من آنها را دوست دارم، اما بچه هایم مرا دیوانه می کنند.

دراین زمینه از متخصصین روانشناس و روانپزشک در پلتفرم هوشمند هوکات به طریق مشاوره روانشناسی آنلاین از سراسر جهان بهره مند شوید.

توسط استفانی کربی|به روز شده در 1 آوریل 2022
بررسی پزشکی توسط Lauren Guilbeault ، LMHC

بچه های من، مرا دیوانه می کنند

این یک فکر کاملاً طبیعی است که وقتی مانند یک کودک نوپا خود را روی زمین می اندازند، به خاطر اینکه ساندویچ شان را در جهت اشتباه بریده اید، به زمانی فکر کنید که با در آغوش گرفتن آن نوزاد شایان ستایش، برای اولین بار او را تماشا کردید. اگر این فکر را دارید که “بچه هایم مرا دیوانه می کنند!” به پدر و مادر شدن خوش آمدید.


آیا مشاوره با متخصص کودک و نوجوان می تواند به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


گاهی اوقات، به عنوان یک پدر و مادر، حتی اگر آن آدم های کوچکی را که خیلی به شما وابسته هستند دوست دارید، ممکن است شما را دیوانه کنند. اگر با والدین دیگر صحبت کنید، طولی نمیکشد که متوجه میشوید آنها نیز احساسی مشابه شما دارند. این کاملا طبیعی است که به عنوان والدین لحظاتی از این قبیل احساسات را داشته باشید. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید در آنجا گیر بیفتید. وقتی احساس می کنید که آنها شما را دیوانه می کنند، این احساس برای شما یا برخی از این نکات را »… من بچه هایم را دوست دارم، اما « فرزندانتان مفید نیست. بنابراین، اگر متوجه شدید که می گویید امتحان کنید.

دست از احساس گناه بردارید.

وقتی احساس کردید که بچه هایتان شما را دیوانه می کنند، وقت خود را با احساس گناه در این مورد تلف نکنید. تو تنها نیستی هر پدر و مادری این احساسات را در یک مقطع زمانی یا زمانی دیگر تجربه کرده اند و در آینده نیز این احساسات را تجربه خواهند کرد. اولین قدم برای عبور از این احساسات این است که وقتی به این نقطه فکر می کنید که “من بچه هایم را دوست دارم اما…” احساس گناه یا شرمندگی را متوقف کنید. اگر این کار را نکنید، برای مدت طولانی تری در این نقطه خواهید ماند. اگر آماده اید که یاد بگیرید چگونه شرایط را تغییر دهید، پس باید کنترل را به دست بگیرید و احساس گناه نکنید.

تمرکز خود را جا به جا دهید

گاهی اوقاتی وجود دارد که صرفاً تغییر تمرکز می تواند به شما کمک کند تا از این زمان های دشوار عبور کنید. در مواقعی که میخواهید تکرار کنید: « من بچه هایم را دوست دارم، بچه هایم را دوست دارم » تا از فریاد زدن سر آنها که دیوانه تان می کنند دست بردارید، روی تغییر تمرکزتان کار کنید. دیگر به این فکر نکنید که چقدر آزاردهنده هستند. روی این واقعیت تمرکز نکنید که آنها به یکدیگر گوش نمی دهند یا مدام همدیگر را اذیت می کنند. در عوض، روی پاسخ خود تمرکز کنید.

در زندگی، کنترل بسیار کمی بر رفتار دیگران از جمله فرزندانمان داریم. تنها چیزی که ما همیشه روی آن کنترل داریم پاسخ ما به آن افراد است. اگر روی این واقعیت تمرکز کنید که بچه هایتان آزاردهنده هستند، باعث می شود اوضاع از کنترل شما خارج باشد. با این حال، اگر به جای رفتار، روی پاسخ خود تمرکز کنید، حس کنترل جدیدی بر موقعیت به دست خواهید آورد. ممکن است نتوانید این واقعیت را تغییر دهید که فرزندتان در حال کثیف کردن هر چیز کوچکی است، اما می توانید واکنشی را که به آن دارید کنترل کنید.

یک روتین تازه را شروع کنید یا روتین قدیمی را بشکنید


آیا مشاوره با متخصص کودک و نوجوان می تواند به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


نحوه استفاده از این توصیه به نحوه اداره خانه شما در حال حاضر بستگی دارد، زمانی که احساس می کنید بچه هایتان شما را دیوانه می کنند. اگر شما و فرزندانتان به طور منظم از یک روال خوب پیروی کنید، گاهی اوقات احساس ناراحتی می کنید. شاید شما یا بچه ها از همان روال قدیمی خسته شده اید و فقط نیاز به استراحت دارید. اگر این چیزی است که شما تجربه می کنید، سعی کنید روال خود را تغییر دهید. مکان جدیدی برای بازدید پیدا کنید مانند یک باغ وحش، و یا به یک پارک بروید، لوازم پیک نیک ببندید تا بیرون بروید یا به سینما، جایی که باید برای مدتی ساکت باشید. یا، به سادگی آنها را سوار ماشین
کنید و به اولین جایی که می توانید پیدا کنید بروید. گاهی اوقات فقط همین تغییر ساده فعالیت ها تنها چیزی است که برای تغییر رفتار آنها لازم است.

با این حال، اگر بدون یک روتین واقعی در زندگی جلو می روید و متوجه می شوید که بچههایتان شما را دیوانه می کنند، احتمالاً وقت آن رسیده است که آنها را در یک روتین قرار دهید. زمانی را تعیین کنید که آنها بتوانند از تلوزیون استفاده کنند، کارهایی را که باید انجام دهند، و زمانی که باید برای بازی کردن به بیرون بروند. تا حد تعیین زمان میان وعده، زمان وعده های غذایی و زمان چرت زدن پیش بروید. به فرزندان خود کمک کنید تا بفهمند برنامه به چه شکل است و اگر هنوز کوچک هستند، مطمئن شوید که سعی نکنید آنها را برای مدت طولانی به انجام همان فعالیت وادار کنید. تعیین این انتظار که کارها چه زمانی
باید انجام شوند، می تواند کمک زیادی به بازگرداندن نظم به خانه شما کند.

به جای فرزندانتان به خود فرصت دهید

اگر فکر می کنید همان چیزی باشد که لازم است. اما، نه یک وقفه برای فرزندانتان، یکی برای شما. بسته به سن فرزندانتان چندین راه مختلف وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که از سلامت فرزندتان مطمئن شوید.
اگر نوزادی دارید، این کار به سادگی قرار دادن او در گهواره است. اگر فرزندان شما بزرگتر هستند، می توانید آنها را در فعالیتی درگیر کنید که آنها را مشغول نگه دارد. هنگامی که خیالتان از آنها راحت شد، خود را در زمان استراحت قرار دهید. برخی از این ایده ها اگر بزرگسال دیگری با فرزندان خود داشته باشید بهتر عمل می کنند. در اینجا چند ایده وجود دارد:
• به اتاق خود بروید، در را ببندید و فقط چند دقیقه بنشینید.
• مدتی را به مطالعه اختصاص دهید. کتاب مورد علاقه یا کتابی را انتخاب کنید که ماه ها منتظر خواندن آن بودید.
• حمام کنید.
• مانیکور، پدیکور، ماساژ یا کوتاه کردن مو انجام دهید. تقریباً هر سرویسی که به شما برای مدتی از مدیریت فرزندان خود استراحت می دهد.
• چرت بزنید. این کاری است که می توانید با فرزندان خود نیز انجام دهید.
• مقداری شکلات یا خوراکی دیگری را که دوست دارید در جایی مانند اتاق رختشویی یا هرجایی که فرزندانتان اهمیتی به رفتن به آنجا نمی دهند، پنهان کنید، تا بتوانید کمی جایزه به خودتان به خودتان بدهید.

برای ورزش وقت بگذارید

فعالیت بدنی راهی سالم برای کاهش استرس و تنشی است که در طول روز ایجاد می شود. این یک راه عالی برای شروع صبح است، اما اگر فرد صبحگاهی نیستید یا زمانی برای انجام آن ندارید، زمان دیگری در روز وقت بگذارید. شما می توانید راهی را برای ورزش انتخاب کنید که تمام اعضای خانواده بتوانند با هم انجام دهند. حتی ویدیوهای تمرینی وجود دارد که می توانید در حالی که کودک خود را در آغوش گرفته اید، انجام دهید، بنابراین می توانید در حین تمرین با آنها ارتباط برقرار کنید. آمادگی جسمانی مهم است و نه تنها برای بدن بلکه برای ذهن شما نیز عالی است. ورزش به افراد کمک میکند بهتر بخوابند، سطح استرس را کاهش داده و اندورفین را تقویت می کنند که به شما کمک میکند احساس شادی بیشتری داشته باشید.


آیا مشاوره با متخصص کودک و نوجوان می تواند به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


یافتن یک سرگرمی

وقتی بیشتر روز شما حول محور برآوردن خواسته ها و انتظارات دیگران باشد، ممکن است خسته کننده باشد. وقتی این اتفاق می افتد، افراد تمایل دارند حتی سریع تر احساس فرسودگی کنند و به نقطه شکست خود می رسند. برای جلوگیری از این امر، کاری را پیدا کنید که از انجام آن برای خودتان لذت می برید. این می تواند خیاطی، باغبانی، یوگا، مطالعه، وبلاگ نویسی یا بازی تنیس باشد. گزینه ها بی پایان هستند تنها چیزی که مهم است این است که از انجام آن لذت می برید و زمان منظمی برای شرکت در فعالیت برنامه ریزی می کنید.
این استراتژی می تواند چندین استراتژی را که در اینجا توصیه می شود ترکیب کند. بسته به اینکه سرگرمی شما چیست، می تواند به شما کمک کند استراحت کنید، تمرکز خود را تغییر دهید، یک برنامه روتین ایجاد کنید یا کمی ورزش کنید.

اهمیت به دست آوردن کنترل

حتی با وجود اینکه رسیدن به لحظاتی که احساس می کنید به عنوان والدین دیوانه می شوید کاملاً طبیعی است، ماندن در در این حس خوب نیست. داشتن مراحلی که می توانید در این زمان ها انجام دهید به شما کمک می کند تا به سرعت از آن عبور کنید. اگر متوجه شدید که برای غلبه بر احساس دیوانه شدن تلاش می کنید، با یک درمانگر هوکات صحبت کنید. گاهی اوقات مسائل زیربنایی بیشتری وجود دارد که میتواند باعث شود با وظیفه والدینی دست و پنجه نرم کنید. کار کردن با این مسائل می تواند به شما کمک کند تا وارد سطح جدیدی از فرزندپروری شوید، جایی که این لحظات دیوانه شدن را به صورت کمتر تجربه می کنید. درمانگران حرفه ای همچنین می توانند به شما کمک کنند تا گام های دیگری را که می توانید برای بهبود نحوه تعامل با فرزندان خود بردارید، شناسایی کنید، بنابراین این لحظات پرتنش را کاهش دهید.
تنها کسی که می توانید کنترل کنید خودتان هستید. اما، به عنوان والدین، شما همچنین مسئولیت دارید که به فرزندان خود نحوه رفتار کردن را آموزش دهید. آنها حتی در لحظاتی که احساس می کنید در حال از دست دادن عقل خود هستید، شما را تماشا می کنند تا ببینند چه پاسخ های مناسبی دارید. همانطور که شما یاد می گیرید که پاسخ خود را کنترل کنید و کنترل خود را به دست آورید، آنها این پاسخ را مدل سازی شده می بینند و همان چیز را یاد می گیرند. اگر میخواهید یک چیز را به آنها بیاموزید، اما خودتان به شیوهای متفاوت رفتار میکنید، آنها از آنچه شما انجام میدهید پیروی میکنند نه آنچه را که می گویید.

رسیدن به نقطه ای که احساس می کنید بچه هایتان شما را دیوانه می کنند زمانی اتفاق می افتد که احساس می کنید کنترل اوضاع را از دست داده اید. بنابراین، به یاد داشته باشید که کار آماده سازی برای کمک به کاهش تعداد دفعاتی که این اتفاق می افتد، در وهله اول موثرترین راه برای جلوگیری از آن خواهد بود. اما، وقتی این اتفاق افتاد، یک نفس عمیق بکشید و یکی از این نکات را برای تغییر وضعیت امتحان کنید.

یک شبکه پشتیبانی از مادران دیگر ایجاد کنید

قرار ملاقات با مادران و بچه های دیگر می تواند راهی عالی برای مدیریت این احساسات باشد. احتمالاً آن مادران دیگر هم فکر کرده اند که “بچه هایم مرا دیوانه می کنند!”. بچه های شما میتوانند در این زمان با یکدیگر بازی مناسب سن خود را انجام دهند، در حالی که شما در یک مکالمه بزرگسالان شرکت می کنید و احساس می کنید با افراد دیگری در همان موقعیت ارتباط برقرار می کنید.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات فرزندپروری خود روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات میتوانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن