آیا مشاوره روانشناسی آنلاین می تواند به زوج های ناراضی کمک کند؟

دراین زمینه از متخصصین مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانی در پلتفرم هوشمند هوکات به طریق مشاوره روانشناسی آنلاین از سراسر جهان بهره مند شوید.

توسط جسیکا ساکسنا|به روز شده در 29 ژوئیه 2022
بررسی پزشکی توسط آرون هورن، LMFT
آیا مشاوره روانشناسی آنلاین زوجین واقعاً می تواند برای زوج های ناراضی مفید باشد یا فقط یک تصور رمانتیک است؟ ایده این است که شما دو نفر می‌خواهید مسائل را حل کنید… اگر فقط یک شخص ثالث عاقل، حرفه‌ای و آگاه می‌توانست قوانینی وضع کند و راهنمایی عالی ارائه کند، این امر امکان پذیر است. در حالی که مشاوره روانشناسی زوجین یک راه حل جادویی نیست، زوج هایی که فرآیند مشاوره را طی می کنند باید سعی در ایجاد تغییر در الگوهای ارتباطی خود داشته باشند.

مشاوره روانشناسی آنلاین زوج درمانی چیست؟ آیا درمان می تواند برای شما مفید باشد؟

مسائلی مانند مشاجره بیش از حد، جدا شدن از یکدیگر یا استرس ناشی از کارتان را داشته باشید، این مسائل (در میان بسیاری دیگر) می تواند طاقت فرسا باشد مگر اینکه ابزارهای لازم برای برخورد صحیح با این مسائل را داشته باشید. هدف مشاوره زوج کمک به شما و همسرتان، ابزارهایی برای برقراری ارتباط موفقیت آمیز با یکدیگر و عبور از این چالش ها است. وقتی اکثر مردم می پرسند که آیا مشاوره روانشناسی زوجی موثر است یا خیر، منظور آنها واقعا این است که آیا این کار رابطه ما را نجات می دهد؟
آمارها خود گویا هستند. با توجه به انجمن ازدواج و خانواده درمانی آمریکا، 97.1٪ از مراجعان مورد بررسی گفتند که کمک مورد نیاز خود را دریافت کردند. بیش از 80 درصد گفتند که مشاوره روانشناسی زوجین تأثیر مثبتی داشته است. با این حال، موفقیت تنها در صورتی امکان پذیر است که هر دو طرف مایل به تلاش باشند. با کار کردن در کنار هم، با راهنمایی یک مشاور، رابطه شما می تواند پایه بسیار قوی تری برای رشد پیدا کند.

نکاتی که باید هنگام بررسی مشاوره روانشناسی زوجین در مورد آنها فکر کنید.

مشاوره روانشناسی زوج درمانی موثر باید به شما کمک کند تا رابطه خود را بهتر درک کنید و به شما در افزایش مهارت هایی که از روابط سالم حمایت می کند کمک کند. این ممکن است شامل ارتباط موثر، مهارت های حل تعارض با تاکید زیاد بر گوش دادن و افزایش هماهنگی و جنبه های مثبت رابطه شما باشد. مشاوره روانشناسی زوج درمانی را به عنوان “مشاوره طلاق” یا نوعی تنبیه که شریک زندگی شما باید تحمل کند و عشق او را به شما ثابت می کند، در نظر نگیرید. به یاد داشته باشید، شما فقط بر خودتان کنترل دارید. شما می توانید دیگران را تحت تأثیر قرار دهید، به خصوص کسانی که با آنها در رابطه نزدیک هستید. اما شما نمی توانید مسیری را برای شریک زندگی خود انتخاب کنید و اقدامات او را دیکته نکنید. بنابراین، حتی در مشاوره روانشناسی زوج درمانی، با تمرکز بر خودتان، افکار، نگرش ها، نیات و اعمالتان، به بیشترین موفقیت دست خواهید یافت. این یک استراتژی ساده و در عین حال قدرتمند برای به حداکثر رساندن اثربخشی فرآیند مشاوره روانشناسی است.

به عنوان انسان، ما تمایل داریم در برابر تغییر مقاومت کنیم. ما با وضعیت موجود راحت تر هستیم، صرف نظر از اینکه واقعیت فعلی چقدر دردناک یا ناکارآمد است. این به این دلیل نیست که ما درد را دوست داریم، بلکه به این دلیل است که آنچه آشناست نیز راحت‌تر است و کمترین تلاش را می‌طلبد. این یکی از بزرگترین چالش ها در هنگام مشاوره است، چه به صورت زوجی یا فردی مشاوره روانشناسی دریافت کنید.

همانطور که قبلا ذکر شد، مشاوره روانشناسی زوج درمانی موفق نیازمند انگیزه هر دو طرف است. برخی از شرکا می دانند که در حال حاضر آنقدر دور شده اند که برای فرآیند مشاوره زوج درمانی آماده نیستند. این غیر معمول نیست که یک شریک صرفاً با مشاوره زوج درمانگر موافقت کند تا بتواند ادعا کند که سعی در حفظ رابطه داشته است. در حالی که ممکن است این شرکا بیشتر از آنچه انتظار دارند در فرآیند مشاوره روانشناسی زوج درمانی به دست آورند، تغییر معنادار مستلزم تعهد صادقانه، قصد و تلاش هر دو طرف است.


آیا مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانی می تواند به شما در حل اختلاف زوجین کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


لازم نیست حتماً شما ازدواج کرده باشید.

زوج هایی که با یکدیگر دیدار می کنند، نیز مانند زوج های متاهل چالش هایی دارند. مشاوره روانشناسی زوج درمانی می تواند به شما و شریک زندگیتان ابزارهای مورد نیاز برای غلبه بر این چالش ها و بهبود کیفیت رابطه تان ارائه کند، خواه چند هفته است که با هم قرار گذاشته اید یا چندین دهه است که ازدواج کرده اید. مطالعات نشان داده است که زوج‌هایی که مشاوره روانشناسی قبل از ازدواج دریافت می‌کنند، موفقیت درازمدت در ازدواجشان دارند. این به این دلیل است که درمانگر یا مشاور با بحث در مورد مسائل مربوط به فرزندان، امور مالی و مسئولیت های مشترک، پایه و اساس سالمی برای ازدواج آنها به زوجین ارائه می دهد.

از سلامت روان خود محافظت کنید.

رابطه شما می تواند تأثیر زیادی بر سلامت روان شما و همچنین شریک زندگی شما داشته باشد. در حالی که یک رابطه سالم می تواند استرس را کاهش دهد و سلامت کلی را بهبود بخشد، روابط ضعیف می تواند شانس شما را برای تجربه افسردگی افزایش دهد. روابط ضعیف همچنین می تواند بر سلامت جسمانی شما تأثیر بگذارد، سیستم ایمنی شما را ضعیف می کند، باعث فشار خون بالا می شود، و غیره. اگر در روابط خود با مشکل مواجه هستید و شما و شریک زندگی تان نمی توانید با موفقیت بر مشکلاتی که با آن مواجه هستید غلبه کنید، مشاوره روانشناسی زوج درمانی می تواند به حداقل رساندن تأثیر یک رابطه ضعیف بر سلامت روحی و جسمی شما کمک کند.

خودتان را برای موفقیت آماده کنید.

اگر به دنبال مشاوره روانشناسی زوج درمانی هستید، در اینجا چهار مورد وجود دارد که می توانید برای کمک به افزایش شانس موفقیت خود انجام دهید.

1.جستجوی خواسته خود

قبل از شروع مشاوره، به این فکر کنید که می خواهید به چه چیزی برسید و مسیری که برای رابطه خود می خواهید چیست. آماده پذیرش عیوب و نقش خود در وضعیت فعلی باشید و آماده باشید تا وظایفی شخصی را انجام دهید تا تلاش های مشاوره ای خود را با موفقیت به اتمام برسانید.

2. با دوستان خود حد و مرز تعیین کنید.
داشتن حمایت دوستانتان با محدودیت‌هایی می‌تواند برای حل مسائلی که از طریق مشاوره روانشناسی زوج درمانی مطرح می‌شود مفید باشد. با این حال، اگر دوستانتان به جای احترام گذاشتن به توانایی شما در تصمیم گیری، به شما بگویند که شریک زندگی خود را ترک کنید، مانع پیشرفت شما خواهد شد.

3. مشاوری پیدا کنید که هر دو با آن راحت هستید.
مشاوره مستلزم همکاری بین شخصیت و باورهای شما، شریک زندگیتان و مشاورتان است. شما باید مشاوری را پیدا کنید که هر دو با آن راحت باشید و اگر مشاور فعلی شما برایتان مفید نیست، آماده باشید تا به مشاور بعدی بروید.

4. زود شروع کنید.
منتظر ماندن بیش از حد برای دریافت کمک می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود و باعث شود که به‌طور جبران‌ناپذیری از یکدیگر و رابطه رنجیده شوید. دریافت کمک به محض شروع مشکلات می تواند به شما کمک کند تا بر این چالش ها غلبه کنید و رابطه خود را تقویت کنید.


آیا مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانی می تواند به شما در حل اختلاف زوجین کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


تحقیقات نشان می دهد که درمان مشاوره روانشناسی آنلاین می تواند ابزار قدرتمندی برای زوج ها برای بهبود روابطشان باشد. برای مثال، در مطالعه‌ای که در مجله پزشکی خانواده استرالیا و نیوزلند منتشر شد، محققان اثربخشی درمان روانشناسی آنلاین را در درمان زوج‌های در معرض خطر ارزیابی کردند. آنها با ذکر این نکته شروع می‌کنند که پریشانی رابطه می‌تواند به سلامت جسمی ضعیف، علاوه بر اختلال در سلامت روان برای کسانی که در رابطه هستند، کمک کند. این مطالعه تعدادی از مزایای بالقوه ارائه شده توسط درمان روانشناسی آنلاین را ذکر می کند، از جمله رضایت بیشتر از رابطه، افزایش تعهد و آمادگی برای ازدواج، بهبود ارتباطات و حل مسئله و کاهش پرخاشگری. علاوه بر این، افراد ممکن است در نتیجه درمان کاهش مشکلات روانی را تجربه کنند.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، مشاوره روانشناسی آنلاین می تواند یک شکل در دسترس و راحت کمک برای شما و شریک زندگی شما باشد. با انجام همه کارها به صورت آنلاین، زمان‌های قرار منعطف هستند. دیگر نیازی به هماهنگی با مشاور خود هفته‌ها یا ماه‌ها قبل صرفاً برای یک روز مناسب برای یک قرار ملاقات نیست. شما به راحتی می توانید قرار ملاقات ها را از طریق برنامه هوکات تنظیم یا تغییر دهید، به طوری که یک برنامه زمانی درست می کنید که برای شما مناسب است. یکی دیگر از مزایای منحصر به فرد مشاوره روانشناسی آنلاین زوج درمانی این است که یک گزینه مناسب برای زوج هایی است که ار یکدیگر دور هستند و به هر دوی شما امکان می دهد با وجود فاصله فیزیکی، چالش ها را سروسامان دهید. هر یک از شرکا می توانند به صورت جداگانه با مشاور خود برای گفتگوی ویدیویی و یا صوتی اقدام کنند. یک مشاور دارای صلاحیت می تواند به شما و شریک زندگیتان کمک کند تا با مشکلات خود مقابله کنید تا یک رابطه قوی تر و ارتباطی ایجاد کنید. تلاش به سمت یک رابطه بهتر می تواند از امروز با مشاوره روانشناسی آنلاین در هوکات شروع شود.

آیا زوج درمانی واقعاً می تواند به زوج ها کمک کند تا از کشمکش هایی که تجربه می کنند عبور کنند؟

مشاوره روانشناسی زوج درمانی منبعی عالی برای حمایت مؤثر، تشویق، درک و آموزش روش‌هایی است که می‌توانید بلافاصله اجرا کنید. از آنجایی که در این فکر هستید که آیا مشاوره روانشناسی زوج درمانی موثر است یا خیر، نشانه‌های واضحی از خود بروز می‌دهید که نشان از آمادگی شما برای تقویت رابطه خود است. حتی برای زوج های ناراضی، یک رابطه پایدار و رضایت بخش امکان پذیر است، تنها چیزی که نیاز دارید ابزار مناسب است. امروز اولین قدم را بردارید.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن