بهترین روانشناس آنلاین در تهران

دراین زمینه از متخصصین روانشناس و روانپزشک در پلتفرم هوشمند هوکات به طریق مشاوره روانشناسی آنلاین از سراسر جهان بهره مند شوید.

در همه جای دنیا و از جمله کشور و شهر ما روانشناسان خوب زیادی وجود دارند که باید با روش جستجو و پیداکردن آن‌ها آشنا باشیم. پیدا کردن بهترین روانشناس در در تهران کار دشواری است. ما در این مقاله روش صحیح جستجو و انتخاب بهترین روانشناس در تهران را به شما نشان خواهیم داد که متناسب با نیازهای شما باشد.

بسیاری از افراد زمانی که با یک تعارض شخصی، مشکلات رابطه ای یا خانوادگی یا مشکلاتی در زمینۀ سلامت روان مانند افسردگی، استرس یا اضطراب مواجه می شوند به سراغ یک درمانگر می روند و از او طلب کمک می کنند. درمانگر شخصی است که آموزش های لازم جهت کمک کردن به حل مشکلات سلامت روان یا سلامت جسمانی را دریافت کرده است. در حوزۀ روانشناسی، درمانگر شخصی است که دوره های آموزشی لازم را پشت سر گذاشته است و مجوز لازم برای انجام روان درمانی را داشته باشد. پیدا کردن یک روانشناس مناسب معمولاً یک فرآیند وقتگیر و چالش برانگیز است و برخی از افراد نمی دانند که از کجا باید شروع کنند. مشخص کردن این موضوع که چه نوع درمانگری مناسب درمان یک مشکل یا اختلال خاص است کار چندان راحتی نیست و اصول اخلاقی و گواهینامه ها و مدارک تحصیلی درمانگر از موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد.

چگونه می توان یک روانشناس را انتخاب کرد؟

هر یک از ما ممکن است در نقطه ای از زندگی خود احساس درماندگی کنیم و احساس کنیم که برای حل مشکلات خود به کمک نیاز داریم. بر اساس گزارش موسسۀ ملی سلامت روان آمریکا، بیش از 30 میلیون آمریکایی برای حل مشکلات و احساساتی که خارج از کنترلشان است به کمک نیاز دارند و در سایر کشورها و از جمله ایران و تهران نیز چنین آمارهایی وجود دارد و برای همین یافتن بهترین روانشناس در تهران امری بسیار مهم است.

مشکلاتی که در زمینۀ ازدواج یا یک رابطه، موقعیت خانوادگی یا از دست دادن شغل، مرگ عزیزان، افسردگی، استرس، خستگی مفرط یا سوء مصرف مواد ایجاد می‌شوند، گاهی اوقات می توانند بسیار آزاردهنده باشند. گاهی اوقات نیاز داریم که یک متخصص متبحر و دارای مجوز به ما کمک کند تا بتوانیم بر مشکلات خود غلبه کنیم. روانشناسان از طریق درمان به میلیون ها انسان با هر سنی که باشند کمک می کنند تا سالم تر و سازنده تر زندگی کنند و به همین علت است که درمان روانشناسان خوب و بهترین روانشناس در تهران از اهمیت بالایی برخوردار است.

به سراغ روانشناسان خوب و بهترین روانشناس در تهران بروید، اگر…

• احساس می کنید که تحت فشار هستید یا اینکه مدت طولانی است که احساس درماندگی و غم دارید و مشکلاتتان علیرغم تلاش ها و کمکهای خانواده و دوستان بهتر نمی شوند.

• اگر فکر می کنید که انجام فعالیتهای روزمره برایتان دشوار شده است: بعنوان مثال نمی توانید بر وظایف خود سر کار تمرکز کنید و در نتیجه عملکرد شغلی شما دستخوش تغییر شده است.

• بیش از حد نگران هستید و انتظار دارید که بدترین چیزها رخ دهد یا اینکه همیشه عصبی هستید.

• کارهایتان برای خودتان یا دیگران آسیب رسان شده اند: بعنوان مثال، بیش از حد الکل مصرف می-کنید، در حال استعمال مواد مخدر هستید یا بیش از حد جدلی و پرخاشگر شده اید.

روانشناس کیست و روان درمانی چیست؟

روانشناسانی که در زمینۀ روان درمانی و سایر اَشکال درمانهای روانشناسی تخصص دارند، متخصصان فوق-العاده متبحری هستند که در حوزه های رفتار انسان، ارزیابی سلامت روان، تشخیص و درمان و تغییر رفتار تبحر دارند. روانشناسان با بیماران همکاری می کنند تا احساسات و نگرش های آنان را تغییر دهند و به آنها در پرورش الگوهای رفتاری سالم تر و اثربخش تر کمک کنند.

روانشناسان با استفاده از شیوه هایی که از لحاظ علمی تایید شده اند، به افراد کمک می کنند تا افکار، هیجانات و رفتارهای خود را تغییر دهند. روان درمانی یک نوع همکاری میان فرد و روانشناس است. روان-درمانی یک محیط حمایتی را آماده می سازد تا در مورد نگرانی ها و احساسات آن هم با صراحت و به طور محرمانه صحبت شود. به نظر روانشناسان، رازداری شما فوق العاده مهم است و به سوالات شما راجع به آن دسته از شرایط نادری که باید اطلاعات محرمانه را برملا کرد، پاسخ می دهند. اگر به دنبال بهترین روانشناس در تهران هستید، باید این مشخصات را در روانشناس خود جستجو کنید.


آیا مشاوره با متخصص روانشناسی و روانپزشکی می تواند به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


چگونه می توانم یک روانشناس خوب پیدا کنم؟

برای پیدا کردن یک روانشناس خود می توانید از پزشک خود یا متخصصین شاغل در مراکز بهداشت و سلامتی کمک بگیرید (پیشنهاد لینک به سایت مورد نظر شما). همچنین می‌توانید در اینترنت به جستجو بپردازید یا با دانشگاه یا دانشکدۀ روانشناسی شهر خود مشورت کنید. از خانواده و دوستان خود سوال کنید و یا با مرکز بهداشت منطقۀ خود تماس بگیرید. پیداکردن بهترین روانشناس در تهران کار دشواری است که از طریق پرس و جوی مداوم و تحقیق صحیح، به نتیجه می‌رسد.

هنگامی که می خواهید یک روانشناس را انتخاب کنید به چه نکاتی باید توجه کنید؟

برای درمان یک اختلال روانی، روانشناسان و بیماران با یکدیگر همکاری می کنند. تناسب درست میان این دو شخص حائز اهمیت است. اکثر روانشناسان با این نکته موافقند که یک فاکتور مهم در تعیین این مطلب که با یک روانشناس خاص کار کنید یا خیر، البته پس از بررسی مدارک حرفه‌ای و شایستگی روانشناس، سطح راحتی شخصی شما با روانشناس مورد نظر است. داشتن تفاهم خوب با روانشناس خیلی مهم است. روانشناسی را انتخاب کنید که با او احساس راحتی و آسودگی می کنید. بنابراین، یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین روانشناس در تهران، این است که با این شخص احساس راحتی داشته باشید.

سوالاتی که باید از روانشناسان بپرسید.

برای پیداکردن بهترین روانشناس در تهران، می‌توانید از روانشناسانی که با آن‌ها ملاقات دارید، سوالات زیر را بپرسید.

• آیا شما پروانۀ روانشناسی دارید؟ چند سال است که بعنوان روانشناس کار می کنید؟

• من احساس (اضطراب، عصبی بودن، افسردگی و غیره) دارم و مشکلاتی با (شغلم، ازدواجم، خوردنم، خوابیدنم و غیره) دارم. چه تجربیاتی در زمینۀ کمک کردن به افرادی با این نوع مشکلات دارید؟

• حوزه های تخصصی شما کدامند- مثلاً با کودکان و خانواده ها کار می کنید یا خیر؟

• از چه نوع درمانهایی استفاده می کنید، و آیا ثابت شده است که روش درمانی که قرار است برای این نوع مشکل یا معضل من بکار ببرید، نتیجه بخش است؟

• حق الزحمه شما چقدر هستند؟ (حق الزحمه ها معمولاً مبتنی بر یک جلسۀ 45 تا 50 دقیقه ای هستند). آیا حق الزحمه شما متناسب با درآمد خانواده‌ها است؟

• چه نوع بیمه هایی را قبول دارید؟ آیا تنظیم صورتحساب یا پرداخت مستقیم از شرکت بیمۀ من را قبول دارید؟ آیا با هیچ کدام از سازمانهای بیمه قرارداد دارید؟

گواهینامه هایی که باید به دنبال آنها باشید.

در بسیاری از کشورهای دنیا روانشناسان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه و قبل از دریافت مدرک دکترا به طور متوسط باید هفت سال در دوره های آموزشی و پژوهشی شرکت کنند. آنها به عنوان بخشی از آموزش تخصصی خود باید دورۀ انترنی بالینی را تحت یک ناظر در بیمارستان یا مراکز سلامت سازماندهی شده پشت سر بگذرانند و همچنین قبل از اینکه بتوانند به طور مستقل در هر گونه مرکز خدمات درمانی مشغول به کار شوند باید حداقل یک سال دورۀ پس از دکترا را تحت نظارت یک سوپروایزر پشت سر بگذرانند که در ایران نیز تقریبا روند مشابهی وجود دارد. روانشناسان باید مجوز خود را از دولت یا هر حوزۀ قضایی که در آنجا مشغول به کار هستند، دریافت کنند. هدف قوانین اعطاء پروانه یا جواز کار، حمایت از عموم مردم با محدود کردن اعطاء پروانه به آن دسته از افرادی است که صلاحیت لازم جهت شروع به کار بعنوان یک روانشناس را دارند. در اکثر کشورها و از جمله ایران، تمدید این پروانه به اثبات شایستگی روانشناس بستگی دارد و مستلزم آموزش مستمر نیز می باشد. بنابراین در هنگام انتخاب بهترین روانشناس در تهران به میزان تخصص و مدارک روانشناس نیز توجه کنید.

آیا رفتن نزد یک روانشناس به من کمک خواهد کرد؟

برخی از انواع روان درمانی می توانند به شکل موثری افسردگی، اضطراب و سمپتوم های مربوطه مانند درد، خستگی و تهوع را کاهش دهند. تحقیقات نشان داده‌اند که سلامت عاطفی و جسمانی رابطۀ تنگاتنگی با یکدیگر دارند و رفتن نزد یک روانشناس می تواند سلامت کلی فرد را بهبود بخشد. اکثر افرادی که حداقل چند جلسه نزد یک روانشناس رفته اند حالشان خیلی بهتر از افرادی است که از مشکلات عاطفی رنج می-برند که هنوز درمان نشده اند. بنابراین رفتن پیش بهترین روانشناس در تهران یا روانشناسان خوب در تهران، می‌تواند شما را از مشکلات عاطفی رها کند.

چگونه تشخیص دهیم که درمان جواب می دهد؟

زمانی که درمان را آغاز می کنید، باید به کمک روانشناس خود اهداف مشخصی را برای خود تعیین کنید. شما باید سعی کنید بر احساسات درماندگی ناشی از افسردگی یا کنترل ترسی غلبه کنید که زندگی روزمرۀ شما را مختل کرده است. این نکته را به خاطر بسپارید که دستیابی به اهداف خاص به زمان بیشتری نسبت به سایر اهداف نیاز دارد. شما و روانشناستان باید مشخص کنید که در چه نقطه ای باید شاهد شروع پیشرفتتان باشید. اگر احساس آرامش و حس امید در شما بوجود آمده است، باید بگوییم که این علامت علامت خوبی است. افراد معمولاً طی درمان، انواع مختلفی از هیجانات را احساس می کنند. وقتی حس آرامش و امید در شما به وجود می آید، این نشانه می تواند نشانۀ مثبتی باشد که حاکی از این است که شما در حال کشف افکار و رفتار خود هستید. رفتن پیش روانشناسان خوب و بهترین روانشناس در تهران، می‌تواند این احساسات مثبت را در شما ایجاد کند.


آیا مشاوره با متخصص روانشناسی و روانپزشکی می تواند به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


ویژگی های روانشناسان خوب

روانشناسی، حرفه ای است که روز به روز در حال پیشرفت است و متخصصین موجود در این حوزه فراوان هستند. اگر فردی بخواهد در حوزۀ روانشناسی موفق باشد باید ویژگی های خاصی داشته باشد. برای پیداکردن بهترین روانشناس در تهران باید بدانید که یک روانشناس خوب باید از این ویژگی ها برخوردار باشد:

1. علاقه مند به آموزش مستمر باشد: یک روانشناس خوب از فرصتهای آموزشی مستمر حداکثر استفاده را می برد تا پا به پای تحقیقات جدید و سایر پیشرفتهایی که در دنیای روانشناسی رخ می-دهند، پیش رود.

2. مهارتهای ارتباطی: یک روانشناس خوبی صاحب مهارتهای عالی ارتباطی نوشتاری و شفاهی است و می تواند به شکل موثری با انواع مختلفی از افراد ارتباط برقرار کند.

3. دلسوزی: یک روانشناس خوب خیلی دلسوز است و می تواند با درد و سایر مشکلات بیمار خود احساس همدردی کند. روانشناسان می توانند اسباب راحتی بیمار را فراهم کنند و کاری کنند که بیمار احساس آرامش کند.

4. استواری هیجانی: یک روانشناس خوب وضعیت هیجانی باثباتی دارد و قادر به مدیریت استرس و آشفتگی هیجانی است که حین کار کردن با افراد پریشان و مضطرب بوجود می آید.

5. اخلاقیات: یک روانشناس خوب ضوابط اخلاقی صحیحی دارد و اسرار بیماران را طی جلساتی که با آنها برگزار می کند، حفظ خواهد کرد. آنها می دانند که کارشان می تواند تاثیرات بسزایی بر افراد به جا بگذارد و هنگام برخورد با دیگران این نکته را به خاطر دارند.

6. مهارتهای ارتباطی میان فردی: یک روانشناس خوب از مهارتهای ارتباط میان فردی خوبی برخوردار است و قادر است به خوبی با انواع مختلفی از افراد از جمله همکاران و بیماران خود کار کند.

7. دانستن قوانین و مقررات: یک روانشناس خوب با قوانین و مقررات دولتی آشنا است و می داند که چگونه با رعایت مرزهای حقوقی در این حرفه کار کند.

8. صبر: یک روانشناس خوب خیلی صبور است هم در طول مدت تحقیقات طولانی مدت و هم در برخورد با تک تک بیماران. آنها می دانند که قبل از اینکه شاهد نتایج اساسی باشند باید دوره های زمانی قابل‌توجهی را پشت سر بگذرانند.

9. قابل اطمینان‌بودن: یک روانشناس خوب خیلی قابل اعتماد است و می تواند اعتماد بیماران را به خود جلب کند تا به راحتی مشکلات خود را با او در میان بگذارند.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات خود روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن