بازسازی رفتاری زوج ها چیست و از آن چه انتظاری باید داشت؟

دراین زمینه از متخصصین در مشاوره خانواده درمانی و زوج درمانی در پلتفرم هوشمند هوکات به طریق مشاوره روانشناسی آنلاین از سراسر جهان بهره مند شوید.

توسط Nicola Kirkpatrick|به روز شده در 2 اوت 2022
بررسی پزشکی توسط Wendy Boring-Bray، DBH، LPC

بازسازی رفتاری زوج درمانی چیست؟

در راه قرار ملاقات مشاوره قبل از ازدواج، زوجی که به تازگی نامزد کرده بودند از خود پرسیدند که آیا در این مرحله اول از رابطه خود چیزی برای یادگیری در کلینیک زوج درمانی دارند؟ دست در دست هم قدم می زدند و جلوی مشاور نشستند و مشتاقانه منتظر بودند تا یاد بگیرند که چگونه یک ازدواج قوی و پایدار بسازند.
در طول جلسه، مشاور بر اهمیت ایجاد یک ازدواج خوب از ابتدا تمرکز کرد. این زوج وقتی فهمیدند که حدود نیمی از ازدواج ها در 7-8 سال اول ازدواج با شکست مواجه می شوند، حیرت زده شدند. آنها از این واقعیت تعجب کرد که روند اخیر طلاق فقط اندکی کاهش یافته است. آنها به این نتیجه رسیدند که یک دوره درمانی فشرده زوج‌درمانی ممکن است به آنها کمک کند تا به افراد درگیر طلاق دیگری تبدیل نشوند، و اینکه مشاوره مداوم زوج‌ها همراه با بازسازی رفتاری زوجین ایده بسیار خوبی خواهد بود.

بهترین زمان برای شرکت در جلسات درمانی زوج درمانی چه زمانی است؟

زوج ها به دلایل مختلف در جلسات زوج درمانی و پیش از ازدواج شرکت می کنند. برخی از زوج‌ها در زمان نامزدی مانند این زوج جوان در یک بازسازی رفتاری شرکت می‌کنند، و زوج‌های دیگر زمانی تصمیم می‌گیرند که در جلسه زوج‌درمانی شرکت کنند که شور و اشتیاق ازدواج خود را از دست می‌دهند. اغلب، یکی از طرفین یا فردی دیگر تصمیم می گیرد زمانی که در آستانه طلاق هستند، آنها را برای زوج درمانی ثبت نام کند، به این امید که ازدواج خود را نجات دهند.
همچنین برای زوج‌هایی که ازدواج خوبی داشته‌اند، معمولاً در جلسات زوج درمانی و یا جلسات زناشویی شرکت می‌کنند، زیرا بازسازی رفتاری زوج‌درمانی یک آغاز دوباره عاشقانه را ارائه می‌دهد و شانس افزایش صمیمیت جنسی و رضایت از رابطه را حتی بیشتر می‌کند. بهترین زمان برای یک زوج متاهل برای شرکت در زوج درمانی زمانی است که یکی از زوجین یا هر دو احساس کنند که این بازسازی رفتاری رابطه و ارتباط عاطفی آنها را بهبود می بخشد.

دلایلی که زوج ها از بازسازی رفتاری زوج درمانی اجتناب می کنند.

اگر مانند افراد معمولی هستید، احتمالاً چند بار به شرکت در یک دوره درمان زوج‌درمانی فکر کرده‌اید، اما هرگز متعهد به ثبت‌نام در آن نشده‌اید. چرا برای امتحان کردن یکی از این جلسات زوج درمانی به شک و تردید می افتید؟ برخی از دلایل ممکن است به این دلیل باشد که شما در رابطه خود احساس آمادگی نمی کنید تا به دلایلی که ممکن است شما را ترغیب به رفتن کند، بپردازید.
آیا از مسائل مربوط به روابط خصوصی مربوط به خیانت، بحران میانسالی، آشیانه خالی، بازنشستگی، تمایلات جنسی، یا پیوندهای شکسته صمیمیت اجتناب می کنید؟ خوب، یک عقب نشینی شدید از نظر عاطفی که متمرکز بر دستیابی به صمیمیت در سطحی عمیق تر و بهبودی با یکدیگر است می تواند به شما امید تازه ای در ارتباطتان بدهد.

بسیاری از زوج ها دلایل عملی برای عدم شرکت در جلسات زوج درمانی پیدا می کنند؛ برای مثال آنها برای چند روز کسی را ندارند که از بچه هایشان نگه داری کند، شاید آنها نتوانند وقت خود را به فرآیندی به غیر از کار اختصاص دهند، مسائل مالی برای بسیاری از زوج‌هایی است که به سادگی نمی‌توانند هزینه‌های بالای یک گردهمایی خصوصی آخر هفته یا کارگاه زوج‌ درمانی را بپردازند.
کار بر روی ایجاد یک پایه محکم برای ازدواج و رابطه شما همیشه معادل یک استراحت گاه گران قیمت و کارگاه های فشرده زوج درمانی با درمان های مجلل اسپا و کلاس های یوگا در سواحل کارولینای شمالی نیست! مسائلی که شما را به زوج درمانی می کشاند در خانه و زندگی روزمره شما وجود دارد.

آیا می‌دانستید که می‌توانید با مشاوره آنلاین زوج‌ درمانی در پلتفرم هوشمند هوکات در جلسه های زوج‌درمانی مجازی شرکت کنید؟ بدون نیاز به اینکه برای مدتی از خانه خود دور شوید و آن را ترک کنید یا هزینه گزافی بپردازید، روی مسائل ازدواج خود کار کنید. مزیت مشاوره آنلاین زوج درمانی این است که شما را به مشکلاتی که دارید نزدیک می کند تا بتوانید روی آنها کار کنید. با انجام این کار در راحتی خانه یا اتاق خواب خود احساس راحتی بیشتری خواهید کرد.


آیا مشاوره پیش از ازدواج و زوج درمانی می تواند در ایجاد رابطه ای باثبات به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


چه تفاوتی بین مشاوره پیش از ازدواج و بازسازی رفتاری در زوج درمانی وجود دارد؟

بین بازسازی رفتار زوج ها و زوج درمانی تفاوت وجود دارد. در حالی که به نظر شبیه به نظر می رسند، اما متفاوت هستند، و تفاوت اصلی این است که ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد، و ممکن است در یک آخر هفته یا حداکثر یک هفته اتفاق بیفتد. تصور کنید یک جلسه مشاوره فشرده پر از درس هایی در مورد ارتباط، احیای یک زندگی جنسی شکسته، و یادگیری نحوه عشق ورزی با شریک زندگی خود را در یک تعطیلات آخر هفته در یک مکان زیبا خلاصه کنید. این یک استراحت در ازدواج است این شفا را ارائه می دهد که می تواند در طول سال ها ادامه یابد.

بر خلاف بازسازی رفتاری در ازدواج، مشاوره زوج درمانی به مدت یک ساعت در هفته انجام می شود و شما و همسرتان با یک درمانگر صحبت می کنید، چه به صورت حضوری یا آنلاین. زوج درمانی و خانواده درمانی اغلب توسط کمک های حرفه ای تایید شده و متخصص در این زمینه ها به مراجعان ارائه می شود. این می تواند بسیار موثر باشد و رابطه شما را نجات دهد، با این حال، باید آماده باشید که یک ساعت در هفته را برای حداقل یک بازه زمانی سه ماهه اختصاص دهید. همانطور که گفته شد، این درمان متمرکز بر عاطفه در طول زمان بسیار عمیق تر از آنچه که یک مسافرت آخر هفته می تواند انجام دهد، به رابطه شما می پردازد. اگر هر دو طرف مایل به ایجاد تغییرات و پذیرش مسئولیت مسائل در رابطه باشند، اکثر زوج‌ها پس از چند جلسه شاهد تغییرات خواهند بود، اما پس از سه ماه، زمانی است که کار واقعی شروع می‌شود و بیشتر درگیری های اضافی از بین می‌رود.

هر دو نوع مشاوره زوج درمانی می تواند موثر باشد، فقط بستگی به فرمی دارد که برای شما بهترین کارکرد را داشته باشد. اگر زمان کافی برای سرمایه گذاری در یک جلسه هفتگی به مدت حداقل سه ماه دارید و نشستن در مطب با یک درمانگر برای شما جذاب است، مشاوره زوج درمانی ممکن است بهترین نتیجه را برای وضعیت شما داشته باشد. اگر شما و طرف مقابلتان ترجیح می‌دهید در تعطیلات آخر هفته با کارگاه‌های فشرده زوج‌ درمانی شرکت کنید، ممکن است یک مرکز مشاوره زوج درمانی و خانواده درمانی انتخاب خوبی برای شما باشد. هر دو گزینه‌های عالی ای هستند و می‌توانند راه‌حل‌هایی را که به دنبال آن هستید ارائه دهند، این بیشتر به ترجیحات شخصی مربوط می‌شود تا اطلاعات و تکنیک‌هایی که دریافت خواهید کرد.

در طول بازسازی رفتاری زوج ها چه اتفاقی می افتد؟

مشاوره زوج درمانی و بازسازی رفتاری زوج ها به شکل خصوصی مشابه هستند و تکنیک های مشابهی را برای ارتباط بهتر به عنوان یک زوج آموزش می دهند. یکی از بزرگترین تفاوت ها این است که در بازسازی رفتاری شما و شریک زندگی تان تنها نخواهید بود، بلکه با زوج های دیگری خواهید بود که برای تقویت روابط و رشد با هم هستند.
اگرچه این ممکن است در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد، اما می‌تواند سطح دیگری از درمان را برای زوج‌ها فراهم کند، زیرا می‌توانند از یکدیگر بیاموزند و شباهت‌هایی را در روابط مورد بحث قرار دهند که در غیر این صورت در مشاوره سنتی زوج‌ها شنیده نمی‌شد. زوج‌ها اغلب مشکلاتی مشابه زوج‌های دیگر دارند و این فرصتی را به شما می‌دهد تا بیاموزید چه چیزی مؤثر بوده و چه چیزی مؤثر نبوده است.

تمرین ها و فعالیت ها

مشاوران تمرینات و فعالیت هایی را برنامه ریزی می کنند که به تقویت پیوند زناشویی شما کمک می کند. برای بحث در مورد برخی از مسائلی که دارید آماده باشید. مشاور شما به شما کمک می کند تا نقاط قوت فردی و نقاط قوت خود را به عنوان یک زوج به عنوان پایه ای برای ایجاد آگاهی عاطفی بین خود شناسایی کنید. این تمرینات به شما کمک می کند تا باورهای غلط را شناسایی کنید و رفتارهای خودتخریب گرانه را تغییر دهید تا ارتباطات را بهبود ببخشید، یکدیگر را ببخشید و یک رابطه عاشقانه را بازسازی کنید.

این را می توان در قالب های مختلف مانند بازی، صحبت کردن، یا تمرین نوشتن انجام داد. آماده باشید تا از آن لذت ببرید، اما همچنین افکار و احساسات خود را با شریک زندگی و مشاور خود در میان بگذارید. بازسازی رفتاری یک کار فشرده خواهد بود و تکالیف تمرینی را تعیین می کند که در زمان خود تکمیل می شوند، اما شما وقت آزاد خواهید داشت تا به انجام کارهایی بپردازید که از آن لذت می برید، مانند ماساژ، یوگا یا سایر امکاناتی که در اردوگاه ارائه می شود. این می‌تواند زمان خوبی برای شما و شریک زندگی‌تان باشد تا در عین آرامش، بدون اینکه فشارهای خانه اولویت داشته باشد، با هم ارتباط برقرار کنید.


آیا مشاوره پیش از ازدواج و زوج درمانی می تواند در ایجاد رابطه ای باثبات به شما کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


مشاوره آنلاین زوج درمانی

اگر نمی‌توانید زمانی را برای بازسازی رفتاری در اردوگاه ها خالی کنید و یا هماهنگی برنامه‌ها با همسرتان برای ملاقات با یک درمانگر در ساعات کاری روز دشوار است، شما همچنان می‌توانید از طریق پلتفرم هوشمند آنلاین مشاوره زوج‌ درمانی را انجام دهید. پلتفرم هوشمند هوکات مشاورانی دارد که به طور خاص برای کار با زوج‌ها به شکل آنلاین و از راحتی خانه خودتان بدون نیاز به مراجعه حضوری آموزش دیده‌اند.
مجبور نیستید مایل ها رانندگی کنید، پرستار بچه پیدا کنید، آب و هوای جنگی پیدا کنید، یا فقط از بین ساعات کاری مرسوم ساعتی را انتخاب کنید. شما قادر خواهید بود مشاوری پیدا کنید که بتواند با برنامه شما و قالبی که بهترین سودمندی را برای شما و شریک زندگی شما دارد شروع به درمان کند. زوج‌درمانی در پلتفرم هوشمند آنلاین هوکات به شما کمک خواهد کرد که به‌جای کنار گذاشتن رابطه‌تان، برنامه‌ای به شما می‌دهد و ابزارها و درک درستی برای یک تیم بودن با شریک زندگیتان در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن