلاش می کند تا شادکام باشد مشکل این است که او تمایلی نسبت به درخواست کمک ندارد، و به نوعی، در مسیر خود، گیر کرده است. اما من بیشتر از همه، به خاطر دارم که وقتی در حال رشد بودم، همیشه مرا دوست داشت و حمایت می‌کرد. با آنکه اغلب اوقات در برنامه های من شرکت نمی کرد، همیشه می دانستم که علت آن، بی توجهی نیست”.

این شیوه بیان متعادل است؛ او اوضاع را همان طور که بوده، بیان می کند.

 

 

۲- روابط گذشته

 

مهم است کشف کنید که فرد چه نوع دوستی هایی در گذشته داشته، یا در حال حاضر، دارد. بهترین نشانه این است که او هنوز معدودی از قدیمی ترین دوستان خود را حفظ کرده‌است. دقت کنید که آیا او مقداری از مسئولیت شکست در رابطه را بر عهده می گیرد. آیا او از معشوق گذشته خود، با عبارات توهین آمیز یاد می کند، مثلا “او کاملاً خودشیفته است” یا “عجب آدم روان پریشی است!”. گاه، ممکن است برخی از این گفته ها درست باشد، اما بیشتر ما در پایان یک رابطه، در نظر طرف دیگر، کاملا نخواستنی به نظر می رسیم، و معمولاً، این تمام حقیقت نیست. در زمان انتخاب همسر از فرد مورد نظر خود بپرسید که آیا سعی می کند منصفانه قضاوت کند یا نه.

 دکتر آل یاسین

 

 

۳- کنترل عصبانیت

 

این مورد، مستلزم مشاهده شما است، و نه پرسش. دقت کنید هنگامی که خواسته او پیش نمی رود، ناامید می شود، و یا احساس خشم می کند، چگونه رفتار می کند. در زندگی، باید بتوانیم عدم برآورد ه شدن خواسته خود و نیز، افسردگی و ناامیدی را مدیریت کنیم. این که افراد تحت این شرایط چگونه با دیگران رفتار می کنند، نشانه ای از این است که یک روز، با شما چطور رفتار خواهند کرد.

 

۴- بخشندگی

 

از آنجا که این مورد، کلید شماره یکِ رابطه مناسب است (طبق یک پژوهش بلندمدت در دانشگاه ویرجینیا)، دقت به این که شخص مورد نظر شما در برخورد با دیگران، و اظهارنظر در مورد آنها، تا چه حد بخشنده است، بسیار مهم است. هنگامی که ما تحت تأثیر عشق قرار داریم، همگی بخشنده و عاشق هستیم. اما شما باید به دنبال علائمیُ بگردید که به شما نشان دهد او پس از ته کشیدن معجون عشق، چه قدر بخشنده خواهد بود.

 

۵- یک زندگی پربار

 

مشخص کنید که آیا او در زندگی خود، معنایی غیر از شما دارد؛ علایق، آرزوها، سابقه پیشرفت. آیا او آرزوهای بزرگی دارد، و یا سابقه محقق کردن این آرزوها را دارد؟ به صورتی متناقض، کلید صمیمیت، توانایی جدایی است. تا زمانی که خود را نشناسید و به روشنی ندانید که در زندگی چه چیز می‌خواهید، هرگز نخواهید توانست بهترین همسری شوید که می توانید باشید. ممکن است این بر خلاف شم عقلی به نظر برسد، اما ما واقعا، تنها در صورتی به بیشترین حد صمیمیت در یک رابطه دست می یابیم که بیشتر بر روی خود، کار کرده باشیم.

 

 

 

گفتگوی پیش از ازدواج

 

تصورکنید که گفتگو با یک شخص مورد نظر، دارای دو بخش است (مثل گفتگو با یک متقاضی کار). در بخش اول، به قلب، جاذبه بین شما و شم خود اعتماد کنید.

 دکتر آل یاسین

کاش همه چیز به همان سادگی بود، اما واضح است که این کافی نیست. شرط می بندم که ۹۹ درصد از شما، در ابتدای راه انتخاب همسر اول فکر کرده‌اید که یک فرد “خودش” است، اما بعد و در ادامه رابطه، وقتی متوجه چیزهای زیادی شده اید که در آغاز، کاملا به آنها بی توجه بودید، شوکه و ناامید شده اید. در بخش دوم گفتگو، به توانایی ها، معرفی کنندکان او، تجربه ها، و دیگر اطلاعات عینی که حاکی از مناسب بودن او است، نگاهی داشته باشید. مغز ما دو بخش دارد و باید از هر دو بخش آن، در گفتگو استفاده شود. بخش احساسی یک نشانگر مهم است، اما بخشی که تصمیمات منطقی و معقول در آنجا گرفته می شود، باید به همان اندازه در تصمیم گیری های ما نقش داشته باشد

 

 

 

انتخاب-همسر

موضوعات روانشناسی

هوکات، کلینیک روانشناسی که خدمات خود را به صورت آنلاین در فضایی امن و پیشرفته در اختیار شما قرار می دهد.

روانشناسان و متخصصین حرفه ای ما با سال ها تجربه در این مجموعه در تلاش هستند تا بتوانند خدمات مناسبی برای شما فراهم آوردند.

به بالای صفحه بردن