اهمیت خانواده در جامعه مدرن چیست؟

دراین زمینه از متخصصین در مشاوره خانواده درمانی در پلتفرم هوشمند هوکات به طریق مشاوره روانشناسی آنلاین از سراسر جهان بهره مند شوید.

توسط اشلی براون|به روز شده در 19 ژوئیه 2022
بررسی پزشکی توسط Beverly Vanover، MS، LPC، NCC، BC-TMH، CCTP
زندگی برای اکثر ما در دنیای مدرن بسیار تغییر کرده است. با پیشرفت تکنولوژی، تغییر هنجارهای فرهنگی، اولویت های جدید و اشکال جدید ارتباطی که از اینترنت تغذیه می شود، طبیعی است که بدانیم اهمیت خانواده چیست. آیا این نهاد در حال مرگ است که در زندگی مدرن جایی ندارد؟ خوب، البته نه. خانواده اگر نگوییم بیشتر به همان اندازه دارای اهمیت است. مهم نیست که چقدر زندگی در آینده تغییر می کند، احتمالاً به شکلی یا گونه ای دیگر مورد نیاز خواهد بود.

تعریف خانواده تکامل یافته است، اما اهمیت آن همچنان باقی است.

تعریف سنتی «خانواده» متضمن یک مرد و یک زن متاهل و فرزندانشان بود. پدربزرگ و مادربزرگ نیز ممکن است با خانواده زندگی کنند و عضوی از خانواده باشند، اگرچه این شیوه در زمان های اخیر چندان رایج نیست. در دهه 1950، خانواده ایده آل پدر، مادر و دو فرزند بود. تعریف فعلی تا حدودی باز و فراگیر است و انواع مختلفی از خانواده وجود دارد. یک خانواده ممکن است دو پدر و مادر از هر جنسیتی باشد، متاهل یا غیر متاهل. حتی برخی افراد خانواده ای با بیش از سه پدر و مادر دارند. فرزندان ممکن است از یکی از والدین و یا از هر دو والدین باشند و یا به فرزندخواندگی گرفته شده باشند.

مزایای حضور در یک خانواده سالم افزایش یافته است. از آنجایی که زندگی مدرن بر همه ما فشار وارد می کند، مزایای زندگی در خانواده بیش از هر زمان دیگری مهم است. در اینجا لیستی از برخی از مزایا آمده است.

به رفع نیازهای اولیه کمک می کند.

واحد اجتماعی پایه به نام خانواده وظیفه تامین نیازهای اولیه اعضای خانواده را دارد که به تنهایی قادر به تامین نیازهای خود نیستند. این شامل افراد زیر سن قانونی، افراد مسن و ناتوان، یا به سادگی کسانی است که توانایی مالی برای زندگی خود را ندارند. نیازهای اولیه مانند غذا، آب، سرپناه و هوای پاک زمانی قابل دسترسی است که یک یا چند عضو بتوانند این موارد را برای کل خانواده فراهم کنند.

به شما امکان می دهد به گروهی تعلق داشته باشید.
سال ها پیش، آبرام مزلو نموداری به نام «سلسله مراتب نیازها» ایجاد کرد. این سلسله مراتب نشان داد که کدام نیازها برای انسان بسیار حیاتی است. پایه گسترده نمودار هرم مزلو نشان دهنده نیازهای اساسی ذکر شده در بالا بود که ابتدا باید برآورده شوند. در سطح بعدی نیازهای امنیتی و به دنبال آن نیازهای عشق و تعلق قرار دارند. خانواده‌ها به دلیل پیوندهایی که در زمانی که هر یک از آنها عضوی از خانواده شده‌اند بینشان ایجاد شده است، زمان و انرژی زیادی را صرف حمایت از یکدیگر در زمان‌های سخت می‌کنند.

امنیت مالی
خانواده ای که به خوبی کار می کند، امنیت مالی را برای همه ساکنان خانه فراهم می کند. اول، اعضای خانواده که می توانند کار کنند، حداقل بخشی از درآمد خود را برای کمک به خانواده در برآوردن نیازها و خواسته های همه مشارکت می دهند. دوم، خانواده منابع را برای پرداخت قبوض و مدیریت پول خود ترکیب می کند تا اطمینان حاصل شود که نیازهای مالی همیشه تامین می شود.


آیا مشاوره خانواده می تواند به شما در ایجاد خانواده ای آرام و شاد کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


سیستم پشتیبانی درونی
بسیاری از مردم زمانی که خبرهای خوبی دارند، هیچ کس برای گفتن به آن‌ها را ندارند. این مشکلی است که به ندرت هنگام زندگی در خانواده با آن مواجه می شوید. افرادی که در خانواده های سالم زندگی می کنند به شادی های روزمره دسترسی دارند که برخی از مردم ندارند. علاوه بر این، همه اوقات سختی دارند. خانواده سالم پشت همدیگر هستند. هنگامی که اعضای خانواده تحت استرس هستند، یکی از نزدیکان آنها به احتمال زیاد شرایطی را که با آن دست و پنجه نرم می کنند را مشاهده می کند. مردم ممکن است مشکلات خود را از دیگران پنهان کنند، اما اعضای خانواده اغلب آنها را درک می کنند. حتی اگر از اعمال کسی چشم پوشی نکنند، بدون قید و شرط عشق می ورزند. آنها برای اعضای خانواده تلاش می کنند و حضور دارند.

فواید سلامتی
کودکان زمانی که در خانواده ای سالم زندگی می کنند از سبک زندگی سالم لذت می برند. آنها وعده های غذایی سالم می خورند، تشویق می شوند از جای خود بلند شوند و حرکت کنند، از وقت خود در فضای باز لذت ببرند، و در صورت نیاز تحت مراقبت های پزشکی فوری قرار گیرند. مزایای سلامتی برای والدین نیز وجود دارد. تحقیقات نشان داده است افرادی که در خانواده خود با فرزندان زندگی می کنند، حتی پس از بزرگ شدن و دور شدن فرزندان، عمر طولانی تری دارند. این ممکن است به این دلیل باشد که والدین تمایل دارند غذای سالم‌تری بخورند، سیگار را ترک کنند، نوشیدنی خود را کاهش دهند، مصرف مواد مخدر را ترک کنند و حتی ممکن است در مقایسه با همسالان بدون فرزند خود فعال‌تر بمانند.

هنگامی که یکی از آنها بیمار است او را حمایت می کنند.
مواجهه با مشکلات پزشکی به تنهایی می تواند یک کابوس باشد. خانواده به طور بالقوه به حل همه این مشکلات کمک می کند و می تواند اطمینان حاصل کند که غذا، آب، استراحت و مراقبت های پزشکی ارائه می شود. جامعه ممکن است مجبور نباشد برای رسیدگی به نیازهای اولیه یک فرد کاری انجام دهد، زیرا یک خانواده از قبل این حمایت را انجام می دهد.

مزایا برای جامعه
جامعه زمانی سود می برد که از زیر بار حمایت از اعضای یک خانواده آسوده شود. خانواده های سالم افرادی را پرورش می دهند که کمک های مثبتی نیز به جامعه می کنند. والدین بیشتر از افرادی که تنها زندگی می کنند با جامعه خود درگیر می شوند. علاوه بر این، آنها در سنین پایین به فرزندان خود می آموزند که تنها راهی که می توانند نوع جامعه ای را که دارند کنترل کنند، مشارکت در آن است. وقتی والدین با اهدای پول یا لوازم مورد نیاز به جامعه خود کمک می کنند، نگرش مراقبتی را برای فرزندان خود الگو می کنند. آنها به فرزندان خود نشان می دهند که ارائه پول، غذا یا تدارکات به جامعه به حمایت از جامعه کمک می کند تا بتواند به همه بهتر خدمت کند. والدین با تلاش برای اطمینان از اینکه خانواده‌شان از بهترین فرصت‌های آموزشی برخوردار می‌شوند، به جامعه کمک می‌کنند. آنها ممکن است کمک مالی کنند، یا ممکن است از شبکه اجتماعی خود برای کمک به یک دانش آموز در سن دانشگاه برای یافتن شغل استفاده کنند. کمک عاطفی و عملی آنها ممکن است حتی مهم تر از حمایت مالی باشد. جنایت بخشی از تمدن بشری است؛ حداقل در بیشتر نقاط جهان بیشتر اوقات چنین بوده است. خانواده ها نمی توانند جرم و جنایت را از بین ببرند، اما می توانند به پیشگیری از آن و کاهش تأثیر آن کمک کنند.

اهمیت خانواده در تربیت فرزندان
یکی از مهم ترین راه هایی که والدین به جامعه کمک می کنند، آموزش فرزندانشان است. یادگیری نیز فقط از یک راه ایجاد نمی شود. در یک خانواده سالم، شاید فقط پس از رفع نیازهای اولیه یادگیری از اولویت بالایی برخوردار باشد. هنگام صحبت کردن در اطراف میز شام، اعضای خانواده اغلب نظرات سیاسی خود را به اشتراک می گذارند. آنها ممکن است در مورد مسائل مربوط به انتخابات آینده یا شرایط یک نامزد صحبت کنند. این الهام بخش همه می‌شود تا درباره افراد و ایده‌های درگیر اطلاعات بیشتری کسب کنند تا بتوانند زمانی که نوبت رای دادن است، تصمیمی آگاهانه بگیرند.

والدین به محض تولد به فرزندان خود آموزش می دهند. آنها ممکن است به فرزندان کمک کنند راه رفتن را بیاموزند و همزمان با توسعه دایره لغات آنها، کلمات جدیدی را به آنها بیاموزند، آداب را به آنها می آموزند و از فرصت های یادگیری در زندگی روزمره استفاده می کنند. بهتر از همه، آنها عشق به یادگیری را منتقل می کنند که در طول زندگی کودک به خوبی تاثیر گذار است. اکثر والدین برای کمک به فرزندان خود پس از رفتن به مدرسه می توانند روش های مختلفی را به کار ببرند. آنها می توانند بورس تحصیلی و رفتار اخلاقی را نیز تشویق کنند.
هنگام تغییر نقش افراد به والدگری، حل همه اختلافات کودکان می تواند یک کار طاقت فرسا باشد. یکی از راه هایی که والدین به کار می گیرند این است که به فرزندان خود بیاموزند چگونه تعارضات خود را به تنهایی حل کنند. والدین درست از نادرست را به فرزندان خود می آموزند و آنها را تشویق می کنند که از قوانین کشور پیروی کنند مگر اینکه رعایت نکردن قانون خاصی به نفع جامعه باشد. خانواده ها اغلب برای انجام کارهای خانه با هم همکاری می کنند. هر کاری که با هم انجام می دهند به آنها بیشتر می آموزد که کار تیمی برای دستیابی به اهداف گروهی چگونه است.

همه خانواده ها ممکن است گاهی دچار مشکل و درگیری شوند.
اگرچه خانواده ها فواید زیادی دارند، اما گاهی اوقات می توانند چالش برانگیز باشند. ممکن است برای گذراندن روزهای خود به کمی حمایت نیاز داشته باشید که کاملا قابل درک است. به عنوان مثال، اگر از شریک خود راضی نباشید، ممکن است منجر به افسردگی و طلاق شود. بهتر است قبل از اینکه با کسی در رابطه ای جدی قرار بگیرید، در مورد دیدگاه خود نسبت به خانواده آینده خود صادق باشید. این اتفاق این درگیری ها و مشکلات را محدود می کند.
همچنین باید یک دوست مورد اعتماد داشته باشید که بتوانید در مورد مشکلات خود با او صحبت کنید، یا فقط گاهی اوقات برای زمانی که به استراحتی کوچک از مسائل خانه خود نیاز دارید، کمی وقت بگذارید. این چیزی است که استرس شما را کاهش می دهد و به شما امکان می دهد به ارزش های خود پایبند باشید و روی چیزهای مهم تمرکز کنید.


آیا مشاوره خانواده می تواند به شما در ایجاد خانواده ای آرام و شاد کمک کند؟ با صحبت کردن با یک متخصص در هوکات قدم بزرگی در سلامت روان خود بردارید.


به دنبال کمک

البته همه خانواده ها به یک اندازه به جوامع کمک نمی کنند. برخی کمی ناکارآمد هستند، در حالی که برخی دیگر آنقدر به اعضای خانواده خود آسیب می رسانند که جامعه باید وارد عمل شود و مسئولیت آن کودکان را بپذیرد.
بنابراین، اگر خانواده‌تان از شما حمایت نکنند، چه می‌کنید؟ اول، درک کنید که می‌توانید بر آسیب‌های ناشی از خانواده ناکارآمد، والدین بدسرپرست یا بی‌توجه یا فرزندانی که بی‌احترامی می کنند، غلبه کنید. صحبت کردن با یک مشاور یک راه عالی برای برقراری ارتباط با احساسات خود در مورد خانواده و یادگیری بیان مناسب آن احساسات است. می توانید یاد بگیرید که تأثیرات خانوادگی را که شخصیت شما را شکل داده است درک کنید. مشاور شما می‌تواند تکنیک‌هایی را به شما آموزش دهد تا افکار، احساسات و رفتارهایتان را تغییر دهید تا شخصی باشید که بیشتر از همه می‌خواهید، علیرغم کارهایی که خانواده‌تان با شما انجام داده‌اند. مشاوران دارای صلاحیت و با تجربه برای این چالش ها و سایر چالش های سلامت روان در پلتفرم هوشمند آنلاین هوکات در دسترس شما هستند تا برای مسائل خانوادگی و یا زناشویی خود از آنها کمک و حمایت دریافت کنید.

نتیجه

اهمیت خانواده احتمالاً هرگز تغییر نخواهد کرد. این چیزی گرانبها است، اگرچه ممکن است این احساس را در شما ایجاد کند که به حمایت بیشتری نیاز دارید. اگر مشکلات خانوادگی را تجربه می کنید، یا اگر صرفاً به دنبال تقویت زندگی خانوادگی خود هستید، به یاد داشته باشید که کمک همیشه در دسترس است. به تنهایی مشکلات را به دوش نکشید، وقتی صحبت کردن با کسی که گوش می دهد در پلتفرم هوشمند آنلاین هوکات بسیار آسان است.

شما مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات روبرو شوید.

مشاوران مجرب ما در هوکات می توانند به شما کمک کنند.

به بالای صفحه بردن