والدین باید بدانند: چه چیزی نوجوانان را می کشد؟

توسط Nicola Kirkpatrick|به روز شده در 6 آوریل 2022
بررسی پزشکی توسط لورن فاولی، LPC
آنها دیگر بچه کوچک نیستند، و با این حال کاملاً بالغ هم نیستند. از بسیاری جهات، نوجوانان ما هنوز به حمایت ما نیاز دارند، حتی با وجود عدم اطمینان در مورد اینکه چقدر باید در مورد تصمیماتشان به آنها آزادی داد. به‌عنوان والدین (یا سرپرستان)، این مسئولیت ماست که علی‌رغم تمایلات طبیعی به آزمایش و طغیان، مطمئن شویم که آنها در امان بمانند.
برای محافظت از فرزندانمان باید بفهمیم که چرا آنها گاهی اوقات خود را در معرض خطر قرار می دهند. بنابراین، اکنون باید این سوال مطرح شود که علت اصلی مرگ و میر نوجوانان چیست؟

بگذارید آمارها خودشان صحبت کنند: علت اصلی مرگ و میر نوجوانان چیست؟

نوجوانان که در آن برزخ عجیب بین کودکی و بزرگسالی گیر کرده اند، اغلب با طبیعت سرکش و رفتار بی دقت خود مشخص می شوند. بنابراین، آیا این بی پروایی و سرکشی در آمارهای مربوط به تهدید اولیه برای نوجوانان نقشی دارند؟ ما نگاهی به سه علت اصلی مرگ و میر نوجوانان خواهیم انداخت تا ببینیم آیا این موضوع وجود دارد یا خیر. شروع با شماره 3…
شماره 3 و 2: قتل و خودکشی
با شروع نوجوانی، این «بزرگسالان نه چندان بزرگ» شروع به پذیرش مسئولیت بیشتر می کنند. آنها می خواهند هویت خود را شکل دهند، تعریف و اصلاح کنند. این دوره از زندگی نیز با سرکشی و بی پروایی و نیز پیگیری رویاها و آرزوهای بزرگتر از زندگی اختصاص داده شده است. با این حال، این دوره خودیابی با تغییراتی در بیولوژی آنها – تغییر ظاهر فیزیکی و دوز اغلب هورمون های دیوانه کننده – همراه است.
روانشناسان در طول سال ها اغلب اظهار داشته اند که سال های 13 تا 19 سالگی بدون شک برخی از پرتلاطم ترین دوران های احساسی در زندگی ما هستند. همچنین اغلب این نظریه مطرح می شود که در این زمان از زندگی ما است که بسیاری از مسائل بهداشت روانی مانند افسردگی، اضطراب، اعتیاد و اختلال بدشکلی بدن در ذهن ما ریشه می گیرند. متأسفانه این واقعیت نشان می دهد که خودکشی در حال حاضر به عنوان دومین عامل بالاترین رتبه مرگ و میر نوجوانان در ایالات متحده ذکر شده است.
تا اواخر دهه گذشته، قتل در رتبه دوم مرگ و میر نوجوانان قرار داشت. با این حال، در حالی که تعداد قتل نوجوانان کاهش یافته است، خودکشی نوجوانان در حال افزایش است. به همین دلیل است که ما به عنوان والدین و قیم نه تنها باید بر سلامت جسمی فرزندانمان تمرکز کنیم، بلکه باید به سلامت روان آنها نیز توجه کنیم.

شماره 1: تصادفات
تقریباً 45 درصد از مرگ و میرهای نوجوانان ناشی از آسیب های غیرعمدی است. با این حال، این آمار به قدری بزرگ است که می توان آن را بیشتر از این هم تفکیک کرد و در زیر شاخه ها اصلاح کرد.
پنجمین قسمت در رده تصادف، «شلیک غیر عمدی سلاح گرم» است. فرهنگ در ایالات متحده تا حدی مالکیت اسلحه را ترویج می کند – همانطور که حتی در متمم دوم به آن اشاره شده است. حدود 42 درصد از آمریکایی‌ها در خانواده‌ای زندگی می‌کنند که دارای سلاح گرم (اگر چندتایی نباشد) هستند. با این حال، در حالی که قانون مهم است، ایمنی حمل اسلحه نیز مهم است، و زندگی فرزندان ما باید دغدغه اصلی ما باشد. آموزش ایمنی صحیح اسلحه به نوجوانانمان و اهمیت نظارت هنگام استفاده از سلاح گرم بسیار مهم است. فضاهای امن برای نگهداری سلاح گرم (مانند گاوصندوق اسلحه) نیز مهم است.

بخش چهارم و سوم گروه تصادفات از نظر اندازه آماری، حمل و نقل (به جز وسایل نقلیه موتوری) و غرق شدن تصادفی است. این به آنچه که بارها در مورد نظارت و آموزش تکرار کرده ایم بازمی گردد. رفتار بی پروا و نداشتن دانش اغلب می تواند منجر به این موقعیت ها شود.
دومین بخش بزرگ از دسته اتفاقات تصادفی، مسمومیت دارویی است که 16.6 درصد از کل مرگ و میر تصادفی نوجوانان در سال 2019 را به خود اختصاص داده است.
تصادفات وسایل نقلیه موتوری بخش پیشرو در رده تصادفات است و بیش از 61 درصد از مرگ و میرهای تصادفات نوجوانان، مربوط به وسایل نقلیه موتوری است. در واقع، حتی اگر تصادفات وسایل نقلیه موتوری به طور کلی مقوله جداگانه ای باشد، باز هم به عنوان علتی اولیه برای مرگ نوجوانان رتبه بندی می شوند. این پاسخ واقعی به این سوال است که منبع اصلی مرگ و میر نوجوانان چیست؟
پس چرا اینطور است؟ خوب اولاً، هنگام بررسی، حداقل از هر چهار نوجوان یک نفر اظهار داشت که در هر سواری از کمربند ایمنی استفاده نمی کند. دلایل این امر شامل این بود که آنها به سادگی فراموش کردند، آنها برای سفر دور برنامه ریزی نمی کردند، آنها به یک مهمانی می رفتند، یا اینکه کمربند ایمنی راحت نبود.
ارسال پیامک در حین رانندگی نیز یک عامل اصلی است، به طوری که از هر پنج نوجوان، دو نفر اعتراف می کنند که با راننده نوجوانی که پیامک ارسال می کرده، سوار اتومبیل شده اند. تعداد مشابهی از نوجوانان نیز اعتراف کردند که به عنوان مسافر با دوستی که با تلفن صحبت می کرد، سوار شده اند و 95 درصد گفتند که فکر می کنند نوجوانان دیگر با رانندگانی که در حال پیامک یا صحبت با تلفن بودند سوار شده اند.
در نهایت، رانندگی در حالت مستی نیز عامل مهمی است، به طوری که 40 درصد از تصادفات رانندگی مرگبار ناشی از مصرف الکل مربوط به نوجوانان است. این موضوع اتازه ای نیست، زیرا در سال 2003، حداقل 31 درصد از رانندگان نوجوانی که در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده بودند، مشروب الکلی مصرف می کردند.

برای نجات نوجوانم چه کنم؟

با پرسیدن سوال اولیه (“علت اصلی مرگ و میر نوجوانان چیست؟”) قدمی را در مسیر درست برداشته اید. در حالی که نوجوانان شما ممکن است در جریان تبدیل شدن به بزرگسالانی کارآمد باشند، اما هنوز کاملاً آماده نیستند. نوجوان بودن با اشتباه کردن و درس گرفتن از آنها مشخص می شود. با این حال، به عنوان والدین یا قیم آنها، وظیفه شما این است که مطمئن شوید آن اشتباهات کشنده انجام نمی دهند. آموزش تکنیک‌های تفکر انتقادی به نوجوانان و همچنین تأکید بر اهمیت ایمنی، هر دو می‌توانند به پیشگیری از حوادث کمک کنند.
گاهی اوقات صرف وقت گذاشتن برای گوش دادن به مشکلات آنها (هرچقدر هم که ساده به نظر می رسند) تنها کاری است که باید انجام دهید. با این حال، اهمیت جستجوی کمک حرفه ای را نیز نمی توان نادیده گرفت. اگر فکر می کنید که نوجوان شما علائم افسردگی، اضطراب یا سایر بیماری های روانی را نشان می دهد، در اسرع وقت با یک متخصص سلامت روان صحبت کنید. می تواند از پیامدهای مرگبار جلوگیری کند.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات فرزندپروری خود روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن