تکنیک های مشاوره آنلاین زوجین

دراین زمینه از متخصصین مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانی در پلتفرم هوشمند هوکات به طریق مشاوره روانشناسی آنلاین بهره مند شوید.

توسط Patricia Oelze|به روز شده در 25 آوریل 2022
بررسی پزشکی توسط Wendy Galyen، LCSW، BC-TMH

وقتی گفتید “من قبول می کنم” منظورتان برای همیشه بود، اما گاهی اوقات حفظ روابط ممکن است دشوار باشد. برخی از مردم ممکن است فکر کنند که اگر مجبور هستند برای رابطه خود کار کنند، دیگر قرار نیست با هم باشند. با این حال، این همیشه درست نیست. هر چیز با ارزشی نیاز به کمی کار دارد و روابط مطمئناً از این قاعده مستثنی نیستند. در واقع، یک رابطه خوب کار بیشتری می طلبد، زیرا دو نفر با هم زندگی می کنند و همه چیز را به اشتراک می گذارند، که البته می تواند برای هر دوی شما بسیار چالش برانگیز باشد. اگر عوامل دیگری مانند مشکلات مالی، مشکلات صمیمیت و حسادت را اضافه کنید، رابطه شما می تواند به بحثی تبدیل شود که منتظر وقوع است. اگر احساس می کنید که باید برای رابطه خود خیلی سخت کار کنید، ممکن است زمان صحبت با کسی فرا رسیده باشد.

چرا باید مشاوره آنلاین زوجین را انتخاب کنم؟

روابط از دو فرد ناقص تشکیل شده اند که منجر به درگیری و تناقض می شود. بسیاری از زوج‌ها به این فکر می‌کنند که عاشق یکدیگر شده‌اند، در حالی که در واقعیت رابطه‌شان به مرحله‌ای دیگر می‌رود. مرحله عشق نادان می تواند تا این حد طول بکشد. هنگامی که این امر از بین می رود، زوج ها مجبور می شوند تا قطعات رابطه خود را مرتب کنند. آنها باید یاد بگیرند که چگونه هر روز یکدیگر را انتخاب کنند.
با این حال، دلایل پیچیده تری نیز وجود دارد که باعث می شود روابط زوج ها به مشاوره ختم شوند. این می تواند به دلیل خیانت، سوء استفاده عاطفی یا قطع اعتماد به دلیل دروغ باشد. این ها موقعیت‌های پیچیده‌ای هستند که اگر زوج‌ها به حال خود رها شوند، اغلب برای حل آن‌ها تلاش می‌کنند. اما، یک درمانگر مجرب می‌تواند به آنها کمک کند تا بفهمند چه چیزی باعث این وضعیت شده است و چه گزینه‌هایی برای پیشروی با یکدیگر یا جدا از هم دارند.
بسیاری از مشکلات رابطه قابل حل هستند و اگر زوج ها به طور مستقیم به مشکل رسیدگی کنند، می توانند از پس آن برآیند. تلاش برای نادیده گرفتن مشکل یا جارو کردن آن در زیر فرش به زوج کمکی نمی کند که بتوانند به جلو حرکت کنند. این باعث می‌شود که تا زمانی که بتوانند به موضوع رسیدگی کنند و به نتیجه برسند، به مبارزه ادامه دهند.


آیا مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانی می تواند به شما در حل اختلاف زوجین کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


چرا باید مشاوره آنلاین زوجی را انتخاب کنم؟

برای شاد بودن در کنار هم، باید توافق هایی را پیدا کنید که هر دوی شما به آنها راضی باشید و گاهی اوقات انجام آن به تنهایی دشوار باشد. مشاوره زوجی گزینه ای است که می تواند به شما کمک کند تا به مسیر خود بازگردید. با این حال، صحبت از سازش برای دو نفر ممکن است دشوار باشد که در مورد درمانگری که می خواهند با او ملاقات کنند، توافق کنند. هنگامی که شما محدود به درمانگرانی هستید که در منطقه شما هستند، ممکن است در توافق در مورد اینکه با چه کسی ملاقات کنید، خوش شانس نباشید.
مشکل اصلی این است که برای موفقیت درمان باید بتوانید با درمانگر خود احساس راحتی کنید. اگر این کار را نکنید، تشریح و دریافت کمک برای رابطه ای که نیاز دارید واقعاً دشوار خواهد بود. مشاوره آنلاین زوجی نیز راهی موثر برای مقابله با برخی از مشکلات شما است، در حالی که در یک محیط راحت هستید. به جای اینکه مجبور باشید برای مشاوره رانندگی کنید و در اتاقی بنشینید که احساس خفگی و ناراحتی می کنید، می توانید در خانه روی مبل خود یا در هر مکان راحت دیگری بنشینید. این همچنین مدت زمان مشاوره را کاهش می دهد زیرا شما مجبور نیستید به این طرف و آن طرف بروید.
نه تنها راحت است، بلکه می تواند ارزان تر و راحت تر باشد. با درمان منظم، گاهی اوقات ممکن است هفته ها طول بکشد تا یک قرار ملاقات بگیرید درحالی که اکنون به کمک نیاز دارید. با درمان آنلاین، می توانید 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته کمک دریافت کنید، هر زمان که به آن نیاز دارید. مشاوره آنلاین زوجین همچنین می تواند زمانی مفید باشد که شما در یک رابطه از راه دور هستید و شما و همسرتان کیلومترها از هم فاصله دارید و نمی توانید در یک منطقه برای انجام جلسات حضور داشته باشید.

آموزش زوجین

یکی از محبوب ترین برنامه های آنلاین زوج ها در واقع آموزش زوج ها به جای مشاوره است. دوره آموزشی زوج درمانی به شما کمک می کند یاد بگیرید که چگونه با یکدیگر صحبت کنید، با عصبانیت مقابله کنید، تصمیمات بهتری بگیرید، تعارضات را حل کنید و اعتماد ایجاد کنید. با استفاده از فعالیت‌های سرگرم‌کننده، تکالیف فردی و برگه‌های کار تعاملی، می‌توانید رابطه خود را بدون هیچ زحمتی برای قرار ملاقات، لباس پوشیدن و خروج از خانه ترمیم کنید.


آیا مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانی می تواند به شما در حل اختلاف زوجین کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


درست مثل حضور در یک جلسه مشاوره

تفاوت های کمی بین یک جلسه مشاوره واقعی به صورت حضوری و جلسه ای که به صورت آنلاین انجام می شود وجود دارد. درمانگر از شما سوالاتی می پرسد، گوش می دهد و شما را از طریق تمریناتی راهنمایی می کند که می توانید به صورت جداگانه و با هم انجام دهید تا مشکلات خود را حل کنید.
آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا به جای چرخش مداوم در اطراف مشکلات مانند اغلب زوج‌ها، روی ریشه‌یابی مشکل تمرکز کنید. حتی اگر در راحتی در خانه خود نشسته اید، از مزایای مشابه زوجی برخوردار خواهید بود که به صورت حضوری در یک جلسه مشاوره شرکت می کنند.

جدا و با هم

بسیاری از زوج ها ترجیح می دهند تا زمانی که احساس راحتی کنند، جداگانه با یک درمانگر صحبت کنند. این نه تنها کاملاً قابل قبول است، بلکه در واقع می تواند برای همه افراد شرکت کننده در جلسات درمانی مؤثرتر باشد. اگر راحت تر باشید، به احتمال زیاد احساسات صادقانه خود را به اشتراک می گذارید، که به درمانگر شما کمک می کند تا تشخیص دهد که چه مشکلاتی ممکن است وجود باشد. بسته به موقعیت خاص شما، همچنین می‌تواند به هر فردی کمک کند تا شرایط را به تنهایی طی کند تا هر دو فرد را به نقطه همکاری با یکدیگر برساند.
بسیاری از اوقات، در طول مشاوره زوجین، قرارهایی جداگانه و گاهی هم با یکدیگر خواهید داشت. هنگامی که پیشرفت کردید، قرارهای شما ممکن است به همه ترکیب شوند.

چگونه از مشاوره بیشترین بهره را ببریم؟

بهترین راه برای بهره مندی از مشاوره، مشارکت به شکل فعال بودن است. حضور در قرار ملاقات به سادگی کافی نیست. اگر می خواهید روی ترمیم رابطه خود کار کنید، باید فعالانه در جلسات مشاوره شرکت کنید. از پاسخ دادن به سؤالات نترسید و با طرف مقابلتان صحبت کنید. صادق بودن با یکدیگر یکی از بزرگترین کلیدهایی است که بتوانید به روشی سالم به جلو حرکت کنید.
ممکن است در ابتدا کمی احساس ناراحتی کنید، اما چیزی در مورد صحبت با یک شخص سوم وجود دارد که شما را در زندگی شخصیتان نمی شناسد، که درمیان گذاشتن و دریافت کمک را آسان تر می کند.


آیا مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانی می تواند به شما در حل اختلاف زوجین کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


سایر تکنیک های آنلاین مشاوره زوجین

کنفرانس ویدیویی، تلفن زنده، چت زنده و پیام‌رسانی ناهمزمان، همگی تکنیک‌های عالی هستند که معمولاً برای کسانی که می‌خواهند مشاوره آنلاین داشته باشند، در دسترس هستند. در دهه گذشته، درمان آنلاین به یک تجارت بزرگ تبدیل شده است و شما گزینه های بیشتری نسبت به قبل دارید. هیچ رابطه ای کامل نیست و همه ما گاهی به کمک نیاز داریم. رابطه شما ارزش کار کردن را دارد، بنابراین مهارت های مورد نیاز برای انجام این کار را از یکی از وب سایت های موفق آنلاین در حال حاضر در هوکات دریافت کنید.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات رابطه خود مواجه شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات میتوانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن