حمایت از خانواده چگونه می تواند به ما کمک کند؟

دراین زمینه از متخصصین در مشاوره خانواده درمانی در پلتفرم هوشمند هوکات به طریق مشاوره روانشناسی آنلاین از سراسر جهان بهره مند شوید.

توسط جسیکا ساکسنا|به روز شده در 1 اوت 2022
بررسی پزشکی توسط Stephanie Chupein، LMFT
شما می خواهید بهترین ها را برای خانواده خود فراهم کنید، اما گاهی اوقات در شرایط سخت قرار می گیرید. شاید خانواده شما در بحران است، یا شاید شما نمی توانید نیازهای اولیه خانواده خود را برآورده کنید. چه از نظر مالی مشکل داشته باشید و چه خانواده تان به دلیل فراخواندن یکی از والدین برای خدمت در جنگ در آشفتگی هستند، خدمات حمایتی خانواده و کمک برای شما و عزیزانتان وجود دارد.

اهمیت حمایت از خانواده

صرف نظر از منبع، خدمات حمایتی خانواده همگی یک هدف اساسی دارند: کمک به خانواده ها برای بهبود زندگی خود. حمایت ممکن است به شکل حمایت از کودکان، افرادی به عنوان نیروهای کمک کننده، بیمه، بیمه های سلامت برای سالمندان، آموزش های شغلی و مهارتی، خدمات مشاوره، یا مرکز حمایت خانواده بهزیستی باشد. با وجود انواع مختلف حمایت های خانواده، دلیلی وجود ندارد که به تنهایی با بزرگترین چالش های خود روبرو شوید. زمانی که زندگی خانوادگی غیرقابل تحمل به نظر می رسد یا به دلیل مسائل مربوط به رابطه، مشکلات عملی یا مشکلات مالی به نظر می رسد تلاش زیادی لازم دارد، می توانید کمک مورد نیاز خود را دریافت کنید و حتی کیفیت زندگی خانواده خود را بهبود بخشید.

هرگز فکر نکنید که کمک گرفتن نشانه ضعف است. در عوض، این نشانه ای از خرد است، زیرا به شما نشان می دهد که گاهی اوقات زندگی برای انجام آن به تنهایی سخت تر از توان یک فرد است. بیش از 20 درصد از جمعیت ایالات متحده به طور فعال هر ماه نوعی از حمایت خانواده را از برنامه های فدرال دریافت می کنند و حتی تعداد بیشتری نیز از سازمان های خصوصی حمایت می شوند. اگر با چالش هایی روبرو هستید، تنها نیستید. دریافت حمایت خانواده در زمانی که خانواده شما به آن نیاز دارد ضروری است و باهوش بودن برای درخواست آن ممکن است از مشکلات جدی تری در آینده جلوگیری کند.

انواع مختلف حمایت از خانواده

برنامه‌های متعددی برای کمک به خانواده‌های در حال تنش و درگیری وجود دارد. برخی از این برنامه ها صرفاً مالی هستند، در حالی که برخی دیگر خدمات لازم مانند مراقبت از کودک، مراقبت های بهداشتی و خدمات مشاوره را ارائه می دهند. ممکن است به حمایت خانواده نیاز داشته باشید زیرا در شرایط سختی قرار گرفته اید یا به این دلیل که یکی از والدین در خارج از کشور برای کار منتقل شده است. دلیل هر چه باشد، این خدمات به دلایلی وجود دارند، بنابراین باید به دنبال کمک مورد نیاز خود باشید.

کارشناس حمایت از خانواده کیست؟

اگر از هر سازمان حمایت از خانواده کمک بگیرید، ممکن است با یک متخصص مددکار خانواده تماس برقرار کنید. این متخصصان مددکاران اجتماعی هستند که می توانند نیازهای خانواده شما را ارزیابی کنند، کمکی را برای شما ترتیب دهند، و به شما ارجاعاتی برای برنامه های آموزشی و حمایتی و همچنین خدمات اجتماعی ارائه دهند. آنها ممکن است در زمینه هایی مانند خشونت خانگی یا خدمات حمایت از کودک تخصص داشته باشند و با خانواده هایی که شامل کودکان، افراد دارای معلولیت یا سالمندان می شوند، کار می کنند. در بسیاری از موارد به این خانواده ها مشاوره هم می دهند.

حمایت و نگهداری از کودک

پس از طلاق، بسیاری از خانواده‌ها برای حمایت و نگهداری از فرزندان مشکل مالی دارند. هر ماه، این پول اضافی کمک می کند تا با وجود هزینه های بالای تربیت فرزند و پرداختن به هزینه های اضافی مختلف که بخشی عادی از زندگی خانوادگی است، آنها را سرپا نگه داشته شوند. متأسفانه، گاهی اوقات حتی دریافت نفقه کودک ممکن است سخت باشد. به همین دلیل است که برنامه‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند ادعای حمایت از فرزند خود را ثبت کنید و والدین دیگری را که از او حمایت می‌خواهید پیدا کنید.


آیا مشاوره خانواده می تواند به شما در ایجاد خانواده ای آرام و شاد کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


برنامه های حمایت از خانواده

وزارت بهداشت و خدمات انسانی و اداره کودکان و خانواده ها تعدادی برنامه مختلف را ارائه می دهند که برای کمک به والدین، مراقبان و خانواده های آنها طراحی شده است. این موسسه ها اغلب به عنوان یک نوع برنامه حمایت از خانواده برای جلوگیری از کودک آزاری در نظر گرفته می شوند، که درست است، اما آنها همچنین برنامه هایی را برای کمک به والدین، مراقبان و خانواده ها در زمینه مراقبت های بهداشتی، مراقبت از کودک، کمک به نیازهای غذایی، حمایت از کودکان، مسکن و خدمات ویژه برای کودکان و جوانان دارای معلولیت ارائه می دهند. علاوه بر این، آنها به خانواده ها کمک می کنند تا از طریق برنامه ها و سازمان های دیگر، حمایت خود را شناسایی و دریافت کنند. برای خانواده‌هایی که از مصرف بیش از حد مواد یا مشکلات سلامت روان رنج می‌برند، اداره خدمات بهداشت روانی و سوء مصرف مواد تلاش می‌کند تا به مردم و متخصصان در مورد مسائل رایج سلامت روان برای افزایش دانش آموزش اطلاعاتی ارائه دهد. آنها همچنین افراد را با گروه های خودیاری و حمایت از همتایان برای مبارزه با اعتیاد و مسائل مربوط به سلامت روان مرتبط می کنند.

فرونپاشید؛ شما به پشتیبانی نیاز دارید.

زمانی که برای گذراندن زندگی یا حل مشکلات خانواده خود در تلاش هستید، ممکن است طاقت فرسا باشد، به خصوص اگر شما و شریک زندگی تان پدر و مادر باشید. در اینجا مواردی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به کاهش فشار و حرکت به سمت دریافت پشتیبانی مورد نیاز خود انجام دهید.

دفتر یادداشت
نوشتن افکار و احساسات به شما کمک می کند تا آنها را مرتب کنید، بنابراین می توانید درک کنید که واقعاً چه چیزی شما را آزار می دهد و حس تمرکز و وضوح را دوباره به دست آورید. دفترهای یادداشت همچنین می‌توانند به‌عنوان یادآوری از مسیری که طی کرده‌اید، یا می‌توانند به‌عنوان سابقه‌ای از نحوه برخورد با یک مشکل مورد استفاده قرار گیرند؛ بنابراین می‌توانید در آینده بهبودهایی ایجاد کنید.
ایجاد یک طرح و نقشه
بنشینید و صادقانه وضعیت فعلی خود را ارزیابی کنید. سپس مراحلی را که می توانید برای رفع هر مشکلی انجان دهید، شناسایی کنید. شکستن تصویر بزرگ به گام‌های کوچک و عملی می‌تواند باعث شود که کمتر طاقت‌فرسا به نظر برسد. اگر موقعیتی سخت و طاقت فرسا به نظر می رسد، یک برنامه می تواند جهت مناسب برای حرکت را فراهم کند.

شبکه پشتیبانی خود را گسترش دهید.
با افراد دیگری در جامعه خود یا در جوامع نزدیک که علایق مشترکی دارند یا در موقعیت های مشابهی هستند ملاقات کنید. ممکن است با یک دوست جدید ملاقات کنید و کمی حمایت عاطفی بیشتری دریافت کنید که به سادگی نمی توانید آن را در جای دیگری پیدا کنید.
کمک بخواهید.
گاهی اوقات، به نظر می رسد که همه چیز برای ما خوب است، بنابراین دیگران به سادگی نمی دانند که ما به کمک نیاز داریم. درخواست کمک در مواقعی که به آن نیاز دارید می تواند به شما کمک کند تا دیدگاه و روابط قوی تری با دیگران ایجاد کنید و همچنین به شما کمک می کند احساس آزادی بیشتری داشته باشید. با هر شانسی، ممکن است استراتژی‌های جدید و راه‌های مختلفی برای کنار آمدن با وضعیت فعلی خود کشف کنید.

قدردانی را تمرین کنید.
وقت گذاشتن فعالانه برای تأمل در مورد چیزهایی که به خاطر آن سپاسگزار هستید، می تواند به شما کمک کند احساس مثبت تری داشته باشید و رویکرد جدیدی برای مقابله با وضعیت موجود به شما ارائه دهد. انجام منظم شکرگزاری همچنین ممکن است پرخاشگری را کاهش دهد، عزت نفس را بهبود بخشد، به شما کمک کند احساس مثبت تری داشته باشید، کیفیت خواب خود را بهبود بخشید و حتی سلامت جسمی و روانی شما را بهبود بخشد.
چگونه پلتفرم هوشمند آنلاین هوکات می تواند کمک کند؟
گاهی اوقات ممکن است لازم باشد با یک شخص سوم مطلع و آگاه صحبت کنید که می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید چه کاری انجام دهید. کمک گرفتن از یک مشاور حرفه‌ای می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند، به‌ویژه زمانی که احساس ناراحتی می‌کنید زیرا به حمایت خانواده‌تان نیاز دارید. طبیعی است که برای اولین بار از مراجعه به مشاور مطمئن نباشید یا تردید داشته باشید. می توانید به آرامی با صحبت کردن با شخصی به شکل آنلاین در پلتفرم هوشمند هوکات شروع کنید. با حمایت آنها، در مورد نحوه برخورد با وضعیت خود بیشتر خواهید آموخت و می توانید نحوه عملکرد حمایت خانواده را دریابید.


آیا مشاوره خانواده می تواند به شما در ایجاد خانواده ای آرام و شاد کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


موسسه رفاه برکلی مطالعه عمیقی روی درمان آنلاین انجام داد و دریافت که به طور کلی به همان اندازه و گاهی بیشتر از درمان حضوری سنتی مؤثر است. در واقع، 98٪ از کاربران به طور قابل توجهی در جلسات سلامت روان خود بهبود می یابند، خواه آنها در افسردگی، اضطراب، اضطراب پس از سانحه یا هر شرایط دیگری داشته باشند. این تنها با بهبود 74 درصدی برای کاربران درمان حضوری مقایسه شده است. علاوه بر این، 96٪ آن را به سایر گزینه های درمانی ترجیح می دهند، 100٪ آن را راحت ارزیابی می کنند، و 85٪ آن را مقرون به صرفه می دانند.
مهم است که بدانید صحبت با یک روانشناس در پلتفرم هوشمند هوکات کاملا محرمانه و خصوصی است. می‌توانید با مشاور خود در هر کجا که برایتان مناسب است، از طریق تلفن، ویدیو، ضبط صدای زنده، پیام‌ها یا چت ارتباط برقرار کنید. این شرایط فوق‌العاده قابل دسترسی است، چه در منطقه‌ای زندگی کنید که در آن درمان حضوری گزینه‌ای در دسترس و نزدیک نیست و یا یک برنامه شلوغ یا فشرده دارید.

شما می توانید به خانواده خود آنچه را که نیاز دارند بدهید. وضعیت فعلی شما ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، اما می توانید از آن عبور کنید. می توانید با خدمات مختلف حمایت از خانواده و با صحبت با روانشناسان خانواده درمانگر در پلتفرم هوشمند هوکات، پشتیبانی مورد نیاز خود را دریافت کنید. امروز اولین قدم را بردارید.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن